Clicky

vrijdag 15 november 2024 - 04:23 uur
Transport Duitsland Oprichten
Home Blog Pagina 24

Duitse politie houdt man staande die artilleriekanon vervoert

AKEN – De Duitse politie heeft onlangs op de snelweg bij de grens met België een bestuurder staande gehouden die een artilleriekanon op zijn aanhangwagen vervoerde.

De 60-jarige man zei dat hij een wapenverzamelaar was en het kanon had gekocht in België voor 9000 euro.

Het kanon is in beslag genomen, meldt de politie. Onderzocht wordt of de man de wapenwet in Duitsland heeft overtreden. Dat zou bijvoorbeeld het geval zijn als het wapen niet volledig onklaar is gemaakt.

Het wapen was in ieder geval goed vastgemaakt en de loop ingepakt.

Staatssecretaris zet bekritiseerde proef op Zeeuws spoor door

MIDDELBURG – Staatssecretaris Chris Jansen (Openbaar Vervoer, PVV) houdt vast aan zijn voornemen om in 2028 of 2029 op het Zeeuwse spoor het spoorbeveiligingssysteem ERTMS uit te proberen. Jansen zei dat maandag tijdens een werkbezoek aan Zeeland. Op het plan is veel kritiek gekomen van onder meer de onderwijssector en provinciale en lokale politici, omdat het treinverkeer tussen Vlissingen en Goes door de proef zeker vier maanden stil komt te liggen.

Jansen zei dat hij begrip heeft voor de weerstand tegen de proef. “Maar aan de andere kant kijk ik ook naar het grotere geheel.” Hij voegde eraan toe dat het goed voor Nederland is als het ERTMS-systeem wordt getest. “En Zeeland is daarvoor de meest geschikte locatie. Mijn besluit staat vast. We gaan het in Zeeland doen.” Hij zei dat ook is gekeken naar de Hanzelijn, maar dat de impact op dat deel van het spoor en “het omliggende totale ov-net dan veel groter” zou zijn geweest. Zeeland is na Friesland de tweede provincie waar het systeem wordt getest

Het Rijk heeft eerder een miljoenenpakket aan compensatiemaatregelen aan Zeeland toegezegd voor als de proef wordt uitgevoerd. Zo komt er uitgebreid vervangend vervoer, inclusief expresbussen en deugdelijke reizigersinformatie. Ook is het de bedoeling dat er parallel aan het spoor een buslijn voor scholieren komt. Verder zijn er afspraken gemaakt over investeringen in de toekomst van het Zeeuwse openbaar vervoer, zoals voor spoorwegovergangen en de opleiding voor spoortechnici. Jansen zei maandag dat hij niet van plan is dit pakket uit te breiden.

De fracties van BBB, VVD, CDA, SGP, D66, FVD, JA21, SP en CU gaan in de Statenvergadering van komende vrijdag een motie indienen om duidelijk te maken dat ze Zeeland geen geschikte locatie voor de proef met het ERTMS-systeem vinden. Ook loopt er een petitie waarin wordt opgeroepen af te zien van de proef. De petitie is in een week tijd ruim 2300 keer getekend.

Ali G. bekent twee aanslagen in afpersingszaak De Groot Fresh Group

ARNHEM – De hoofdverdachte in de afpersingszaak rond fruitimporteur De Groot Fresh Group uit Hedel heeft op de eerste dag van het hoger beroep bekend dat hij de opdrachtgever was van twee aanslagen in een lange reeks van explosies en woningbeschietingen. De afpersing van het fruitbedrijf en de rest van de aanslagen blijft hij ontkennen.

De 39-jarige G. wordt ervan verdacht dat hij het bedrijf probeerde af te persen na de vondst van 400 kilo cocaïne tussen de bananen. De fruitimporteur ontving vele bedreigende sms-berichten, waarin uiteindelijk 2,5 miljoen euro aan bitcoins werd geëist. G. ontkent de berichten te hebben verstuurd.

“Ik heb wel mensen met elkaar in contact gebracht, dus ik voel me moreel verantwoordelijk”, zei G. maandag op de eerste zittingsdag bij het gerechtshof in Arnhem. Daarbij doelde hij op twee opdrachten voor aanslagen die hij vanuit de cel gaf. Een daarvan betrof een aanslag op een woning in mei 2021 in Kerkdriel, waarbij een steen tegen een ruit gegooid werd. “Ik ben daar verantwoordelijk voor”, zei G. Hij vertelde een medegedetineerde in de gevangenis De Schie te hebben gevraagd op de woning te laten schieten. “De uitvoerder is verstandiger geweest”, zei G. over de keuze van de dader om te kiezen voor het gooien van een steen.

Uit boosheid

De tweede aanslag die G. heeft bekend betreft een beschieting van een woning in Hedel bij een manager van De Groot, in mei 2021. Daarbij werd een kogel op een ruit in de woonkamer afgevuurd. G. zegt de opdrachten te hebben gegeven “uit boosheid” over zijn aanhouding in de afpersingszaak.

LEES OOK
AD-journalist Yelle Tieleman moet getuigen in afpersingszaak De Groot Fresh Group

G. werd in september 2022 veroordeeld tot een gevangenisstraf van negentien jaar en tien maanden, veel lager dan de ruim 26,5 jaar die het Openbaar Ministerie had geëist. Dinsdagmiddag hoort G. de strafeis in hoger beroep.

12 jaar cel voor doodslag in villa Kinderdijk

DORDRECHT – De Rotterdamse rechtbank, zitting houdend in Dordrecht, heeft maandag een 79-jarige man uit Alblasserdam veroordeeld voor het doodschieten van een man in een villa in Kinderdijk. De rechtbank legt een gevangenisstraf op van 12 jaar.

De officier van justitie ging er van uit dat de verdachte een duidelijk plan had om het slachtoffer te doden en ging uit van moord. De rechtbank is van oordeel dat er voor het bestaan van een dergelijk plan te weinig bewijs is. Juridisch gezien wordt het doodschieten van het slachtoffer daarom als doodslag gekwalificeerd.

De verdachte was al jaren werkzaam voor de bewoonster van de villa en werd gezien als de ‘klusjesman’. Er was ook sprake van een vriendschappelijke relatie tussen de bewoonster en de verdachte. Ze maakten vaak samen vaak wandelingen en dronken koffie. Er zijn aanwijzingen dat de verdachte gevoelens ontwikkelde voor de bewoonster.

De bewoonster van de villa lag in de nacht van 2 december met het latere slachtoffer in bed. Ze heeft in eerste instantie verklaard dat een zwarte schim haar slaapkamer binnenkwam. Die schim heeft haar vriend doodgeschoten en er zijn sieraden uit de woning meegenomen.

Later heeft de bewoonster contact met de politie opgenomen en haar verklaring aangepast. Ze heeft de politie verteld dat het de verdachte was die haar slaapkamer binnenkwam en het dodelijke schot heeft gelost. De verdachte had haar gezegd dat ze de politie moest vertellen dat het om een overval ging. Als ze dat niet deed zou de verdachte haar ‘overal ter wereld weten te vinden’.

De rechtbank acht de aangepaste verklaring van de bewoonster geloofwaardig en betrouwbaar, maar die is op zichzelf niet voldoende voor een veroordeling. De verklaring wordt ondersteund door ander bewijs. Zo zijn er camerabeelden waarop de auto van verdachte in de buurt van de woning te zien is, kort na het moment waarop er geschoten zou zijn.

In die auto zijn schotresten gevonden en de verdachte heeft de ochtend na het schietincident zijn hele belhistorie uit zijn telefoon verwijderd zonder dat daar een redelijke verklaring voor was. Dat alles in samenhang met de overige bevindingen van de politie is voor de rechtbank reden om te komen tot een bewezenverklaring voor doodslag.

Hoewel de rechtbank ervan uitgaat dat er bij de verdachte sprake was van een ziekelijke stoornis van de geestvermogens ten tijde van de bewezen verklaarde feiten, kan zij niet vaststellen dat de verdachte de feiten heeft gepleegd onder invloed van die stoornis. Een langdurige gevangenisstraf is dus op zijn plaats.

Op het moment dat de feiten werden gepleegd was het maximum voor doodslag 15 jaar. De rechtbank legt -alles afwegende- een celstraf op van 12 jaar. Ook moet de verdachte aan de nabestaanden tienduizenden euro’s aan materiële en immateriële schadevergoedingen betalen.

Celstraf geëist voor vernielen bloemenkrans, springen op auto, dreigen met bomaanslag en meer

ROTTERDAM – Het Openbaar Ministerie in Rotterdam heeft 195 dagen celstraf waarvan 30 dagen voorwaardelijk geëist tegen een 39-jarige Rotterdammer die op 8 mei een bloemenkrans vernielde bij het oorlogsmonument aan de Mijnsherenlaan in Rotterdam Charlois. Hij wordt verdacht van in totaal acht feiten, waaronder het vernielen van een auto, het dreigen met een bomaanslag en het op straat lastig vallen van voorbijgangers.

Op 8 mei ziet een getuige dat de verdachte tegen kransen, die op 4 mei als eerbetoon voor de oorlogsslachtoffers bij het monument zijn neergelegd, aan het schoppen is. De politie houdt hem aan en merkt dat de Rotterdammer in de war is. Hij geeft aan boos te zijn op de overheid en daarom de bloemenkransen kapot heeft gemaakt. Na het opmaken van een proces-verbaal wordt de man heengezonden.

Een dag later is het weer raak. Een getuige ziet dat verdachte op het dak van een voertuig aan het springen is. Opnieuw komt de politie ter plaatse en houdt hem aan. Op het bureau plast hij zijn cel onder ‘omdat hij geen zin had op het knopje te drukken’. Hij weigert ook mee te werken aan een ademtest. Eerder die dag kwam er al een melding binnen dat verdachte betrokken zou zijn geweest bij een opstootje.

Op 15 mei, verdachte is dan weer vrij, regent het meldingen dat hij op straat loopt te schreeuwen, voorbijgangers lastig aan het vallen is en auto’s tegenhoudt. Agenten die de man opnieuw willen aanhouden worden uitgescholden met dodelijke ziektes. Opnieuw plast hij op het bureau in zijn cel.

Op 7 juni moet de politie wéér in actie komen. Verdachte gaat dan nog een stukje verder. In een tas van een supermarktketen zou volgens hem een bom zitten. De man komt opnieuw verward over. Omdat de maat nu echt vol is, wordt de man opgesloten en voorgeleid bij de rechter-commissaris.

Een getuige die gehoord is nadat de verdachte met een bomaanslag dreigde, is er nog altijd bang door. “Daaruit blijkt wel hoeveel impact dit handelen van verdachte heeft gehad”, aldus de officier van justitie. “De volwassenen en kinderen die hier getuige van zijn geweest, zijn heel angstig geweest en zij hebben nog lange tijd de mentale gevolgen hiervan ondervonden. Zij waren op dat moment bang dat verdachte écht een bom bij zich had. Gelukkig was de politie snel ter plaatse om verdachte te arresteren.” In de tas bleek uiteindelijk geen bom te zitten.

Wat de verdachte bewoog zich zo te gedragen, blijft gissen. Hoewel hij verward gedrag vertoonde, weigert hij tot op heden mee te werken aan onderzoek naar zijn psychen. “De kans dat verdachte opnieuw over de schreef gaat is daarom groot”, aldus de officier van justitie. Om die reden is aan het voorwaardelijk deel van zijn straf een pakket aan voorwaarden gehangen. Zo moet hij zich verplicht laten behandelen om zijn (mentale) problemen op te lossen en zich verplicht melden bij de reclassering.

De rechter doet over twee weken uitspraak.

Vrachtwagen botst op groepje, vermoedelijk appende, fietsers in Enschede [+foto’s]

Foto: ASMedia

ENSCHEDE – Maandagmiddag 4 november om 13.50 uur heeft een ongeval plaatsgevonden op de Tubantiasingel in Enschede.

Een vrachtwagen was in botsing gekomen met meerdere fietsers. Of er iemand gewond geraakt is, is op dit moment onbekend.

De fietsers waren vermoedelijk bezig met hun mobiele telefoon tijdens het fietsen.

Foto: ASMedia

De Forensische Opsporing verkeer van de politie doet onderzoek naar de toedracht van het ongeval.

Verkoop occasions plust met 12,3 procent in oktober

BUNNIK – De verkoop van gebruikte auto’s lag in de maand oktober 12,3 procent hoger dan een jaar eerder. Over januari tot en met oktober komt de verkoop van gebruikte auto’s 9,4 procent hoger uit dan in dezelfde periode in 2023.

Het aantal gebruikte elektrische auto’s dat van eigenaar wisselde, steeg afgelopen tien maanden met 36,9 procent ten opzichte van 2023. Het marktaandeel van de elektrische auto in de occasionverkoop is nu 3,9 procent.

In oktober wisselden 177.444 gebruikte auto’s van eigenaar. Vorig jaar waren dat er nog 158.003, een stijging van 12,3 procent. Het totaal aantal occasions dat in 2024 tot nu toe verkocht werd in Nederland bedraagt 1.712.036, een plus van 9,4 procent ten opzichte van de eerste tien maanden van 2023.

Het aandeel vol-elektrische auto’s daarin is 3,9 procent. Een jaar eerder was dat 3,2 procent. Het aantal elektrische occasions dat van januari tot en met oktober werd verkocht bedraagt 67.384, een plus van 36,9 procent vergeleken met de 49.218 van een jaar geleden. Niet zo gek, want het aanbod gebruikte elektrische auto’s dat uit de lease komt neemt toe. Dat aanbod wordt voor een groot deel geabsorbeerd door de occasionmarkt. Naast dat er ook een deel naar de export gaat.

Het marktaandeel benzineauto’s in de occasionverkoop is nog steeds het grootst met 75,8 procent, gevolgd door hybride, vol-elektrisch en diesel.

16-jarig meisje komt onder vrachtwagen terecht en komt om het leven

Foto: SQVision

EINDHOVEN – Op de Leenderweg in Eindhoven is maandagmiddag een jonge fietsster onder een vrachtwagen terechtgekomen.

Het meisje is aan haar verwondingen overleden. Het slachtoffer betreft een 16-jarig meisje uit Eindhoven, meldt de politie.

De 39-jarige bestuurder van de vrachtwagen is aangehouden voor verder onderzoek.

De politie doet onderzoek naar de toedracht van het ongeval.

Man (39) overleden na brand bij woonzorgcentrum in Veghel

VEGHEL – Een 39-jarige bewoner van een woonzorgcentrum in Veghel is zondagavond in het ziekenhuis aan zijn verwondingen overleden na een brand. Dat bevestigt de politie na berichtgeving van Omroep Brabant. De politie spreekt van een noodlottig ongeval.

De brand was op een balkon van zorgcentrum De Watersteeg aan de Reigerdonk. Daar wonen mensen met dementie en mensen met een lichamelijke beperking.

Behalve het slachtoffer raakte niemand anders gewond, ook hoefde het pand niet ontruimd te worden, aldus de politie.

‘Hamburg Express’ gedoopt in thuishaven

Foto: © Hapag-Lloyd / Oliver Tjaden

HAMBURg – De eerste reis van de “Hamburg Express” bereikt haar hoogtepunt op 4 november 2024. Het nieuwste containerschip van de Hapag-Lloyd-vloot wordt in de haven van Hamburg gedoopt door Eva-Maria Tschentscher, echtgenote van de eerste burgemeester van de Vrije Hanzestad Hamburg, Peter Tschentscher.

Het nieuw gebouwde schip is het grootste containerschip dat ooit onder Duitse vlag voer. Het is het vlaggenschip van de “Hamburg Express”-klasse. Deze klasse bestaat uit twaalf containerschepen met een capaciteit tot 23.664 TEU. De containerschepen van deze klasse zijn 399 meter lang en 61 meter breed. Ze worden ingezet op de strategisch belangrijke Oost-West-routes voor Hapag-Lloyd.

Alle schepen worden aangedreven door dual-fueltechnologie. Idealiter kunnen de schepen op groene methaan varen. Dit elimineert 95 procent van de broeikasgassen in vergelijking met conventionele scheepsdiesel. De schepen kunnen al op LNG varen. Dit vermindert de CO2-uitstoot met 15 tot 25 procent, de zwaveldioxide-uitstoot met maximaal 95 procent en de roetdeeltjes met 95 procent.

Andere innovaties zijn een geoptimaliseerde romp, zeer efficiënte schroeven en walstroom. De “Hamburg Express”-klasse is een belangrijk onderdeel van de inspanningen van Hapag-Lloyd om tegen 2045 ‘netto nul’-operaties voor haar vloot te bereiken.

“Maar de ‘Hamburg Express’ is meer dan alleen een symbool van technologische vooruitgang. Het is al het vijfde schip dat deze trotse naam draagt. Voor ons is Hamburg veel meer dan alleen ons hoofdkantoor; het is al bijna twee eeuwen de thuishaven van onze schepen. De stad is nauw verbonden met het maritieme erfgoed dat al meer dan 175 jaar onze identiteit vormt”, aldus Rolf Habben Jansen, voorzitter van de raad van bestuur van Hapag-Lloyd AG.

De bouw van de “Hamburg Express” begon op 25 november 2022 op de scheepswerf Hanwha Ocean in Okpo, Zuid-Korea.

Vrachtwagen met bier gekanteld op Duitse A45 [+foto]

Foto: Autobahn Westfalen | X

DORTMUND – Maandagochtend vroeg vond op de Duitse A45 een verkeersongeval plaats waarbij een vrachtwagen is gekanteld in de buurt van wegwerkzaamheden.

Rond 04.15 uur reed een 68-jarige Duitse vrachtwagenchauffeur met zijn vrachtwagen op de A45 richting Frankfurt. Kort voor de afrit Lüdenscheid-Nord raakte hij door nog onbekende redenen van de weg naar rechts en botste tegen de vangrail van de wegwerkzaamheden ter plaatse.

Hierdoor kantelde de vrachtwagen op zijn linkerkant en gleed tegen de betonnen vangrail die beide rijstroken scheidt. Als gevolg hiervan werden sommige elementen volledig in de richting van Dortmund verplaatst. Het resultaat: beide richtingen moesten worden afgesloten.

De vrachtwagen verloor grote delen van zijn lading (meerdere kratten bier) en lekte ook diesel. De 68-jarige chauffeur raakte lichtgewond en werd per ambulance naar het ziekenhuis gebracht.

De reddings- en schoonmaakwerkzaamheden zijn aan de gang. De verwachting was dat de wegen rond het middaguur weer open zouden gaan.

Verstappen breekt record van Schumacher: 897 dagen aan leiding WK

SÃO PAULO – Max Verstappen heeft een nieuw record aan zijn palmares toegevoegd. Hij is 897 dagen achter elkaar koploper in het wereldkampioenschap Formule 1. Michael Schumacher lag van september 2000 tot maart 2003 896 dagen aan de leiding in het WK voor coureurs.

Verstappen leidt het WK sinds de Grote Prijs van Spanje in 2022. Hij nam de eerste positie toen over van Charles Leclerc van Ferrari. Verstappen pakte dat jaar zijn tweede wereldtitel en vorig jaar volgde het derde wereldkampioenschap.

In het huidige seizoen heeft Verstappen een voorsprong van 62 punten op Lando Norris. Dat betekent dat de Limburger bij de volgende race in Las Vegas, over bijna drie weken, wereldkampioen kan worden. Maar hoe de race ook verloopt, Verstappen blijft dan koploper in het WK. Norris kan hem op zijn vroegst bij de slotrace in Abu Dhabi op 8 december inhalen in de titelstrijd.

Als Verstappen de wereldtitel pakt, heeft de Formule 1 op zijn vroegst bij de openingsrace van volgend seizoen in Australië een andere koploper in het WK. Dan is Verstappen als eerste coureur ooit door de grens van duizend dagen als koploper gegaan.

Max Verstappen vestigde eerder al tientallen andere records. Zo is hij de jongste racewinnaar ooit, heeft hij de meeste overwinningen in een seizoen behaald en de meeste zeges op rij. Ook werd hij met de grootste voorsprong ooit wereldkampioen.

Schiphol en beveiligingsbedrijven slaan handen ineen voor langdurige samenwerking

SCHIPHOL – Schiphol zet een belangrijke stap in nauwere samenwerking met beveiligingsbedrijven door nieuwe vennootschappen met hen op te richten. Per vennootschap bezit Schiphol 25 procent van de aandelen en het beveiligingsbedrijf 75 procent. Drie beveiligingsbedrijven zullen via een Europese aanbesteding worden gekozen. De luchthaven wil hiermee de kwaliteit van het werk en de samenwerking op lange termijn waarborgen.

In de afgelopen periode zijn er veel veranderingen doorgevoerd bij de beveiliging, zoals betere samenwerking bij het werven van personeel, extra trainingen, verbeterde rustruimtes en meer aandacht voor de werkomstandigheden van medewerkers.

Om deze veranderingen blijvend te maken, vindt Schiphol een herziening van het huidige werkmodel nodig. De luchthaven wil daarbij inzetten op langdurige contracten met beveiligingsbedrijven, gericht op een nauwe, transparante samenwerking. In een strategische herstructurering zal Schiphol het aantal beveiligingsbedrijven terugbrengen van vijf naar drie. Dit betekent dat de indeling van de werkgebieden zal worden aanpast. Hierdoor worden bijvoorbeeld ook de loopafstanden korter en krijgen de beveiligers meer mogelijkheden voor afwisselend werk.

Nieuwe vennootschappen

Na de definitieve keuze voor drie beveiligingsbedrijven wordt per bedrijf een nieuwe besloten vennootschap opgericht, waarvan Schiphol 25% en het beveiligingsbedrijf 75% van de aandelen bezit. Beveiligers en werknemers van beveiligingsbedrijven die op de luchthaven werken zullen in dienst treden bij de drie nieuwe vennootschappen. Samen met bonden en beveiligingsbedrijven zorgt Schiphol voor een veilige en prettige werkomgeving.

Investeren in kwaliteit

De nieuwe contracten zullen deze aanpassingen bevatten, waarbij van alle partijen verlangd wordt dat zij blijvend zullen investeren in de kwaliteit van dienstverlening, bijvoorbeeld door nieuwe opleidingen en innovatieve oplossingen. Volgens de wet moet Schiphol voor grote contracten een Europese aanbesteding doen, zodat alle geschikte beveiligingsbedrijven binnen de EU een eerlijke kans krijgen.

Langetermijnsamenwerking

Schiphol wil een langdurig partnerschap aangaan. Hierbij staan goede arbeidsomstandigheden en -voorwaarden voor beveiligers centraal. De luchthaven wil dat beveiligers goed, veilig en met plezier kunnen werken.

“Ik ben enorm trots op de vooruitgang die we het afgelopen jaar hebben geboekt bij Schiphol Security. We hebben hard gewerkt om de werkomstandigheden te verbeteren en deze aanbesteding is een belangrijke stap om deze verbeteringen te verstevigen en verder uit te breiden. Ik heb regelmatig met onze beveiligers gesproken om hun wensen en behoeften te begrijpen. Hun feedback is van onschatbare waarde geweest en we hebben deze zoveel mogelijk meegenomen. Ons doel is om een veilige, gezonde en plezierige werkomgeving te creëren waar iedereen met voldoening kan werken”, aldus Philip van Noort, Directeur Schiphol Security

Aanbestedingsfases

  • Vanaf 4 november 2024 kunnen beveiligingsbedrijven zich aanmelden voor de nieuwe aanbesteding van Schiphol. Schiphol kiest dan aan de hand van selectiecriteria welke bedrijven door mogen naar de volgende ronde.
  • In februari 2025 krijgen de geselecteerde bedrijven documenten met de eisen voor het contract.
  • In september 2025 zal Schiphol de opdrachten gunnen aan de drie winnaars van de aanbesteding. Deze bedrijven bereiden zich vervolgens voor op de start van de nieuwe contracten.
  • In februari 2026 beginnen de gecontracteerde bedrijven met hun beveiligingswerk volgens de nieuwe afspraken.

Contractwisseling

Belangrijk onderdeel van het nieuwe werkmodel is de genoemde aangepaste perceelindeling, waarbij de terminal wordt opgedeeld in drie gebieden. Schiphol begrijpt het gevoel van onzekerheid dat dit met zich meebrengt voor beveiligers, maar benadrukt dat behoud van banen en goede arbeidsvoorwaarden voorop staan.

DFDS ziet af van overname Ekol Logistics

Ekol Logistics
Foto: DFDS

KOPENHAGEN – In april 2024 sloot DFDS een aandelenkoopovereenkomst om het internationale transportnetwerk van Ekol Logistics over te nemen.

De voltooiing van de transactie was afhankelijk van de goedkeuring van de toezichthouders en bepaalde contractuele voorwaarden.

“Aangezien bepaalde contractuele voorwaarden niet binnen de overeengekomen deadline zijn vervuld, heeft DFDS de aandelenkoopovereenkomst beëindigd en zal de overname niet plaatsvinden”, aldus DFDS in een verklaring.

Het internationale transportnetwerk van Ekol Logistics heeft 3.700 medewerkers en een omzet van DKK 3,5 miljard (€ 470 miljoen) in 2023. De aankoopprijs bedraagt ​​DKK 1,9 miljard (€ 260 miljoen), meldde DFDS in april.

Ruim 160 boetes voor negeren rode kruizen na ongeluk op A2

BREUKELEN – Bij 162 automobilisten ligt binnenkort een bekeuring in de brievenbus, voor het negeren van een rood kruis boven de weg.

Na een kettingbotsing zaterdagmiddag op de A2 bij Breukelen, werd de weg deels afgekruist. Agenten zagen dat bestuurders die kruizen massaal negeerden.

De agenten zetten daarop hun bodycam op een “tactische” plek om de verkeersovertreders te filmen. Op het negeren van een rood kruis staat minimaal 250 euro boete, laat de politie maandag weten.

Bij het ongeluk waren drie voertuigen betrokken. Het letsel van de gewonden bleek mee te vallen.

LAATSTE NIEUWS

Zuid-Holland organiseert gesprek over aanleg Derde Maasvlakte

DEN HAAG - De provincie Zuid-Holland organiseert begin volgend jaar een gesprek over een mogelijke aanleg van de Derde Maasvlakte. De VVD-fractie riep deze...