Clicky

donderdag 23 januari 2025 - 22:08 uur
Truckdrivers4you
Home Blog Pagina 35

Rabobank kampt met storing: app en website onbereikbaar

UTRECHT – [update 09:00 uur] De storing bij Rabobank is opgelost, laat een woordvoerder weten. Woensdagochtend waren de website en app van de bank onbereikbaar.

Op storingswebsite allestoringen.nl liepen de meldingen op tot enkele duizenden.

Mensen hadden vooral problemen met het inloggen op de app. De storing kwam door een technisch probleem, liet de zegsman eerder weten. Inmiddels is dat opgelost.

ABN AMRO verwacht flinke toename faillissementen in horeca

AMSTERDAM – Het aantal faillissementen van restaurants en andere eetgelegenheden loopt dit jaar waarschijnlijk op tot een recordhoogte, denken deskundigen van ABN AMRO. Zij rekenen dit jaar op ongeveer 450 bankroeten in de sector in Nederland. Dat zou neerkomen op een ruime verdubbeling ten opzichte van 2023. Over heel 2024 zijn nog geen cijfers beschikbaar.

“Waar de Nederlandse horeca goed leek te herstellen na de pandemie, stapelen de problemen zich opnieuw op.” Kenners spreken van een combinatie van stijgende kosten, dalende marges en oplopende schulden. Inflatie, hogere energiekosten en stijgende huur- en loonkosten maken het lastiger voor ondernemers om er financieel uit te komen. Wat ook zou kunnen meespelen is de concurrentie van supermarkten die steeds meer luxe kant-en-klare producten aanbieden.

Vooral kleinere horecabedrijven, met vijf tot vijftig medewerkers, hebben vaker te maken met problematische schulden, volgens ABN AMRO. Daarnaast lijken ondernemers in de branche het lastiger te hebben in kleinere steden met een relatief hoge winkelleegstand, zoals Hengelo en Helmond.

In de studie, waarvoor is samengewerkt met Hotelschool The Hague, wordt ook gewezen op de verschillen in het soort horecabedrijven. Zo blijven pannenkoekenrestaurants vrij stabiel in aantal, waarschijnlijk dankzij gunstige locaties en een hoge arbeidsproductiviteit. Bezorgrestaurants maken daarnaast al een aantal jaar een sterke groei door.

“De Nederlandse horecasector staat voor een belangrijke uitdaging”, concluderen de deskundigen. Maar het zou wel mogelijk zijn om de crisis te boven te komen, onder meer door in te spelen op veranderende consumentenbehoeften en door te investeren in digitalisering. Bij dat laatste denken de kenners bijvoorbeeld aan software voor voorraadbeheer. Zo kan technologie helpen bij het verminderen van voedselverspilling en daarmee het verlagen van kosten.

ING meldt woensdag dat de vooruitzichten voor de horeca dit jaar “gematigd positief” zijn, met een verwachte groei van het volume van 3 procent. “Dankzij een verbeterde koopkracht geeft de consument dit jaar weer meer uit in de horeca dan in 2024 het geval was.” De prijzen in de horeca stijgen volgens ING dit jaar naar verwachting met gemiddeld 5 procent. Vorig jaar deden consumenten het nog rustiger aan met de bestedingen door onder meer de hogere prijzen. Ook ING verwacht dat het aantal faillissementen in de horeca oploopt.

Onderzoek: miljoenen banen verdwijnen in komende 5 jaar door AI

AMSTERDAM – Miljoenen mensen wereldwijd zullen tussen nu en 2030 hun baan kwijtraken door de opkomst van kunstmatige intelligentie (AI) en robots. Maar de technologie zal ook miljoenen nieuwe banen creëren, concludeert een internationaal onderzoek van het World Economic Forum (WEF). De Universiteit van Amsterdam was bij de studie betrokken.

De onderzoekers denken dat ongeveer een derde van al het werk rond 2030 nog volledig door mensen wordt gedaan. Technologie zal een derde van de menselijke arbeid overnemen, en de rest wordt uitgevoerd door mens en technologie samen.

Volgens de studie zijn veel vaardigheden van werknemers over een paar jaar verouderd en niet meer nodig. De onderzoekers noemen kassamedewerkers en secretaresses als voorbeelden. Sommige mensen kunnen omgeschoold of bijgeschoold worden, maar tegelijk zal “11 procent van het personeelsbestand niet de benodigde training ontvangen en hun baan verliezen”.

De nieuwe banen hebben allemaal te maken met technologie, zoals het verder ontwikkelen van zelfrijdende voertuigen, apps en zelflerende machines.

Dertien honden dood na kauwen op botten, NVWA doet onderzoek

UTRECHT – Baasjes van bijna vijftig honden hebben bij de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) gemeld dat hun dier ziek is geworden na het kauwen op botten van het merk Barkoo.

Dertien honden zijn inmiddels overleden, bevestigde een woordvoerder van de toezichthouder na berichtgeving van het AD.

De kauwbotten veroorzaken mogelijk ernstige neurologische afwijkingen bij honden. Die worden ook wel het weerwolfsyndroom genoemd omdat honden er flink van gaan janken. Daarnaast kunnen de dieren onder meer agressief gedrag vertonen. De NVWA waarschuwde op 31 december al dat de botten mogelijk leiden tot het dodelijke syndroom.

De woordvoerder meldt dat de toezichthouder momenteel onderzoekt of er iets mis is met de botten en zo ja, wat. De botten zijn verkocht via Zooplus en Bitiba.

Trump sluit militaire druk niet uit om het Panamakanaal of Groenland in handen te krijgen

PALM BEACH – Aankomend Amerikaans president Donald Trump sluit militaire of economische druk niet uit om het Panamakanaal of Groenland in handen te krijgen. “Daar kan ik geen garanties over afgeven”, reageerde Trump op de vraag of hij dergelijke maatregelen kon uitsluiten. “We hebben ze nodig voor onze economische veiligheid. Het Panamakanaal is gebouwd voor onze strijdkrachten.”

Trump claimde dat het Panamakanaal, een cruciale waterweg, wordt gerund door China. “We hebben het Panamakanaal aan Panama gegeven. Niet aan China”, zei hij tijdens een persconferentie. “Ze hebben die gift misbruikt.” Hij zei dat het kanaal nooit aan Panama overgedragen had mogen worden. “Dat is in mijn ogen de reden dat Jimmy Carter de verkiezingen verloor. Meer nog dan de gijzelaars.”

De aankomend president heeft ook duidelijk gemaakt dat hij het grondstofrijke Groenland graag in handen wil krijgen. “We hebben Groenland nodig voor nationale veiligheidsdoeleinden”, zei hij. “Mensen weten niet eens of Denemarken er juridisch gezien recht op heeft. Maar als dat het geval is, moeten ze het opgeven. Want wij hebben het nodig voor de nationale veiligheid”, aldus Trump. Hij zei dat hij de vrije wereld moet beschermen en sloot handelsmaatregelen tegen Denemarken niet uit.

Ook Canada stelde hij mogelijke handelsmaatregelen in het vooruitzicht. Trump heeft eerder geopperd dat de VS en het buurland samengevoegd kunnen worden. Hij sloot op de persconferentie uit dat hij het land militair onder druk gaat zetten, maar “economische druk” is volgens hem wel mogelijk. “Canada en de VS samen, dat zou echt iets zijn. Als je die kunstmatig getekende grens schrapt en kijkt naar hoe dat eruitziet. En het zou ook veel beter zijn voor de nationale veiligheid.”

Trump: NAVO-norm moet naar 5 procent

WASHINGTON – Aankomend Amerikaans president Donald Trump wil een veel hogere NAVO-norm. “Het zou 5 procent moeten zijn”, verklaarde hij op een persconferentie over het percentage van het bruto binnenlands product (bbp) dat NAVO-landen voor defensie zouden moeten uittrekken.

“NAVO zou 5 procent moeten hebben”, zei Trump. “Het kan niet met 2 procent.” Hij stelde vervolgens dat een land met een normale krijgsmacht al op 4 procent zit. “Ze kunnen het allemaal betalen.”

Tien jaar geleden spraken de NAVO-landen af minstens 2 procent van hun bbp aan defensie te besteden, maar dat hebben ze nog steeds niet allemaal gehaald. Ze overleggen over een verhoging nu de dreiging van vooral Rusland zo is toegenomen. NAVO-topman Mark Rutte zinspeelde vorige maand op 3 procent. De VS zelf haalden afgelopen jaar 3,4 procent.

Nederland verzuimde jarenlang aan de afspraak te voldoen, maar geeft inmiddels – ternauwernood – 2 procent aan defensie uit. De Tweede Kamer is bezig dat minimum ook wettelijk vast te leggen. Bij een verhoging naar 5 procent zou Nederland al gauw 30 miljard euro extra moeten spenderen. Met zulke grote bedragen wordt in politiek Den Haag eigenlijk nooit geschoven.

Medewerkers van Trump noemden 5 procent vorige maand al als streefgetal, meldden meerdere media indertijd. Ingewijden lieten toen weten dat als onderhandelingsinzet te beschouwen. Ze verwachten naar eigen zeggen op de NAVO-top in juni in Den Haag een compromis over een lager percentage.

Trump voerde de afgelopen tijd de druk op NAVO-bondgenoten op door te dreigen uit de NAVO te stappen als zij niet over de brug zouden komen. Het bondgenootschap, met de VS als grote beschermheer, staat sinds zijn oprichting garant voor de veiligheid van Europese lidstaten.

Finland bergt anker van verdacht vrachtschip na sabotage kabels in Oostzee

HELSINKI – De Finse politie heeft in de Oostzee een anker geborgen dat vermoedelijk is gebruikt bij de sabotage van data- en stroomkabels. De autoriteiten hebben vorige maand een schip stilgelegd dat banden zou hebben met Rusland en verantwoordelijk zou zijn voor de schade. Het schip, de Eagle S, mist een anker.

“De locatie waar het anker is gevonden, ligt langs de route van de Eagle S”, aldus de autoriteiten in een verklaring. De Finnen doen nog onderzoek naar de incidenten in de Oostzee.

De Eagle S is een vrachtschip dat vaart onder de vlag van de Cookeilanden en maakt volgens de EU deel uit van de zogenoemde Russische schaduwvloot. Dat zijn tankers die Rusland gebruikt om internationale sancties te omzeilen.

Het schip vervoerde Russische olie toen het op de plekken voer waar kabels beschadigd raakten. De onderzoekers vermoeden dat het schip zijn anker over de bodem van de zee heeft laten slepen. De Finse politie toonde eerder al foto’s van de romp van het schip. Daarop was schade te zien die veroorzaakt zou zijn door de ketting van het anker.

Trump: ik trek Bidens verbod op olieboringen onmiddellijk in

PALM BEACH – Donald Trump wil het door vertrekkend president Joe Biden aangekondigde verbod op olie- en gasboringen voor de Amerikaanse kust intrekken zodra hij het presidentschap overneemt. Dat heeft Trump dinsdag gezegd op een persbijeenkomst in zijn woning in Palm Beach.

“Het verbod op offshore boren zal niet standhouden. Ik zal het onmiddellijk terugdraaien”, verklaarde Trump. Hij voegde eraan toe het verbod op zijn eerste dag al te zullen intrekken.

Het Witte Huis meldde maandag nog dat Biden zijn bevoegdheid zal gebruiken om nieuwe olie- en gasboringen in een groot gebied voor de Amerikaanse kust te verbieden. Het gaat om ongeveer 253 miljoen hectare in Amerikaanse delen van de Atlantische Oceaan, de Grote Oceaan en het oostelijke deel van de Golf van Mexico.

Datacenters

Het is een van de milieubeschermende maatregelen die Biden nog wilde doorvoeren voordat Trump op 20 januari president wordt. Biden hoopt de kustwateren op die manier meer te beschermen tegen bijvoorbeeld olielekkages.

Trump gebruikte zijn persconferentie in Florida ook om andere zaken aan te kondigen. Op economisch vlak meldde hij tevens een nieuwe investering van 20 miljard dollar voor de bouw van datacenters in de Verenigde Staten. Dat geld komt van de Arabische miljardair Hussain Sajwani, volgens Trump “een van de meest gerespecteerde zakenlieden in het Midden-Oosten, ja zelfs in de wereld”.

Dreigementen

Grote technologiebedrijven zijn de laatste tijd verwikkeld in een soort race om datacenters neer te zetten. Die zijn namelijk essentieel voor toepassingen met kunstmatige intelligentie (AI) zoals OpenAI’s ChatGPT en Google Gemini. Dergelijke AI-tools vereisen enorme rekenkracht. Microsoft maakte vorige week al bekend dat het dit financiële jaar, dat bij Microsoft loopt tot in juni, ongeveer 80 miljard dollar uitgeeft om zijn AI-capaciteit op te schalen.

Trump reageerde ook op de mededeling van socialemediabedrijf Meta om in de VS te stoppen met feitelijke controles door experts op berichten die zich snel verspreiden op Facebook of Instagram. Trump merkte op dat die stap “waarschijnlijk” werd ingegeven door zijn dreigementen richting Meta-baas Mark Zuckerberg. Trump hekelde in het verleden meermaals het beleid van Meta om nepnieuws tegen te gaan. De Republikein beweerde dat Facebook speciaal beleid tegen hem voerde. Nu lijkt Meta dus een koers te willen varen die Trump minder aanstootgevend vindt. In gesprek met journalisten toonde Trump zich tevreden met Meta’s beslissing.

Schiphol-topman wil dat overheid beslist over Lelystad Airport

Foto: Transport Online | F. van der Wal

SCHIPHOL – De topman van Schiphol, Pieter van Oord, hoopt dat de Nederlandse overheid “na vijftien jaar” een beslissing gaat nemen over de opening van Lelystad Airport voor de burgerluchtvaart. Dat heeft hij dinsdag gezegd tijdens een nieuwjaarsspeech op de luchthaven. “In de provincie Flevoland en in de gemeente Lelystad is daar hele grote steun voor”, aldus de topman die sinds juni de leiding heeft over Schiphol.

Lelystad Airport is bedoeld als commerciële luchthaven om vakantievluchten van Schiphol over te nemen, maar daar verzet een meerderheid van de Tweede Kamer zich tegen. Minister Barry Madlener van Infrastructuur en Waterstaat hoopt nog steeds dat de luchthaven opengaat voor vakantievluchten. In het regeerprogramma van het kabinet-Schoof staat bovendien dat het kabinet in 2025 “duidelijkheid” gaat geven over Lelystad Airport.

Ook vanuit de defensiehoek is er interesse voor Lelystad Airport. Vorige maand kwam naar buiten dat de luchthaven in Flevoland de geschiktste locatie lijkt als nieuwe vliegbasis voor gevechtsvliegtuigen. De Koninklijke Schiphol Group, waar ook Eindhoven Airport en Rotterdam The Hague Airport onder vallen, heeft in Eindhoven ervaring met zogeheten dual use, defensie en burgerluchtvaart. “Dat is eigenlijk best een goed werkende combinatie”, zei Van Oord daarover.

“Ik ben een optimistisch man”, grapte de topman. Hij zei ook dat hij ervan uitgaat dat de Nederlandse regering dit jaar met een luchthavenverkeersbesluit komt. Daarvoor is onder meer een natuurvergunning nodig. “Ik hoop dat dit gaat leiden tot een stuk rechtszekerheid voor Schiphol, maar ook voor onze buren, zodat er gewoon gehandhaafd kan worden.”

Vrachtwagen met scheefstand van de Duitse A61 gehaald [+foto’s]

Foto: Duitse politie

MAINZ – Dinsdagochtend viel een vrachtwagencombinatie op de Duitse A61 op door een duidelijke scheefstand. De Duitse politie besloot het voertuig te controleren op een parkeerplaats langs de snelweg.

Tijdens de controle werd al snel duidelijk wat de oorzaak van de scheefstand was. De vrachtwagen, met een huifopbouw, vervoerde grote boomzaailingen die onvoldoende waren vastgezet. Hierdoor drukten de boomzaailingen onder andere tegen de zijkant van de huif, wat leidde tot een ongelijkmatige lastverdeling en daarmee waarschijnlijk tot de scheefstand van het voertuig.

Daarnaast bleek de vrachtwagen breder te zijn dan toegestaan door de naar buiten gedrukte lading. Ook de maximale toegestane hoogte van 4 meter werd overschreden.

De vrachtwagen mocht niet verder rijden totdat de lading op de juiste manier was gezekerd en de afmetingen weer binnen de wettelijke normen vielen.

De chauffeur en het transportbedrijf kunnen boetes verwachten. Bovendien wordt een vermogensafroming toegepast, wat betekent dat de winst van deze rit wordt ingenomen, aangezien het transport in deze staat niet uitgevoerd had mogen worden.

Foto: Duitse politie

Bij verdere controles later op de ochtend werden ook bij andere voertuigen overtredingen vastgesteld. Van de 13 gecontroleerde voertuigen werden er maar liefst 9 beboet, voornamelijk wegens gebreken op het gebied van ladingzekering en overtredingen van de sociale voorschriften.

Schiphol verwerkt 1,49 miljoen ton vracht in 2024, stijging van 8% ten opzichte van 2023

SCHIPHOL – Schiphol blijft niet alleen de belangrijkste luchthaven voor reizigers, maar ook een belangrijke speler in de vrachtvervoerindustrie. In 2024 verwerkte de luchthaven 1,49 miljoen ton vracht, een toename van 8 procent ten opzichte van 2023.

Ondanks een lichte daling in het aantal volledige vrachtvluchten (15.661 vluchten, -2 procent ten opzichte van 2023), is het aantal vrachtvluchten vergeleken met 2019 met 10 procent gestegen, wat de belangrijke rol van Schiphol in de internationale vrachtsector benadrukt.

Naast de indrukwekkende vrachtresultaten heeft Schiphol in 2024 ook 66,8 miljoen reizigers verwelkomd, een stijging van 8 procent ten opzichte van het voorgaande jaar. Van deze reizigers reisden 42,5 miljoen direct van of naar Schiphol, terwijl bijna 24,3 miljoen reizigers de luchthaven als overstapplek gebruikten. Schiphol is goed verbonden met 301 bestemmingen, waarvan 124 intercontinentaal, en blijft daarmee een van de best verbonden luchthavens van Europa en de wereld.

Populaire bestemmingen voor reizigers waren onder andere het Verenigd Koninkrijk, Spanje, Italië, de Verenigde Staten en Turkije. In totaal reisden 45,3 miljoen passagiers naar Europese bestemmingen, terwijl 21,5 miljoen reizigers intercontinentale bestemmingen aandeden.

De cijfers zijn voorlopig; de definitieve gegevens worden gepubliceerd in de jaarcijfers van Schiphol in februari.

OM eist werkstraf voor fatale fouten chauffeur rolstoelbus

AMSTERDAM – Het Openbaar Ministerie heeft dinsdag bij de rechtbank in Amsterdam een taakstraf van 150 uur geëist, waarvan vijftig uur voorwaardelijk, tegen een 55-jarige chauffeur van zorginstelling Cordaan. De man vergat op 26 januari in Diemen in zijn bus een rolstoel vast te zetten en de daarin zittende 84-jarige vrouw de gordel om te doen. Toen hij bij een stoplicht optrok, kieperde de rolstoel achterover en liep de bejaarde vrouw ernstige verwondingen op. Zij overleed twee dagen later in het ziekenhuis.

De betrokken chauffeur, die op vrijwillige basis werkte, heeft verklaard dat er die dag veel wind stond en dat het inladen van zijn passagiers mede daardoor anders verliep dan normaal. Hij vergat uiteindelijk de rolstoel van het latere slachtoffer te zekeren, met fatale gevolgen. “Het is een ‘error’ in mijn hoofd geweest”, zei hij tegen de rechters, “ik heb er gewoon helemaal niet meer aan gedacht.”

Na de val van de vrouw heeft de chauffeur haar weer rechtop gezet en de rolstoel gezekerd. Vervolgens is hij met de nodige vertraging naar het ziekenhuis gereden. Hij dacht naar eigen zeggen weliswaar dat het allemaal wel meeviel, maar wilde toch dat zij door een arts werd bekeken. In het ziekenhuis werd vrijwel direct zeer ernstig letsel aan de halswervelkolom geconstateerd. In overleg met de familie van de vrouw werd besloten haar niet meer te behandelen.

Volgens het OM is dood door schuld bewezen. De chauffeur heeft een aantal verwijtbare fouten gemaakt. Hij is na het ongeval gestopt met zijn vrijwilligerswerk.

De nabestaanden van het slachtoffer zien Cordaan als hoofdverantwoordelijke, zeiden zij in de rechtszaal. Zij voelen zich door de instelling “aan hun lot overgelaten”.

De rechtbank doet op 21 januari uitspraak.

Limburgs kanaal weer open na wegslepen vastgelopen schip in Maas

MAASTRICHT – De problemen in de Maas nadat een schip dinsdagochtend was vastgelopen voor de ingang van het Julianakanaal, zijn voorbij. De gezonken duwbak van het schip, waarin kalksteen was geladen, is losgekomen van de bodem en weggesleept. Scheepvaart kan nu weer over de Maas varen tussen Ternaaien en Limmel en het kanaal over, meldt Rijkswaterstaat.

De organisatie meldde rond 09.30 uur dat de Maas vanaf Limmel, bij de grens met België, volledig gestremd was. Dat kwam doordat ook andere sluizen gesloten waren, onder meer door geplande werkzaamheden. Het geladen schip was vastgelopen bij de ingang van het Julianakanaal. Alle schepen moeten over dat kanaal, omdat de Maas ten westen van Borgharen niet bevaarbaar is.

Schippers hadden de keuze om vanaf België al een andere route te nemen en via Antwerpen te varen, maar volgens een woordvoerder van Rijkswaterstaat leert de ervaring dat zo’n omweg vaak langer duurt dan wachten op het bergen van een schip. “De schippers hebben nu relatief kort hoeven wachten.”

Een kraanschip dat in de buurt lag voor werkzaamheden aan het kanaal heeft de stenen uit de gezonken bak gehaald, ook een schip dat normaliter bieten vervoert schoot te hulp. Zodra de duwbak weer dreef, werd deze weggesleept. Het wordt naar de haven van Stein gebracht en daarmee is de vaarweg sinds 16.30 uur weer vrij, aldus Rijkswaterstaat.

Vanaf woensdag werkonderbrekingen en acties bij containerterminal ECT Rotterdam

ROTTERDAM – Vanaf woensdag 8 januari starten acties en werkonderbrekingen bij Hutchison Ports ECT Rotterdam, Europa’s grootste containeroverslagbedrijf. De vakbond FNV heeft deze acties aangekondigd nadat het ultimatum voor betere arbeidsomstandigheden, werkzekerheid en eerlijke beloning verstreek zonder gehoor van ECT. Werknemers maken zich zorgen over hun inkomenspositie, veiligheid en baanzekerheid.

‘We accepteren dit niet langer’

Niek Stam, bestuurder van FNV Havens, laat weten dat de werknemers vastbesloten zijn: “ECT heeft genoeg tijd gehad om met ons in gesprek te gaan, maar blijft onze redelijke voorstellen weigeren. Het is tijd om duidelijk te maken dat we niet accepteren dat de werkdruk toeneemt en machines verouderen, terwijl de winst naar aandeelhouders gaat.”

Langlopend conflict over veiligheid en werkzekerheid

Het conflict gaat terug tot de cao-onderhandelingen van oktober en november 2024. FNV Havens heeft meerdere keren aangedrongen op afspraken over inkomensverbetering, veiligheid en werkzekerheid. Ondanks de hoge winsten van ECT in de afgelopen jaren, wordt volgens FNV te weinig geïnvesteerd in materieel en werknemers. “Het is onacceptabel dat werknemers moeten werken met verouderd en slecht onderhouden apparatuur,” zegt Stam.

De werkzekerheid vormt een belangrijk struikelblok. Sinds 2016 zou ECT onvoldoende hebben geïnvesteerd in de terminals, terwijl grote investeringen in automatisering nu banen en inkomens in gevaar brengen. “We hebben zelfs voorgesteld om onze structurele looneis voor 2026 te verlagen in ruil voor werkzekerheid,” benadrukt Stam. Toch blijft ECT volgens de vakbond weigeren.

Kantonrechtersformule en alternatieve oplossingen

FNV Havens stelde ook voor om een regeling op basis van de Kantonrechtersformule in de cao op te nemen, zodat werknemers weten waar ze aan toe zijn bij eventuele ontslagvergoedingen. Hoewel dit elders in de haven gebruikelijk is, zou ECT dit vanwege boekhoudregels lastig vinden. Een alternatief voorstel om werknemers te verbinden aan investeringen en zo samen vooruit te gaan, werd eveneens afgewezen.

Oproep tot solidariteit

Stam roept op tot gezamenlijke actie: “Solidariteit is nu belangrijker dan ooit. Samen moeten we opkomen voor een toekomst waarin veiligheid, inkomen en werkzekerheid gewaarborgd zijn. Sluit je aan bij de acties, zodat we een vuist kunnen maken voor wat we verdienen: respect, veiligheid en zekerheid.”

De acties bij ECT zullen doorgaan totdat het bedrijf tegemoetkomt aan de eisen van de vakbond.

D-TEC chassis met container van Samskip gestolen in Duisburg: hulp gevraagd

DUISBURG – Tussen vrijdag 27 december 2024 om 18:00 uur en zondag 29 december 2024 om 21:00 uur is een D-TEC chassis met kenteken OR-19-VP van Samskip gestolen.

Het chassis, waarop een 45ft container met nummer TLLU 167190-4 stond, was geparkeerd aan de Dahlingstraße in Duisburg, nabij de Ziel Terminal. Het TIP-vlootnummer betreft 596267.

Hoewel het chassis is uitgerust met een GPS-tracker, werd het laatste signaal op vrijdag 27 december om 18:00 uur ontvangen.

Oproep om mee te zoeken

Heeft u het chassis of de container ergens gezien of weet u waar deze zich bevindt? Neem dan contact op met Samskip Fleetmanagement via:

Elke tip kan helpen om het chassis en de container terug te vinden.

×