Clicky

donderdag 14 november 2024 - 17:03 uur
Transport Duitsland Oprichten
Home Blog Pagina 476

Mannen van Eurol Rally Sport: ‘We zijn allemaal enorm gemotiveerd’

ALULA – “We hebben een geslaagde testdag gehad. We zijn allemaal klaar voor de proloog van vrijdag. Het hele team is super gemotiveerd en wat ons betreft mag het beginnen.”

Mitchel van den Brink kijkt met genoegen terug op de shakedown van vandaag in Saudi-Arabië. In de omgeving van het bivak in Alula werden de Iveco-trucks in twee sessies aan een laatste test onderworpen.

“We hebben de dempers afgesteld en een stuk op navigatie gereden zoals we tijdens de rally doen. De auto voelt goed, de samenwerking is uitstekend. We zijn er klaar voor”, aldus Mitchel.

‘Vooral veel gecoupeerd’

Martin van den Brink en zijn manschappen Jan van der Vaet en Richard Mouw maakten tijdens de shakedown van de gelegenheid gebruik om, volgens Martin, vooral veel te couperen. Ja, we hebben vandaag veel gecoupeerd.”

Met een Belgische navigator aan boord wordt de woordenschat van Van den Brink senior de komende weken ongetwijfeld verdubbeld.

Naast het oefenen op het afbuigen of zo kort mogelijk afsnijden van bochten in het parcours heeft de formatie ook de set-up van de Iveco T-Way op orde gekregen. “De vering is goed. We hebben eigenlijk alles op de rit en zijn klaar voor de laatste verplichtingen. Morgen volgt de administratieve keuring en de laatste keuring van de trucks. We kunnen ontspannen naar de start toeleven.”

Dat gevoel heeft ook Mitchel, die met Moises Torrallardona en Jarno van de Pol vandaag in de Iveco Powerstar de puntjes op de i heeft gezet. “We hebben er vooral heel veel zin in. Het volledige team heeft vandaag zijn uiterste best gedaan. De truck staat er picobello bij. Iedereen is super gemotiveerd en we zijn echt één team. Daar ben ik heel blij en dat geeft ons allemaal een goed gevoel”, aldus Mitchel, die waarschijnlijk vanavond als laatste vertrok bij de algemene briefing in het bivak van Alula om daarna alsnog het ‘thuisfront’ op de hoogte te brengen van de activiteiten van de afgelopen dag.

Uithaler met enkelband aangehouden op Maasvlakte

Enkelband

ROTTERDAM – De douane heeft woensdag opnieuw uithalers van de maasvlakte gehaald. Eén ervan, een 16-jarige Rotterdammer, droeg zelfs nog een enkelband vanwege eerdere misdrijven.

Samen met twee andere uithalers van 17 jaar uit Delft en een 19-jarige Belg werden ze dinsdag door de politie aangehouden op een terminal van de Maasvlakte.

De recherche doet onderzoek.

23 Ebusco 3.0 bussen voor Stadtwerke Potsdam

Ebusco

DEURNE – Ebusco heeft een contract getekend met Verkehrsbetrieb Potsdam (ViP) voor 10 Ebusco 3.0 bussen van 12 meter en 13 Ebusco 3.0 bussen van 18 meter.

De 12 meter bussen beschikken over een low floor, drie deuren en een batterijpakket van meer dan 350 kWh. De 18 meter bussen krijgen vier deuren en een batterijpakket van meer dan 500 kWh. In het bijzonder zullen deze bussen worden uitgerust met een pantograaf, wat deze bussen onderscheidt van alle andere Ebusco 3.0 bussen. De bussen zullen in 2025 gaan rijden in de regio Potsdam.

Gemaakt om miljoenen passagiers per jaar te vervoeren

ViP beheert een vloot van 59 bussen en vervoert meer dan 30 miljoen passagiers per jaar. Stadtwerke Potsdam en ViP hebben zich gecommitteerd aan een geleidelijke vermindering van de 5.000 ton CO2-uitstoot, voortkomend uit het busvervoer, met als doel een emissievrije operatie te bereiken in 2031. De eerste stap om dit doel te bereiken is gezet met de bestelling van 23 Ebusco 3.0 bussen.

Ebusco en ViP hebben gezamenlijk een infrastructuur ontwikkeld gebaseerd op pantograafladen. Het is de eerste keer dat Ebusco een pantograaf zal integreren op het Ebusco 3.0 model. Hoewel het voor de Ebusco 3.0 de eerste keer is dat een pantograaf wordt toegepast, is het concept zelf al enkele jaren succesvol geïmplementeerd bij tal van de Ebusco 2.2 modellen.

Patrick Oosterveld, Sales Director van Ebusco licht toe: “Ebusco heeft een cruciale rol gespeeld bij de implementatie van elektrische bussen. We zijn verheugd dat we onze uitgebreide kennis en ervaring kunnen blijven delen en een sleutelrol blijven vervullen bij de succesvolle implementatie van elektrische bussen. Door samen te werken met ViP hebben we een oplossing ontwikkeld die hun overgang naar een volledig elektrische operatie naadloos mogelijk maakt, en we kijken uit naar de positieve impact van deze transitie.”

Bettina Biffi en Uwe Loeschmann, Managing Directors van Verkehrsbetrieb Potsdam, lichten toe: “Deze eerste bestelling is een belangrijke stap op weg naar een emissievrije vloot. De bestelling van 23 elektrische bussen is onze doelgerichte stap om milieuvriendelijk openbaar vervoer in Potsdam te blijven aanbieden en mee te gaan met de nieuwste technologische ontwikkelingen. We kijken ernaar uit om deze samenwerking met Ebusco de komende jaren voort te zetten en samen te werken aan onze duurzaamheidsdoelstellingen.”

Rijcenter Gons past beter bij brede transportopleider

Gons Rijopleiding

MEPPEL – Piet Gons Rijopleidingen begint 2024 met een nieuwe naam en een nieuwe uitstraling. Ondernemers en chauffeurs kunnen voor rij- en transportopleidingen vanaf 1 januari terecht bij Rijcenter Gons. “Deze naam laat beter zien dat we tegenwoordig een heel breed pakket aan opleidingen verzorgen”, zegt directeur Erik Hattem van het bedrijf uit Rogat (Meppel) dat actief is in een groot deel van Drenthe en Overijssel.

Bijna drie jaar geleden zette hij samen met compagnon Bert Jansen de onderneming van oprichter Piet Gons voort. In die jaren verbreedde het pakket aan opleidingen steeds verder. “Toen we het bedrijf overnamen waren we vooral bekend vanwege de chauffeursopleidingen. Ondertussen ontzorgen we bedrijven volledig met rijopleidingen, bij- en na scholingen rondom Code 95, in-company opleidingen en personeelsvraagstukken. En daar past wat ons betreft de nieuwe naam beter bij”, legt Hattem uit.

Partner voor transportondernemers

Want Rijcenter Gons is uitgegroeid tot een belangrijke partner voor ondernemers in de transportsector. “Wij nemen ondernemers veel rompslomp uit handen. Zo houden we voor opdrachtgevers bij wanneer hun chauffeurs toe zijn aan een Code95-bijscholing en vervolgens zorgen we voor een op maat gesneden cursus. Ook adviseren we bedrijven over beschikbare subsidies voor werknemers die zich willen laten omscholen. Op die manier blijven de kosten voor een opleiding zo laag mogelijk.”

Gons Rijopleiding

Initiatief Rijbaan.nl

Rijcenter Gons verzorgt ook bijscholingen voor de Veiligheidsregio’s. Verder startte Rijcenter Gons het succesvolle initiatief Rijbaan.nl. Dat leidt nieuwe chauffeurs op die daarna gegarandeerd aan de slag kunnen bij een gerenommeerd transportbedrijf. Of ze nou kiezen voor binnenlands vervoer of buitenlandse routes. Via Rijbaan.nl zijn ondertussen meer dan dertig chauffeurs in opleiding of gedetacheerd in de transportsector. Bij Rijcenter Gons zelf werken zestien medewerkers, waarvan het grootste deel als instructeur voor rijlessen, theorie- en/of veiligheidscursussen.

Ook buitenlandse chauffeurs

Die docenten verzorgen ook heftruckopleidingen in het eigen magazijn in Rogat. Verder zijn ze bekwaam in bijvoorbeeld kraanopleidingen en cursussen voor bestuurders van campers en bedrijfsbussen die zwaarder wegen dan 3500 kilo. “Ook kloppen chauffeurs uit Duitsland, België en Scandinavië steeds vaker bij ons aan voor LZV-certificaten. Die hebben bestuurders van ‘lange zware voertuigen’ nodig om in Nederland te mogen rijden”, vertelt Hattem.

Stabiele groei

Rijcenter Gons groeide de afgelopen drie jaar sterk door het uitgebreide aanbod aan cursussen en opleidingen. Hattem voorziet voor komend jaar een ‘stabiele groei’. “Wij verwachten dat nog meer ondernemers en chauffeurs bij ons aan kloppen. Ook blijven we zoeken naar uitbreiding van onze cursussen en opleidingen. Maar we doen alles stap voor stap. Kwaliteit en aandacht voor onze opdrachtgevers en cursussen staat bij ons altijd voorop.”

Voor meer informatie: www.pietgonsrijopleidingen.nl


Dit was een gesponsord artikel. De redactie is niet verantwoordelijk voor de inhoud. Bent u ook geïnteresseerd in de mogelijkheden om een gesponsord artikel te plaatsen? Neemt u vrijblijvend contact op

Snap-on Tools in Dakar Rally met vader en zoon Van den Brink

Snap-on Tools Benelux is in 2024 technisch partner in de wereldberoemde Dakar Rally, als officiële sponsor van het Eurol Dakar team van rallycoureurs Martin en Mitchel van den Brink. De leverancier van kwalitatief hoogwaardig gereedschap en werkplaatsequipment en vader en zoon Van den Brink hebben hier een overeenkomst voor onbepaalde tijd over bereikt.

Martin en Mitchel van den Brink verschijnen in 2024 met twee trucks aan de start van de Dakar Rally met een geheel eigen team, Eurol Rally Sport. Team Van den Brink heeft een eigen werkplaats waar de rallytrucks en volgauto’s geprepareerd en onderhouden worden. Om het rijdende materieel tijdens de woestijnraces in topconditie te houden, maakt het team vanaf nu dus gebruik van de ondersteuning en betrouwbaarheid van Snap-on Tools dat het benodigde gereedschap zal leveren.

Toewijding en perfectie

Met het oog op de uitdagende en veeleisende omgeving van de Dakar Rally, is het partnerschap tussen Snap-on Tools en het Dakar team van Van den Brink een bewijs van wederzijds vertrouwen en toewijding aan perfectie. Samen streven ze ernaar om grenzen te verleggen en successen te boeken op het wereldtoneel van de off-road racing.

Volgens Pascal van Rootselaar, sales manager bij Snap-on Tools Benelux, wordt dit nieuwe hoofdstuk in de geschiedenis van Snap-on Tools met veel enthousiasme ontvangen. “We kijken ernaar uit om samen met het Dakar team van Mitchel opwindende momenten van overwinning en prestatie te beleven.” Met meer dan 100 jaar ervaring als producent en leverancier, weet Snap-on Tools hoe belangrijk en essentieel goed gereedschap voor auto- en motorsportteams is. Van Rootselaar: “We zijn trots om deze kennis nu ook te delen met een topteam in de uitdagende en veeleisende Dakar Rally.”

Mitchel van den Brink is vanaf zijn jeugd al nauw betrokken bij de autosport, een passie die hij deelt met zijn vader, Martin van den Brink. Na deelname aan talloze quad- en motorcrosswedstrijden maakte Mitchel op twaalfjarige leeftijd de overgang naar de Dakar rally truck, waar hij in Tsjechië zijn eerste ervaring opdeed. Vervolgens verkende hij uitgebreid de Sahara Desert met een buggy.

Jongste Dakar deelnemer ooit

Op zestienjarige leeftijd was Mitchel volledig voorbereid op de uitdagingen van de Dakar Rally. Als jongste deelnemer ooit nam hij de rol van monteur/navigator op zich in het team van Mammoet Rallysport. Na zeven rally’s als copiloot te hebben deelgenomen, had Mitchel voldoende ervaring om zelfstandig deel te nemen als coureur aan de Dakar Rally. De toen 18-jarige coureur was opnieuw de jongste coureur ooit in de categorie trucks.

De samenwerking tussen Snap-on Tools en de familie Van den Brink belooft een spannende synergie te creëren, waarbij de precisie, duurzaamheid en innovatie van Snap-on Tools hand in hand gaan met de gedrevenheid en kampioenschapsaspiraties van het getalenteerde Dakar team. Deze nieuwe alliantie markeert niet alleen een belangrijke mijlpaal voor Snap-on Tools, maar versterkt ook de positie van het merk als onmisbare partner in de auto- en motorsport.

De vijfde editie van de rally in Saudi-Arabië zal plaatsvinden van 5 tot 19 januari 2024. Het begint in de duizend jaar oude stad AlUla, doorkruist het land in de richting van het Lege Kwartier, en eindigt in Yanbu aan de oevers van de Rode Zee.

Tilburg-Bastianen ontwerpt op Audi geïnspireerde DAF TB+

BREDA – Van Tilburg-Bastianen is niet alleen dealer van DAF, maar tevens van de personenwagen merken Volkswagen, SEAT, SKODA, Volkswagen Bedrijfswagens en Audi. En sinds kort ook van Audi RS Performance. Dé supersport modellen van Audi.

Dit inspireerde TB om een unieke vrachtwagen te ontwerpen in een echte Audi-kleur: Nardo Grey. Deze DAF XG+ heeft TB omgedoopt naar DAF TB+ met een brute uitstraling met verschillende RS-elementen. Denk hierbij aan kleur, uitstraling en andere details.

De TB+ heeft 530 PK, full options, waaronder: luchtgeveerde vooras, volledig leder, retarder, Solarguard boegspoiler, en meer.

Tralert is verantwoordelijk voor de stoere werklampen en andere extra verlichting.

Joost klein voor Nederland naar Songfestival [+video]

HILVERSUM – Joost Klein vertegenwoordigt Nederland tijdens het Eurovisie Songfestival in Malmö, Zweden. De artiest die bekend staat om zijn energieke optredens, waarbij hij met zijn aanstekelijke beats en creatieve woordspelingen een groeiend nationaal en internationaal publiek weet te betoveren, is uitgekozen uit de ruim 600 inzendingen. De Europese hitpotentie van het ingezonden nummer heeft de selectiecommissie doen besluiten Joost namens Nederland af te vaardigen. 

Twan van de Nieuwenhuijzen, voorzitter van de selectiecommissie: “De keuze van de selectiecommissie is na een zorgvuldig en gefaseerd proces uiteindelijk gevallen op Joost Klein. Er waren veel inzendingen uit allerlei genres, maar zijn inzending heeft naar ons inzicht de grootste hitpotentie. Je hoort in de song zijn bekende combinatie van feest en nostalgie. Daarbij denken wij dat Joost met zijn creativiteit een geweldige act gaat neerzetten en Nederland en Europa positief verrast. We kijken enorm uit naar de samenwerking.”

Joost Klein: “Deelnemen aan het Songfestival is een droom die uitkomt. Vroeger keek ik samen met mijn ouders, aan de buis gekluisterd, elk jaar opnieuw. Het is een eer dat ik Nederland mag vertegenwoordigen en ik zal er alles aan doen het beste resultaat te behalen. Joost Klein, Droom Groot!”

Internationale trein voor groeiende groep zakenreizigers heel normaal

AMSTERDAM – Zakelijke reizigers kiezen steeds vaker de trein op bestemmingen tot 400 kilometer. Dat blijkt uit een nieuwe analyse van zakelijke vlucht- en treindata door de Coalitie Anders Reizen en Natuur & Milieu onder grote werkgevers. Tegelijk worden zakelijke reizigers nog belemmerd in hun keuze voor de trein. Er kan hier al gemakkelijk veel winst gemaakt worden door in de boekingsprogramma’s de trein in plaats van het vliegtuig de standaard keuze te maken, stellen de organisaties.

Voor de analyse werden door 22 grote Nederlandse bedrijven trein- en vliegdata aangeleverd. Daaruit blijkt dat Brussel, Parijs, Frankfurt, Londen, Hamburg en Luxemburg in de periode juni ’22 tot juli ’23 de meest populaire treinbestemmingen waren. De trein is op deze bestemmingen tot 400 kilometer aan een opmars bezig. Dit zorgt voor 8 tot 10 keer minder CO2-uitstoot per kilometer ten opzichte van het vliegtuig.

Vergelijking pre-covid en post-covid

Ook werd een vergelijking gemaakt tussen pre-covid jaar 2019 en met de periode juni ’22 tot juli ’23 met de data van zes bedrijven. Daaruit blijkt dat het aandeel treinreizen op de populaire bestemmingen tot 400 kilometer bij deze bedrijven groeide van iets meer dan 50% in 2019 naar ruim 80%. Het aantal treinreizen naar Berlijn (tot 700 kilometer) groeide in dezelfde periode van 4% naar 50%.

Daad bij het woord

“Op trajecten tot 400 kilometer kan het vliegtuig heel goed vervangen worden door de trein”, aldus directeur Programma’s van Natuur & Milieu Rob van Tilburg. “Het is mooi om te zien dat veel bedrijven de stap maken naar duurzamer zakelijk reizen en het alternatief benutten. De trein zorgt voor minder overlast, de lucht blijft schoner en het zorgt voor minder klimaatschade.”

Vandaag al veranderen

Hugo Houppermans van de Coalitie Anders Reizen: “De groeiende vraag naar treinreizen uit het bedrijfsleven geeft energie om te versnellen. Dat kan als bedrijf door de trein op de eerste plek te zetten in het boekingsprogramma. Bedrijven: ga met je tussenpersoon en het boekingsplatform om tafel en maak de keuze voor de trein de norm.”

Steeds vaker sturing op CO2

Een andere trend is dat bedrijven die zijn aangesloten bij de Coalitie Anders Reizen experimenteren met sturen op CO2-budget. Hugo Houppermans: “Dat houdt in dat niet alleen maar de kosten de boventoon voeren, maar teams en medewerkers hun reizen boeken met een CO2-budget. Daarmee wordt de trein een logische keuze.”

Deelnemende bedrijven

Voor de analyse werd de vlieg- en treindata van de volgende werkgevers geanalyseerd: APG, Capgemini, Deloitte, Eneco, EY, KPMG, PwC, Strukton, Sweco, Schiphol, Vitens, TNO, VodafoneZiggo, Provincie Groningen, Arcadis, Royal Haskoning, Thales, Friesland Campina, Rijksoverheid en Accenture Ook niet-leden Ahold Delhaize en TomTom hebben meegedaan.

Zeeman breidt DAF-wagenpark nog verder uit

DAF Zeeman

EINDHOVEN – Zeeman breidt haar DAF-wagenpark nog verder uit. Onlangs nam het bedrijf een New Generation DAF XD 370 FT in gebruik, de dertigste DAF in de vloot van Zeeman. DAF en Zeeman hebben elkaar gevonden met grote overeenkomsten in ondernemen waarbij ‘keep it simple’ de boventoon voert. De recent door BLOM-DSW afgeleverde DAF XD trekker wordt ingezet voor middellange afstanden, voornamelijk in de Benelux.

Zeeman werd in 1967 opgericht door Jan Zeeman en is uitgegroeid tot een vertrouwd gezicht in het Nederlandse en buitenlandse straatbeeld. Het bedrijf – dat volmondig Zeeman textielSupers B.V. heet – is gespecialiseerd in kleding en textiel. Inmiddels is Zeeman uitgegroeid tot één van de grootste in zijn soort van Europa met rond de 1.350 vestigingen in acht landen. Het bedrijf is niet alleen in Nederland actief, maar ook in België, Duitsland, Frankrijk, Luxemburg, Oostenrijk, Spanje en Portugal.

Betrouwbaar distributienetwerk

Het bevoorraden van al deze Zeeman-winkels vraagt om een betrouwbaar logistiek netwerk. DAF speelt daarin een steeds grotere rol. Sinds 2019 wordt de samenwerking tussen Zeeman en DAF verder geïntensiveerd. De levering van de 30ste DAF aan Zeeman benadrukt dat. “Bij Zeeman houden wij het graag eenvoudig. Onze slogan is niet voor niets ‘zo eenvoudig kan het zijn’. Dit principe geldt ook voor DAF. Daarin hebben wij elkaar dus gevonden”, zegt Lucinda Vermond, fleetmanager bij Zeeman textielSupers.

Samenwerking in de toekomst

“DAF is een grotendeels Nederlands bedrijf en Zeeman is compleet Nederlands, dat sluit mooi bij elkaar aan”, vult Vermond aan. “Zeeman voert een tweemerken-beleid. Het is aan de chauffeur om een keuze te maken. DAF heeft een voorsprong. Alles wat je nodig hebt op een vrachtauto, zit er op. We zijn bijzonder tevreden over de samenwerking met DAF, niet alleen over de service onderweg en toegankelijkheid van de werkplaats, maar ook vanwege het lage brandstofverbruik. We kijken uit naar verdere samenwerking in de toekomst, waarbij we al uitkijken naar de DAF XG. We hebben hier al mee getest en dit model blijkt uitstekend geschikt voor onze distributiewerkzaamheden.”

Goed zicht rondom

“Comfort, rijgedrag en prijstelling, die drie aspecten zijn van groot belang geweest in de keuze van Zeeman”, benadrukt Anton van der Niet, accountmanager bedrijfswagens bij BLOM-DSW. “Ook de TCO, gunstige onderhoudsintervallen en de cabineruimte van DAF-modellen waren doorslaggevend. Het is daarbij mooi om te zien dat Herjon Conen, Transport Manager bij Zeeman textielSupers, kijkt naar het complete plaatje. Wat kan slimmer? Wat kan beter? Uit diverse brainstormsessies zijn mooie oplossingen voortgekomen. Zeeman is bijvoorbeeld op grote schaal in het buitenland actief en moet vaak leveren in grote steden met drukke en vrij krappe stadscentra. Goed zicht rondom is dan essentieel. De New Generation DAF XD heeft bijzonder gunstige zichthoeken en een slim Brigade 360-graden camerasysteem waardoor de kans op schades sterk afneemt. Bovendien kan Zeeman dankzij DAF International Truck Services (ITS) altijd rekenen op ondersteuning en vervangend vervoer als dat nodig is. Ook deze 30ste DAF is uitgerust met een ATX3-boordcomputer van AddSecure.”

Actuele Wegwerkzaamheden

Onderstaande actuele wegwerkzaamheden zijn mede mogelijk gemaakt door de ANWB.

  • A2 Utrecht richting 's-Hertogenbosch
    bij afrit Utrecht-Centrum is de afrit dicht. Van 14 november 2024 20:00 tot 15 november 2024 05:00.
  • A16 Breda richting Rotterdam
    tussen Dordrecht en knp. Ridderkerk dicht. Van 13 november 2024 tot 15 november 2024, dagelijks van 21:00 tot 05:00.
  • A15 Gorinchem richting Nijmegen
    bij knp. Valburg dicht. Van 13 november 2024 tot 15 november 2024, dagelijks van 21:00 tot 05:00.
  • N31 Harlingen richting Afsluitdijk
    bij Kimswerd is de op- en afrit dicht. Van 14 november 2024 19:00 tot 15 november 2024 05:00.
  • A67 Eindhoven richting Belgische grens
    tussen knp. De Hogt en Hapert dicht. Van 14 november 2024 21:00 tot 15 november 2024 05:00.
  • A32 Meppel richting Heerenveen
    bij Meppel-Zuid is de afrit dicht. Van 14 november 2024 21:00 tot 15 november 2024 05:00.
  • A20 Hoek van Holland richting Gouda
    bij knp. Kleinpolderplein dicht. Van 14 november 2024 23:00 tot 15 november 2024 05:00.
  • A20 Gouda richting Hoek van Holland
    tussen knp. Kethelplein en Maassluis dicht. Van 14 november 2024 22:00 tot 15 november 2024 05:00.
  • A12 Arnhem richting Utrecht
    bij Driebergen is de afrit dicht. Van 14 november 2024 20:00 tot 15 november 2024 05:00.
  • A10 knp. De Nieuwe Meer richting knp. Amstel
    bij Amsterdam-Buitenveldert is de oprit dicht. Van 14 november 2024 23:00 tot 15 november 2024 05:00.
  • A7 Heerenveen richting Groningen
    bij Hoogkerk is de oprit dicht. Van 14 november 2024 22:00 tot 15 november 2024 06:00.
  • A10 knp. Amstel richting knp. De Nieuwe Meer
    bij Amsterdam-Oud Zuid is de oprit dicht. Van 14 november 2024 23:00 tot 15 november 2024 05:00.
  • A10 knp. Coenplein richting knp. Watergraafsmeer
    bij Amsterdam-Tuindorp Oostzaan is de oprit dicht. Van 14 november 2024 22:00 tot 15 november 2024 05:00.
  • A6 Emmeloord richting Lelystad
    bij Lelystad-Noord is de afrit dicht. Van 14 november 2024 21:00 tot 15 november 2024 05:00.
  • A6 Joure richting Emmeloord
    bij Emmeloord is de afrit dicht. Van 14 november 2024 21:00 tot 15 november 2024 05:00.
  • A6 Emmeloord richting Lelystad
    bij afrit Swifterbant is de afrit dicht. Van 14 november 2024 21:00 tot 15 november 2024 05:00.
  • A7 Groningen richting Afsluitdijk
    tussen Tjalleberd en Oudehaske wegwerkzaamheden. Van 13 november 2024 06:00 tot 06 december 2024 20:00.
  • A28 Zwolle richting Groningen
    bij Zwolle-Noord is de oprit dicht. Van 12 november 2024 tot 15 november 2024, dagelijks van 22:00 tot 04:30.
  • N57 Middelburg richting Brouwersdam
    tussen Middelburg-Noord en Vrouwenpolder dicht. Van 12 november 2024 tot 15 november 2024, dagelijks van 21:00 tot 06:00.
  • N57 Brouwersdam richting Middelburg
    tussen Vrouwenpolder en Middelburg-Noord dicht. Van 12 november 2024 tot 15 november 2024, dagelijks van 21:00 tot 06:00.

Actuele Wachttijden Eurotunnel

Het kan nog wel eens druk zijn voor de Eurotunnel in Calais en Dover. In het verleden zorgden migranten voor vertragingen maar ook stakingen hebben in het verleden de wachttijden beïnvloed.

Hieronder een overzicht van de actuele wachttijd op dit moment. Zo ga je altijd goed voorbereid op weg!

De wachttijden worden door Eurotunnel Freight zelf verzorgd en worden in het Engels geplaatst.

  • Latest travel information
    For Freight drivers approaching the UK terminal: Motorway to check-in: Fluid Your crossing: Fluid Freight shuttle departures: 5 dep/h For Freight drivers approaching the French terminal: Motorway to check-in: 15 min Your crossing: Fluid Freight shuttle departures: 6 dep/h More information on https://www.eurotunnelfreight.com/latest

Actuele File Informatie Nederland

  • A59 's-Hertogenbosch richting knp. Zonzeel
    tussen Waalwijk en knp. Hooipolder 7 km, 14 min.
  • N3 Papendrecht richting Dordrecht
    tussen Dordrecht-Krispijn en de aansluiting met de A16 3 km, 11 min.
  • A50 Zwolle richting Apeldoorn
    tussen Heerde en Epe 2 km, 5 min.
  • A58 Tilburg richting Breda
    tussen Tilburg-Centrum Oost en Tilburg-Reeshof 5 km, 11 min.
  • N325 knp. Velperbroek richting Nijmegen
    tussen Westervoort en Elden 3 km, 6 min.
  • A35 Enschede richting Almelo
    tussen Enschede-West en Delden 6 km, 6 min.
  • A2 Eindhoven richting Utrecht
    tussen afrit Sint-Michielsgestel en knp. Empel 4 km, 11 min.
  • N233 Kesteren richting Veenendaal
    tussen de aansluiting met de A15 en Rhenen 2 km, 6 min.
  • A1 Amersfoort richting Amsterdam
    tussen Baarn en Hilversum-Noord 4 km, 3 min.
  • A2 Eindhoven richting Utrecht
    tussen afrit Sint-Michielsgestel en knp. Empel 3 km, 12 min.
  • A1 Apeldoorn richting Amsterdam
    tussen Barneveld en Amersfoort-West 10 km, 9 min.
  • A1 Apeldoorn richting Amsterdam
    tussen Stroe en Hoevelaken 9 km, 8 min.
  • A1 Hengelo richting Duitse grens
    tussen Oldenzaal-Zuid en de Duitse grens 4 km, 10 min., politiecontrolepost.
  • N200 Amsterdam richting Haarlem
    tussen Sloterdijk en Westpoort wegwerkzaamheden, dicht.
  • A2 Eindhoven richting 's-Hertogenbosch
    tussen Best-West en Boxtel 2 km, 4 min.
  • N214 Leerdam richting Papendrecht
    tussen Wijngaarden en de aansluiting met de A15 4 km, 12 min.
  • A2 Eindhoven richting Utrecht
    tussen Vught en Waardenburg 20 km, 33 min.
  • N279 's-Hertogenbosch richting Roermond
    tussen Veghel en Boerdonk 2 km, 6 min.
  • A2 Amsterdam richting Utrecht
    tussen Breukelen en Utrecht-Leidsche Rijn 5 km, 7 min.
  • A1 Amsterdam richting Apeldoorn
    tussen Amersfoort-West en Stroe 16 km, 17 min.

Actuele File Informatie België

De rss feed voor de files in België is tijdelijk buiten gebruik.

Groothandel zette zes procent minder om in het derde kwartaal

Groothandel

DEN HAAG – In het derde kwartaal van 2023 heeft de groothandel en handelsbemiddeling 6,4 procent minder omgezet dan in hetzelfde kwartaal een jaar eerder. De omzetontwikkeling was daarmee voor het tweede kwartaal op rij negatief. Dit meldt het CBS op basis van nieuwe cijfers.

Omzet groothandel olie en steenkool lager

De groothandel in olie en steenkool had het derde kwartaal van 2023 een omzetkrimp van 21 procent vergeleken met dezelfde periode een jaar eerder. Vanaf het eerste kwartaal van 2021 nam de omzet van de oliehandel sterk toe. Hierbij speelden de hogere brandstofprijzen een belangrijke rol. Na het derde kwartaal van 2022 vlakte de omzetgroei af in vergelijking met voorgaande kwartalen. De omzet lag in het derde kwartaal van 2023 vrijwel op hetzelfde niveau als in het eerste kwartaal van 2022.

Ook omzetdaling handel in chemische producten

Ook in de groothandel in chemische producten was de omzet 21 procent lager dan een jaar eerder. Verder nam de omzet in de groothandel in ICT-apparatuur af in het derde kwartaal van 2023.

Binnen branches met een omzetstijging ten opzichte van een jaar eerder, nam de omzet bovengemiddeld toe in de groothandel in groente en fruit (11 procent) en in de groothandel in gereedschapswerktuigen (20 procent).

Aantal faillissementen blijft hoog in het derde kwartaal 2023

In het derde kwartaal van 2023 werden 80 bedrijven in de groothandel en handelsbemiddeling failliet verklaard. Het aantal faillissementen was gelijk aan dat in het tweede kwartaal van 2023. In het totale bedrijfsleven nam het aantal uitgesproken faillissementen toe in het derde kwartaal.

Ondernemersvertrouwen iets lager

Aan het begin van het vierde kwartaal van 2023 kwam het ondernemersvertrouwen in de groothandel en handelsbemiddeling uit op -8,3 punten. Daarmee was het vertrouwen van ondernemers 0,9 punten lager dan een kwartaal eerder. Ook het ondernemersvertrouwen voor het totale bedrijfsleven was negatief (-10,1 punten), de afname ten opzichte van een kwartaal eerder was met 1,8 punten wat groter.

Lichte daling exportindicator begin vierde kwartaal

Ondernemers in de groothandel zijn aan het begin van het vierde kwartaal 2023 ook iets minder positief over de export dan in het derde kwartaal. De exportindicator komt uit op 3,0 tegenover 5,1 in het vorige kwartaal. Vooral het oordeel over de buitenlandse concurrentiepositie daalde. Ook over de buitenlandse omzet waren ondernemers minder positief dan een kwartaal eerder. Vergeleken met hetzelfde kwartaal een jaar eerder ligt de exportindicator ongeveer op hetzelfde niveau.

24-uurs staking bij ijsfabriek Ben & Jerry’s voor betere cao Unilever

Unilever

UTRECHT – De ijsfabriek van Ben & Jerry’s gaat donderdagochtend 7 december vanaf 7 uur 24-uur lang plat. Medewerkers leggen het werk een etmaal neer uit onvrede over het uitblijven van een goede cao bij hun moederbedrijf Unilever. FNV Voedingsindustrie roept de multinational op om snel aan de eisen van de duizenden medewerkers te voldoen. Nieuwe acties zijn anders niet uitgesloten.

Al maanden wachten de medewerkers van Unilever op een nieuwe cao waarin zij op z’n minst geen koopkracht hoeven in te leveren. De huidige liep al op 1 april af. Hun werkgever wil echter niet verder gaan dan 9 procent extra loon over de komende twee jaren. De bonden willen dat de inflatie wordt gecompenseerd en eisen 14 procent meer loon over één jaar. Daarmee lopen de lonen weer gelijk met de inflatie.

Oorverdovend stil

Vakbonden FNV en CNV stuurden een ultimatum, maar kregen geen antwoord. Vorige week volgde de eerste actie waarbij er bij de fabriek van Ben & Jerry’s enkele uren werd gestaakt. Weer bleef het oorverdovend stil. Bestuurder Cem Lacin van FNV Voedingsindustrie: ‘Daarom gaat de ijsfabriek van Ben & Jerry’s in Hellendoorn ditmaal 24 uur plat. Het wordt steeds ongemakkelijker voor Unilever. De actiebereidheid is zeer groot.’

Vanaf middernacht productie Ben & Jerry’s plat

Vanaf 7 uur in de ochtend ligt de productie in de ijsfabriek van Ben & Jerry’s in Hellendoorn 24 uur lang helemaal stil. Mocht er na deze staking nog steeds geen beweging komen vanuit de werkgever, dan volgen meerdere en hardere acties.

Unilever

Bij ijsfabriek Ben & Jerry’s werken nu zo’n 180 mensen. Het is – naast de Vegetarische Slager – de enige productielocatie van Unilever in Nederland. Bij voedingsmiddelenconcern Unilever in Nederland werken in totaal zo’n 2500 mensen, waarvan er ongeveer 1200 onder de cao Unilever vallen.

LAATSTE NIEUWS

TransportKlok: Tijdsregistratie eenvoudig en efficiënt

GRONINGEN - Veel transportbedrijven ervaren problemen met het efficiënt bijhouden van de urenregistratie voor hun chauffeurs, vooral met de eisen van de CAO Beroepsgoederenvervoer....