AMSTELVEEN – KLM Royal Dutch Airlines (KLM) en Boston Consulting Group (BCG) hebben aangekondigd dat Singapore Airlines gebruik gaat maken van Pathfinder, een van de AI-gebaseerde tools die door KLM en BCG is ontwikkeld in het kader van hun partnerschap om de digitale luchtvaartoperaties wereldwijd te verbeteren.
Pathfinder is een aanpasbare, geavanceerde oplossing gebaseerd op kunstmatige intelligentie, machine learning en geavanceerde optimalisatie. De oplossing voor intelligente vliegtuigtoewijzingsoptimalisatie, die is afgestemd op de behoeften van SIA, stelt luchtvaartmaatschappijen in staat gesteld hun operationele veerkracht te versterken, de punctualiteit te verbeteren en het materieel efficiënter te benutten.
“Pathfinder vergemakkelijkt snellere datagestuurde beslissingen voor Singapore Airlines, waardoor we onze operaties kunnen optimaliseren, duurzaamheidsvoordelen kunnen realiseren door minder brandstof te verbruiken en verstoringen van vluchten kunnen beperken als onderdeel van ons streven om al onze klanten een ervaring van wereldklasse te bieden”, zegt Tan Wei Qi, Divisional Vice President Operations Control at Singapore Airlines.
“In de afgelopen zes jaar heeft het KLM-BCG Partnerschap zich gevestigd als de toonaangevende speler in digitale luchtvaartoperaties. Naarmate de behoeften van luchtvaartmaatschappijen zich ontwikkelen, kijken we uit naar verdere samenwerking met topmaatschappijen wereldwijd om hun digitale transformatie in operaties te ondersteunen. We kijken uit naar de samenwerking met Singapore Airlines”, aldus Maarten Stienen, COO KLM and Dirk-Maarten Molenaar, Managing Director and Senior Partner at BCG.