Clicky

zondag 17 november 2024 - 13:27 uur
Transport Duitsland Oprichten
Home Blog Pagina 171

Air France hervat dinsdag vluchten naar Tel Aviv en Beiroet

PARIJS – Air France hervat dinsdag de vluchten naar Tel Aviv (Israël) en Beiroet (Libanon), na een onderbreking van twee dagen door Israëlische luchtaanvallen op Libanon. Ook de Franse tak van Transavia, de budgetdochter van Air France, hervat de vluchten naar beide bestemmingen.

Air France schortte zondag en maandag de vluchten naar Tel Aviv en Beiroet op om oplopende spanningen in het Midden-Oosten. De hervatting van de vluchten dinsdag hangt wel af van een beoordeling van de veiligheidssituatie op beide locaties, aldus de luchtvaartmaatschappij.

Air France verzorgt normaal gesproken dagelijks vluchten naar beide steden. Eerder staakte de maatschappij haar vluchten naar Beiroet van 29 juli tot 15 augustus, maar bleef in die periode wel naar Tel Aviv vliegen.

Relatief vaak ongeval met arbeidsmigrant die kort in Nederland is

DEN HAAG – Arbeidsmigranten die maar een paar maanden in Nederland zijn en van wie er geen verblijfsadres bekend is, hadden vorig jaar relatief vaak ongevallen op het werk. Onder de mensen in de zogeheten Registratie Niet-Ingezetenen (RNI) ging het om 37 ongevallen per 100.000 banen. Onder Nederlanders en arbeidsmigranten die hier wel zijn ingeschreven, waren er 26 ongevallen op de 100.000 banen. Dat meldt de Nederlandse Arbeidsinspectie in een jaarlijks onderzoek.

De RNI is onder meer bedoeld voor mensen die korter dan vier maanden in Nederland zijn en hier wel willen werken.

Ook het overlijdenspercentage onder mensen in de RNI was hoger. In 4 procent van die ongevallen overleed vorig jaar iemand, tegenover 2 procent bij de overige slachtoffers. De meeste ongevallen waren in de metaalindustrie, slachthuizen en de landbouw, bosbouw en visserij. De inspectie zegt dat slachtoffers uit de groep niet-ingezetenen vaker uitzendkracht, jong en erg kort in dienst zijn op het moment van het ongeval.

Taal- en cultuurverschillen

“Arbeidsmigranten doen vaak ongeschoold, laagbetaald en tijdelijk werk, en dan ook nog in sectoren waar het risico op ongevallen al relatief groot is”, zegt de inspectie. Die deed dit jaar speciaal onderzoek naar de positie van arbeidsmigranten, mede door de politieke en maatschappelijke aandacht voor deze groep. “Verder is op grond van ervaring de verwachting dat arbeidsmigranten door taal- en cultuurverschillen in sommige gevallen instructies en waarschuwingen mogelijk niet goed begrijpen. Ook kan er sprake zijn van een mogelijke afhankelijkheidssituatie van de werkgever, waardoor zij minder geneigd zullen zijn te klagen over onveilige omstandigheden.”

‘Vallen’ was afgelopen jaar het meest voorkomende ongevaltype. Daarnaast registreerde de inspectie relatief vaak ongelukken met vorkheftrucks, pallethefwagens en ladders. De inspectie onderzocht 2448 ongevallen, waarbij 69 mensen om het leven kwamen.

Vrachtwagen met uien gekanteld in Kruiningen [+foto]

Foto: HV Zeeland

KRUININGEN – Bij de Zanddijk tussen Kruiningen en Yerseke is maandagmiddag een vrachtwagen gekanteld. Bij het ongeluk is niemand gewond geraakt.

Het ongeluk gebeurde rond 14.40 uur, waarna onder meer de brandweer van Kruiningen werd opgeroepen om hulp te verlenen. De vrachtwagen, welke is geladen met uien, is onderaan de dijk tot stilstand gekomen.

Op dit moment wordt een plan gemaakt voor het bergen van de vrachtwagen.

Einde aan soap rond Centric: ACM keurt overname goed

DEN HAAG – De Autoriteit Consument en Markt (ACM) heeft toestemming gegeven voor de overname van het geplaagde IT-bedrijf Centric van zakenman Gerard Sanderink door een consortium van Nederlandse ondernemers. Hiermee komt een einde aan een langslepende kwestie rond het ICT-bedrijf van Sanderink.

De verkoop werd vorige maand aangekondigd. Topman Peter Wakkie van Centric gelooft dat het bedrijf met de overeenkomst “definitief in rustiger vaarwater” komt.

Sanderink, die een privéconflict met zijn ex publiekelijk uitvocht en zijn bedrijven daarin meesleepte, ligt al jaren in de clinch met Centric. Aan het begin van dit jaar wees de Ondernemingskamer een verzoek van Sanderink af over meer bemoeienis met de geplande verkoop van Centric. Eerder had het rechtscollege in Amsterdam besloten dat Sanderink moest opstappen als hoogste bestuurder van het IT-bedrijf.

Sanderink had jarenlang ruzie met zijn ex Brigitte van Egten. Nadat hij een relatie met zelfverklaard cyberdeskundige Rian van Rijbroek was begonnen, beschuldigde hij Van Egten van onder meer fraude. Daarop klaagde zij hem aan wegens smaad. De rechter veroordeelde Sanderink vervolgens tot de betaling van forse dwangsommen omdat hij de beschuldigingen bleef uiten.

Investeerder Imker Capital Partners heeft een meerderheid in het consortium van nieuwe eigenaren. Verder bestaat de groep uit oprichter Adriaan Mol van betalingsverwerker Mollie, oprichter en topman Ronald Bezuur van cloudbedrijf Uniserver en oprichter Bram Bastiaansen van ACT Group.

Vrachtwagen met appels gekanteld in Est [+foto]

Foto: Persbureau Heitink

EST – Maandag om 15.05 uur werd de brandweer opgeroepen voor een ongeval op Het Nieuwe Achterom in Est.

Op de rotonde met de Bommelweg bleek een vrachtwagen geladen met kisten appels gekanteld.

Bij het ongeval raakte de chauffeur, voor zover bekend, niet gewond.

De rotonde is afgezet en later vandaag zal het voertuig worden geborgen.

OM eist drie jaar gevangenisstraf wegens omvangrijke creditcardfraude

HAARLEM – Het OM Noord-Holland heeft drie jaar gevangenisstraf geëist tegen een 31-jarige man uit Amsterdam. Het OM vindt bewezen dat hij zich tussen april 2023 en januari 2024 schuldig heeft gemaakt aan oplichting van tientallen slachtoffers in heel Nederland, bezit van een phishing panel, computervredebreuk en vuurwapenbezit. De totale buit bedraagt ruim 80.000 euro, meldt het Openbaar Ministerie.

De verdachte is volgens het OM op slinkse wijze te werk gegaan. Hij stuurde e-mails naar klanten van een creditcardbedrijf, waarin hij meldde dat de gegevens van hun creditcard niet meer klopten of dat hun creditcard geblokkeerd zou zijn. Klanten konden dit herstellen door hun gegevens in te voeren via een meegestuurde link, die (zogenaamd) naar de website van het creditcardbedrijf leidde.

Zodra de klanten hun gegevens invulden via de phising-link, ging er direct een bericht naar het Telegramaccount van de verdachte met de tekst ‘vis typt al neef!!’, Zo wist de verdachte dat een slachtoffer gegevens aan het invoeren was en kon hij meekijken. Bijna tegelijkertijd logde hij met de verkregen informatie in bij de bank van zijn slachtoffers. Op die manier heeft hij de gedupeerden veel geld afhandig gemaakt

De basis voor het opsporingsonderzoek zijn twee aangiften geweest waarin dezelfde (unieke) phishing-websites werd gebruikt. Collega’s van het CyberCentre Noord-Holland zijn de verdachte op het spoor gekomen toen zij aan de ‘achterkant’ van de phishing-website een stukje Nederlandse tekst opmerkten. De onderzoeksbevindingen toonden aan dat ook andere, vergelijkbare, aangiften aan deze malafide sites gekoppeld konden worden.

Na aanhouding van de verdachte in januari van dit jaar, is zijn woning doorzocht, en zijn spullen in beslag genomen, waaronder een vuurwapen en gegevensdragers. In de telefoon van de verdachte vond de politie vervolgens belastende chatgesprekken in verschillende Telegramgroepen. De namen en gephiste gegevens van de slachtoffers die aangifte hadden gedaan kwamen voor een groot deel voor in die Telegramgroepen.

De verdachte ging volgens het OM geraffineerd te werk. Zonder dat de slachtoffers het wisten maakte hij via phishing hun inloggegevens afhandig, waarna hij onrechtmatige transacties kon verrichten. De officier van justitie ter zitting: “Deze vorm van fraude ondermijnt het vertrouwen van onze samenleving in het digitale betalingsverkeer. En ook op individueel vlak is de impact van deze online oplichting groot: slachtoffers schamen zich en maken zich zorgen wat er allemaal gedaan kan worden met hun persoonlijke data die in handen is van criminelen.”

Het geld gaf de verdachte uit aan waardevolle spullen en designartikelen, die bij hem thuis zijn aangetroffen. “De verdachte heeft gehandeld met het oog op gewetenloze zelfverrijking, zodat hij kon pronken met dure designerartikelen, ten koste van mensen die wel hard werken voor hun geld. Dat neemt het OM hem zeer kwalijk”, aldus de officier.
Het OM vindt bewezen dat verdachte zich heeft schuldig gemaakt aan oplichting, bezit van een phishing panel, computervredebreuk en vuurwapenbezit.

Ernstige aanrijding tussen auto en vrachtwagen op N357 eist leven [+foto’s]

Foto: ASMedia

FERWERT – Maandagmiddag 26 augustus rond 13.40 uur heeft een ongeval plaatsgevonden aan de Ljouwerterdyk – N357 in Ferwert.

Op een T-splitsing zijn een personenauto en vrachtwagen met elkaar in aanrijding gekomen.

De hulpdiensten zijn groots ingezet waaronder een traumateam dat per helikopter werd ingevlogen.

Foto: ASMedia

De bestuurster van de personenauto zat bekneld. De brandweer heeft de vrouw bevrijd. De 80-jarige vrouw is echter aan haar verwondingen overleden, meldt de politie.

Beslaglegging op materieel Formule 1-team Haas opgeheven

ZANDVOORT – De beslaglegging door de voormalige hoofdsponsor Uralkali op al het materieel van het Formule 1-team van Haas is opgeheven. Het betekent dat onder meer de trucks en raceauto’s van de Amerikaanse renstal maandag, een dag na de Dutch Grand Prix, het circuit van Zandvoort mogen verlaten. Dat bevestigt een woordvoerder van het team van Haas.

Het team van Haas meldde eerder dat het zijn uitstaande schuld van omstreeks 9 miljoen euro aan Uralkali had overgemaakt, maar dat het wachten was op bevestiging van de voormalige sponsor dat het geld ook daadwerkelijk is ontvangen.

“Uralkali heeft nu bevestigd het bedrag te hebben ontvangen en daarom hebben onze vrachtwagens toestemming om Nederland te verlaten en naar Italië af te reizen”, aldus de woordvoerder tegen het ANP.

Sponsorgeld

Uralkali was hoofdsponsor van Haas tot de invasie van Rusland in Oekraïne. Begin 2022 beëindigde Haas de samenwerking met het bedrijf en coureur Nikita Mazepin, de zoon van de eigenaar van Uralkali. Een Zwitserse rechtbank oordeelde in juni dat Haas het recht had de sponsorovereenkomst te verbreken, maar verordonneerde wel dat Haas een deel van het sponsorgeld moest terugbetalen.

Aangezien Haas niet met de betaling kwam, zag Uralkali zich genoodzaakt tot een zware sanctie en regelde via een Nederlandse rechtbank dat het beslag mocht leggen op onder meer de raceauto’s, het motorhome, trucks en computers van Haas. Het team kreeg wel toestemming om aan de Dutch Grand Prix mee te doen. Nico Hülkenberg eindigde als elfde, Kevin Magnussen werd achttiende.

Ontvangst

“Ik heb vernomen dat onze vrachtwagens zondagavond niet vertrekken. We moeten morgen wachten op de bevestiging van ontvangst van de betaling, die we vrijdag hebben gedaan. Eenmaal erkend, gaan ze maandag meteen op weg naar Italië”, liet de woordvoerder van Haas zondag na de race optekenen.

“Er zit eindelijk vooruitgang in de zaak. Maar het geld is nog niet binnen. Dat kan komen doordat de banken in het weekend dicht zijn. Zodra het geld op onze rekening staat, is Haas vrij om te vertrekken”, meldde Uralkali zondag nog via een woordvoerder. Maandag bleek het geld binnen te zijn.

Grote Prijs

Komend weekend is de Grote Prijs van Italië.

Nederlandse tak schoenenwinkel Bristol vraagt faillissement aan

BERINGEN – De Nederlandse tak van Bristol heeft maandag faillissement aangevraagd. Dat meldt het Belgische moederbedrijf van de mode- en schoenenwinkelketen Euro Shoe Group. De sluiting van de Nederlandse winkels was al aanstaande, omdat daarvoor geen overnemer was gevonden. 370 mensen verliezen nu hun baan; de lonen voor de maand augustus worden nog wel uitbetaald.

Euro Shoe Group kampt sinds 2019 met verschillende economische problemen. Daaronder vallen bijvoorbeeld de nasleep van de coronacrisis, gestegen huur- en energiekosten en minder koopkracht bij consumenten. Eind mei vroeg het bedrijf een vorm van uitstel van betaling aan in België, waarmee het tijdelijk beschermd was tegen schuldeisers.

“Sinds het duidelijk werd dat er voor Bristol geen toekomst meer is, hebben we er alles aan gedaan om het verhaal zo netjes mogelijk af te sluiten en vandaag is daar de laatste etappe van in Nederland”, licht topvrouw Elise Vanaudenhove van Euro Shoe Group toe. “Ik wil vooral onze mensen in Nederland bedanken voor hun jarenlange inzet en wens hen heel veel succes en geluk in hun verdere loopbaan en leven.”

Bristol heeft de afgelopen tijd een grote uitverkoop georganiseerd om met de opbrengsten schulden af te kunnen lossen. Marketingtopvrouw Lore Vanaudenhove gaf eind juli al aan dat deze opbrengst echter niet genoeg zou zijn om alle schulden af te lossen. Daardoor zou het faillissement van Bristol in Nederland een automatisch gevolg zijn, zei zij.

In België vond Euro Shoe Group vier overnemers voor een aantal Belgische winkels. De Franse schoenenketen Chaussea neemt 62 Bristol-vestigingen en enkele medewerkers van het hoofdkantoor over. De overige drie partijen, die niet bij naam genoemd worden, nemen twaalf winkels over.

Het faillissement is aangevraagd bij de rechtbank Oost-Brabant. Nederlandse winkels blijven “in beperkte mate” open tot een curator is aangesteld. De webshop is in zowel Nederland als België sinds vorige week gesloten.

Duitse bronnen: alarm op NAVO-basis na tip over sabotage Rusland

BERLIJN – Een tijdelijke verhoging van het dreigingsniveau op de NAVO-luchtmachtbasis in het Duitse Geilenkirchen vorige week volgde op inlichtingen die wijzen op mogelijke Russische sabotage, zeggen Duitse veiligheidsbronnen tegen persbureau dpa. Duitsland zou een tip hebben ontvangen van een buitenlandse inlichtingendienst.

Die tip ging volgens de bronnen “over voorbereidende acties voor een waarschijnlijke Russische sabotageactie tegen de NAVO-basis met behulp van een drone”.

Op de vliegbasis werden donderdag extra veiligheidsmaatregelen genomen. Zo moest niet-essentieel personeel uit voorzorg naar huis. De vliegoperaties gingen door zoals gepland. Het dreigingsniveau bleef bijna 24 uur op het een na hoogste niveau.

Geilenkirchen ligt nabij de stad Aken in de deelstaat Noordrijn-Westfalen. Op deze NAVO-basis dicht bij de grens met Nederland en België staan vliegtuigen die voornamelijk worden gebruikt voor het monitoren van het luchtruim in het oostelijke deel van het NAVO-gebied. Er werken ongeveer 1600 mensen.

Aantal faillissementen in Britse transportsector stijgt

Foto: Adobe Stock | Jarek Kilian

LONDEN – De Britse transportorganisatie RHA wil dat de Britse overheid met hen samenwerkt om de financiële lasten voor transportbedrijven te minimaliseren nu blijkt dat steeds meer transportbedrijven failliet gaan.

De kosten voor het exploiteren van een vrachtwagen zijn, volgens de RHA, het afgelopen jaar met tien procent gestegen en als gevolg daarvan zijn een aantal transporteurs failliet gegaan, waarbij sommige exploitanten verlies draaiden en winstmarges volledig werden weggevaagd. De gemiddelde winstmarge van bedrijven in de Britse transportsector bedraagt ​​momenteel slechts twee procent.

Volgens de laatste faillissementscijfers die deze week in de Times zijn gepubliceerd, is het aantal bedrijven (uit verschillende sectoren) dat het afgelopen jaar failliet is gegaan, groter dan het aantal bedrijven dat tijdens de financiële crisis in 2008 failliet ging.

Alleen al in de wegtransportsector gingen vorig jaar bijna 500 transporteurs failliet. Helaas zijn dat er dit jaar al meer dan 250, met een stijging van tien procent in het aantal faillissementen in de transportsector (vergeleken met dezelfde periode in 2023).

“Dit is een zeer zorgwekkende trend en we willen dat beleidsmakers met ons samenwerken om de financiële lasten voor bedrijven die van vitaal belang zijn voor de economische groei van ons land, tot een minimum te beperken”, aldus Richard Smith, RHA Managing Director.

“Dit zijn uitdagende tijden met hogere rentetarieven, meer regelgeving en steeds stijgende bedrijfskosten die de realiteit van het runnen van een transportbedrijf jaar na jaar duurder hebben gemaakt. Neem alleen al de brandstofprijs, die neerkomt op een derde van de kosten voor bedrijven in onze sector. Transporteurs hebben ook op de Europese markt te maken met een concurrentienadeel, aangezien de dieselprijzen hier aanzienlijk hoger blijven dan in de meeste Europese landen”, vervolgt Smith.

“We hebben onlangs in ons Blueprint-document uiteengezet dat de overheid de belastingdruk op de industrie kan verlichten door groei te ondersteunen. Nu de industrie richting decarbonisatie beweegt, vormen sommige van de bijbehorende kosten barrières. We willen een gedetailleerde routekaart zien en we geloven dat de overheid een kans heeft om de toegenomen vraag en aanbod aan te pakken door de opname van koolstofarme brandstoffen zoals HVO te stimuleren – die de emissies met 90 procent kunnen verminderen.”

“We roepen ook op tot de introductie van een ‘essentiële gebruikerskorting’ voor brandstof, gekoppeld aan emissiereductie. Een dergelijke stap zou de Britse brandstofaccijnsniveaus dichter bij die in heel Europa brengen.”

“We willen dat de overheid met onze industrie samenwerkt om te bepalen hoe we toegang kunnen krijgen tot het National Wealth Fund om te investeren in emissievrije voertuigen en infrastructuur. Door volledige uitgaven te garanderen, kunnen we investeren in emissievrije voertuigen en infrastructuur. Dit zouden gedurfde en positieve stappen zijn om de groeiende druk te verlichten. Ze zouden ook al vroeg laten zien dat deze overheid een industrie steunt die cruciaal is voor de toeleveringsketen”, zegt Smith.

Er spelen ook andere factoren mee. Het chauffeurstekort, de gemiddelde leeftijd van chauffeurs die stijgt en de impact van congestie door slechte wegen spelen allemaal een rol.

Alleen al de files kosten de economie £30 miljard per jaar. Bovendien zorgen onafgemaakte infrastructuurprojecten zoals de Lower Thames Crossing ervoor dat de reisplanning onvoorspelbaar wordt en dat bedrijven hinder ondervinden door gemiste leveringen en een hoger brandstofverbruik.

“Wij blijven uiteenzetten hoe wij denken dat de overheid al deze problemen kan aanpakken”, benadrukt de RHA.

Duitse economie steeds dieper in crisis

Industrie

MÜNCHEN – De Duitse economie komt steeds dieper in een crisis te zitten, waarschuwt voorzitter Clemens Fuest van het Duitse economische onderzoeksinstituut Ifo. Hij reageerde op de verdere afname van het vertrouwen van Duitse ondernemers in de economie. Het ondernemersklimaat in de grootste economie van Europa en de belangrijkste handelspartner van Nederland verslechterde in augustus voor de vierde maand op rij.

De index voor het Duitse ondernemersklimaat voor de industrie en de handel daalde deze maand tot 86,8, van 87 in juli. Dat is het laagste niveau sinds februari dit jaar. Economen hadden gerekend op een daling tot 85,8. Volgens Fuest lieten zowel de verwachtingen in de industrie als in de dienstensector een verslechtering zien.

Het optimisme dat Duitsland in 2024 zou herstellen van twee jaar van bijna nulgroei lijkt nu volledig verdwenen. Zo kromp de Duitse economie in het tweede kwartaal onverwacht met 0,1 procent. Dat komt onder meer doordat de verwachte toename van de consumentenbestedingen is uitgebleven en door de aanhoudende zwakte in de Duitse industrie.

“We hebben een boost nodig van het vertrouwen van consumenten en investeerders, en dat vereist een beleidswijziging”, zei Fuest. “We hebben sterkere investeringsprikkels nodig.” Er is mogelijk wel enige hulp op komst voor Duitse bedrijven op het gebied van lagere leenkosten. De Europese Centrale Bank zal namelijk mogelijk in september de leenkosten verder verlagen.

Hoewel Duitsland mogelijk meer behoefte heeft aan een renteverlaging dan de rest van de eurozone, omdat het de achterblijver in de regio is, vindt Fuest wel dat de ECB terughoudend moet blijven. “De juiste houding voor de eurozone als geheel is misschien om wat voorzichtiger te zijn. We zien sterke loonstijgingen, ook in Duitsland. Het probleem is dat Duitse consumenten niet het vertrouwen lijken te hebben om dit geld uit te geven.”

Treinen tussen Schiphol en Utrecht rijden weer na wisselstoring

UTRECHT – Tussen Schiphol Airport en Utrecht Centraal rijden weer treinen.

Een wisselstoring zorgde er maandag eind van de ochtend voor dat er niets kon rijden. Dat is inmiddels verholpen en de NS verwacht dat rond 13.30 uur al het treinverkeer op dat traject weer normaal verloopt.

Vrachtwagen botst tegen stalen pilaar: chauffeur en bijrijder om het leven gekomen [+foto]

LAUENAU – Op de Duitse A2 ter hoogte van Lauenau ging het maandagochtend vroeg verschrikkelijk mis. Twee personen kwamen om het leven bij een zeer ernstig, eenzijdig, ongeval met een vrachtwagen.

Volgens de eerste onderzoeksresultaten reden de twee mannen rond 01.00 uur met een vrachtwagen richting Berlijn toen het tragische ongeval plaatsvond tussen de kruispunten Rehren en Lauenau.

De trekker met oplegger zwenkte door nog onbekende oorzaak naar links van de weg, brak door de vangrail en botste tegen een stalen pilaar van verkeerslichten die boven de A2 hangen.

Voor de 59-jarige chauffeur en zijn bijrijder kwam alle hulp te laat; zij stierven op de plaats van het ongeval. Voor zover bekend waren er geen andere mensen bij het ongeval betrokken.

De A2 moest richting Berlijn volledig afgesloten worden. Ook richting Dortmund zijn de linker- en middenrijstrook afgesloten.

Waterstoftank op vrachtwagen ontploft in het Duitse Leuna [+video]

Foto: still uit video

LEUNA – Een harde knal en rookwolken; maandagochtend vond een explosie plaats in het grootste gesloten chemiepark van Duitsland in Leuna (Saalekreis).

Volgens werkmaatschappij Infraleuna vond het incident plaats bij Linde Gas, een fabrikant van technische gassen. Volgens de eerste bevindingen ontplofte een waterstoftank die op de trailer van een vrachtwagen was geladen. Volgens de huidige informatie raakte niemand gewond bij het incident op een parkeerplaats.

De rook werd veroorzaakt doordat de wielen van de vrachtwagen in brand vlogen.

Bewoners en medewerkers hoorden rond 08.00 uur de explosie en waarschuwden de brandweer. “Er klonk een oorverdovende knal”, zegt een vrouw tegen een Duitse krant.

De donkere rook boven het chemiepark trok snel weer op.

De brandweer van het chemiepark is ter plaatse geweest om de brand te bestrijden.

LAATSTE NIEUWS

Duizenden mensen bij protest tegen verbreding A27 Amelisweerd

UTRECHT - Op het Domplein in Utrecht hebben duizenden mensen zaterdagmiddag gedemonstreerd tegen de voorgenomen verbreding van de A27 bij landgoed Amelisweerd. Volgens de...