Clicky

dinsdag 24 december 2024 - 19:08 uur
BAS World
Home Blog Pagina 465

HTTS Trading neemt 50 procent belang in Sterk Trailers

GROU/GIESSEN – HTTS Trading uit Grou heeft een belang van 50 procent in Sterk Trailers uit Giessen genomen.

Met het verworven belang in de trailerfabrikant maakt HTTS Trading zich op voor een toekomst waarin de elektrificering van vrachtauto’s aan een opmars bezig is en de werkzaamheden in de werkplaats daardoor veranderen. “We leggen onze focus daarom op de verkoop van en service op getrokken materieel.”

Sterk Trailers ziet ook de voordelen van de overeengekomen overdracht. Met hulp van HTTS Trading wordt er gewerkt aan schaalvergroting en krijgt Sterk Trailers een dekkend netwerk in Nederland en België en wordt daarnaast de verkoopkracht vergroot. Alle verkoopactiviteiten van HTTS Trading en Sterk Trailers gaan samen.

Gilbert van Belzen en Johan de Bruin zullen de Nederlandse markt voor hun rekening nemen. Beiden zijn ervaren verkopers en al langere tijd werkzaam binnen de bedrijven.

Sterk Trailers heeft David van den Schoor (voorheen 36 jaar verkoper bij Van Hool) in dienst genomen. David is verantwoordelijk voor de Belgische markt en gaat dat samen doen met Sven Janssen (voorheen 21 jaar verkoper bij van Hool).

TLN en VNO-NCW snappen afsluiten brug A7 wel: veiligheid staat voorop

Brug A7 bij Purmerend

DEN HAAG – Brancheorganisatie Transport en Logistiek Nederland (TLN) en ondernemersorganisatie VNO-NCW snappen de beslissing om de snelweg A7 bij Purmerend tijdelijk volledig te sluiten voor vrachtwagens en bussen.

“De verkeersveiligheid en de veiligheid van de wegwerkers staan voorop”, stelt bestuursvoorzitter Elisabeth Post van TLN. “Wij hopen dat de werkzaamheden zo snel mogelijk kunnen worden afgerond en er weer vrachtverkeer overheen kan rijden.”

De snelweg gaat vanaf maandag dicht voor vrachtverkeer, meldde demissionair minister Mark Harbers (Infrastructuur) eerder op vrijdag. De sluiting is nodig om de werkzaamheden die daar momenteel plaatsvinden aan een brug over het Noordhollandsch Kanaal goed te kunnen uitvoeren. De gewichtsbeperking van 25 ton die gold op deze plek werd in de eerste weken van de werkzaamheden “honderden keren per dag overschreden”, aldus Harbers. Soms met uitschieters tot boven de 40 ton.

Ook voorzitter Hans Huibers van VNO-NCW Noordwest-Holland begrijpt dat Rijkswaterstaat grijpt naar dit “paardenmiddel”, al vindt hij het ook “ongelofelijk zuur” dat de maatregel nodig is.

“Het bedrijfsleven heeft er alles aan gedaan om de overlast zoveel mogelijk te beperken. Dan zie je dat 90 procent zich aan de regels houdt, maar word je in de rug aangevallen door diegenen die alle afspraken aan hun laars lappen.”

Huibers hoopt wel dat er op korte termijn een gesprek mogelijk is. Al is het maar voor de busbedrijven die schoolkinderen vervoeren. “We moeten maatwerk leveren en kijken naar verstandige oplossingen. Nu lijden de goeden onder de kwaden”, meent de voorzitter. Volgende week is het meivakantie, dus dat zou volgens hem een goed moment zijn “om het gesprek met elkaar aan te gaan”.

Corendon Dutch Airlines verwelkomt nieuwste vliegtuig [+video]

BADHOEVEDORP – De vloot van Corendon Dutch Airlines is compleet met de komst van de nieuwste Boeing 737-9 MAX. Vanuit de Boeing-fabriek bij Seattle in de Verenigde Staten vloog het nieuwste toestel naar Schiphol, waar het vrijdagochtend is geland. Dankzij dit nieuwe vliegtuig beschikt Corendon Dutch Airlines nu over de modernste vloot van Nederland. De verwachting is dat het vliegtuig woensdag 1 mei zijn eerste commerciële vlucht uitvoert en Corendon-passagiers zal brengen naar het Griekse eiland Corfu.

Dit nieuwe lid van de Corendon-familie is de derde Boeing van het type 737-9 Max en daarmee heeft het bedrijf nu de jongste vloot van Nederland. Dit toestel is stiller en zuiniger dan eerdere versies van de 737. Het vliegtuig van Corendon Dutch Airlines heeft call sign PH-CDR, en biedt plek aan 213 passagiers en 7 bemanningsleden. Het wordt ingezet op populaire Corendon-vakantiebestemmingen zoals Gazipasa, Heraklion en Antalya.

Gunay Uslu, CEO van Corendon Nederland: “Een nieuw vliegtuig verwelkomen doe je niet elke dag. Dus dit is voor Corendon een bijzonder moment. Eigenlijk ben ik er best een beetje trots op dat we nu de modernste vloot van Nederland hebben, en misschien wel van Europa. Vliegen is vervuilend en het veroorzaakt geluidsoverlast. Door de meest moderne toestellen te gebruiken, proberen we wel een stap te zetten richting een nieuwe standaard.”

Dode bij zeer ernstig ongeval tussen auto en vrachtwagen in Lelystad [+foto]

LELYSTAD – Op de Laserringweg in Lelystad heeft vrijdagmiddag een zeer ernstig ongeluk plaatsgevonden. Daarbij is de bestuurder van een auto om het leven gekomen. Dat meldt de politie vrijdagmiddag.

Het ongeluk gebeurde rond 14.15 uur op de kruising Larserringweg met de Lisdoddeweg in Lelystad. Door nog onbekende oorzaak kwam een personenauto frontaal in botsing met een vrachtwagen.

Meerdere hulpdiensten waaronder de brandweer, politie en ambulancedienst kwamen ter plaatse. Ook een traumahelikopter landde in de nabije omgeving om hulp te verlenen. Het slachtoffer overleed ondanks alle inspanningen van de hulpdiensten, zo meldt een woordvoerder van de politie.

De brandweer heeft schermen geplaatst rondom de zwaar beschadigde auto. De politie heeft de kruising afgesloten voor onderzoek.

De weg zal zeker nog enkele uren zijn afgesloten voor het sporenonderzoek.

Automobilist aangehouden die doorreed nadat hij fietsster raakte en meesleepte

MIDDELBURG – De politie heeft een 34-jarige man uit Middelburg aangehouden omdat hij donderdagavond doorreed na een ongeluk op de Langevielebuitbrug.

Hij zou met zijn auto met aanhanger een fietsster geraakte hebben, waarna hij haar een stuk meesleepte.

Rond 20.00 uur zagen verschillende getuigen de man met een flinke vaart en een ruime bocht de Langevielebuitenbrug oprijden. Aan het begin van de brug raakt hij een 35-jarige vrouw uit Middelburg die daar fietste. De fiets kwam daardoor vast te zitten en werd samen met de vrouw een heel stuk meegesleurd.

Tientallen meters verderop kwam de auto tot stilstand en stapte de bestuurder uit. Volgens getuigen maakte hij de fiets los en zette deze tegen een paaltje. Vervolgens stapte hij weer in de auto en reed weg, zonder zich te bekommeren om de vrouw. Zij raakte lichtgewond en is ontzettend geschrokken. Omstanders schoten haar te hulp. De man werd iets later thuis aangehouden. Hij zit nog vast, meldt ce politie vrijdag.

Europese Commissie gaat webwinkel Shein op namaak controleren

modewebwinkel Shein

BRUSSEL – De modewebwinkel Shein moet van de Europese Commissie binnen vier maanden bewijzen tonen dat het geen illegale of nagemaakte waren verkoopt. Ook moet zijn website zo zijn ingericht dat minderjarigen die aankopen doen niet worden misleid. Dat heeft de Europese Commissie vrijdag bekendgemaakt.

Omdat Shein meer dan 45 miljoen maandelijkse gebruikers heeft in de Europese Unie moet het bedrijf automatisch en volledig voldoen aan alle voorwaarden die zijn gesteld in de nieuwe Europese Digitale Dienstenwet (DSA). Die wet werd op 17 februari in de hele Europese Unie van kracht. De wet verplicht elk megaplatform onder meer om gebruikers de mogelijkheid te bieden namaak te signaleren en een overzicht te bieden waar producten vandaan komen.

Maar ook het verleiden tot aankoop met op maat gesneden advertenties die refereren aan etniciteit of seksuele geaardheid zijn verboden. Helemaal als het om minderjarigen gaat. Voldoet Shein niet aan de Europese wetgeving, dan kunnen er hoge boetes volgen.

Gestolen

Het van oorsprong Chinese internetbedrijf Shein is een wereldspeler op de markt voor zeer goedkope kleding.

Maar niet alle ontwerpen lijken origineel. Een webwinkel voor duurzame kleding, Ethically Dressed, kwam met voorbeelden van kledingstukken waarvan Shein het ontwerp zou hebben gestolen van kleinere concurrenten.

Curator heeft koper voor failliete e-brommerfabrikant Eysing

DEN BOSCH – Er is een koper gevonden voor het vorige maand failliet verklaarde Eysing, een fabrikant van elektrische brommers. Welke partij het bedrijf overneemt, wil curator Bas van Dooren niet zeggen. Daarmee ligt een doorstart in het verschiet, maar “voor hetzelfde geld legt de koper het voor een jaar op de plank”, aldus Van Dooren.

De curator liet eerder al weten dat er “genoeg interesse” was voor Eysing, maar dat er geen hoge druk achter een doorstart zat. Volgens Van Dooren wordt mogelijk volgende week bekend wie de nu nog onbekende partij is.

De fabrikant van elektrische brommers, met de lijnen van een vooroorlogse motorfiets, werd begin maart failliet verklaard. Het bedrijf moest noodgedwongen de werkzaamheden stoppen, omdat de oprichters, vier vrienden uit Vught, geen “noodzakelijke financiering” hadden gevonden. Volgens de onderneming deed de opkomst van massaproducten uit Azië en de concurrentie van fatbikes het bedrijf mede de das om.

Eysing ging in 2017 officieel van start. Bij het ontwerp van de elektrische brommers, met de accu verwerkt in de tank, lieten de Brabanders zich inspireren door het roemruchte Eysink, de oudste fabrikant van Nederlandse auto’s en motorfietsen. Er rijden een kleine 150 retrobrommers rond in Nederland van het merk Eysing.

Transporttarieven TenneT volgend jaar waarschijnlijk iets omlaag

netbeheerder TenneT

ARNHEM – Netbeheerder TenneT verwacht dat de transportkosten voor het hoogspanningsnet volgend jaar iets lager zullen uitvallen. Volgens de netbeheerder ziet het ernaar uit dat zowel huishoudens als bedrijven hiervan profiteren, al zal het voor huishoudens wel om slechts enkele euro’s per jaar gaan.

Vorig jaar en dit jaar stegen de transporttarieven van TenneT nog sterk. Dat kwam vooral doordat TenneT door de gestegen stroomprijzen zelf meer kosten moest maken om het net te runnen. Nu de prijzen op de elektriciteitsmarkt weer afnemen, nemen deze kosten ook af.

TenneT zegt dat een gemiddeld huishouden het zogenoemde TenneT-deel van de energierekening waarschijnlijk ziet afnemen van 124 euro dit jaar naar 119 euro volgend jaar. Voor een klein mkb-bedrijf zou het een afname betekenen van 776 naar 742 euro.

Deze kosten worden indirect via de regionale netbeheerder aan TenneT betaald. Het gaat nog wel om een voorlopige inschatting. Later dit jaar worden de tarieven voor volgend jaar pas echt vastgesteld.

TenneT en andere netbeheerders investeren de komende jaren ook miljarden in de nodige verbetering van hun netten. Daaraan is TenneT dus wel veel geld kwijt. Omdat het een gereguleerde markt is, mag TenneT de transporttarieven niet opeens zelf heel sterk omhooggooien.

Kabinet steunt Weerwind om motie Transgenderwet niet uit te voeren

Weerwind

DEN HAAG – Het demissionaire kabinet staat achter minister Franc Weerwind (Rechtsbescherming) die weigert een verruiming van de Transgenderwet in te trekken. Een meerderheid van de Tweede Kamer heeft de minister daar eerder deze week om verzocht via een motie die NSC en SGP hadden ingediend.

Weerwind gaf al meteen aan dat hij de motie niet ging uitvoeren, omdat hij het inhoudelijk en procedureel niet met de handelwijze eens is. De ministerraad is het met hem eens, zei de bewindsman na afloop.

Het wetsvoorstel houdt in dat transgenders hun geslacht op de geboorteakte eenvoudiger kunnen wijzigen, omdat er geen deskundige meer aan te pas komt. Ook de leeftijdsgrens van 16 jaar vervalt, zodat ook kinderen hun gegevens in de Basisregistratie Personen (BRP) kunnen veranderen. Dat gebeurt dan via een rechter.

De Tweede Kamer heeft het wetsvoorstel in 2022 besproken, maar het debat werd destijds na de inbreng van de partijen opgeschort. Gebruikelijk is dat een debat wordt afgerond en daarna erover wordt gestemd. Dat is nu niet gebeurd, zodat de minister nooit antwoord heeft kunnen geven op de gestelde vragen.

Controversieel

Na de val van het kabinet vorig jaar is het onderwerp controversieel verklaard. Dat houdt in dat de behandeling pas verder gaat als er een nieuw kabinet zit. NSC en SGP hebben dat niet willen afwachten, maar willen dat het voorstel binnen een maand wordt ingetrokken. Ze vinden dat de behandeling al te lang duurt sinds het wetsvoorstel in 2021 werd ingediend bij de Tweede Kamer.

Ook denken ze dat de Kamer het voorstel toch niet zal steunen, omdat veel partijen er niets in zien. PVV, BBB, NSC, CU, SGP, DENK, FVD en JA21 stemden voor de intrekking. VVD en CDA zijn ook kritisch op de wet, maar stemden toch tegen omdat ze het niet eens zijn met de handelwijze.

Zorgvuldigheid

Weerwind wijst ook op het belang van een dialoog en dat de Kamer “de voors en tegens kan afwegen en tot een besluit kan komen”. In een Kamerbrief later vrijdag benadrukt hij nogmaals de noodzaak van zorgvuldigheid, omdat het wetsvoorstel gaat over de rechten van een groep mensen die in een kwetsbare positie zit.

Het kabinet legt vaker moties naast zich neer. Elke week worden er tientallen ingediend. Het is aan de Tweede Kamer om hier al dan niet nog actie op te ondernemen. NSC-Kamerlid Nicolien van Vroonhoven laat weten dat het kabinet een aangenomen motie hoort uit te voeren. Na het meireces overlegt de fractie wat ze gaat doen. Ook de SGP denkt na over de situatie.

A7 bij Purmerend vanaf maandag helemaal dicht voor vrachtverkeer

DEN HAAG – De snelweg A7 bij Purmerend gaat vanaf maandag tijdelijk helemaal dicht voor vrachtwagens en bussen. Dat is nodig om de werkzaamheden die daar momenteel plaatsvinden aan een brug over het Noordhollandsch Kanaal goed te kunnen uitvoeren, meldt demissionair minister Mark Harbers (Infrastructuur).

Tot dusver gold op deze plek een gewichtsbeperking voor vrachtwagens van 25 ton. Maar die werd in de eerste weken van de werkzaamheden “honderden keren per dag” overschreden, met uitschieters tot boven de 40 ton. “En dat maakt dat we op deze manier het werk niet kunnen doen”, zegt Harbers.

“Ik baal daar ontzettend van”, aldus de bewindsman. “Hier lijden de goeden onder de kwaden”. Maar hij heeft geen keuze, benadrukt hij.

De versterking van de brug is echt dringend noodzakelijk en kan onder de huidige omstandigheden niet veilig worden uitgevoerd.

Containerchassis met geladen container gestolen in Antwerpen [+foto]

ANTWERPEN – In de nacht van woensdag 17 april 2024 op donderdag 18 april 2024 is het containerchassis Q-AKS-942 (Krone-trailer, Belgische nummerplaat), met daarop een geladen 20 ft container SEGU2238620, gestolen vanaf de Noorderlaan ter hoogte van nr. 125 in Antwerpen.

Mocht iemand informatie hebben of de trailer en/of container ergens zien staan, graag contact opnemen met KVDS via +32 487386997

Europees Parlement maakt innen grensoverschrijdende verkeersboetes makkelijker

BRUSSEL – Woensdag versterkten de EP-leden de samenwerking tussen de EU-lidstaten bij het grensoverschrijdende onderzoek naar verkeersovertredingen om roekeloos rijgedrag in het buitenland te helpen voorkomen.

Nu ongeveer 40 procent van de grensoverschrijdende verkeersovertredingen momenteel ongestraft blijft, hebben de leden van het Europees Parlement de regels aangepast om de EU-landen ertoe te brengen meer samen te werken en elkaar te helpen een buitenlandse bestuurder aansprakelijk te stellen voor een verkeersovertreding.

De nieuwe regels verplichten de nationale autoriteiten om verzoeken van een ander EU-land onverwijld te beantwoorden, en niet later dan twee maanden nadat dat land de nodige informatie heeft verzameld.

Bovendien kan het EU-land waar de overtreder woont, op verzoek van de lidstaat waar de overtreding heeft plaatsgevonden, de inning van verkeersboetes overnemen, op voorwaarde dat het bedrag meer dan 70 euro bedraagt ​​en niet is betaald nadat alle juridische mogelijkheden zijn uitgeput.

Meer overtredingen

De bijgewerkte regels zullen de lijst uitbreiden van verkeersovertredingen gepleegd door niet-ingezeten bestuurders die aanleiding geven tot grensoverschrijdende bijstand en die tot een boete kunnen leiden.

Naast te hard rijden, rijden onder invloed of het niet stoppen bij een rood licht, voegden de EU-wetgevers onder meer gevaarlijk parkeren, gevaarlijk inhalen, het overschrijden van een ononderbroken lijn en hit and run-overtredingen toe.

Duidelijke deadline en verbod op particuliere incassobureaus

Het EU-land waar de verkeersovertreding heeft plaatsgevonden, heeft vanaf de datum van de overtreding elf maanden de tijd om een ​​verkeersovertredingsaangifte uit te vaardigen. De kennisgeving van de overtreding moet het tijdstip en de omstandigheden van de overtreding bevatten, evenals informatie over hoe u in beroep kunt gaan tegen de boete.

Op initiatief van de Europarlementariërs zullen particuliere entiteiten verboden worden om EU-landen te helpen bij het innen van verkeersboetes van buitenlandse bestuurders (vanaf twee jaar nadat de regels in nationaal recht zijn omgezet).

Online portaal

Om de transparantie te vergroten en de implementatie van de nieuwe regels te vergemakkelijken, heeft de Commissie de taak een onlineportaal op te zetten met onder meer de regels, beroepsmogelijkheden en de relevante verkeersboetes.

EP-rapporteur Kosma ZÅ‚otowski (ECR, PL) zei: “Om de verkeersveiligheid te vergroten moeten de EU-landen samenwerken en over effectieve instrumenten beschikken om verkeersovertreders uit het buitenland te straffen. De vernieuwde regels helpen dit te bereiken, maar zijn ook gunstig voor chauffeurs, die binnen een strikt tijdsbestek informatie zullen ontvangen, in een taal die zij begrijpen en met een beschrijving van de beroepsprocedure. Het verbod op het gebruik van particuliere bedrijven om boetes te innen zal bestuurders effectief beschermen tegen oplichting en het lekken van persoonlijke gegevens.”

Volgende stappen

De nieuwe regels voor de grensoverschrijdende uitwisseling van informatie over verkeersveiligheidsgerelateerde verkeersovertredingen zijn aangenomen met 570 stemmen voor, 36 stemmen tegen en 24 onthoudingen. Zodra de Raad ze heeft goedgekeurd, hebben de EU-landen dertig maanden de tijd om zich op de implementatie ervan voor te bereiden.

Gemengde reacties uit vastgoedsector op huurwet De Jonge

De Jonge

DEN HAAG – Partijen uit de vastgoedsector hebben wisselend gereageerd op de Wet betaalbare huur van minister Hugo de Jonge (Volkshuisvesting), waar een meerderheid in de Tweede Kamer zich achter schaart. Bij particuliere verhuurders klinkt harde kritiek. Institutionele vastgoedbeleggers en projectontwikkelaars prijzen juist de duidelijkheid die ze nu hebben.

Door de nieuwe wet worden de huurprijzen van meer woningen gereguleerd, waardoor ook huren in het middensegment beperkt zijn.

Vastgoed Belang, de organisatie van particuliere verhuurders, spreekt van een wet vol juridische valkuilen. Verwijzend naar een kritisch oordeel van de Raad van State stelt de organisatie dat de wet het doel van meer betaalbare huurwoningen waarschijnlijk niet waarmaakt, terwijl de belangen van verhuurders wel worden geschaad. De structurele oorzaken achter extreem hoge huren, namelijk een schaars huuraanbod, neemt de nieuwe wet volgens Vastgoed Belang namelijk niet weg.

De Raad van State waarschuwde eerder ook dat het onduidelijk is of woningzoekers wel geholpen zijn met de nieuwe huurwet.

“Het negeren van overweldigende kritiek en juridische bezwaren bij dit wetsvoorstel vormt niet alleen een enorm risico voor de vele huidige en toekomstige woningzoekenden die de wrange vruchten zullen plukken van sterk toenemende schaarste, maar baant ook het pad voor gerechtelijke stappen die de belastingbetaler duur kunnen komen te staan”, zegt Kavish Partiman van Vastgoed Belang. Hij vestigt zijn hoop nu op de Eerste Kamer, die het wetsvoorstel nog moet beoordelen.

Belangenorganisatie IVBN (institutionele beleggers) en NEPROM (projectontwikkelaars) zeggen vooral blij te zijn dat er niet nog op het laatste moment forse wijzigingen aan De Jonges wetsvoorstel waren. Ook prijzen ze de opslag van 10 procent op de maximale huren die je mag vragen voor bepaalde nieuwbouwwoningen.

Volgens NEPROM-directeur Fahid Minhas wil een deel van de Tweede Kamer ook iets doen aan de in zijn ogen hoge overdrachtsbelasting voor vastgoedbeleggers, wat hij toejuicht. “Wij gaan nu met volle energie aan de slag om voldoende middenhuurwoningen te realiseren onder deze wet. Op veel plekken wordt het zonder structurele middelen wel een grote uitdaging om dat voor elkaar te krijgen.”

Yeşilgöz wacht af wat Wilders gaat zeggen op congres in Boedapest

Yesilgoz

DEN HAAG – VVD-leider Dilan YeÅŸilgöz wil niet vooruitlopen op de toespraak die PVV-leider Geert Wilders zal houden op een radicaal-rechts congres in Boedapest. “We zullen zien wat hij daar zegt. Ik zit zelf vandaag bij de ministerraad en ik heb andere dingen te doen, maar het is natuurlijk wel relevant”, zegt ze voor aanvang van de wekelijkse ministerraad. Ze zal kijken wat Wilders daar “zegt en hoe we dat wegen”.

Partijen moeten volgens haar “hun eigen kleur behouden en hun eigen ding kunnen doen zoals dat hoort in een rechtsstaat”. Maar aan de andere kant, zegt ze, “is het wel belangrijk dat we op één lijn blijven met elkaar over een aantal onderwerpen.”

Wilders is een van de hoofdsprekers op het CPAC-congres, waar onder andere ook de rechtsradicale Hongaarse premier Viktor Orbán spreekt. De PVV-leider zit al maanden in een formatieproces met de VVD, NSC en BBB, partijen die minder rechts zijn dan zijn PVV. De onderhandelingen zijn niet makkelijk omdat de vier partijen flink verschillen in standpunten over belangrijke onderwerpen.

De liberale leider heeft zich nog geen beeld kunnen vormen van het congres, alleen dat het een bijeenkomst is “van zeer conservatieve partijen. Daar heb ik zelf wat minder mee.” Ze vindt het wel relevant wat politici zeggen voor de camera of op congressen.

Van Noort bestelt eerste elektrische truck

Van Noort koopt eerste elektrische vrachtwagen

Van Noort heeft donderdag 25 april haar eerste elektrische vrachtwagen besteld. Er is gekozen voor een nieuwe generatie DAF XF electric bakwagen met een accupakket van meer dan 500kWh waarmee tot 500 kilometer op één acculading afgelegd kan worden.

Met de elektrische vrachtwagen zet het 93-jarige familiebedrijf een volgende stap in de verduurzaming.

De vrachtwagen zal dagelijks ingezet worden in combinatie met één van de elektrische meeneemheftrucks. Op deze manier kan Van Noort volledig elektrisch transport aanbieden, waarbij de opdrachtgever compleet wordt ontzorgd.

De vrachtwagen zal begin 2025 worden geleverd door BLOM DSW.

×