HAMBURG – Op 3 september ontvingen vijf nieuwe scheepsontwerpen van het Shanghai Ship Research and Design Institute van de China State Shipbuilding Corporation (CSSC) Approval in Principle (AiP)-certificaten tijdens de SMM Hamburg Maritime Exhibition.
Deze ontwerpen omvatten ‘s werelds grootste containerschip, de 27.500 TEU LNG dual-fuel schip, samen met een ammoniak dual-fuel containerschip van 20.000 TEU, een 16.000 TEU LNG dual-fuel containerschip, een Very Large Ethane Carrier (VLEC) van 103.000 kubieke meter en een Very Large Ammonia Carrier (VLAC) van 93.000 kubieke meter ).
Het 27.500 TEU LNG dual-fuel containerschip, GREEN SEALION 27500, ontwikkeld door CSSC, vestigt een wereldrecord voor containercapaciteit en vertegenwoordigt een grote sprong in de maritieme logistieke efficiëntie. Met een geoptimaliseerd rompontwerp en LNG dual-fuel voortstuwing voldoet het aan de IMO-fase III CO2-reductie eisen en nul uitstoot in de haven via walstroom.
Het 20.000 TEU ammoniak dual-fuel containerschip, GREEN SEALION 20000, is een schip van de volgende generatie met de allernieuwste technologie van CSSC’s dochterondernemingen. Met een innovatief ammoniakbrandstofsysteem en geavanceerde energiebesparende ontwerpen zal dit schip de ecologische definitie opnieuw definiëren. vriendelijk zeevervoer.
Het 16.000 TEU LNG dual-fuel containerschip, GREEN SEALION 16000, combineert energie-efficiëntie met een kleinere ecologische voetafdruk. Het brede rompontwerp vergroot de laadcapaciteit en vermindert het ballastwaterverbruik, wat de duurzaamheid in de mondiale scheepvaart verder ondersteunt.
De 93.000 kubieke meter VLAC en de 103.000 kubieke meter VLEC zijn doorbraken in het transport van vloeibaar gas. Deze schepen zijn ontworpen voor het transport van LPG, ammoniak en ethaan met geavanceerde voortstuwingssystemen en geavanceerde energie-efficiëntietechnologieën.