Clicky

dinsdag 24 december 2024 - 04:28 uur
BAS World
Home Blog Pagina 43

VS veroordelen gevaarlijke manoeuvres China in Zuid-Chinese Zee

MANILLA – De Verenigde Staten hebben China beschuldigd van “gevaarlijke manoeuvres” in de Zuid-Chinese Zee. Aanleiding is een incident waarbij Chinese en Filipijnse vaartuigen betrokken waren.

Volgens de Chinese kustwacht probeerden vier Filipijnse boten de Chinese territoriale wateren binnen te dringen en brachten een boot van de Chinese kustwacht in gevaar. De Filipijnse kustwacht stelt dat een patrouilleboot en Filipijnse vissersboten door Chinese vaartuigen in gevaar werden gebracht. De Chinezen zouden “agressief” zijn opgetreden en met een waterkanon hebben geschoten.

Het incident was bij Scarborough Shoal dat China het rif-eiland Huangyan noemt en in 2012 heeft ingenomen. Het ligt bijna 350 kilometer ten westen van Manilla en beide landen claimen het.

Sinds de jaren veertig heeft China conflicten met landen aan de Zuid-Chinese Zee omdat het vrijwel alle wateren en eilanden van de zee claimt tot aan het eiland Borneo toe. Het Permanente Hof van Arbitrage in Den Haag oordeelde in 2016 dat de Chinese claims geen enkele juridische basis hebben.

Dutch Grand Prix stopt, in 2026 voor het laatst in Zandvoort

ZANDVOORT – De Formule 1 komt in 2026 voor de laatste keer naar Zandvoort. De organisatie van de Dutch Grand Prix laat weten dat het contract met de koningsklasse van de autosport met een jaar is verlengd. Daarna komt er een einde aan de samenwerking.

De Dutch Grand Prix zegt op het hoogtepunt te willen stoppen, na vier succesvolle edities en met dus nog twee races voor de boeg. De allerlaatste editie van 2026 moet een bijzondere finale worden, met een sprintrace. De exacte datum voor voorlopig de laatste grand prix in Zandvoort wordt in de loop van volgend jaar bekendgemaakt.

“Wat we tot nu toe hebben bereikt is zonder twijfel een groot succes”, laat Robert van Overdijk weten. “De waardering van onze bezoekers, de coureurs en de teams is ongekend en daar zijn we ongelooflijk trots op”, vervolgt de directeur van de Dutch Grand Prix. “Hoewel de aankondiging van vandaag het einde betekent van een historisch tijdperk in de Nederlandse autosport, zijn we ervan overtuigd dat er nog veel meer is waar fans naar uit kunnen kijken tijdens de Dutch Grand Prix in 2025 en 2026, inclusief een sprintrace in 2026. We zijn een particuliere onderneming en we moeten de kansen die het evenement biedt afwegen tegen andere risico’s en verantwoordelijkheden.”

De Formule 1 keerde in 2021 na bijna 36 jaar terug in Zandvoort, met Max Verstappen als grote blikvanger. De wereldkampioen won de afgelopen vier jaar driemaal voor eigen publiek. “Ik ben ongelooflijk dankbaar voor het werk dat het team van de Dutch Grand Prix de afgelopen jaren heeft verricht”, meldt Formule 1-baas Stefano Domenicali. “Ze hebben de lat voor Europese Grand Prixs hoger gelegd als het gaat om spektakel en entertainment. Ze hebben ook de ontwikkeling van jong talent gesteund door F2, F3 en onze F1 Academy-series te organiseren. En er is baanbrekend werk verricht op het gebied van duurzame oplossingen. Er lagen veel opties op tafel, waaronder afwisseling of jaarlijkse evenementen. We respecteren de beslissing van de promotor om de race in 2026 te beëindigen.”

Volgens sportief directeur Jan Lammers heeft de Dutch Grand Prix zich gepositioneerd tussen de grootste sportevenementen in de geschiedenis van Nederland. Hij vindt dat de wedstrijden in Zandvoort zich kunnen meten met beroemde races in Monaco, Las Vegas en Melbourne. “Nu richten we ons volledig op de editie van 2025 en kijken uit naar de race in 2026 met voor het eerst de toevoeging van een sprintrace”, reageert hij.

Bouw van nieuwe accufabriek MAN in Neurenberg nadert voltooiing

NEURENBERG – MAN Truck & Bus maakt in hoog tempo de stap naar elektromobiliteit: na slechts één jaar is het hoogste punt van de bouw van de nieuwe accufabriek in Neurenberg bereikt. Daarmee mag het pannenbier worden aangebroken. Deze mijlpaal volgt op de aflevering van de allereerste MAN eTruck, enkele weken geleden.

Al vanaf april 2025 zullen in Neurenberg hoogvoltage-accu’s in grote aantallen worden geproduceerd met behulp van de modernste productiemethoden, op een oppervlakte van 17.000 vierkante meter. Dit levert bijna 350 nieuwe banen op die toekomstbestendig zijn. MAN is de eerste fabrikant van bedrijfsvoertuigen die zijn eigen serieproductie van accupakketten faciliteert.

Met de nieuwbouw is, inclusief de investeringen in logistiek, infrastructuur, gebouwen en productiefaciliteiten, een bedrag van ongeveer 100 miljoen euro gemoeid.

De spreekwoordelijke pannenbier-ceremonie werd bijgewoond door onder meer minister-president Markus Söder van de deelstaat Beieren, burgemeester Marcus König van Neurenberg, MAN Truck & Bus CEO Alexander Vlaskamp en Markus Wansch, voorzitter van de ondernemingsraad van de vestiging van MAN in Neurenberg, aanwezig.

Alexander Vlaskamp: “De aandrijvingen van de toekomst zien het levenslicht in Neurenberg. We ontwikkelen hier niet alleen batterijen, daarnaast beginnen we over een paar maanden met de massaproductie ervan, met behulp van de nieuwste technologieën. Het bereiken van het hoogste punt is een belangrijke mijlpaal voor ons bedrijf in de EV-transitie. En het is ook een duidelijk engagement van MAN wat betreft de keuze voor Beieren en Duitsland als vestigingsplaats. Dit is mogelijk gemaakt door een nauwe samenwerking tussen ons bedrijf, onze ondernemingsraad en de Beierse politici.”

Momenteel worden de accupakketten voor de volledig elektrische voertuigen van MAN al in kleine series geproduceerd in de fabriek in Neurenberg. Met de start van de productie van grote series zal de productieruimte voor kleine series geleidelijk worden omgebouwd voor de ontwikkeling van de volgende generatie batterijen en de reconditionering van batterijen. Vanaf april 2025 worden de geleverde modules in grote series in zogeheten batterijlagen geplaatst. Deze worden op elkaar gestapeld om samen het accupakket te vormen en worden vervolgens grondig getest.

Op een oppervlakte van 17.000 vierkante meter worden meer dan 50 handmatige en geautomatiseerde assemblagestations en zeven testbanken voor de kwaliteitsborging geïnstalleerd. De plaatsing van de eerste productiesystemen is al begonnen. Vanaf april 2025 zullen er in de eerste fase maximaal 50.000 batterijen per jaar worden gebouwd. Afhankelijk van hoe de markt zich ontwikkelt, wordt deze capaciteit richting 2030 uitgebreid tot 100.000 hoogvoltagebatterijen per jaar. Met een hoogte van meer dan 35 meter is het nieuwe gebouw het hoogste productiegebouw op het complex in Neurenberg.

Ingo Essel, hoofd van de MAN-fabriek in Neurenberg: “De overstap naar elektromobiliteit is een beslissende stap in de toekomst voor onze fabriek. We beschikken over tientallen jaren expertise wat betreft de ontwikkeling en productie van motoren en zijn nu ook ideaal gepositioneerd om ons te vestigen als centre of excellence op het vlak van alternatieve aandrijftechnologieën.”

Klein deel bedrijven heeft problematische schuldenlast

DEN HAAG – Iets meer dan 6 procent van de bedrijven beoordeelt de eigen schuldenlast als problematisch. Voor bijna 94 procent van de bedrijven is de schuldenlast dragelijk. Daarnaast geven meer bedrijven aan een lagere dan een hogere schuldenlast te hebben dan vorig jaar. Voor de helft van de bedrijven is de schuldenlast van een gewenste omvang. Het beeld van de schuldenlast van bedrijven in november 2024 is daarmee hetzelfde als een jaar geleden. Dit meldt het CBS op basis van de conjunctuurenquête onder bedrijven met 5 of meer werkzame personen.

Horecabedrijven beoordelen met iets meer dan 14 procent de schuldenlast het vaakst als problematisch. Dit aandeel is ook hoger dan een jaar geleden toen het nog iets meer dan 12 procent was. Ook in de overige dienstverlening, de cultuur, sport en recreatie en de detailhandel is het aantal bedrijven dat de schuldenlast als problematisch ervaart gestegen. Bij de informatie en communicatie en de industrie is dit aandeel juist gedaald. Bedrijven in de verhuur en handel van onroerend goed hebben het minst vaak (2 procent) een problematische schuldenlast.

Meer bedrijven zien schuldenlast dalen dan stijgen

Bij de beoordeling van de schuldenlast geven meer bedrijven (bijna 25 procent) aan dat de schuldenlast lager ligt dan vorig jaar dan hoger (bijna 13 procent). Alleen in de verhuur en handel van onroerend goed is dat andersom; iets meer dan 47 procent heeft een hogere schuldenlast dan vorig jaar, terwijl bijna 12 procent aangeeft dat de schuldenlast is gedaald. Bedrijven in de detailhandel en de zakelijke dienstverlening hebben het minst vaak een hogere schuldenlast dan vorig jaar. Bij de meeste bedrijven (ruim 62 procent) is de schuldenlast even hoog als een jaar eerder.

Schuldenlast voor helft van de bedrijven van gewenste omvang

Iets meer dan de helft (51 procent) van de bedrijven geeft aan dat de schuldenlast van een gewenste omvang is en niet zal worden verminderd. Bijna 6 procent van de bedrijven zal de schuldenlast binnen een jaar naar gewenste omvang brengen. Iets meer dan 20 procent heeft daar 1 tot 5 jaar voor nodig en 3 procent heeft langer dan 5 jaar nodig. Iets meer dan 18 procent kan niet zeggen hoeveel tijd daarvoor nodig is.

Bij horecabedrijven is met ruim 33 procent de schuldenlast het minst vaak van een gewenste omvang. Ook bij de detailhandel, de cultuur, sport en recreatie en de overige dienstverlening geeft minder dan de helft van de bedrijven dit aan. Bij bedrijven in de informatie en communicatie is met iets meer dan 61 procent de schuldenlast het vaakst van gewenste omvang.

Het aantal faillissementen loopt op

In 2024 zijn tot en met oktober 1 975 bedrijven en instellingen failliet verklaard in de industrie, auto- en detailhandel, en diensten samen. Dat is 36 procent meer dan in dezelfde periode een jaar eerder en het hoogste aantal sinds 2016. De grootste stijging zit met bijna 50 procent bij de zakelijke dienstverlening en de informatie en communicatie. Met ruim 12 procent is het aantal faillissementen in de industrie het minst sterk gestegen ten opzichte van een jaar geleden. In de overige dienstverlening is het aantal faillissementen met 8 procent gedaald.

Hypotheker ziet hypotheekrente komende tijd verder afnemen

CAPELLE AAN DEN IJSSEL – De hypotheekrente gaat de komende tijd nog verder omlaag nu de kapitaalmarktrentes in de afgelopen weken flink zijn gedaald, verwacht De Hypotheker.

Volgens de hypotheekadviseur is de gemiddelde hypotheekrente voor leningen met een looptijd van tien jaar momenteel een vol procentpunt lager dan een jaar geleden. Voor zo’n hypotheek, op basis van Nationale Hypotheek Garantie (NHG), bedraagt de rente nu 3,55 procent. Eind oktober vorig jaar was dit 4,55 procent.

De Europese Centrale Bank (ECB) gaat naar verwachting deze maand de rente verder verlagen, met een kwart procentpunt. De inflatie in de eurozone ligt namelijk rond de doelstelling van 2 procent, wat ruimte biedt voor renteverlagingen. De kapitaalmarktrente heeft een directe invloed op de hoogte van hypotheekrentes.

“De verwachting is dat de gemiddelde hypotheekrente in de komende tijd licht zal dalen, wat ertoe kan leiden dat meer huizenkopers kijken hoe zij hiermee hun voordeel kunnen doen”, aldus de organisatie.

De hypotheekverstrekker rekent voor dat een stel met een gezamenlijk inkomen van 90.000 euro tegen een rentepercentage van 4,55 procent ruim een jaar geleden ongeveer 419.000 euro kon lenen. Met een rente van 3,55 procent is dit nu bijna 440.000 euro. “Dat komt neer op een verschil van ruim 20.000 euro en dat is in ongeveer één jaar tijd een positieve ontwikkeling voor huizenkopers”, aldus De Hypotheker.

Politie toont beelden verdachten geweld Amsterdam rond Maccabi

HILVERSUM – De politie heeft dinsdag in het tv-programma Opsporing Verzocht beelden getoond van twaalf verdachten die betrokken zouden zijn geweest bij de gewelddadigheden in Amsterdam rond de voetbalwedstrijd tussen Ajax en Maccabi Tel Aviv.

Van hen zijn eerder al geblurde beelden gedeeld, evenals van drie anderen, maar die zijn al aangehouden.

De verdachten waren volgens de politie betrokken bij verschillende strafbare feiten. Sommigen waren eerder al herkenbaar in beeld gebracht.

De politie roept de verdachten op zich zo snel mogelijk te melden en zegt binnenkort beelden van nog meer verdachten te delen.

Dode door ongeval in file op A50 bij Vaassen

VAASSEN – Op de A50 bij het Gelderse Vaassen is een persoon om het leven gekomen door een ongeval met meerdere voertuigen. Het ongeluk gebeurde rond 19.30 uur nadat er file was ontstaan.

Bij het ongeval waren vier voertuigen betrokken. Een persoon is met onbekende verwondingen naar het ziekenhuis vervoerd.

De file was ontstaan doordat hulpverleners een jonge vrouw op een viaduct over de A50 in veiligheid moesten brengen.

Pérez rijdt vrijwel zeker laatste race voor Red Bull in Abu Dhabi

ABU DHABI – Het ziet ernaar uit dat Sergio Pérez komend weekend in de laatste grand prix van het seizoen in Abu Dhabi ook zijn laatste race voor Red Bull rijdt. Alles wijst erop dat het team niet verder wil met de Mexicaanse teamgenoot van wereldkampioen Max Verstappen, die dit seizoen ondermaats presteerde.

“We zullen hem in Abu Dhabi nog steunen, maar zodra de finishvlag heeft gezwaaid, moet hij beslissen wat hij gaat doen. Ik denk dat hij oud en wijs genoeg is om zijn conclusies te trekken. Hij kent de situatie”, zei teambaas Christian Horner zondag tegen Sky Sports na de race in Qatar, waarin Pérez weer tegenvallend presteerde en in de grand prix de finish niet haalde. Red Bull kan daardoor een nieuwe titel bij de constructeurs definitief vergeten.

Dat Red Bull Pérez een keuze geeft, is waarschijnlijk omdat hij nog een contract voor 2025 heeft. Topadviseur Helmut Marko van Red Bull liet zondag aan Viaplay weten dat er op de maandag na de slotrace in Abu Dhabi knopen worden doorgehakt in een vergadering waar ook de aandeelhouders aanwezig zullen zijn. De Oostenrijker heeft al laten doorschemeren dat wat hem betreft het tweede stoeltje van Red Bull volgend jaar voor Liam Lawson of Yuki Tsunoda is.

De Mexicaan is nog strijdbaar. “Ik ben het team en mezelf een solide prestatie verschuldigd. Het is een seizoen met ups en downs geweest en ik zal alles geven om het seizoen met een hoogtepunt af te sluiten”, zegt Pérez in een vooruitblik van Red Bull Racing. Hij wist dit jaar geen enkele race te winnen en staat met 152 punten slechts achtste in het kampioenschap. Verstappen heeft er al 429.

Veldkamp niet rouwig om Syrisch regime, maar vreest jihadisten

BRUSSEL – Dat het regime in Syrië door tegenstanders wordt teruggedrongen, daar kan buitenlandminister Caspar Veldkamp niet rouwig om zijn. Maar dat het juist jihadisten zijn die nu de overhand lijken te hebben, baart hem wel “buitengewoon veel zorgen”.

Rebellen uit Noord-Syrië winnen de laatste dagen plotseling veel terrein op de troepen van de Syrische president Bashar al-Assad. “Het Assadregime is bepaald geen vriendelijk regime en je gunt ze geen versterking”, zei Veldkamp na overleg met zijn collega’s van de andere NAVO-landen over het Midden-Oosten. Maar de “groepen die opkomen zijn niet groepen die onze waarden delen”.

Of door het oplaaien van de burgeroorlog in Syrië weer veel vluchtelingen naar Europa zullen uitwijken, durft Veldkamp nog niet te zeggen. De zorgen over een vluchtelingenstroom uit buurland Libanon staan nog op de voorgrond. “Dat kan op een gegeven moment ook Europa raken.” Daarom is het zaak dat het staakt-het-vuren tussen Israël en Hezbollah het houdt, onderstreepte Veldkamp.

55-jarige Hagenaar vast voor veroorzaken dodelijk ongeluk A16

ROTTERDAM – De verdachte die de politie dinsdag aanhield na een dodelijk ongeluk op de A16 bij Rotterdam, is een 55-jarige man uit Den Haag. Hij was de bestuurder van een bestelbus en wordt verdacht van het veroorzaken van een dodelijk ongeval.

De bijrijder van die bus, een 49-jarige man uit Den Haag, is overleden.

Bij het ongeluk waren verder een motorrijder en de bestuurders van twee personenauto’s betrokken. Zij raakten gewond en zijn naar het ziekenhuis gebracht.

Het onderzoek naar de toedracht loopt nog, meldt de politie. Door het ongeluk was de weg bij Rotterdam tot ver in de ochtend dicht en stonden er lange files.

Overleden man aangetroffen bij Havenhoofd in Scheveningen

SCHEVENINGEN – In het water bij het Zuidelijke Havenhoofd in Scheveningen is dinsdagmiddag een overleden man aangetroffen, meldt de politie.

Waarschijnlijk gaat het om een noodlottig ongeval, maar onderzoek moet nog uitwijzen wat er precies is gebeurd.

De politie kreeg rond 13.45 uur een melding van een incident bij de ingang van de haven van Scheveningen. De man werd snel gevonden, maar hulp mocht niet meer baten.

Vanaf het vasteland loopt een pad door het water met aan weerszijden grote rotsblokken. Een scenario dat wordt onderzocht is dat de man over de blokken heeft gelopen, maar daarbij ten val is gekomen. Onder meer een schouwarts doet onderzoek op de locatie, aldus de politiewoordvoerder.

Vrachtwagenchauffeur redt twee jonge mannen in koeloplegger [+foto]

Foto: Duitse politie

Twee jonge mannen uit Turkije en Afghanistan hebben mogelijk hun leven te danken aan de oplettendheid van een Belarussische chauffeur van een Pools koeltransport. Op 2 december 2024 maakte de vrachtwagenchauffeur een tussenstop op de parkeerplaats Lichtenbusch, vlak voor de grensovergang van België naar Duitsland. Tijdens deze stop hoorde de chauffeur klopgeluiden uit zijn koelcontainer komen.

Niet ver van de parkeerplaats zag hij een patrouille van de mobiele controle- en bewakingseenheid van de Duitse federale politie uit Sankt Augustin op Duits grondgebied. Hij benaderde de agenten en bracht hen op de hoogte van de situatie. De politie ging direct naar de koelwagen om poolshoogte te nemen. Gezien de directe dreiging voor de veiligheid van de personen werd de koelcontainer geopend.

In de trailer troffen de agenten twee personen aan, bovenop gestapelde doosjes fruit. De temperatuur in de container bedroeg op dat moment 8 graden Celsius. Het was echter twijfelachtig of de hoeveelheid zuurstof in de container voldoende zou zijn geweest voor een langere reis. Omdat de vrachtwagen zich op Belgisch grondgebied bevond, werden de collega’s van de Belgische federale politie (autowegpolitie) ingeschakeld.

De vermoedelijk gesmokkelde jonge mannen verkeerden in goede gezondheid. Zij zijn verzocht om zich te melden bij de vreemdelingendienst in België.

Troepen gaan parlement Zuid-Korea binnen [+video]

SEOUL – Zuid-Koreaanse militairen zijn op het terrein van het parlement aangekomen, bericht persbureau Yonhap. Ze zouden proberen toegang te krijgen tot het hoofdgebouw van de Nationale Vergadering.

Op sociale media en beelden van Zuid-Koreaanse media is te zien dat ook leden van de ordediensten in en rond het parlement aanwezig zijn.

De inzet bij het parlement volgt op het uitroepen van de noodtoestand door president Yoon Suk-yeol. Die zegt te moeten optreden tegen “pro-Noord-Koreaanse” en “antistaatskrachten” in zijn land.

Yonhap heeft ook gemeld dat de toegang tot het parlementsgebouw was geblokkeerd. Eerder was al bericht dat topcommandanten bijeen waren geroepen door de minister van Defensie. De krijgsmacht kreeg van de bewindsman het verzoek om waakzaam te zijn.

Wilders opnieuw tegen Faber: maak vaart met asielwetgeving

DEN HAAG – PVV-leider Geert Wilders herhaalt zijn oproep aan het kabinet en in het bijzonder partijgenoot en asielminister Marjolein Faber om vaart te maken met asielwetgeving. “Want we zitten er met smart op te wachten”, aldus de radicaal-rechtse politicus. “Er zijn veel plannen en nog niet zoveel wetten.”

Na de zomerstop ging het in politiek Den Haag maandenlang over een asielnoodwet. Dit was een vurige wens van de PVV, maar NSC had er moeite mee om hiervoor het noodrecht in te zetten. Eind oktober sloten de coalitiepartijen na lang overleg een compromis: de noodwet was van tafel en in ruil daarvoor werden enkele asielregels aangescherpt. Zo is het plan om geen asielvergunningen meer te verstrekken voor onbepaalde tijd en de duur van tijdelijke vergunningen te verkorten van vijf naar drie jaar.

Deze regels komen in de zogenoemde ‘asielnoodmaatregelenwet’ die Faber nog dit jaar naar de Raad van State wil sturen om een spoedadvies op te vragen. Ze heeft nog ruim twee weken de tijd. Ze moet haar plan namelijk voorleggen aan de ministerraad en op woensdag 18 december is de laatste voor de kerstvakantie.

Begin vorige maand deed Wilders ook al een oproep aan Faber om haast te maken.

Voormalig premier Mark Rutte noemde Faber afgelopen weekend bij het congres van zijn partij VVD “een wat zwakke minister”. Wilders noemde Rutte zondag op X daarop nog “een faalhaas”, maar uitte zich dinsdag in mildere bewoordingen. Toen noemde hij het “een beetje een zure opmerking” en “niet echt gepast”, en relativeerde dat zulke porren wel vaker worden uitgedeeld bij congressen. Volgens Wilders heeft Rutte onder zijn kabinetten een “rotzooi” van het asielbeleid gemaakt en moet Faber die “opruimen”. De PVV-leider verwacht daarom van Rutte “iets meer begrip en respect” voor de asielminister.

Anders dan andere partijen is de PVV amper bereikbaar voor de pers. Dinsdagmiddag is doorgaans een van de weinige momenten in de week waarop Wilders vragen van journalisten beantwoordt.

Roordink truck- en trailerservice neemt Müller European Truck & Trailer Care over

HOLTEN – Twee vooraanstaande familiebedrijven bundelen hun krachten: Roordink truck- en trailerservice neemt per 1 januari aanstaande officieel de truck- en trailerwerkplaats van Müller European Truck & Trailer Care in Holten over.

De werkplaats zal verder gaan onder de naam Roordink European Truck- en Trailer Care B.V.

Met deze strategische overname versterken de bedrijven elkaar. Hierdoor blijft de bestaande dienstverlening behouden en kan verder worden ontwikkeld voor zowel bestaande als nieuwe klanten in de regio.

Zowel Müller als Roordink hebben al decennialang een sterke reputatie opgebouwd in de transportsector, dankzij hun vakmanschap, klantgerichte service en betrokkenheid. Door deze overname wordt de continuïteit gewaarborgd en ontstaat er een synergie tussen de werkplaatsen van beide bedrijven, wat leidt tot een versterkte positie in de markt.

Focus op kwaliteit en innovatie voor de toekomst

Deze overname is een belangrijke stap voor beide bedrijven. Bert Roordink van Roordink truck- en trailerservice: “Wij zijn bijzonder trots op deze overname. Het biedt ons de kans om de expertise van beide bedrijven te combineren en zo een breder scala aan diensten aan te bieden aan onze klanten. Onze focus blijft onverminderd liggen op kwaliteit, betrouwbaarheid en innovatie.”

Ook Anton Müller van Müller European Truck & Trailer Care kijkt positief naar de toekomst:
“Deze samenwerking is een logische stap voorwaarts. Door onze krachten te bundelen, leggen we een stevige basis voor groei en ontwikkeling. Ik ben ervan overtuigd dat onze medewerkers en klanten hier veel baat bij zullen hebben.”

Een samenwerking met familiaire waarden

Wat deze overname extra bijzonder maakt, is dat het om twee familiebedrijven gaat die dezelfde waarden delen. Beide bedrijven hebben een sterke band met hun medewerkers en klanten, en de cultuur van persoonlijke betrokkenheid en passie voor het vak blijft ook in de nieuwe samenwerking centraal staan.

De truck- en trailerwerkplaats in Holten zal volledig geïntegreerd worden in de activiteiten van Roordink truck- en trailerservice. Voor bestaande klanten verandert er weinig; zij kunnen blijven rekenen op de vertrouwde service en expertise die zij gewend zijn.

Anton Müller zal voor een aantal dagen per week actief blijven voor Roordink European Truck- en Trailer Care, verder zal hij zichzelf richten op Müller Trailer Rentals, Transport en repatriëring van diverse voertuigen en bandenservice. Ook zal hij in samenspraak met Roordink de internationale pechservice blijven ondersteunen.

×