Clicky

donderdag 14 november 2024 - 22:32 uur
Transport Duitsland Oprichten
Home Blog Pagina 315

Axxicom zet nieuwe stap in elektrificatie wagenpark op Schiphol

SCHIPHOL – Passagiersbegeleider Axxicom Airport Caddy zal eind 2024 drie nieuwe elektrische ambuliften in gebruik nemen. Na een eerdere succesvolle pilot vorig jaar heeft het bedrijf besloten een leasecontract af te sluiten in samenwerking met TCR Group voor drie e-SideBulls van de Oostenrijkse fabrikant Bulmor. Deze stap draagt opnieuw bij aan de ambitie van Axxicom Airport Caddy om het wagenpark in zijn geheel te verduurzamen en hiermee bij te dragen aan een duurzamere luchthaven.

Ambuliften of schaarwagens zijn speciale hoogladers om passagiers met een beperking aan boord te brengen van vliegtuigen die niet via een brug zijn aangesloten aan de terminal. Ze worden bemand door een bestuurder met bijrijder en in de cabine passen zeven passagiers. De nieuwe elektrische versie van de ambulift van Bulmor leidt tot een aanzienlijke co2-reductie gedurende de levensduur van het voertuig (tot wel 400.000 kg co2). De voertuigen zijn bovendien voorzien van HEPA-filtertechnologie die voor kwetsbare passagiers 99,9% van alle door de lucht verspreide virussen tegenhoudt.

Volledig elektrisch wagenpark

Axxicom heeft zich ten doel gesteld om zo snel mogelijk de volledige operatie op Schiphol met elektrische voertuigen af te handelen. Zo werden in 2022 tien diesel aangedreven passagiersbussen vervangen door elektrische Volkswagen E-Crafters.

Vincent Kas, Business Unit Directeur Axxicom Airport Caddy: “We hebben in 2023 succesvolle pilots uitgevoerd met de elektrisch aangedreven Bulmor en zijn trots dat we deze stap naar verdere verduurzaming op de luchthaven kunnen zetten. We kijken er naar uit om de E-SideBull aan het einde van dit jaar in onze operatie op te nemen.”

Voor de nieuwe liften heeft Axxicom Airport Caddy een leasecontract afgesloten met TCR Group, specialist op het gebied van grondondersteunende apparaten op luchthavens. CEO Tom Bellekens: “Axxicom Airport Caddy is een van de eerste grote spelers die deze Bulmors in gebruik neemt. We zijn er trots op dat TCR de komende jaren een bijdrage kan leveren aan de verduurzamingsambities van Axxicom en ondersteunen deze stap van harte, in lijn met de specifieke eisen die gelden voor de verduurzaming van de luchthaven.”

Israël bombardeert school met vluchtelingen in Gaza

school gebombardeerd in Nuseirat

JERUZALEM – Het Israëlische leger (IDF) heeft in de Gazastrook een school gebombardeerd waar vluchtelingen verblijven. Het gebouw zou volgens het IDF door Hamas-strijders zijn gebruikt.

Bij de luchtaanval op de al Sardi-school in de wijk Nuseirat in centraal Gaza vielen volgens lokale media en de Palestijnse autoriteiten zeker 37 doden, onder wie vrouwen en kinderen. De school was door VN-organisatie UNRWA ingericht als tijdelijke opvangplaats voor mensen die ontheemd zijn door de oorlog. Op beelden van het Palestijnse persbureau WAFA is te zien dat vijf kinderlichamen bij een ziekenhuis worden binnengebracht.

Israël maakt zich sterk dat de school, waar volgens Al Jazeera duizenden vluchtelingen verbleven, werd gebruikt door Hamas-strijders die betrokken waren bij de aanval van 7 oktober vorig jaar. “De terroristen gebruikten de school als een civiele locatie en schuilplaats. Tijdens de aanval werden terroristen uitgeschakeld die van plan waren aanvallen uit te voeren tegen onze troepen in de nabije toekomst”, schrijft het Israëlische leger in een bericht op X.

Het leger zegt dat “vele stappen werden ondernomen om de kans op schade aan niet-betrokkenen te verminderen”.

Bijna helft Nederlanders wil weer grenscontroles tussen EU-landen

DEN HAAG – Bijna de helft van alle Nederlanders vindt dat er weer grenscontroles tussen EU-landen moeten komen om immigratie te verminderen. Het Kieskompas concludeert dat na het analyseren van ruim 51.000 antwoorden die rond de Europese verkiezingen in de stemhulp zijn ingevuld. Een van de stellingen was: “Om immigratie te verminderen, moeten er weer grenscontroles tussen EU-landen komen”.

In Drenthe zijn de meeste inwoners voor het invoeren van grenscontroles (bijna 60 procent). Ook in Overijssel, Noord-Holland en Friesland is de meerderheid voorstander.

De mening over het invoeren van grenscontroles hangt sterk af van iemands opleidingsniveau en leeftijd. 67 procent van de Nederlanders met een praktische opleiding vindt dat er weer grenscontroles moeten komen tussen EU-landen. Onder mensen met een hbo- of wo-diploma is dit 27 procent. Ruim de helft van alle 65-plussers vindt dat er meer grenscontroles moeten komen tegenover een derde van de volwassenen tot 34 jaar.

Ook is er een sterke samenhang met stemgedrag. Negen op de tien mensen die van plan zijn op de PVV of Forum voor Democratie te stemmen, zijn voor het invoeren van grenscontroles. Stemmers van Volt, GroenLinks/PvdA en D66 zijn juist bijna allemaal tegen.

Aanhangwagen boort zich in lijnbus op N215 [+foto’s]

SOMMELSDIJK – Donderdagochtend 6 juni rond 09.00 uur heeft een ongeval plaatsgevonden op N215 in Sommelsdijk.

Een aanhangwagen die achter een bestelbus zat, is losgeschoten.

De aanhangwagen is zijn eigen weg gegaan en heeft uiteindelijk een lijnbus doorboord.

Bij het ongeval zijn twee personen gewond geraakt. Na controle door de ambulancemedewerkers zijn zij met de ambulance naar het ziekenhuis vervoerd.

Door het ongeval is de weg deels afgesloten, wat voor de nodige verkeershinder zorgt.

Doden en gewonden na botsing treinen in Tsjechië [+foto’s]

ambulance Tsjechie

PARDUBICE – In de Tsjechische plaats Pardubice zijn zeker vier doden en 23 gewonden gevallen toen een passagierstrein op weg naar Oekraïne frontaal botste op een goederentrein. Dat melden Tsjechische media op gezag van de hulpdiensten.

Het ongeval gebeurde iets na 23.00 uur toen een sneltrein op weg naar de Oekraïense grensplaats Tsjop in botsing kwam met een goederentrein die uit de tegenovergestelde richting kwam. De passagierstrein had meer dan driehonderd passagiers aan boord, onder wie veel buitenlanders.

Volgens de brandweer zijn er tientallen gewonden, onder wie kinderen. Sommigen zijn er ernstig aan toe, bericht nieuwssite ČT24. Minister van Binnenlandse Zaken Vít Rakušan gaat samen met minister van Transport Martin Kupka naar de plaats van het ongeval.

Enorme verkeershinder door vrachtwagen met pech in Amsterdam [+foto]

AMSTERDAM – In Amsterdam Sloten staan donderdagochtend flinke files door een kapotte vrachtwagen op de Laan van Vlaanderen. De vrachtwagen blokkeert grotendeels de kruising met de Anderlechtlaan.

Vanuit de richting van de de A4 staat het verkeer muurvast en staat een flinke file.

Medewerkers van het GVB zijn ter plaatse omdat de bussen er ook niet langs kunnen. Zij proberen het verkeer nog enigszins langs de vrachtwagen te begeleiden.

Hoe lang de vrachtwagen er nog zal staan is niet bekend. Een bergingsbedrijf was rond 09:30 uur nog niet ter plaatse.

TNO ontwikkelt detectiesysteem ter bescherming kabels en pijpleidingen op zeebodem [+video]

TNO heeft een methode ontwikkeld om maritiem verkeer dat zich in de buurt van de onderzeese infrastructuur bevindt automatisch te detecteren. Door niet in gebruik zijnde glasvezels in glasvezelkabels, ook wel dark fibers genoemd, als sensor te gebruiken kunnen trillingen van bijvoorbeeld schepen worden opgevangen en gelokaliseerd. TNO heeft de methode inmiddels succesvol getest. Met behulp van de methode kan een groot gebied langs bijvoorbeeld kabels en pijpleidingen worden gemonitord om schade, al dan niet opzettelijk toegebracht, te voorkomen.

Kwetsbare infrastructuur

Onze offshore kabel- en pijpleidinginfrastructuur groeit gestaag om te voldoen aan onze vraag naar energie en communicatie. We worden steeds afhankelijker van deze infrastructuur, terwijl recente gebeurtenissen aantonen hoe kwetsbaar deze is. Schade aan kabels en pijpleidingen kan een ernstige bedreiging vormen voor de informatie-en energievoorziening en dus ons dagelijks leven. Momenteel ontbreken adequate systemen om deze infrastructuur goed te monitoren en te beveiligen. Onder water zijn we als het ware doof en blind.

Succesvol getest bij windmolenparkkabel en telecommunicatiekabel

Deskundigen met geofysische expertise (o.a. detectie van aardbevingen) van de Geologische Dienst Nederland (onderdeel van TNO), hebben met succes in de Noordzee testen gedaan om maritiem verkeer te detecteren in de buurt van deze kabels. Door een kabel van een windmolenpark en een telecommunicatiekabel naar het Verenigd Koninkrijk (meer dan 100 km lang) als sensor te gebruiken, werden trillingsdata verkregen en maritiem verkeer in de buurt van deze kabels gedetecteerd en gelokaliseerd.

Gebruik van laserlicht

Een apparaat (een DAS interrogator) dat gekoppeld wordt aan het uiteinde van de kabels (op land), detecteert over zeer lange afstanden door middel van laserlicht trillingen langs de gehele kabel. Deze trillingen kunnen worden veroorzaakt door aardbevingen, omgevingsgeluid, oceaangolven of zelfs het geluid van zeezoogdieren, maar ook door maritiem verkeer. Door de data met een algoritme te bewerken is het mogelijk maritiem verkeer te detecteren en te lokaliseren.

Ter verificatie van de resultaten werd data van het automatic identification system (AIS) gebruikt. Bij een mismatch tussen deze gegevens zouden de trillingen veroorzaakt kunnen worden door een bron buiten het bereik van AIS of door een bron die zijn AIS uit heeft staan (al dan niet opzettelijk). Zeker in het laatste geval kan automatisch een vroegtijdige waarschuwing naar de eigenaar van de infrastructuur en betreffende autoriteiten verstuurd worden om hen te informeren over verdacht verkeer.

Methode ontwikkeld door geologen en geofysici

Traditioneel richten geofysici van de Geologische Dienst Nederland zich op het verwerven en verwerken van gegevens om de ondergrond te karakteriseren, ondergrondse processen te monitoren en seismische activiteit te volgen.

Vincent Vandeweijer, geoloog en geofysicus van de Geologische Dienst Nederland: “In ons vakgebied gebruiken we deze dark fibers onder andere om aardbevingen te detecteren en te lokaliseren. We vroegen ons naar aanleiding van de aanslag op de Nordstream pijpleidingen af of we met onze aanpak ook schepen konden detecteren die zich in de buurt bevinden van infrastructuur op of net onder de zeebodem. Onze testen wezen uit dat dit inderdaad het geval is. Door middel van dark fibers bleken we in staat om scheepsbewegingen rond zeekabels in kaart te brengen. Deze techniek kan daarmee een belangrijke bijdrage leveren aan de veiligheid in de Noordzee.”

Douane onderschept 6 miljoen sigaretten in Rotterdamse haven

Foto: Douane

ROTTERDAM – Op dinsdag 4 juni heeft de Douane tijdens een controle in de Rotterdamse haven een partij van ruim 6 miljoen illegale sigaretten onderschept.

De Douane trof de partij aan na een controle op basis van een risicoselectie. De sigaretten zijn in beslag genomen en na onderzoek van het Combiteam Smoke vernietigd.

Ruim 6 miljoen illegale sigaretten

Tijdens de controle troffen Douaniers ruim zes miljoen illegale sigaretten aan. Het ging om zogenoemde ‘illicit whites’. Dit zijn sigaretten die buiten de EU in bepaalde markten zijn toegestaan, maar hier niet als legitiem merk erkend worden. Mochten de sigaretten uiteindelijk op de Nederlandse markt terecht zijn gekomen, was de staat bijna 2,5 miljoen euro aan accijns misgelopen.

Samenwerken in de strijd tegen illegale tabakshandel

De Douane voert samen met de FIOD en het Openbaar Ministerie (OM) een strijd tegen de illegale handel in tabaksproducten. Het Combiteam Smoke is het samenwerkingsverband waarin wij dit doen.

Toezicht op accijnsgoederen

Accijns is een zogenoemde indirecte belasting op de verkoop of het gebruik van bepaalde goederen. In Nederland moet accijns betaald worden over bijvoorbeeld tabak, alcohol en brandstoffen (minerale oliën). De Douane is verantwoordelijk voor het innen van deze belasting en draagt deze af aan de Staat.

Ook houdt de Douane toezicht op accijnsgoederen. Van de opbrengst van deze en andere belastingen betaalt de overheid belangrijke zaken. Denk aan scholen, ziekenhuizen, maar ook veiligheidsdiensten als politie en brandweer.

VVD onder vuur in Europees verkiezingsdebat over asiel

Europees verkiezingsdebat

DEN HAAG – VVD-lijsttrekker voor de Europese verkiezingen Malik Azmani heeft tijdens het laatste verkiezingsdebat flinke kritiek gekregen op de asiel- en migratieplannen van het kabinet in wording, waar de VVD deel van gaat uitmaken. Terwijl de VVD in Europa voor het migratiepact heeft gestemd, keert de VVD in Nederland zich van de Europese Unie af, wierp D66-lijsttrekker Gerben-Jan Gerbrandy hem voor de voeten.

In het hoofdlijnenakkoord van PVV, VVD, NSC en BBB staat dat de politiek omstreden spreidingswet wordt ingetrokken. Die wet moet zorgen voor een eerlijke verdeling van asielzoekers over Nederland. Onbegrijpelijk, vindt Gerbrandy. Ook Bas Eickhout, lijsttrekker voor GroenLinks-PvdA, vindt dat een slechte zaak. De EU gaat nu juist wél spreiden.

Gerbrandy verweet de VVD daarnaast dat die een opt-out voor Nederland wil, waarmee Nederland niet meer gehouden zou zijn aan Europese migratieregels. Dat is ook in het hoofdlijnenakkoord van de vier toekomstige coalitiepartijen vastgelegd. Co-lijsttrekker Anna Strolenberg van Volt noemt het “kwalijk” dat aan een opt-out wordt gedacht. In haar ogen worden landen daarmee tegen elkaar opgezet. “We moeten het samen gaan doen.”

Zo’n opt-out is “niet voor morgen”, erkende Azmani. Dat kan pas bij een wijziging van het EU-verdrag, een loodzware en hachelijke procedure waarin een regering of parlement van één lidstaat al een blokkade kan opwerpen.

Ook PVV-lijsttrekker Sebastiaan Stöteler verwacht dat het nog wel een tijd zal duren voordat er over een verdragswijziging kan worden onderhandeld. “Maar op dat moment kun je alles op tafel leggen en kun je alles uit onderhandelen. Die regeringsleiders raken daar niet van in de war. Die zien prima dat dit voor Nederland een heel belangrijk punt is.”

Volgens de VVD’er geeft het Nederlandse pleidooi voor een opt-out “juist extra druk” om alle EU-lidstaten zich aan de gemaakte afspraken te laten houden.

Raad Westerwolde wil boetegeld Ter Apel niet onder inwoners delen

WESTERWOLDE – De gemeenteraad van Westerwolde is het niet eens met een voorstel van de lokale PVV en Ecologisch Alternatief om het boetebedrag dat het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) aan de gemeente betaalt, te verdelen onder de inwoners. Het COA krijgt elke dag dat er meer dan 2000 asielzoekers in het aanmeldcentrum in Ter Apel verblijven een dwangsom van 15.000 euro met een maximum van 1,5 miljoen euro.

Volgens waarnemend burgemeester Leendert Klaassen van Westerwolde wordt het maximale boetebedrag volgende week dinsdag bereikt. Het college wil het geld besteden aan centrumontwikkeling van Ter Apel, door het imago en de infrastructuur van het dorp te verbeteren. Bij die plannen zijn de belangen van de ondernemers volgens Klaassen “in beeld”. Zij zijn de dupe van het aanmeldcentrum door de geleden imagoschade aan het dorp. Volgens een ondernemer die tijdens de vergadering sprak, mijden klanten Ter Apel onder meer omdat zij zich er onveilig voelen.

Maar de PVV en Ecologisch Alternatief kwamen dus met het idee om de inwoners van Westerwolde met het geld tegemoet te komen, omdat de gemeente volgens hen de duurste is wat betreft de onroerendezaakbelasting en afvalstoffen- en rioolheffingen. Volgens de indieners zouden alle huishoudens dan zo’n 132 euro krijgen. Maar de andere fracties uit de raad, waaronder GroenLinks, CDA, VVD en Lijst Hemmen, bleken het geen goed idee te vinden en wachten liever het uitgewerkte bestemmingsplan van het college af.

Vraagtekens

VVD-fractievoorzitter Klaas Buigel plaatste “vraagtekens bij de juridische houdbaarheid” van het plan van PVV en Ecologisch Alternatief. Ook Wilt Meendering van het CDA zag veel “haken en ogen” bij het voorstel. Herma Hemmen voelde “ongemak” bij het plan, omdat het geld volgens haar onder meer besteed moet worden aan de ondernemers die de pineut zijn van het aanmeldcentrum.

Het ging tijdens de raadsvergadering ook over hoe het nu verder moet met de rechterlijke uitspraak dat er in het aanmeldcentrum niet meer dan 2000 mensen mogen verblijven. Dat het instrument van de dwangsom “niet goed” heeft gewerkt, betekent volgens burgemeester Klaassen niet dat de uitspraak ineens ongeldig is. Hij meldt dat de gemeente een bestuurlijk overleg gaat voeren met het COA. Het orgaan zegt met voorstellen te komen om de aantallen in Ter Apel terug te dringen. Wel gaat de gemeente ook nog verder via de juridische weg.

Journalisten aangevallen tijdens vlaggenmars in Jeruzalem

Jeruzalem

JERUZALEM – Duizenden nationalistische Israëliërs hebben deelgenomen aan de jaarlijkse vlaggenmars in Jeruzalem. Enkele journalisten werden aangevallen door deelnemers aan de mars.

Met de mars wordt de verovering van Oost-Jeruzalem in de Zesdaagse Oorlog van 1967 gevierd. De deelnemers liepen ook door Palestijnse wijken, volgens critici een onnodige provocatie. Volgens Israëlische media was er veel politie op de been om de marslopers en de Palestijnen uit elkaar te houden.

Deelnemers aan de mars vielen een groep journalisten aan die verslag deden voor Arabische en Israëlische media. Demonstranten sloegen onder meer een Israëlische verslaggever van de krant Haaretz, die zich beschermend opstelde tegenover collega’s. De politie maakte bekend vijf mensen te hebben gearresteerd.

In het verleden is de mars vaker ontaard in rellen waarin ultranationalistische jongeren en Palestijnen tegenover elkaar stonden.

Vrachtwagenchauffeur zonder rijbewijs, gezochte bijrijder en flink overbeladen vrachtwagen [+foto]

Foto: Duitse Politie

SALMTAL/IMMERT/BICKENDORF –  Tijdens meerdere controles van het goederenvervoer door de Duitse politie werd dinsdag 4 juni een chauffeur aangetroffen op de A1 die niet in staat was het vereiste rijbewijs te tonen. Zijn bijrijder werd gezocht vanwege een arrestatiebevel. Hij werd vandaag voor de rechter voorgeleid.

Op de Duitse B327 bij Immert hielden agenten dinsdagmiddag ook een kleine vrachtwagen aan, waarvan de bestuurder niet meer over een geldig rijbewijs beschikte. Ook tegen deze bestuurder is een strafrechtelijke procedure gestart wegens het rijden zonder rijbewijs.

Woensdagochtend hebben agenten een achtassige trekker met oplegger aangehouden die beladen was met twee zeecontainers. In deze containers zat wijn die vanuit de haven van Rotterdam naar Zell an der Mosel vervoerd moest worden.

Na controle van de vervoersdocumenten werd het vermoeden van aanzienlijke overbelading bevestigd. Bij weging met de eigen weegschaal van de politie werd een totaalgewicht van 70.750 kg (netto) vastgesteld terwijl 40.000 kilo is toegestaan. De trekker met oplegger was dus in totaal met 76,8 procent overbeladen.

Verder rijden werd de chauffeur verboden en de containers werden vervolgens afzonderlijk naar de bestemming vervoerd. De chauffeur riskeert nu een boete en het bedrijf riskeert een procedure waarbij beslag kan worden gelegd op de vrachtopbrengsten.

Dode in huis Oldenzaal is 54-jarige vrouw, verdachte weer vrij

OLDENZAAL – De dode die zondag werd gevonden in een huis aan de Berkstraat in Oldenzaal is een 54-jarige vrouw zonder vaste woon- of verblijfplaats. Dat meldt de politie woensdag na onderzoek, onduidelijk is nog waardoor zij is overleden.

De huurder van het huis wordt nog verdacht van betrokkenheid bij haar dood, maar is wel weer vrij.

De politie vond het lichaam na meldingen van buurtbewoners. Er zou een vreemde geur zijn geroken. Daarop vonden agenten en brandweer het lichaam, volgens regionale media in vergaande staat van ontbinding. Na het forensisch onderzoek kon de doodsoorzaak niet worden vastgesteld en is ook niet duidelijk of er sprake is van een misdrijf.

Omdat er momenteel onvoldoende aanleiding is de man langer vast te houden, is hij in vrijheid gesteld, aldus de politie woensdag. Het gaat volgens regionale media om de neef van de vrouw en hij blijft vooralsnog verdachte.

De man werd bij de huiszoeking in eerste instantie aangehouden voor belediging van de politie, omdat hij toegang tot de plaats delict wilde en omdat hij aanwijzingen niet opvolgde. Maandag volgden daar de verdenkingen bij dat hij een lichaam verborgen hield in zijn huis en betrokken zou zijn bij de dood.

NS waarschuwt concertbezoekers Amsterdam voor langere reistijd

KANE

AMSTERDAM – Fans die woensdagavond met de trein naar de concerten van KANE en AC/DC in Amsterdam gaan, moeten rekening houden met een langere reistijd.

Aanleiding is een eerdere storing, waarschuwen concertorganisator MOJO en de NS.

“Bezoekers van AC/DC en KANE opgelet! Door eerdere beperkingen rond Utrecht ervaren jullie mogelijk hinder onderweg naar je concert. Houd rekening met een langere reistijd”, schrijft de NS op X. MOJO geeft aan dat er “een beperkt aantal treinen” rijdt en adviseert fans om met de auto naar Amsterdam te komen.

Het treinverkeer van en naar Utrecht Centraal lag eerder woensdagmiddag een tijd plat door een storing bij de verkeersleidingspost. Rond 15.00 uur was de storing verholpen.

De Haan Transport Vroomshoop overgenomen door Pultrum Rijssen

De Haan Transport en Pultrum Rijssen

VROOMSHOOP/RIJSSEN – De Haan Transport uit Vroomshoop is vorige maand overgenomen door familiebedrijf Pultrum uit Rijssen. Dat heeft het bedrijf woensdag aan de redactie van Transport Online laten weten.

De Haan is specialist in transport van en naar Polen en het oosten van Duitsland en heeft tevens een vestiging in Polen. Dit betreft zowel transport met tautliners, als open en exceptioneel transport.

Marc en Edwin de Haan blijven het aanspreekpunt voor de klant vanuit Rijssen.

Rond 1965 begonnen Jan en zijn broer Geerard de Haan het familiebedrijf als strohandelaar. Het bedrijf was gevestigd in een oude boerderij. In de beginjaren was het werkterrein Nederland, en net over de grens in Duitsland.

Maar halverwege de jaren ’80 breidde het bedrijf zich uit. Door een hulptransport voor een weeshuis in Polen dat de familie ondernam werden belangrijke contacten gelegd in Polen. Eind jaren ’80 splitste het bedrijf zich op waarbij Geerard zich richtte op de productie van containers in Polen, waar Jan het transport voor regelde. Het bedrijf groeide en de contacten in Polen werden steeds beter.

Begin jaren ’90 kwam de volgende generatie kijken. Marc en Edwin de Haan na eerst beide ervaring te hebben gedaan op de weg zijn ze uiteindelijk op de planning gekomen waar ze nu nog steeds werkzaam zijn.

De Pultrum Group is actief binnen het open, kraan- en huiftransport, en exceptioneel transport via Westdijk Alphen ad Rijn en heeft vestigingen in Nederland, het Verenigd Koninkrijk, Zweden en Polen.

LAATSTE NIEUWS

Zuid-Holland organiseert gesprek over aanleg Derde Maasvlakte

DEN HAAG - De provincie Zuid-Holland organiseert begin volgend jaar een gesprek over een mogelijke aanleg van de Derde Maasvlakte. De VVD-fractie riep deze...