WOGNUM – Na het enorme succes van de hit ‘Kilometervreters’ is het tijd voor een volgende stap in de samenwerking tussen Frans Duijts en Simon Loos. De volkszanger en logistiek dienstverlener slaan de handen voor langdurige tijd ineen. Het doel? Het beroep van vrachtwagenchauffeur de aandacht geven die het verdient!
De samenwerking werd afgelopen week ingeluid met een gevatte 1 aprilgrap die door landelijke media breed werd opgepakt. Frans bracht namelijk op zijn sociale media het ‘nieuws’ dat hij zijn zangcarrière op een lager pitje zou zetten om parttime de vrachtwagen in te gaan. Maar niets is minder waar. “Vooralsnog blijf ik gewoon lekker zingen, maar zeg nooit nooit”, lacht Frans.
Samenwerking past als jas
Frans komt dus niet in dienst van Simon Loos, maar hij gaat het komende jaar wél veelvuldig met de collega’s van Simon Loos op pad om alle aspecten van het vak te belichten. Frans vertelt: “Zelf zit ik van jongs af aan al graag op de vrachtwagen en daarom past deze samenwerking mij als een jas. Daarnaast ben ik zelf opgegroeid in een familiebedrijf en is Simon Loos ook een bedrijf dat al generaties lang meegaat. Vrachtwagenchauffeurs zijn zo belangrijk. Zij verdienen meer zichtbaarheid en waardering voor hun werk. Ik ben blij dat ik hieraan kan bijdragen en de komende tijd kan laten zien wat voor mooi vak het is en natuurlijk wat een fijne werkgever Simon Loos is.”
Frans op pad met winkeldistributie
De eerste video staat vanaf vandaag online. In deze video gaat Frans op pad met de winkeldistributie en manoeuvreert hij door de smalle straatjes van onder andere onze hoofdstad om supermarkten te bevoorraden. Hij reed hierbij voor het eerst in een elektrische vrachtwagen. “Dat was voor mij een hele ervaring”, vertelt Frans. “Het was een fantastische dag waar ik weer even mijn oude passie mocht beoefenen. Het rijden is heerlijk, zeker in zo’n elektrische wagen. Ik kwam er ook achter dat je in de winkeldistributie veel contact hebt met mensen én je bent veel in beweging. Dit maakt het werk erg afwisselend en leuk om te doen!”
Mooie campagnes
Angelique Loos, manager marketing en communicatie bij Simon Loos, vertelt: “Dat ‘Kilometervreters’ zo’n succes is geworden, konden we alleen maar dromen. We zien er dan ook naar uit om nog meer mooie campagnes met Frans te gaan maken. We zijn trots dat Frans met ons dit avontuur aan wil aan.”