Clicky

maandag 18 november 2024 - 08:52 uur
Transport Duitsland Oprichten
Home Blog Pagina 150

MOSOLF Groep neemt Transport Overseas Group over

Foto: MOSOLF Gruppe / TO Group)

Sinds 1 januari 2024 opereren de havenlocaties in Wilhelmshaven en Cuxhaven evenals het bijbehorende CarCenter Zeebrugge en het verkoopkantoor in Shanghai onder de naam MOSOLF Port Logistics & Services GmbH (MPLS). Door groeiende importvolumes, de daaruit voortvloeiende vraag naar havenruimte en nieuwe OEM’s werd dit bedrijf begin dit jaar opgericht. Als onderdeel van haar verdere groeistrategie zal MPLS rond de jaarwisseling 2025 100 procent van Transport Overseas Group GmbH overnemen, inclusief de locaties in België, Spanje, Polen en de Verenigde Arabische Emiraten.

Tim Oltmann, CEO van de Transport Overseas Group en Dr. Jörg Mosolf, CEO van de MOSOLF Group, is er vast van overtuigd dat de transactie een groot succes zal worden. “Wij vullen elkaar perfect aan! Elke groep heeft de stukjes van de puzzel die de andere groep momenteel mist. De MOSOLF Group brengt krachtige troeven in met onder meer 800 eigen voertuigtransporteurs, ruim 60 speciale vrachtwagens voor zowel high & heavy als Ro/Ro terminals, de TO Groep heeft directe toegang tot rederijen, OEM’s en andere klanten uit de breakbulk-, projectladingsector en het Ro/Ro-segment voor de mondiale scheepvaart”, zegt Oltmann.

Voor dr. Jörg Mosolf is dit opnieuw een belangrijke mijlpaal voor de toekomst en hij voegt eraan toe: “We zijn blij dat we de TO Group met zijn bijzondere branchekennis overnemen en dat we onze klanten duurzame en vooral duurzame producten kunnen bieden. alles wat complete supply chain-oplossingen voor de lange termijn vanuit één bron kunnen bieden. Naar mijn mening is dit uniek in Noord-Europa en zal het de OEM-sector nieuwe strategische en logistieke opties laten zien.”

Christian Weber, Managing Director van de TO Group, zal naast Steffen Klatte het managementduo MPLS vervolledigen. De heer Weber ziet de overname als een perfecte strategische match, omdat de twee bedrijven perfect op elkaar aansluiten wat betreft hun oriëntatie en waarden. “Beide bedrijven hebben in het verleden al internationaal nauw samengewerkt. We kennen daarom onze sterke punten, synergie-effecten en groeipotentieel”, zegt Weber.

Steffen Klatte, directeur van MPLS, vult aan: “Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn. Met de overname van de Transport Overseas Group zullen we onze positie in de markt verder versterken en nog aantrekkelijker en efficiënter worden voor onze klanten.”

Tot slot voegt Steffen Klatte toe: “Deze overname markeert een belangrijke stap in onze groeistrategie, die zowel onze concurrentiepositie als onze service naar een nieuw niveau zal tillen.”

De MOSOLF Group is een van de toonaangevende systeemdienstverleners voor de automobielindustrie in Europa. Het familiebedrijf, opgericht in 1955 en met het hoofdkantoor in Kirchheim unter Teck, biedt op maat gemaakte logistieke, technische en serviceoplossingen die worden geïmplementeerd met behulp van een Europees netwerk van locaties en een multimodale vloot van transportbedrijven.

Het dienstenaanbod van de MOSOLF Group bestrijkt de gehele waardeketen van de automobiellogistiek: van het einde van de productielijn tot aan de dealer of eindklant. Naast het transport van voertuigen (personenauto’s, lichte en zware bedrijfsvoertuigen) omvat het portfolio ook vrijgaveagentdiensten, werkplaatsdiensten, speciale voertuigbouw, industriële verf, mobiliteitsdiensten en het leveren van on-site diensten voor de automobielhandel.

Met drie havenlocaties kan MOSOLF ook een breed scala aan havendiensten en verbindingen naar short sea-bestemmingen en wereldwijde bestemmingen aanbieden. In deze context biedt MOSOLF holistische en klantgerichte oplossingen voor de automobielindustrie, wagenparkbeheerders en dealers uit één bron en brengt ook de bijbehorende gegevensstroom in kaart met behulp van moderne en innovatieve digitaliseringsoplossingen. Sinds 2023 gebruikt MOSOLF ook digitale vrachtbrieven op basis van fraudebestendige blockchaintechnologie, waardoor een veilig, papierloos proces ontstaat.

CSSC krijgt toestemming om 27.500 TEU LMG dual-fuel schip te bouwen

Foto: CSSC

HAMBURG – Op 3 september ontvingen vijf nieuwe scheepsontwerpen van het Shanghai Ship Research and Design Institute van de China State Shipbuilding Corporation (CSSC) Approval in Principle (AiP)-certificaten tijdens de SMM Hamburg Maritime Exhibition.

Deze ontwerpen omvatten ‘s werelds grootste containerschip, de 27.500 TEU LNG dual-fuel schip, samen met een ammoniak dual-fuel containerschip van 20.000 TEU, een 16.000 TEU LNG dual-fuel containerschip, een Very Large Ethane Carrier (VLEC) van 103.000 kubieke meter en een Very Large Ammonia Carrier (VLAC) van 93.000 kubieke meter ).

Het 27.500 TEU LNG dual-fuel containerschip, GREEN SEALION 27500, ontwikkeld door CSSC, vestigt een wereldrecord voor containercapaciteit en vertegenwoordigt een grote sprong in de maritieme logistieke efficiëntie. Met een geoptimaliseerd rompontwerp en LNG dual-fuel voortstuwing voldoet het aan de IMO-fase III CO2-reductie eisen en nul uitstoot in de haven via walstroom.

Het 20.000 TEU ammoniak dual-fuel containerschip, GREEN SEALION 20000, is een schip van de volgende generatie met de allernieuwste technologie van CSSC’s dochterondernemingen. Met een innovatief ammoniakbrandstofsysteem en geavanceerde energiebesparende ontwerpen zal dit schip de ecologische definitie opnieuw definiëren. vriendelijk zeevervoer.

Het 16.000 TEU LNG dual-fuel containerschip, GREEN SEALION 16000, combineert energie-efficiëntie met een kleinere ecologische voetafdruk. Het brede rompontwerp vergroot de laadcapaciteit en vermindert het ballastwaterverbruik, wat de duurzaamheid in de mondiale scheepvaart verder ondersteunt.

De 93.000 kubieke meter VLAC en de 103.000 kubieke meter VLEC zijn doorbraken in het transport van vloeibaar gas. Deze schepen zijn ontworpen voor het transport van LPG, ammoniak en ethaan met geavanceerde voortstuwingssystemen en geavanceerde energie-efficiëntietechnologieën.

Economische groei eurozone valt iets lager uit in tweede kwartaal

LUXEMBURG – De economische groei van de eurozone is in het tweede kwartaal iets lager uitgevallen dan eerder gemeld. Volgens een nieuwe schatting van het Europese statistiekbureau Eurostat bedroeg de groei 0,2 procent in vergelijking met het voorgaande kwartaal. Eerder werd de groei geschat op 0,3 procent.

De economie van het eurogebied groeide daarmee iets minder hard dan in de eerste drie maanden van dit jaar. Toen was er sprake van een groei met 0,3 procent. Voor de gehele Europese Unie werd de groei ook herzien naar 0,2 procent, van een eerder gemelde groei van 0,3 procent.

Het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) meldde eerder al dat de Nederlandse economie in het tweede kwartaal op basis van voorlopige cijfers met 1 procent is gegroeid, ten opzichte van het voorgaande kwartaal. Daarmee wist Nederland een recessie te ontlopen, waarvan sprake is bij twee opeenvolgende kwartalen van krimp. In de eerste drie maanden van dit jaar kromp de economie met een bijgestelde 0,3 procent. Later deze maand komt het CBS nog met een nieuwe schatting voor de groei in het tweede kwartaal.

In Duitsland, de grootste economie van Europa en de belangrijkste handelspartner van Nederland, was afgelopen kwartaal sprake van een krimp met 0,1 procent. Het afzwakkende economische herstel in de eurozone voedt de hoop dat de Europese Centrale Bank (ECB) volgende week de leenkosten verder gaat verlagen om de economie te ondersteunen.

KLM Cityhopper vliegt voor The Aviation Challenge naar Valencia

Foto: EFE/Kai Forsterling

AMSTELVEEN – Gisteren vloog een Embraer 195-E2 van KLM Cityhopper vanaf Amsterdam Schiphol Airport naar Valencia Airport voor The Aviation Challenge. De challenge is een initiatief van SkyTeam om luchtvaartmaatschappijen uit te dagen operaties zo efficiënt en zuinig mogelijk te doen. De aangesloten luchtvaartmaatschappijen delen de resultaten van de tests, zodat ze hiermee aan de slag kunnen om de gehele vliegoperatie verder te verduurzamen.

KLM erkent haar impact op het milieu en klimaat en ziet dat er grenzen zijn aan wat onze planeet aankan en dat actie nodig is als we binnen deze grenzen willen blijven opereren. Door diverse innovaties gedurende de vliegoperatie en aan boord te testen kijkt KLM wat deze opleveren, met als doel om ze op te schalen en standaard te implementeren.

De KLM Cityhopper-vlucht in het kader van The Aviation Challenge is geland in Valencia, de stad die in 2024 tot European Green Capital is uitgeroepen door de Europese Commissie.

Voor en tijdens de vlucht test KLM diverse initiatieven. Zo kan de implementatie van een nieuwe klimprocedure, OptiClimb, 1% brandstof besparen op de vluchten van KLM Cityhopper-toestellen. Met deze klimprocedure worden piloten geadviseerd over de meest efficiënte klimsnelheden, afhankelijk van het gewicht, weersomstandigheden, type vliegtuig en route. Deze procedure wordt volgende week geïmplementeerd op KLM Cityhopper-vluchten. Daarnaast wordt geprobeerd om grondprocessen op het vliegveld – zowel op Schiphol als Valencia – zoveel mogelijk met elektrisch materieel te doen.

Foto: Arnoud Raeven

Aan boord zijn ook diverse veranderingen, zowel merkbaar als niet merkbaar voor de passagier. Dankzij berekeningen wordt het vliegtuig met zo min mogelijk gewicht beladen en wordt voedselafval apart ingezameld. Ook wordt de wijn meegenomen in ‘Wine Tubes’, in plaats van kleine flesjes. Dit scheelt gewicht en afval. De trolleys zijn daarnaast vernieuwd om al het afval apart in te zamelen en te verwerken. Ook gaat geen porselein meer mee aan boord en is de beker in Business Class gemaakt van gerecycled landbouwafval. Het Inflight magazine van KLM, de Holland Herald, is digitaal te bekijken via de Wifi aan boord. Tot slot krijgt de crew uniformen van een nieuwe duurzamere stof en dragen zij de eerder geïmplementeerde KLM-sneakers van Filling Pieces.

Als luchtvaartmaatschappij wil KLM haar passagiers ook betrekken in de transitie. Zo zijn passagiers die alternatieve brandstof (SAF) inkopen eerder aan de beurt om te boarden, direct na de Skypriority-passagiers. Ook wordt kraanwater beter beschikbaar gemaakt op Schiphol met waterpunten, hierdoor kunnen passagiers navulbare flessen die zij van Dopper krijgen, vullen. Zo zijn minder plastic drinkwaterflesjes nodig. Ook worden passagiers voorafgaand aan de vlucht aangespoord om mee te helpen door licht in te pakken.

Foto: EFE/Kai Forsterling

Het idee van The Aviation Challenge is afkomstig van een groepje enthousiaste KLM-collega’s. Zij werden geïnspireerd door de historische London-Melbourne race in 1934, die erop was gericht om de wereld te ontsluiten en zo mensen met elkaar te verbinden. De uitdagingen waar de luchtvaart vandaag voor staat, gaan niet meer over het overbruggen van afstanden, maar over verduurzamen. Vandaar de concrete uitdaging van SkyTeam in de vorm van The Aviation Challenge om een reguliere, commerciële lijnvlucht uit toe voeren met zo min mogelijk impact op de planeet.

Zelensky in Duitsland bij overleg over militaire steun

RAMSTEIN – De Oekraïense president Volodymyr Zelensky is in Duitsland aangekomen voor een overleg van bondgenoten over militaire steun aan Oekraïne op de luchtmachtbasis Ramstein. Hij spreekt later op de dag ook nog de Duitse bondskanselier Olaf Scholz.

De vergadering van de zogeheten Oekraïne Defensie contactgroep wordt bijgewoond door onder anderen de ministers van Buitenlandse Zaken van de Verenigde Staten, Duitsland en Nederland. Eerder was al bevestigd dat Zelensky de bijeenkomst zou bijwonen, maar nog niet of hij ook persoonlijk aanwezig zou zijn.

Via sociale media laat Zelensky weten met bondgenoten te willen praten over onder meer “sterke” beslissingen van bondgenoten om een ​​”rechtvaardige vrede” dichterbij te brengen. Kyiv wil westerse wapens gebruiken voor aanvallen op doelen in Rusland.

Zelensky reist na zijn bezoek aan Duitsland door naar Italië. Daar ontmoet hij de Italiaanse premier Giorgia Meloni en gaat hij naar een economisch forum.

Nederland breidt exportbeperking chipmachines uit

DEN HAAG – Nederland breidt de exportbeperking van chipmachines naar buiten de EU verder uit, laat minister Reinette Klever (Buitenlandse Handel) weten. Ook voor de uitvoer van oudere machines van ASML zal een vergunning moeten worden aangevraagd.

“Ik neem deze beslissing voor onze veiligheid. We zien dat door technologische ontwikkelingen er meer veiligheidsrisico’s zijn bij de export van deze specifieke productieapparatuur. Zeker in de huidige geopolitieke context”, aldus Klever.

De bewindsvrouw volgt hiermee het voorbeeld van de Verenigde Staten. Dat land maakt zich grote zorgen over de militaire mogelijkheden die ook deze oudere chipmachines bieden aan landen als China. Over de aanscherping was al langer overleg met Washington.

Vergunningsplicht

Sinds vorig jaar september gelden al Nederlandse restricties voor de export van chipmachines. Sindsdien geldt een nationale vergunningplicht voor bepaalde machines waaronder de meest geavanceerde Deep Ultra Violet (DUV) immersie lithografie en depositie.

Voor ASML verandert er niet zoveel. Voorheen moest de chipmachinemaker uit Veldhoven voor de export van deze minder moderne machines al een vergunning aanvragen bij de Amerikaanse regering. Dat moet vanaf nu bij de Nederlandse overheid, aldus een woordvoerder van Klever.

Onderhoud

Naar verluidt zouden de Amerikanen ook aandringen op beperking van het onderhoud van eerder geleverde chipmachines. Zo ver lijkt het kabinet niet te gaan. Bij het afgeven van een exportvergunning horen ook afspraken over onderhoud. Daarin verandert niets. Per keer zal volgens de woordvoerder worden afgewogen of er een vergunning wordt gegeven.

De nieuwe vereiste “harmoniseert de aanpak voor het verstrekken van exportvergunningen”, aldus de chipmachinemaker. Aangezien het een “technische wijziging” betreft, verwacht ASML niet dat het aangepaste beleid invloed heeft op de financiële vooruitzichten voor dit jaar of voor de langetermijnscenario’s.

Gemiddelde hypotheekrente op laagste niveau in twee jaar

CAPELLE AAN DEN IJSSEL – De gemiddelde hypotheekrente ligt momenteel op het laagste niveau in twee jaar tijd, meldt De Hypotheker. De hypotheekadviseur verwacht bovendien dat de hypotheekrentes verder omlaag gaan als de Europese Centrale Bank (ECB) in september besluit het rentetarief te verlagen. Dat is goed nieuws voor huizenkopers, al zal de daling van de hypotheekrente bescheiden blijven.

De gemiddelde hypotheekrente die voor tien jaar wordt vastgezet met Nationale Hypotheek Garantie (NHG) komt op dit moment uit op 3,78 procent. In september 2022 was dat nog 4,04 procent. Volgens De Hypotheker is er nu zeven weken op rij sprake van een lichte daling, ook bij hypotheekrentes met een andere rentevaste periode.

“Dit is voor huizenkopers een positieve ontwikkeling”, zegt commercieel directeur Mark de Rijke van De Hypotheker. “Veel jonge huizenkopers willen in deze oververhitte woningmarkt maximaal lenen en geven de voorkeur aan een 10-jaarsrente. Voor deze groep is het gunstig dat hun leencapaciteit bij een dalende rente toeneemt.”

Toch zal die rente niet in een rap tempo omlaag gaan. “Met de verwachte aankondiging van een nieuwe rentedaling door de ECB, kunnen de kapitaalmarktrentes verder dalen, waarbij de vaste hypotheekrentes met enige vertraging zullen volgen”, legt hij uit. “De concurrentie op de hypotheekmarkt is echter groot en door de druk op de marges houden geldverstrekkers elkaar scherp in de gaten. We verwachten dat de hypotheekrente verder zal dalen, maar dat deze daling voorlopig bescheiden zal blijven.”

Aanrijding met vrachtwagens op A20

Foto: Rijkswaterstaat

ROTTERDAM – Vrijdagochtend is veel blik- en glasschade ontstaan op de A20 bij knooppunt Terbregseplein na een ongeval met vrachtwagens.

Hoeveel vrachtwagens er precies bij het ongeval betrokken waren is nog niet bekend.

De rijbaan is dicht maar Rijkswaterstaat is bezig om één rijstrook vrij te maken.

Richting Hoek van Holland heb je een half uur vertraging, de aansluitende A16 geeft een half uur extra, aldus Rijkswaterstaat.

Geen politie bij wedstrijd Ajax – FC Utrecht op 15 september

AMSTERDAM – De politie zal niet aanwezig zijn bij de wedstrijd Ajax – FC Utrecht op 15 september, meldt het Landelijk Actiecentrum Politieacties. Dit in verband met de acties rondom het vroegpensioen.

Politiemensen zijn voor die wedstrijd niet beschikbaar en houden op enige afstand van voetbalstadion de ArenA in Amsterdam een vakbondsbijeenkomst. Het actiecentrum heeft deze wedstrijd uitgekozen omdat “de druk op deze wedstrijd en het aantal daarbij ingezette politieagenten het grootst is”.

De politiebonden hebben hun acties voor een vroegpensioen verhard. Ze stellen dat vanuit de regering te weinig signalen zijn gekomen dat er “met snelheid” wordt gewerkt aan een fatsoenlijke regeling. Die Regeling Vervroegd Uittreden (RVU) is belangrijk omdat het politiewerk zwaar is, wegens de fysieke en mentale belasting. Eerder deze maand ging de wedstrijd tussen Feyenoord en Ajax in Rotterdam niet door. Burgemeester Ahmed Aboutaleb verbood dat duel nadat de politie een staking had aangekondigd.

Minder bekeuringen

In de strijd voor die regeling schrijft de politie ook minder bekeuringen uit voor lichte overtredingen en kunnen deurwaarders niet rekenen op politiebijstand.

De gemeente Amsterdam heeft “kennisgenomen” van de politiestaking rondom de wedstrijd, laat een woordvoerster van burgemeester Femke Halsema vrijdag weten. Zij zegt dat de driehoek (burgemeester, politie, OM) naar de situatie gaat kijken. Een besluit of de wedstrijd door kan gaan, wordt ergens volgende week verwacht.

Fake-carrier diefstallen nemen toe, opnieuw fake-carrier opgepakt

Foto: TT Experts

MOERDIJK – De afgelopen weken is er een flinke toename te zien in het aantal gevallen van fake-carrier diefstallen. Dat zegt Matthias de Ruiter van TT Experts. “Het gaat echt om meerdere gevallen per week.”

Afgelopen donderdag werd er echter weer een succes geboekt toen zo’n fake-carrier kon worden opgepakt.

Donderdagochtend meldde zich in Moerdijk, bij een logistiek dienstverlener, een chauffeur om een zending te laden. Het bleek echter te gaan om een zogenoemde ‘fake-carrier’ die met vervalste documenten en kentekenplaten een zending probeerde te stelen.

Door een snelle interventie van TT Experts en de politie (eenheid Landelijke Expertise en Operaties – LX) konden de chauffeur en zijn bijrijder na een korte achtervolging over het industrieterrein en door de bosschages (na verlaten voertuig) worden aangehouden.

Hierbij werden door de chauffeur met het voertuig diverse gevaarlijke capriolen uitgehaald en schade veroorzaakt.

Maakt u als transportondernemer of planner wel eens gebruik van vrachtplatformen? Wees dan voorzichtig en neem onderstaande tips in acht:

  • Wees selectief in het gebruik van vrachtplatformen.
    Werk aan een eigen netwerk van vertrouwde vervoerders, geen transport van hoogwaardige of diefstal-gevoelige goederen uitbesteden, niet werken met nieuwe bedrijven zonder voldoende goede recensies.
  • Deel nooit informatie over het soort goederen in de advertentie of in het contact via de telefoon of e-mail.
  • Communiceer nooit buiten het platform om.
    Maak gebruik van de geboden tools binnen het platform.
    Toch een reactie buiten het platform om ontvangen? Controleer of de vervoerder actief is op het platform en vraag hen via het platform te reageren.
  • Vraag vooraf bedrijfsdocumenten (registratie / vergunning / verzekeringspolis) op.
    Controleer deze ook op eventuele aanpassingen (kleurverschil / lettertype / lettergrootte / positie van de tekst in het tekst-vak).
  • Vergelijk de contactgegevens van de vervoerder met gegevens van de website van de vervoerder of een publieke database (via Google).
  • Bel de vervoerder even na, bij voorkeur via een vast telefoonnummer vermeld op de website of publieke database. Vraag of het klopt dat u met hen in contact bent via de e-mail.
  • Vraag voor het laden de kentekens van de trekker/oplegger + naam van de chauffeur op.
    Zorg dat deze bij het laadadres goed worden gecontroleerd en vastgelegd.
  • Geen goed gevoel? Niet doen!
    Liever nee verkopen aan de klant dan moeten uitleggen dat de goederen gestolen zijn door een fake-carrier.

Thialf voert helmplicht in na incidenten met letsel

HEERENVEEN – Thialf in Heerenveen gaat bezoekers op het ijs verplichten een helm te dragen. Het schaatsstadion heeft dit besloten na “een toenemend aantal incidenten” met aanzienlijk letsel.

De veiligheidsmaatregelen worden aangescherpt met ingang van het schaatsseizoen 2024-2025, dat begint op maandag 23 september. De ijsbaan noemt de helmplicht een noodzakelijke stap om een veiligere schaatsomgeving te creëren.

Directeur Minne Dolstra zegt dat de meeste gebruikers de helm toejuichen. “We zien steeds meer verenigingen die het dragen van een helm verplicht stellen en recreatieve bezoekers die het ijs betreden met een helm op. Ondanks deze positieve trend hebben we geconstateerd dat er nog te vaak onveilige situaties op het ijs ontstaan, met name tijdens recreatie-uren.”

De helmplicht geldt overigens niet bij trainingen en wedstrijden van langebaanschaatsers met een topsportstatus op individuele afstanden. Thialf stelt hierbij dat het niet haar plaats is om zich te mengen in het beleid van de internationale schaatsunie (ISU).

Flinke prijsverschillen gehandicaptenparkeerkaart per gemeente

DEN HAAG – Autobezitters met een lichamelijke beperking moeten in de ene gemeente veel meer betalen voor het aanvragen van een gehandicaptenparkeerkaart dan in de andere. De tarieven lopen uiteen van 0 tot ruim 300 euro. Dat blijkt uit een dataverzameling van het ANP onder 335 gemeenten.

Mensen die zonder hulpmiddelen niet verder dan honderd meter kunnen lopen, komen in aanmerking voor een gehandicaptenparkeerkaart. Gemeenten mogen de tarieven zelf bepalen. Gemiddeld kost de aanvraag ongeveer 122 euro, inclusief de kosten voor medisch onderzoek.

In het Gelderse Buren en in de Brabantse gemeenten Woensdrecht en Rucphen is het prijskaartje met ruim 300 euro het hoogst. Van die gemeenten zegt Rucphen van plan te zijn om de tarieven volgend jaar te verlagen. In Buren en Woensdrecht is het beleid dat de leges kostendekkend moeten zijn.

Gratis

Van de grootste steden kost de kaart het meest in Amsterdam, Den Haag en Eindhoven. Een paar kilometer afstand kan een groot verschil maken in de prijs. In Son en Breugel, een buurgemeente van Eindhoven, is de kaart bijvoorbeeld helemaal gratis.

In totaal kiezen achttien gemeenten ervoor om de kaart gratis aan te bieden, waaronder Nunspeet. Gemeente Nunspeet laat weten dat de kaart gratis is, omdat ze een inclusieve samenleving belangrijk vindt. “Het in rekening brengen van kosten voor een mindervalide kan voor sommigen een drempel zijn om volwaardig mee te kunnen doen in de samenleving.”

Noodzakelijk

Experts noemen de prijsverschillen absurd. Volgens Caroline Harnacke, onderzoeker en projectleider Inclusie en Diversiteit bij kennisinstituut Movisie, en belangenorganisatie Ieder(in) is een gehandicaptenparkeerkaart voor mensen met een beperking noodzakelijk om mee te kunnen doen in de maatschappij. Beide vinden dat er landelijk beleid moet komen.

Het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat laat weten dat er geen plannen zijn om de huidige regelgeving te veranderen.

LoadLok en Roland International overgenomen door The Heico Companies

GELDERMALSEN – The Heico Companies kondigt de overname aan van een meerderheidsbelang in The Cargo Control Company B.V. (“C3”). Johan de Rooij blijft betrokken als aandeelhouder en CEO. C3 is het moederbedrijf van zowel LoadLok, een toonaangevende Europese specialist in oplossingen voor ladingzekering, als Roland International, een vooraanstaande Europese geïntegreerde fabrikant van schuifzeilproducten.

The Heico Companies wil C3 graag ondersteunen met haar middelen en ervaring in de ladingzekering sector. “Als onderdeel van The Heico Companies zal C3 zich aansluiten bij Heico’s streven om het hoogste niveau van veiligheid, zekering en efficiëntie te bieden in oplossingen voor ladingzekering voor alle vormen van transport. Onder Heico zal het bedrijf profiteren van meer efficiëntie, schaalbaarheid, technologie en gedeelde best practices. Ik ben erg enthousiast over dit nieuwe hoofdstuk en de mogelijkheid om met Heico samen te werken om de ontwikkeling van de groep te versnellen”, aldus Johan de Rooij, CEO van C3.

C3, opgericht in 2014 door de fusie van LoadLok en Roland, heeft haar hoofdkantoor in Geldermalsen en beschikt over productiefaciliteiten met gespecialiseerde productiemogelijkheden en ISO 9001-certificeringen.

LoadLok, dat in 1984 in Nederland werd opgericht, is marktleider op het gebied van geavanceerde oplossingen voor ladingcontrole. LoadLok produceert unieke, innovatieve producten voor de transportsector in heel Europa en wordt ondersteund door een netwerk van 9 verkoopkantoren in de hele regio.

Roland International, opgericht in 1965, is een volledig geïntegreerde fabrikant van schuifzeilproducten voor de transportsector. Het volledige productieproces, van ontwerp tot bedrukking, vindt plaats in hun fabriek in Kuny, Polen, en is uitgerust met InfiniShield, een geavanceerde printtechnologie.

The Heico Companies is een familiebedrijf en moederholding voor een gevarieerde portefeuille van productie-, bouw- en industriële dienstverleningsbedrijven. The Heico Companies werd in 1979 opgericht door Michael Heisley en heeft haar bedrijven duurzaam gemaakt met behoud van haar ondernemersgeest. The Heico Companies heeft nu meer dan 9.000 werknemers en meer dan 80 werkmaatschappijen op vijf continenten.

A50 bezaaid met slachtafval en kadavers na ongeval met vrachtwagen [+foto]

Foto: Persbureau Heitink

ARNHEM – De A50 is ter hoogte van knooppunt Waterberg grotendeels afgesloten door een ongeval met een vrachtwagen die slachtafval vervoerde.

De rijbanen Apeldoorn richting Utrecht en vanaf Utrecht richting Apeldoorn zijn volledig afgesloten. De weg ligt bezaaid met slachtafval en kadavers.

Een aannemer van Rijkswaterstaat is op dit moment bezig de vangrail, die zwaar beschadigd is geraakt tijdens het ongeval, te vervangen.

Een bergingsbedrijf heeft de vrachtwagen recht opgezet en afgevoerd. De verwachting is dat nog een groot gedeelte van de ochtend de weg afgesloten blijft.

Zeer grote brand in bedrijfspand industrieterrein De Meern onder controle [+foto’s&video]

Foto: still uit video X

DE MEERN – Er is vrijdagochtend brand uitgebroken bij een bedrijfspand aan de Strijkviertel in De Meern. De brandweer schaalde op naar zeer grote brand en is met veel materieel ter plaatse om de brand te bestrijden.

In verband met de omvang van de brand is opgeschaald naar ‘GRIP1’

Rond 11:00 uur was de brand in De Meern onder controle. Door de inzet van de brandweer is de schade beperkt gebleven tot het betrokken pand.

Het nablussen zal nog enkele uren duren.

Omwonenden wordt door de Veiligheidsregio geadviseerd om de ventilatie uit te zetten en ramen en deuren gesloten te houden. Houd ramen en deuren gesloten.

LAATSTE NIEUWS

file

ANWB ziet erg drukke ochtendspits door ongelukken en buien

DEN HAAG - De ochtendspits verloopt maandagochtend erg druk. Om 08.00 uur stond er volgens de ANWB 887 kilometer file. De files worden met...