Clicky

vrijdag 8 november 2024 - 14:28 uur
Transport Duitsland Oprichten
Home Blog Pagina 430

Brussels Airport mag blijven groeien, wel minder nachtvluchten

Brussels Airport

BRUSSEL – Brussels Airport mag ook de komende jaren blijven groeien. Nachtvluchten blijven mogelijk, al moeten dat er wel een stuk minder worden, staat in de nieuwe vergunning voor de nationale luchthaven in Zaventem bij Brussel.

Net als Schiphol zit Zaventem klem tussen de drang om te groeien en de druk van omwonenden en natuurbeschermers om juist minder te vliegen. De Vlaamse regering, die de in juli aflopende vergunning voor het vliegveld wilde verlengen, zegt “het evenwicht tussen de economische belangen van de luchthaven en de impact voor de omgeving” te willen garanderen. Het vliegveld is immers “een van de belangrijke economische motoren van ons land”, zegt omgevingsminister Zuhal Demir.

Brussels Airport mag doorgroeien naar 240.000 vliegbewegingen (starts en landingen) per jaar, zoals de luchthaven wil. Ook al had een belangrijke adviescommissie aanbevolen het plafond een stuk lager te leggen. Demir legt ook het advies om nachtvluchten binnen vier jaar te verbieden naast zich neer. Wel moet het aantal nachtvluchten tegen 2032 met 30 procent omlaag.

Zonnepanelenconcurrentie China gevaar voor kwaliteit, stelt bedrijf

BO’AOZHEN – De kwaliteit van zonnepanelen komt in gevaar door de hevige concurrentie in de Chinese zonnepanelenindustrie. Dat stelt bestuursvoorzitter Bao Shen Zhong van het Chinese Longi Green Technology Energy, de grootste fabrikant van zonnepanelen ter wereld. Hij merkt dat fabrikanten op kwaliteit inleveren om kosten te besparen. “Een gevaarlijk signaal”, meent Zhong.

China domineert al jaren de wereldwijde markt voor zonnepanelen. Zo is ook de meerderheid van de panelen in Nederland van Chinese makelij. Maar de afgelopen tijd zijn de prijzen van de producten flink gedaald. Bedrijven worden daardoor gedwongen hun panelen tegen de kostprijs, soms zelfs daaronder, te verkopen. In een poging winstgevend te blijven, snijden de zonnepaneelfabrikanten in de productiekosten.

Volgens Zhong doen sommige fabrikanten dat te snel, waardoor een risico ontstaat. Zo brengen fabrikanten producten op de markt zonder zeker te zijn of de panelen wel twintig tot dertig jaar meegaan, stelt de Longi-voorzitter.

Persbureau Bloomberg meldde onlangs op basis van ingewijden dat Longi van plan is bijna een derde van zijn werknemers te ontslaan. Dat besluit zou ook een gevolg zijn van de hevige concurrentie en een overaanbod op de markt voor zonnepanelen. In november begon het Chinese bedrijf al met het schrappen van duizenden banen, voornamelijk bij managementtrainees en fabrieksmedewerkers. Bij Longi werken ongeveer 80.000 mensen.

Verdacht pakket Hilversum is geen explosief

afzetting politie

HILVERSUM -Het verdachte pakket dat vrijdagochtend in de Gijsbrecht van Amstelstraat in Hilversum werd aangetroffen, bevat geen explosieve stoffen.

Dat blijkt volgens de politie uit onderzoek ter plaatse door het Team Explosieven Veiligheid (TEV). In het pakket zaten persoonlijke spullen, meldt de politie op X.

De straat in het zuiden van de stad werd naar aanleiding van de vondst enige tijd afgezet.

Verblijfskosten voor eigen rijders voor 2024 vastgesteld

DEN HAAG – Transportondernemers die meerdaagse, of op meer dagen, internationale ritten maken, mogen, onder voorwaarden, als verblijfskosten een vast bedrag per gereden dag ten laste van hun winst brengen. Voor 2024 is dit bedrag vastgesteld op € 48,00.

Het bedrag dat eigen rijders in aanmerking mogen nemen (in 2024: € 48,00) wordt jaarlijks aangepast.

De regeling geldt voor transportondernemers (eigen rijders) die hun winst aangeven in de inkomstenbelasting, niet voor ondernemers die aangifte vennootschapsbelasting doen.

Aan deze regeling is een aantal voorwaarden verbonden:

  • De rit moet langer duren dan 24 uur zijn.
  • De verste bestemming mag niet in Nederland liggen. Er is geen maximum afstand.
  • De regeling geldt voor alle meerdaagse ritten in dat jaar.
  • U moet het aantal gereden dagen kunnen aantonen met bijvoorbeeld tachograafschijven, facturen en rittenstaten.
  • De vertrek- en terugkomdag tellen elk mee voor een halve dag.
  • U geeft de winst aan in de aangifte inkomstenbelasting. Deze regeling geldt niet voor ondernemers die onder de vennootschapsbelasting vallen.

U moet elk jaar opnieuw bekijken of u deze regeling wilt gebruiken. Als u gebruikmaakt van de regeling, hoeft u geen bewijsstukken van de verblijfskosten te bewaren.

De regeling geldt ook voor internationale ritten die starten op meer dan 50 kilometer van het woonadres van de transportondernemer, ook als deze korter duren dan 24 uur. Hierbij gelden de volgende twee voorwaarden:

  • Deze ritten vinden plaats op aaneengesloten dagen (eventueel met ritten waarbij men meer dagen aaneengesloten in het buitenland verblijft).
  • Het traject van elke rit bevindt zich geheel buiten een afstand van 50 km van het woonadres van de transportondernemer.

Meer dan 75.000 gewonden in Gazastrook sinds 7 oktober

gewonden in Gaza

GAZA-STAD – Het aantal gewonden in de Gazastrook sinds 7 oktober is opgelopen tot boven de 75.000.

Het gezondheidsministerie zegt dat 75.092 Palestijnen gewond zijn geraakt vanaf het moment dat Israël begon met de militaire operatie in Gaza. Er zijn 32.623 doden gevallen.

De autoriteiten gaan ervan uit dat het werkelijke aantal doden hoger ligt. Veel mensen zouden nog onder het puin van gebombardeerde gebouwen liggen.

Israël heeft de officiële cijfers van het Palestijnse ministerie van Gezondheid herhaaldelijk in twijfel getrokken, maar internationaal worden de gegevens als betrouwbaar beschouwd.

Paasdrukte op de wegen begonnen

files

DEN HAAG – De paasdrukte op de wegen begint vrijdag even na 09.00 uur op gang te komen. Een woordvoerder van de ANWB meldt dat er op de A12 van de Duitse grens naar Arnhem een file van negen kilometer staat tussen de grens en Duiven. Dat levert een vertraging op van tussen een kwartier en een halfuur.

Ook bij de parkeerplaats van de camping van Paaspop bij Schijndel is het druk, zegt de woordvoerder. De woordvoerder spreekt van de start van de paasdrukte op de wegen vrijdag. “We verwachten dat het verder zal toenemen. Rond het middaguur zal het een stuk drukker zijn op de weg.”

Op de wegen vanuit Duitsland richting het westen van Nederland wordt de grootste drukte van paasverkeer verwacht, zoals op de A1 en A12. “Met name Duitse toeristen onderweg naar de kust en de Waddeneilanden kunnen voor vertraging zorgen op de wegen richting Zeeland en op de N9 naar Den Helder”, aldus de ANWB. Ook de Keukenhof en de Designer Outlet in Roermond zijn grote publiekstrekkers tijdens het paasweekend. Verder wordt drukte verwacht op de wegen naar Zandvoort, vanwege de paasraces op het Zandvoortse circuit.

Opvoersetjes op elektrische fietsen worden verboden

Elektrische Fiets

DEN HAAG -Minister Harbers (Infrastructuur en Waterstaat) komt met een breed aanvalsplan om opgevoerde elektrische fietsen aan te pakken. Onderdeel van dit plan is dat hij dit jaar nog de regelgeving gaat aanpassen, zodat mensen niet meer op de openbare weg mogen rijden wanneer zij een opvoersetje op hun elektrische fiets hebben geïnstalleerd. Dat meldt de minister vandaag aan de Tweede Kamer.

Op dit moment is het al verboden om met een opgevoerde elektrische fiets op de openbare weg te fietsen. Daarom zijn op dit vervoermiddel gashendels verboden én is het verboden om een opvoersetje ‘aan’ te hebben staan. Met de nieuwe regelgeving wordt het dus verboden om überhaupt zo’n opvoersetje te hebben geïnstalleerd op de elektrische fiets.

Minister Mark Harbers (Infrastructuur en Waterstaat): “Het lijkt tegenwoordig wel alsof iedereen een gevaarlijke ervaring heeft gehad met een opgevoerde elektrische fiets. Een fatbike die er nog niet was toen je bij het oversteken in die richting keek, een elektrische fiets die op het overvolle fietspad gevaarlijke inhaal-manoeuvres maakt, of een fietser die door zijn hoge snelheid een veel te ruime bocht maakt. Enorm gevaarlijk, niet voor niks is het voor deze voertuigen verboden om trapondersteuning te hebben boven de 25 km/u. Helaas zie ik dat dit verbod nog regelmatig wordt overtreden. Daarom ga ik aan de slag met een wijziging van de regelgeving waardoor het voor gebruikers duidelijk is wat niet mag.”

Boete

Doordat de bestaande opvoersetjes nu heel makkelijk ‘uit’ en ‘aan’ te zetten zijn, kan een illegale rijder het opvoersetje uitzetten als de politie in zicht is en weer inschakelen nadat de politie is gepasseerd. Met de nieuwe regelgeving kom je op deze manier niet meer onder een boete uit.

Het is en blijft verboden om rond te rijden op een opgevoerde elektrische fiets. Daarvoor geldt nu al een boete van 310 euro. Alleen als dit vervoermiddel door de RDW is goedgekeurd als bromfiets of snorfiets, mag het voertuig de weg op. Dan gelden dus ook bijvoorbeeld een minimumleeftijd, rijbewijsplicht en een helmplicht.

Breed aanvalsplan

Het verbod op opvoersetjes op je elektrische fiets is één van de maatregelen die vanuit het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat wordt genomen. Er wordt ook gewerkt aan een communicatieaanpak om het voor met name jongeren en ouders duidelijker te maken wat de regels zijn rond het opvoeren van een elektrische fiets. Doel is om deze aanpak voor het schooljaar 2024-2025 in te zetten, samen met partners als gemeenten, provincies, politie, TeamAlert en Veilig Verkeer Nederland.

Daarnaast kijkt het ministerie met de fietsbranche en met verschillende belangenorganisaties naar het tekenen van een Nederlands convenant. Dit wordt de komende maanden uitgewerkt.

Verder wordt er uiteraard gehandhaafd door politie en de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT). De politie heeft sinds dit jaar nieuwe rollentestbanken, in de zomer moet elke eenheid er minstens één hebben. De ILT heeft afgelopen zomer negen dwangsommen opgelegd aan aanbieders van voertuigen die ze verkochten alsof het elektrische fietsen waren.

Personeelstekorten in Duitse openbaar vervoer steeds groter

Openbaar Vervoer Duitsland

KEULEN – Het Duitse openbaar vervoer kampt met steeds grotere tekorten aan personeel. Het gaat om bestuurders van bussen, treinen, metro’s en trams, maar ook mensen die werken bij signaleringssystemen voor het ov. Dat staat in een studie van een economisch onderzoeksinstituut uit Keulen.

Volgens onderzoekers van het Institut der deutschen Wirtschaft (IW) is het aantal openstaande vacatures voor buschauffeurs en metro- en trambestuurders gestegen naar 3594. Ook staan er 2265 vacatures open voor signaleringsspecialisten en gaat het om meer dan 4000 openstaande posities voor treinmachinisten.

De onderzoekers stellen dat die toename onder meer samenhangt met de mobiliteitstransitie. Daarmee wordt meer geïnvesteerd in openbaar vervoer en is er dus een grotere vraag naar arbeidskrachten.

Vergrijzing

Tegelijkertijd is er vergrijzing en gaan veel mensen in het ov de komende jaren met pensioen. Personeelstekorten spelen ook in veel andere sectoren van de Duitse economie, zoals de zorg, industrie en het onderwijs.

Het Nederlandse openbaar vervoer kampt ook met nijpende personeelstekorten. Reizigers hebben daardoor te maken met ritten die uitvallen, vertragingen of een uitgeklede dienstregeling bij verschillende vervoerders, zoals busbedrijven en de NS.

Opnieuw busongeluk in Duitsland, ruim twintig gewonden [+foto]

WERL – In Duitsland is opnieuw een busongeluk gebeurd. Nog geen twee dagen na het ongeval met een bus bij Leipzig, is in Noordrijn-Westfalen een dubbeldekker met mbo-studenten van de weg geraakt. 21 van de 60 inzittenden raakten gewond.

Het ongeluk gebeurde in de nacht van donderdag op vrijdag op de A44 bij Werl, ten oosten van Dortmund. De studenten waren op de terugweg van een reis naar Engeland. Hun bus reed een greppel in en viel op zijn kant. Voor zover bekend waren er geen andere voertuigen bij betrokken.

Afgelopen woensdag kwamen vier mensen om bij een ongeval met een Flixbus in de buurt van Leipzig. Meer dan dertig mensen liepen verwondingen op, zes van hen zijn zwaargewond. De politie doet onderzoek naar de chauffeur om mogelijke doodslag door nalatigheid.

Overeenstemming bereikt met NS over deel nieuwe cao, meldt FNV

FNV NS

UTRECHT -Vakbond FNV en NS hebben overeenstemming bereikt over een deel van een nieuwe cao, meldt FNV. De vakbond en NS zijn het onder meer eens geworden over een 1 procent hoger loon voor sommige werknemers en dat zij vanaf 1 januari volgend jaar nog eens 1 procent meer verdienen. Ook krijgen bepaalde medewerkers een eenmalige bonus, die kan oplopen tot 700 euro of 1500 euro bruto.

De nieuwe afspraken komen bovenop het eerder bereikte akkoord tussen de vakbond en NS. Dat akkoord werd vorige maand door te weinig FNV-leden gesteund. De vakbond en NS onderhandelden vervolgens verder en hebben volgens de bond nu dit nieuwe resultaat bereikt.

In het onderhandelingsakkoord van januari spraken NS en de vakbonden af dat werknemers onder meer een loonsverhoging krijgen van minstens 240 euro. Het personeel zou er met de overeenstemming volgens de bonden gemiddeld 6,6 procent op vooruitgaan. FNV sprak van een “redelijk” resultaat. Verder werd ook een resultaat bereikt over onder meer een reiskostenvergoeding en maaltijdvergoeding en een vrijstelling voor oudere werknemers voor nachtdiensten vanaf 2026.

Vakbondsleden stemmen binnenkort over het nieuwe resultaat. “Het is ons niet gelukt op alle gewenste onderwerpen een verbetering af te spreken, maar we denken dat deze verbeteringen zullen leiden tot een breder draagvlak onder onze leden en alle werknemers bij NS”, meldt FNV in een brief aan de leden. De vakbond zegt verder dat leden het volledige onderhandelingsresultaat zo snel mogelijk toegestuurd krijgen.

Het is goed dat er nu een nieuw resultaat is met niet alleen de FNV, maar ook met andere vakbonden, zegt een woordvoerster van NS. Ze benadrukt dat de nu afgesproken salarisstijging van 1 procent bovenop de 4 procent loonsverhoging komt die in januari is afgesproken. “We laten het nu over aan de leden.”

.

Vrachtwagen in brand op A12 [+video]

brand vrachtwagen A12

NIEUWERBRUG – Op de A12 bij Nieuwerbrug is vrijdagochtend een vrachtwagen in brand gevlogen.

De elektrische vrachtwagen, geladen met hout, is volledig uitgebrand.

Er zijn twee rijstroken richting Den Haag afgesloten wat voor een file zorgt.

De brand is inmiddels geblust. Het hout wordt gelost en gecontroleerd door de brandweer.

Rusland: aanslagplegers kregen geld van Oekraïense nationalisten

aanslagplegers-Moskou

MOSKOU – Moskou ziet een link tussen de dodelijke aanslag vrijdag bij Moskou en “Oekraïense nationalisten”. Volgens een Russische onderzoekscommissie kregen de daders aanzienlijke hoeveelheden cash en cryptogeld uit Oekraïne. Daarvoor zou zelfs bewijs zijn gevonden.

Bij de aanslag op een concertzaal kwamen ruim 140 mensen om het leven. De terreurorganisatie Islamitische Staat claimde kort daarna verantwoordelijk te zijn. De Russen willen alleen erkennen dat radicale moslims de uitvoerders waren, niet de opdrachtgevers. Oekraïne ontkent nadrukkelijk iets te maken te hebben met deze dodelijkste aanslag in Rusland in twintig jaar.

Volgens de Russen zijn er “bevestigde gegevens” dat de aanvallers geld uit Oekraïne ontvingen. Er is een verdachte aangehouden die betrokken was bij het financieren van de terroristen, stellen de onderzoekers.

Publiekelijk gewaarschuwd

Het Witte Huis noemt de jongste Russische beschuldigingen richting Kyiv “onzin en propaganda.” De Amerikanen zien Islamitische Staat als enige verantwoordelijk voor de aanval.

De Verenigde Staten hadden begin maart publiekelijk gewaarschuwd dat ze over informatie beschikten dat “extremisten” op korte termijn een aanslag in Moskou planden. Zij brachten de Russische veiligheidsdiensten schriftelijk op de hoogte, aldus het Witte Huis.

NVWA doet strafrechtelijk onderzoek naar bakfietsfabrikant Babboe

bakfietsfabrikant Babboe

DEN HAAG – De Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) is begonnen met een strafrechtelijk onderzoek naar bakfietsfabrikant Babboe. Dit bevestigt een woordvoerder van de NVWA na berichtgeving van RTL Nieuws. De fietsfabrikant is in opspraak geraakt doordat verschillende bakfietsmodellen onveilig bleken.

In februari moest Babboe op last van de NVWA voorlopig stoppen met het verkopen van zijn bakfietsen en verkochte fietsen terugroepen. De toezichthouder concludeerde na onderzoek dat in de afgelopen jaren honderden frames zijn gebroken. Babboe zou geen goed onderzoek hebben gedaan naar de oorzaken en geen maatregelen hebben genomen.

De NVWA-woordvoerder zegt dat het strafrechtelijk onderzoek enkele weken geleden is begonnen, “omdat er aanknopingspunten zijn dat dingen zijn achtergehouden”. Het bedrijf heeft zo het toezicht ondermijnd en “grote risico’s genomen met de veiligheid van mensen”, zegt hij. De NVWA waarschuwt opnieuw om de fietsen van types die onder de terugroepactie vallen niet te gebruiken. “Je brengt jezelf, maar ook andere weggebruikers in gevaar.”

Aan RTL Nieuws vertellen oud-medewerkers van Babboe hoe ze voorafgaand aan een inspectie van de NVWA kapotte frames in bestelbusjes verstoppen. RTL Nieuws beschikt ook over foto’s en geluidsopnames waaruit dat zou blijken.

Het onderzoek wordt uitgevoerd door de Inlichtingen- en Opsporingsdienst (IOD) van de NVWA en het Openbaar Ministerie (OM), zegt de woordvoerder.

Babboe was donderdagavond niet bereikbaar voor commentaar. Aan RTL Nieuws had moederbedrijf Accell eerder op de dag wel een reactie gegeven. “Als deze nieuwe signalen uit 2019 kloppen, dan keuren we ook deze sterk af en nemen we daar afstand van”, klonk het bij de onderneming. “Inmiddels is het beleid en de praktijk dat we actief en transparant meewerken aan het NVWA-onderzoek.”

Het veiligheidsonderzoek naar alle Babboe-modellen is volgens de onderneming nog steeds niet helemaal afgerond. Mensen met een bakfiets van Babboe zouden rond Pasen meer duidelijkheid moeten krijgen over de modellen die het bedrijf moet terugroepen. Tot nu toe heeft Babboe alleen de modellen CITY, CITY E, MINI en MINI E teruggeroepen.

Minder bagageafhandelaars op Schiphol in de toekomst

DEN HAAG – Het aantal bedrijven dat bagage afhandelt op Schiphol wordt verlaagd naar drie. Dat heeft minister Mark Harbers donderdag besloten.

Op Schiphol zijn zes bedrijven actief in de afhandeling van bagage, vracht en post, dat zijn er relatief veel vergeleken met andere Europese luchthavens. Het hoge aantal bevordert concurrentie, maar kan ook negatieve gevolgen hebben voor de arbeidsomstandigheden van werknemers en de kwaliteit van de dienstverlening. Voorbeelden van deze negatieve gevolgen zijn de afgelopen jaren voor iedereen zichtbaar geworden.

Die negatieve gevolgen wil het ministerie met dit besluit tegengaan. Uit onderzoek in opdracht van het ministerie blijkt dat de markt voor afhandeling op Schiphol te klein is voor zo veel spelers en dat een beperking van het aantal afhandelaren de omstandigheden voor werknemers en de kwaliteit kan verbeteren.

“Het werd in 2022 voor iedereen duidelijk dat het niet goed ging met de bagageafhandeling op Schiphol. Dat moet anders”, zegt minister van Infrastructuur en Waterstaat Mark Harbers. “Met dit besluit kunnen we een positieve verandering teweeg brengen op de luchthaven, voor zowel de passagiers als de werknemers die in de bagageafhandeling werken.”

Het besluit geldt alleen voor de bedrijven die bagage van passagiersvliegtuigen afhandelen. Op basis van reacties vanuit de sector die vorig jaar tijdens de consultatiefase opkwamen, is besloten de vrachtsector uit te zonderen. Een beperking van het aantal afhandelaren hier zou operationele en logistieke problemen kunnen veroorzaken. Er wordt wel naar alternatieve mogelijkheden gekeken om de omstandigheden ook in dit deel van de sector te verbeteren.

Ook de afhandeling van General Aviation, waar onder meer privévluchten en kleine toestellen voor rondvluchten onder vallen, wordt uitgezonderd van de beperking.

Nu het besluit definitief is, kan Schiphol beginnen met een Europese aanbesteding, wat naar verwachting ongeveer een jaar zal duren. Daarna volgt een overgangsperiode, waarin iedereen zich kan voorbereiden op de veranderende situatie.

Stoere IVECO S-WAY voorloper voor TDH

TDH

Transport Dienst Havelte, kortweg TDH is het bedrijf van Stoffel Poelsema en Wilbèr Zinger. Het bedrijf werd in 2018 opgericht met één truck, en breidde in 2020 uit naar twee trucks. Sinds kort rijdt Stoffel met het topmodel van IVECO, een S-WAY 6×2 trekker met 570 pk.

De beide trucks van TDH rijden voor Jansen Logistics uit Urk met verse vis en vlees. Stoffel: ,,We rijden vaak naar Denemarken en soms naar Zweden. De opleggers worden door ons naar Kopenhagen gereden, waar we deze omkoppelen met één van hun eigen auto’s. Zo nu en dan mogen we zelf door, dat zijn de echte “snoepreisjes”.

Het pendelen tussen Urk en de Deense hoofdstad zorgt voor veel kilometers. “Wij rijden elk zo’n 170.000 kilometer per jaar, en dat alles binnen de wettelijke rijtijden. Vooral ‘s nachts kun je prima doorrijden”, aldus Stoffel.

Uitstekende ervaringen met IVECO

Het merk IVECO was niet nieuw voor de beide vennoten. De twee ondernemers hebben bij vorige werkgevers al met IVECO trucks gereden, en Wilbèr heeft er zelfs meerdere bestuurd als eigenrijder.

“We hadden beide uitstekende ervaringen met dit merk en toen we op zoek gingen naar een nieuwe auto stond IVECO op ons lijstje. De IVECO S-Way is gewoon een hele mooie auto, en de aanbieding van Cornelis Bedrijfsauto’s was heel netjes. Wij wilden een mooie en complete auto op de weg zetten en dat is volgens mij goed gelukt”, aldus Stoffel.

750 liter brandstof

De IVECO S-Way is volledig luchtgeveerd en heeft de sterkste motor van IVECO, de Cursor 13 met 570 pk, zonder EGR. Verder is de truck voorzien van een sturende, liftbare voorloopas en diverse accessoires. Wij wilden zo groot mogelijke brandstoftanks, en dat is met 750 liter totale inhoud goed geslaagd. Aan de brandstoftank zit een verlengstuk, waardoor de AdBlue tank is weggewerkt. Aan de andere kant zit een kleinere brandstoftank, met ook daar een verlengstuk waar de demper achter schuil gaat. Verder werden er tussen de achterassen ‘strings’ gemaakt, en werd er een slangenrek achter de cabine geplaatst met tranenplaat. 

Diverse accessoires

De nieuwe IVECO S-Way werd uitgevoerd in de kleur ‘Yamaha Racing Blue’ wat volgens ons de truck een sjieke uitstraling geeft. Uiterlijk werd de truck verder opgetuigd met een LED lichtbak, een lampenbeugel op het dak met vier verstralers, en nog vier verstralers op een beugel voor de grille. Ook werden er hoekschildjes gemonteerd en in de bumper Deense dagrijlampen met daaronder IVECO spatlappen. Om het hele plaatje compleet te maken werden de wielen in dezelfde grijze kleur als de striping gespoten, met een zwarte naaf en een blauwe ring om de wielmoeren. Het resultaat mag beslist gezien worden!

Stoffel heeft inmiddels de eerste kilometers met zijn nieuwe IVECO erop zitten en de eerste ervaringen zijn bijzonder goed. “De truck is bijzonder comfortabel en hij trekt als een malle. Toch ziet het verbruik tijdens de eerste ritten er al goed uit. Kortom, ik ben erg blij met mijn nieuwe IVECO S-WAY.”

LAATSTE NIEUWS

Vrachtwagenchauffeur speelt Monopoly tijdens het rijden en trekt ‘boetekaart’ [+foto]

WÜRZBURG - Een vrachtwagenchauffeur speelde woensdag tijdens het rijden het bordspelletje Monopoly terwijl hij over de Duitse A3 reed. De chauffeur had een tablet aan...