Clicky

dinsdag 19 november 2024 - 21:54 uur
Transport Duitsland Oprichten
Home Blog Pagina 414

Spruijt Transport vergroot het laadvolume met Volvo FH X-Low-trekker met megatrailer

Spruijt Middelburg

MIDDELBURG – Meer laadvolume en -vermogen. Dat is voor Spruijt Transport uit Middelburg een belangrijke reden om te kiezen voor een Volvo FH 500 6×2 X-Low-trekker met megatrailer. De truck en megatrailer zijn op maat gespecificeerd voor Spruijt Transport. De Volvo FH is geleverd door Volvo Trucks-dealer Bluekens Truck en Bus Goes.

Spruijt Transport vervoert met de megatrailer vooral fruit, groenten en planten. De nieuwe Volvo FH is geleverd met een X-Low chassis, met een schotelhoogte van circa 1.000 millimeter.

“Onze vraag was vooral om het laadvermogen maximaal te benutten”, zegt eigenaar Patrick Spruijt. “Dankzij de voorloopas en het X-Low chassis is dat mogelijk. Het X-Low chassis is extra laag en dat biedt de kans om met een megatrailer te rijden. Daardoor kunnen we het laadvolume en -vermogen maximaal benutten en dus meer meenemen. De trailer heeft een binnenhoogte van 2,75 meter zodat we hoog kunnen stapelen en het netto laadvermogen is ruim drie ton meer dan bij de combi die we hebben vervangen.”

Spruijt Middelburg

Groot, wendbaar en multifunctioneel

“Met deze combinatie komen we onder meer bij kwekers en daar is de ruimte om te manoeuvreren soms erg beperkt. Daarom is de megatrailer voorzien van een stuuras zodat we er zo kort mogelijk mee kunnen draaien. We hebben overigens ook andere typen trailers in de vloot en daarom heeft deze Volvo FH een hefschotel. Het zorgt ervoor dat de truck multifunctioneel inzetbaar is, al rijdt de chauffeur het grootste deel van de tijd met de megatrailer. Daar is deze combinatie ook helemaal op samengesteld. Zo zijn de truck en trailer voorzien van aluminium beplating rondom de wielen, zodat het een mooi geheel vormt.”

De Chereau megatrailer is geleverd door Hertoghs Carrosserieën. Op verzoek van Spruijt is de trailer voorzien van een stuuras, Carrier-koelmotor en een verlengde laadklep. “Met deze megatrailer doen we ook weleens anders werk, zoals het transport van aanrechtbladen. Die zijn vaak langer dan drie meter en daarom hebben we gekozen voor een verzwaarde laadklep met een extra lang plateau.”

Spruijt Middelburg

Megavolume, megazuinig

De Volvo FH is uitgerust met de zuinige Turbo Compound-motor. “Het is de vierde truck in onze vloot met deze motor”, zegt Spruijt. “In de verbruikscijfers kunnen we zien dat de trucks met deze motor echt zuinig zijn. Globaal gezien rijden we met deze trucks 1 op 3,7, terwijl het gemiddelde in onze vloot 1 op 3,5 is. Ook de chauffeur is zeer content met de Volvo FH. Hij is soms een paar dagen achter elkaar onderweg en dan overnacht hij in de truck. In de Globetrotter XL-cabine heeft hij alles wat hij nodig heeft, inclusief de standairco I-ParkCool, koelkast en magnetron.”

‘De service van Bluekens is meer dan goed’

Spruijt Transport heeft nu zeven Volvo-trucks in de vloot. Spruijt: “De keuze voor Volvo is ook voor een groot deel gebaseerd op de service van de werkplaats. Bij Bluekens Truck en Bus in Goes laten we het onderhoud uitvoeren aan onze Volvo-trucks en de opleggers. De service is meer dan goed. Ze doen wat ze beloven en alles gaat in goed overleg. Dat was ook zo bij de configuratie van deze combinatie. Ik had het concept in mijn hoofd, Bluekens Truck en Bus en Hertoghs hebben het technisch mogelijk gemaakt.”

Spruijt Transport is in 1995 opgericht door Patrick Spruijt en zijn vader Kees. Het wagenpark bestaat nu uit tien trucks. Spruijt Transport rijdt voor een groot aantal verschillende opdrachtgevers in Nederland en België, maar ook transporten naar verder weg gelegen bestemmingen in Europa zijn mogelijk.

Spruijt Middelburg

“De werkzaamheden die we doen zijn heel breed”, zegt Spruijt. “We doen veel distributie en volumetransport, maar we kunnen ook exceptioneel transport en koeltransport uitvoeren.”

Maker videogame Grand Theft Auto schrapt 5 procent van banen

Grand Theft Auto

NEW YORK – Gamebedrijf Take-Two Interactive Software, bekend van het populaire computerspel Grand Theft Auto, is van plan 5 procent van zijn personeel te ontslaan. Ook schrapt het bedrijf een aantal projecten om kosten te besparen.

Het in New York gevestigde bedrijf had al laten weten dat het aan een plan werkte om de kosten te verlagen, nadat het in de laatste drie maanden van vorig jaar tegenvallende winstcijfers had gerapporteerd.

Take-Two had aan het einde van het afgelopen boekjaar zo’n 11.580 werknemers in dienst. Het moederbedrijf van gamestudio’s zoals Rockstar Games, de maker van Grand Theft Auto, verwacht dat er ongeveer zeshonderd banen verdwijnen. De kosten van de reorganisatie bedragen tot 200 miljoen dollar (zo’n 188 miljoen euro).

Sinds het einde van de coronapandemie zijn grote en kleine videogamebedrijven getroffen door ontslagen. Eerder kondigden branchegenoten als Unity Software, Riot Games en de gamedivisie van Microsoft al ontslagrondes aan.

De inkrimping van de sector heeft ertoe geleid dat gamebedrijven een risicomijdende strategie hebben gevolgd als het gaat om het ontwikkelen van nieuwe games. Het maken van een nieuwe game duurt vaak jaren en kan honderden miljoenen dollars kosten.

Truckwash Müller European Trailer Care overgenomen door Truckwash 1 Group

Truckwash 1 Holten

HOLTEN – Truckwash 1 Group, een vooraanstaand speler in de Nederlandse truckwash-industrie, kondigt een uitbreiding van haar netwerk aan met een nieuwe locatie in Holten. Deze stap markeert een goede uitbreiding van de landelijke dekking van Truckwash 1 Group, waarmee het bedrijf zijn positie als een van de grootste aanbieders van voertuigwasdiensten in Nederland versterkt.

Met meer dan twaalf locaties verspreid over het hele land, en vanaf 1 mei met dertien locaties, zet Truckwash 1 Group haar ambitieuze groei voort, met de nadruk op kwaliteit, gastvrijheid, professionaliteit, sfeer en efficiëntie.

De nieuwe vestiging in Holten is strategisch gekozen vanwege de gunstige ligging en de aanwezigheid van een bestaande wasstraat met drie washallen, waardoor Truckwash 1 Group voor het eerst voet aan de grond krijgt in deze regio.

Voorheen werd de huidige Truckwash locatie beheerd door Muller European Truck & Trailer Care, een bekende naam in de regio Holten (Twente | Salland). Naast het aanbieden van Truckwash-diensten, fungeert deze locatie als een allesomvattende oplossing voor het wagenpark. Ze bieden reparaties en professioneel onderhoud aan voor uw trucks, trailers, koelsystemen, laadkleppen, banden en alle andere onderdelen, van voor tot achter bumper.

“De keuze voor Holten als onze nieuwe locatie is weer een strategische, maar vooral een mooie zet voor de uitbreiding van onze dekking binnen Nederland,” zegt Johannes Snoek van Truckwash 1 Group.

“Met deze uitbreiding kunnen we onze diensten aanbieden aan een breder publiek en onze aanwezigheid in Nederland verder versterken. Net zoals op onze andere locaties, streven we ernaar om de beste was-ervaring te bieden, ondersteund door onze passie voor schone voertuigen en uitstekende klantenservice.”

Vanaf 1 mei zijn vrachtwagens, bakwagens en alle andere bedrijfsvoertuigen welkom bij de nieuwe locatie in Holten, waar ze kunnen genieten van dezelfde hoogwaardige wasbeurten en de gastvrijheid die klanten van Truckwash 1 Group gewend zijn.

Truckwash 1 Holten

De openingstijden en prijzen zullen voor deze locatie worden aangepast. Daarnaast komt er een Shop bij voor de chauffeurs en kan er op deze locatie ook weer gespaard worden bij iedere wasbeurt voor korting in de shop, gratis items of speciale behandeling aan je voertuig.

Meer Europeanen van plan te stemmen in Europese verkiezingen

Straatsburg

BRUSSEL – Meer inwoners van de Europese Unie zeggen de komende Europese verkiezingen te gaan stemmen dan ze zich vorige keer voornamen. Ook meer Nederlanders denken ditmaal naar de stembus te gaan. De prille groei van de opkomst, na jaren kommer en kwel, zou in juni kunnen doorzetten, suggereert een peiling van het Europees Parlement.

De opkomst is steevast in veel EU-landen een kopzorg bij de verkiezingen voor het Europees Parlement. Het aantal mensen dat de moeite neemt om te komen stemmen, daalde decennialang. Tot de verkiezingen van vijf jaar geleden, toen de opkomst plotseling weer flink hoger uitviel. Meer dan de helft van de kiesgerechtigden bracht een stem uit. Nederland schommelde daarvoor wat rond de 37 procent, maar haalde ook ineens 41,8 procent.

Dat kan weleens een vervolg krijgen, denken onderzoekers van het Europees Parlement. Van de ondervraagde Europeanen die in juni mogen stemmen zegt 71 procent dat waarschijnlijk te zullen doen. Vijf jaar geleden was dat 61 procent. Van de Nederlanders is 86 procent dat van plan, 2 procent meer dan in 2019. En dat terwijl ze nog geen benul hebben wanneer die verkiezingen dan plaatsvinden. Van de ondervraagde Nederlanders heeft 55 procent geen flauw idee of het helemaal mis.

Weerzin

Nederlanders zijn het EU-lidmaatschap sinds afgelopen oktober nog een stuk meer gaan waarderen (80 procent). Weerzin tegen de EU is nu vooral iets van rechtse kiezers, waar dat voorheen vaker bij links voorkwam. Toch liet ook de PVV haar streven naar een ‘nexit’ onlangs los.

Kiezers lijken zich niet van het Europees Parlement af te keren door corruptieschandaal ‘Qatargate’, constateert de woordvoerder van voorzitter Roberta Metsola opgelucht. De verdenkingen van de omkoping van Europarlementariërs door landen als Qatar en Marokko kwamen anderhalf jaar geleden aan het licht. Maar de misstanden bleken uitzondering en geen regel en zijn kordaat aangepakt, zegt de woordvoerder.

Oekraïne

De oorlog in Oekraïne lijkt de verkiezingen te kleuren. Defensie en veiligheid zijn voor Nederlanders het belangrijkste verkiezingsonderwerp, valt uit de peiling op te maken. Daarna volgen migratie en klimaat. Over alle drie die kwesties maken Nederlandse ondervraagden zich veel vaker druk dan mede-Europeanen, al staan ze ook bij hen in de top. Armoede en sociale uitsluiting lijken Nederlanders een stuk minder bezig te houden dan gemiddeld.

Vrachtwagen van de weg geraakt op A28 [+foto]

A28

ZWOLLE – Op de A28 tussen Zwolle en de afslag Nieuwleusen is woensdagochtend een vrachtwagen van de weg geraakt en in een sloot in de berm terechtgekomen.

De chauffeur is hierbij ongedeerd gebleven.

Hoe het ongeval kon gebeuren is onbekend.

In tegenovergestelde richting, richting Zwolle, is sprake van een flinke kijkersfile.

Een berger en een kraan zijn inmiddels ter plaatse om de vrachtwagen uit de sloot te halen.

Grote brand bij autoschadebedrijf Jos van Veldhoven in Kerkdriel [+foto’s]

Brandweer

KERKDRIEL – Aan de Nijverheidsstraat in het Gelderse Kerkdriel woedt sinds dinsdagavond een grote brand. De brand ontstond rond 21.40 uur bij autoschadebedrijf Jos van Veldhoven.

Er zou sprake zijn van forse rookontwikkeling, mede ontstaan door autobanden die in brand zijn gevlogen. De veiligheidsregio adviseert omwonenden om ramen en deuren te sluiten.

Ruim dertig brandweervoertuigen uit Gelderland-Zuid bestrijden de brand, die nog niet onder controle is. De brandweer uit Den Bosch is ter ondersteuning aanwezig met een ladderwagen.

Het autoschadebedrijf bevindt zich in een gebouw waarin een aantal andere bedrijven gehuisvest is. De naastgelegen sportschool NC Fit lijkt zwaar getroffen te zijn, schrijft het Brabants Dagblad. De woordvoerster van de veiligheidsregio meldt aan de krant dat een persoon is nagekeken in de ambulance. Het is niet bekend of deze persoon werkzaam is bij een van de getroffen bedrijven.

Zwaar noodweer teistert Dubai, veel vluchten geschrapt [+video’s]

DUBAI – Door ongebruikelijk noodweer heeft de internationale luchthaven van Dubai, een van de drukste ter wereld, veel inkomende vluchten moeten omleiden. Daarnaast werden vertrekkende vluchten geschrapt.

Stortregens veroorzaakten overstromingen in het economische centrum van de Verenigde Arabische Emiraten, maar ook elders.

Het stormweer is zeldzaam in de woestijnstaat. Volgens media viel er in korte tijd evenveel regen als er normaal in een jaar valt.

De stortregens leidden tot chaos. Op beelden op sociale media is te zien hoe grote winkelcentra, wegen en een metrostation onder water staan. Scholen bleven dicht.

In het aangrenzende Oman kwamen de afgelopen dagen zeker achttien mensen om door zware overstromingen.

Boeren betogen in Brussel tegen mestbeperking en dreigen met meer

BRUSSEL – Honderden Nederlandse boeren hebben in Brussel actie gevoerd tegen mestregels die de komende tijd strenger worden. Ze kwamen ditmaal niet met de tractor, maar met de bus. Het protest verliep ordelijk.

De boeren eisen dat de uitzondering blijft die de Europese Unie jarenlang voor hen maakte. Daardoor mochten ze meer mest over hun land uitrijden dan de Europese regels voorschrijven. Omdat het slecht gaat met de natuur en Nederland krediet verspeelde door de randen van de regels op te zoeken, besloot de Europese Commissie de zogeheten derogatie niet te verlengen. Als dat doorgaat, is dat de doodsteek voor veel boeren, waarschuwen zij. Ze moeten dan fors betalen voor het verwerken of afvoeren van hun mest.

Boerenprotesten in Brussel liepen de afgelopen tijd meermaals uit de hand, maar ditmaal was daarvan geen sprake. Slechts een handvol boeren was per tractor naar het Europese machtscentrum gekomen. Maar dat kan veranderen als de commissie voet bij stuk houdt, dreigde Harmen Endendijk van de Nederlandse Melkveehouders Vakbond. “We zeggen gewoon: derogatie terug voor 4 juni. Anders komen we terug met Van den Oever”, zei hij met een knipoog naar de voorman van de radicale actievoerders van Farmers Defence Force. “Met de trekkers!”

Op een plein bij de Europese instellingen in Brussel kregen de boeren bijval van onder meer (kandidaat-)Europarlementariërs van SGP en BBB. Vertegenwoordigers van de actievoerders mochten ook bij het team van de verantwoordelijk Eurocommissaris langs om hun beklag te doen.

Het kabinet is somber over de kans de commissie nog over te halen. Boeren zouden dat uit hun hoofd moeten zetten.

Johan Derksen na operatie dinsdagavond gewoon bij Vandaag Inside

Johan Derksen Liesbreuk

HILVERSUM – Johan Derksen zit dinsdagavond aan tafel bij Vandaag Inside, hoewel hij dinsdag geopereerd is aan zijn liesbreuk. Dat heeft het programma gemeld via Instagram. Talpa kon eerder op de dag niet zeggen of Derksen wel of niet aan tafel zou zitten.

De 75-jarige analist vertelde eerder in het programma dat hij problemen had bij het poepen door een liesbreuk. Toen vertelde hij ook dat hij onder het mes moest.

Derksen lag de afgelopen week onder vuur omdat hij vond dat Kamerlid Habtamu de Hoop niets over de Friese taal mocht zeggen omdat hij een “Afrikaanse achtergrond had”. De Hoop werd geboren in Ethiopië, maar werd geadopteerd door Friese ouders.

Veel mensen uitten kritiek op deze uitlatingen omdat ze racistisch zouden zijn. Onder anderen demissionair premier Mark Rutte en de Nationaal Coördinator tegen Racisme en Discriminatie veroordeelden Derksen om zijn uitspraken.

De analist bood echter geen excuses aan omdat hij het “niet racistisch bedoeld had”. Talpa heeft sindsdien nog geen antwoord gegeven op de vraag of Derksen is aangesproken op zijn uitlatingen.

Familie Meiland zet pension Code Rosé in Noordwijk weer te koop [+video]

Martien Meiland stopt met Code Rosé

NOORDWIJK – De familie Meiland heeft pension Code Rosé in Noordwijk te koop gezet. Martien heeft op Instagram een advertentie geplaatst die doorverwijst naar een makelaar.

Damen Makelaars in Noordwijk was dinsdagavond niet voor commentaar bereikbaar. Aan RTL Boulevard laat de familie weten dat het runnen van het pension te veel werk zou zijn.

Het is niet bekend wat de vraagprijs is. Het pand staat nog niet op de website van Damen Makelaars. De familie kocht het pand in 2022 voor een bedrag van 1,5 miljoen euro.

Op Instagram vragen volgers van Meiland die al hebben geboekt zich af of zij de familieleden nog wel ontmoeten als zij besluiten in Code Rosé te overnachten. Op de website van Code Rosé kan nog worden gereserveerd tot december 2024.

De familie wordt sinds 2019 gevolgd in de realityserie Chateau Meiland.

Vakbond dreigt met vierdaagse staking grenspolitie op vliegveld Heathrow

LONDEN – Honderden medewerkers van de Britse grenspolitie dreigen vanaf 29 april vier dagen lang het werk neer te leggen op de Londense luchthaven Heathrow.

Volgens vakbond PCS zijn zij het niet eens met veranderingen in hun roosters, waardoor onder meer zo’n 250 werknemers bij de paspoortcontrole een andere functie krijgen.

“Leden hebben hun verdriet geuit over het feit dat ze uit hun functie worden gezet die ze jarenlang bij grenspolitie hebben vervuld”, meldt PCS op de website van de bond. Het nieuwe werkschema gaat op 29 april in, maar is volgens sommige leden van PCS “onwerkbaar”.

De vakbond en het ministerie van Binnenlandse Zaken, dat de roosterwijziging oplegt, gaan nog met elkaar in gesprek.

“Als deze gesprekken niet tot een bevredigende oplossing voor ons huidige geschil leiden, verkeren we in een positie om stakingsacties te ondernemen”, aldus PCS op de website van de bond.

Wilders nog steeds ontevreden: formatieplan asiel niet florissant

Geert Wilders

DEN HAAG -PVV-leider Geert Wilders “was gewoon echt boos” over de asielplannen die voorliggen op de formatietafel, en is nog steeds ontevreden. Hij is “vol hoop” dat er zaken gaan veranderen, “al ziet het er nu niet heel erg florissant uit”, zei de leider van de grootste partij na opnieuw een formatieoverleg.

Wilders liep maandag geërgerd weg uit een overleg. Hij had gevraagd het gesprek over asielplannen van het te formeren kabinet te schorsen. Dinsdag spraken PVV, VVD, NSC en BBB wel weer urenlang met elkaar. Onder meer over asiel, maar ook over landbouw. Over andere onderwerpen zijn “ook positieve geluiden te melden”, gaf de PVV-voorman aan.

“Ik was ontevreden en dat ben ik eigenlijk nog steeds over de resultaten als het gaat om asiel”, verklaarde Wilders zijn actie van maandag. “Maar we praten verder, dus ik hoop dat dat nog verandert.” Hij heeft het nog steeds over pittige gesprekken.

Op de vraag of Wilders inderdaad problemen heeft met de opstelling van NSC en VVD ten opzichte van internationale verdragen over vluchtelingen, zei hij: “Nou ja, de VVD is hier niet zozeer het grootste probleem, maar ik heb wel een probleem met wat er aan de tafel gebeurd is.” Hij wilde niet verklaren of hij hierover botst met NSC van Pieter Omtzigt.

“Daar vind ik even helemaal niets van”, reageerde Omtzigt zelf desgevraagd. Hij heeft niet het gevoel dat hij zou dwarsliggen. De NSC-voorman wil niet reageren op het voornemen van Wilders om nul concessies te doen als het om asielafspraken gaat. Wel noemt hij het “volstrekt evident” dat alle partijen op punten moeten inschikken. Omtzigt: “Maakt u zich geen enkele illusie, anders kom je helemaal nergens.”

Ook BBB-voorvrouw Caroline van der Plas wil niet zeggen of NSC nu op asiel en migratie dwarsligt. “Ik ga niet praten over wat NSC vindt. Dat heb ik hier nog nooit gedaan en dat ga ik nu ook niet doen.” Volgens haar was de sfeer dinsdag “zakelijk, scherp, maar wel goed”.

Dode bij steekpartij in Eindhoven [+foto]

Foto: Politie Oost-Brabant | X

EINDHOVEN – [update 19:22 uur] Bij een steekincident in een woning aan de Vilvoordehof in Eindhoven is een man overleden. Het betreft de 52-jarige bewoner van de woning, meldt de politie dinsdagavond.

Er is een 18-jarige verdachte aangehouden. De verdachte is de dochter van het slachtoffer.

De technische recherche gaat nu beginnen met het sporenonderzoek in de woning. Dit zal waarschijnlijk nog vanavond en een deel van morgen in beslag nemen, aldus de politie.

Kabinet wil strengere regels voor onder meer scootmobielen

Mark Harbers

DEN HAAG – De regels rond scootmobielen en andere voertuigen voor mensen met een lichamelijke beperking moeten strenger, vindt het kabinet. Demissionair minister Mark Harbers (Infrastructuur en Waterstaat) schrijft dinsdag in een brief aan de Tweede Kamer dat hij werkt aan een nieuw “kader voor gehandicaptenvoertuigen”. Harbers overweegt de voertuigen op te splitsen in een snellere en een langzamere categorie.

Jaarlijks komen tientallen mensen om het leven na ongelukken met voertuigen voor mensen met een beperking, schreef verkeersveiligheidsinstituut SWOV enkele jaren geleden. In het overgrote deel van de gevallen zijn de slachtoffers ouderen. Dat moet veiliger, vindt Harbers, hoewel hij niet wil dat de gebruikers van de voertuigen daardoor minder mobiel worden.

Onder meer kleine autootjes zoals Canta’s vallen in de categorie die Harbers mogelijk wil beteugelen. De voertuigen hebben geen kenteken nodig, bestuurders mogen zonder rijbewijs de weg op, en ze kunnen op de stoep parkeren. De minister denkt erover na om een rijbewijs voor die categorie toch te verplichten. Scootmobiels vallen in de langzame categorie en blijven zo “in principe beschikbaar voor alle mindervaliden”.

Harbers wil met nieuwe regels “oneigenlijk gebruik” tegengaan: hij ziet dat bedrijven de voertuigen expres zo ontwerpen dat ze onder de gehandicaptenvoertuigen vallen, en zo ook voor mensen zonder lichamelijke beperking aantrekkelijk worden. De regels voor de snellere categorie wil hij dus “zoveel mogelijk gelijktrekken” met die voor andere soorten voertuigen.

Ov drie grote steden zaterdag ook stil om mishandeling conducteur

NS personeel

DEN HAAG – Stadsvervoerders RET (Rotterdam), GVB (Amsterdam) en HTM (Den Haag) zetten zaterdag ook voertuigen drie minuten stil naar aanleiding van de mishandeling van treinpersoneel afgelopen weekend, laat een woordvoerder van RET weten. Er wordt nog gekeken of zowel bussen, trams, als metro’s stil worden gezet. “We zijn nog aan het kijken wat operationeel haalbaar is”, aldus de woordvoerder van RET. GVB zegt dat al het openbaar vervoer in de hoofdstad voor drie minuten wordt stilgezet.

Eerder lieten NS, Arriva, Keolis en Connexxion al weten het treinverkeer om 22.30 uur stil te zetten om de mishandeling. Met de actie willen de vervoerders duidelijk maken dat ze geweld tegen hun personeel niet accepteren.

Afgelopen zaterdagavond werd een conducteur in een NS-trein tussen Delft en Den Haag HS geschopt, geslagen en van een trap geduwd door een groep jongeren. Ook de machinist kreeg klappen. Voor de mishandeling werd zondag een minderjarige jongen opgepakt. Hij werd zondag weer vrijgelaten, maar is nog wel verdachte in de zaak, aldus de politie.

“Ook wij herkennen helaas de toename aan agressie tegen onze medewerkers”, zegt GVB-directeur Claudia Zuiderwijk. “Dit gebeurt dagelijks en we schrikken er steeds van. Het raakt ons diep als we lezen dat er mensen met een publieke taak worden belaagd. De maatschappij verhardt enorm en daar hebben wij als ov-bedrijf ook last van.”

LAATSTE NIEUWS

FrieslandCampina sluit locatie Born en noordelijk deel locatie Leeuwarden: 186 ontslagen

FrieslandCampina zet nieuwe stappen om zijn productienetwerk in Nederland efficiënter, duurzamer en toekomstbestendiger te maken. In dat kader heeft de onderneming het voornemen om...