GRONINGEN – Steeds meer transporteurs verdienen een leuk bedrag extra per jaar bij door het wagenpark, of een gedeelte ervan, in te zetten als rijdende billboards. Dat zegt Trayler.nl.
Desley Kuiper licht toe: “In het begin was het voor Trayler.nl lastig om transportbedrijven bewust te maken van de commerciële mogelijkheden van hun eigen wagenpark. In het begin werd er vaak sceptisch gereageerd of kregen wij te horen dat transporteurs de reclamemogelijkheden op vrachtwagens gratis weggeven in het kader van relatiebeheer. Dit is natuurlijk veel te gek. Voor billboards worden bijvoorbeeld enorme prijzen gevraagd, dan mag er toch ook een vergoeding gevraagd worden voor het rondrijden? Een vrachtwagen voorzien van reclame is namelijk een enorm krachtig medium. Daarnaast zien we bij veel transportbedrijven veel frictie ontstaan tussen de verschillende (vaste) klanten die onderling weer concurrenten zijn. Een vrachtwagen met reclame van een concurrent bij een klant zorgt niet voor blije gezichten.”
“Het jaar 2020 heeft ervoor gezorgd dat het goed is om ook te kijken naar andere inkomsten”, aldus Desley Kuiper.
“Wij proberen transportbedrijven bewuster te maken en dit werpt zijn vruchten af. Gelukkig zien wij steeds meer transporteurs overstag gaan en worden er nu vergoedingen gevraagd richting hun huidige klanten, of leggen ze de beschikbare vrachtwagens bij ons neer. Ook als de transporteur nieuwe zeilen nodig heeft bellen ze ons op. Wij werken met neutrale merken die niet bijten met de huidige klanten en geven een eerlijke vergoeding voor het rondrijden met reclame en ook nemen wij alle kosten voor het aanbrengen van de reclame op ons. Want zeg nou zelf, als er gerust met tien vrachtwagens 20.000 euro per jaar gevraagd kan worden, is het dan wel eerlijk van de klant om er niet voor te betalen?”
Dit was een gesponsord artikel, zelf ook een gesponsord artikel plaatsen over uw bedrijf en/of -activiteiten? Neemt u contact met ons op voor de mogelijkheden: marketing@transport-online.nl