DEURNE – Zaterdag 11 mei opende XXL Nutrition in Deurne zijn nieuwe hoofdkantoor. De voedingssupplementenproducent en -leverancier, in 2004 opgericht door René van der Zel, voegde in zijn jubileumjaar 5.000m2 extra magazijnruimte én kantoorvloer toe. Ook voorzag het zijn hoofdkantoor van nieuwe inpakstraten en een in-house gym. De uitbreiding stelt XXL Nutrition in staat om de explosieve groei van de laatste jaren op te vangen en door te zetten.
Genodigden ontvingen bij aankomst een welkomstdrankje in de vorm van een proteïneshake. Vervolgens kregen zij de gelegenheid om het vernieuwde hoofdkantoor te verkennen en een kijkje in de spreekwoordelijke keuken te nemen. Van daaruit bedient XXL Nutrition jaarlijks honderdduizenden consumenten, sportscholen, supermarkten, tankstations, scholen, verzorgings- en ziekenhuizen.
Het is niet de eerste uitbreiding van het hoofdkantoor in Deurne, dat XXL Nutrition in 2018 betrok. Al een jaar na oplevering liet het namelijk 2.000 vierkante meter aan het magazijn bijbouwen (tot een totaal van 5000m2). Nu komt daar nog eens 5.000 vierkante meter bij, plus 1.000 vierkante meter extra kantoorruimte.
“Sinds de start is XXL Nutrition uitgegroeid van een eenmanszaak in mijn garage, tot marktleider op het gebied van sportvoeding in Nederland en België”, blikt CEO en oprichter René van der Zel terug. “20 jaar later verkopen we meer dan 3.500 afzonderlijke producten, hebben we 200 medewerkers in dienst, verwerken we 3.000 orders per dag en beschikken we over 10.000 vierkante meter magazijn.”
Het nieuwe hoofdkantoor was door de groei van de afgelopen jaren dan ook hoognodig. “Na jaren van stabiele groei kwam vanaf 2022 de vaart er echt in”, licht CCO Jordy Holthuijsen toe. “Dat jaar zag XXL Nutrition een groei van grofweg 70 procent”, aldus Holthuijsen. “Vorig jaar hebben we dat nog eens dunnetjes overgedaan en natuurlijk heeft dat gevolgen voor de magazijn- en kantoorruimte die we nodig hebben om deze groeicijfers bij te benen.”
Die groei is mede te verklaren door het brede publiek dat XXL Nutrition inmiddels weet te bereiken. “We zijn definitief uit onze niche gekropen”, vult René van der Zel aan. “Van een merk puur gericht op krachtsporters hebben we ons ontwikkeld tot een merk voor elke sporter.” De ambitie tot verbreding reikt bovendien verder. “Waar we tot nu toe hoofdzakelijk focusten op Nederland en België, is het tijd om ons vizier de komende jaren ook meer op andere Europese landen te richten.”