Clicky

zaterdag 2 november 2024 - 11:26 uur
Transport Duitsland Oprichten
Home Blog Pagina 147

ACM gaat optreden tegen verkopers van nepreviews

DEN HAAG – De Autoriteit Consument & Markt (ACM) is onderzoeken gestart naar verkopers van nepreviews. De markttoezichthouder spreekt daarbij van een “nieuwe stap in de aanpak van onlinemisleiding”. Zo trad de ACM eerder al op tegen webshops die valse beoordelingen gebruiken.

Nepreviews leiden ertoe dat consumenten verkeerde keuzes maken, bijvoorbeeld voor een bepaald product. Daarmee verliezen zij het vertrouwen in onlineaankopen. “Daarom treden wij hiertegen op”, zegt ACM-directeur Edwin van Houten.

“Consumenten moeten op reviews kunnen vertrouwen bij het vergelijken van aanbieders. Door foute praktijken aan te pakken en door voorlichting aan bedrijven en consumenten willen wij de onlinemisleiding terugdringen.”

Als de ACM een overtreding vaststelt, kan de waakhond boetes opleggen van maximaal 900.000 euro per overtreding.

Weer aanhoudingen voor aanslagpoging huis Vlaardingse loodgieter

VLAARDINGEN – De politie heeft woensdagmiddag opnieuw twee verdachten aangehouden voor mogelijke betrokkenheid bij de mislukte aanslag vorige week op het huis van de overleden loodgieter Ron van Uffelen. Het zijn een 16-jarige Rotterdammer en een 17-jarige jongen uit Delft.

De twee spelen volgens de politie een “sturende rol” tussen de opdrachtgever en uitvoerders van de aanslagpoging. Vorige week werden ook al drie mensen aangehouden die te maken zouden hebben met de mislukte aanslag. Het gaat om een 33-jarige man uit Almere en een 16-jarige uit Amsterdam. Zij werden aangehouden in een auto op de A4, kort nadat er brandbare voorwerpen waren achtergelaten bij de woning van Van Uffelen.

Twee dagen later werd nog een 19-jarige Amsterdammer aangehouden. Hij zou betrokken geweest zijn bij de voorbereiding.

Voorbijgangers vonden woensdagavond vuurwerk bij een viaduct in de buurt van het huis van Van Uffelen aan de Gretha Hofstralaan. De politie heeft het vuurwerk veiliggesteld en onderzoekt of er een verband is met de reeks aanslagen.

De loodgieter en zijn gezin zijn al langere tijd het doelwit van aanslagen, om redenen die niet zijn bekendgemaakt. Na de mislukte aanslag is de beveiliging bij het huis opgevoerd. Het Openbaar Ministerie heeft inmiddels een beloning uitgeloofd van 50.000 euro voor de gouden tip over de opdrachtgever.

Ron van Uffelen overleed vorige week maandag door een medische oorzaak.

MV Alexia te water gelaten bij Koninklijke Niestern Sander

Foto: Noordernieuws

FARMSUM – Donderdag aan het eind van de ochtend werd onder grote publieke belangstelling de MV Alexia te water gelaten bij scheepswerf Koninklijke Niestern Sander in Farmsum.

Dit schip, met een lengte van 150 meter en een breedte van 16 meter, heeft een laadvermogen van 14.000 ton. Het is duurzaam gebouwd in opdracht van Wagenborg bij hun eigen scheepswerf in Delfzijl.

Op 15 juni werd het schip gedoopt door Koningin Máxima tijdens DelfSail, samen met het schip dat haar naam draagt, de MV Maxima.

De MV Alexia en MV Maxima zullen wereldwijd worden ingezet voor het transport van verschillende producten, zoals papier, staal, grondstoffen en graan.

Russische onderzoeken naar journalisten om verslag vanuit Koersk

MOSKOU – De Russische veiligheidsdienst FSB zegt strafrechtelijke onderzoeken te beginnen naar drie journalisten voor hun verslaggeving vanuit door Oekraïne gecontroleerde delen van de Russische regio Koersk. Ze worden beschuldigd van het “illegaal” oversteken van de grens, waar vijf jaar gevangenisstraf voor kan worden opgelegd.

Een van de journalisten is een correspondent van de Amerikaanse zender CNN. Hij deed op 16 augustus verslag vanuit Soedzja, een plaats in het zuidwesten van Koersk. De twee anderen zijn Oekraïense journalisten van nieuwssite Hromadske en tv-zender My-Ukraina. Ook zij deden verslag vanuit Soedzja. De journalisten worden volgens de FSB binnenkort op een internationale opsporingslijst geplaatst.

Rusland begon eerder een zaak tegen twee Italiaanse journalisten van de omroep RAI, Simone Traini en Stefania Battistini, voor hun werk vanuit Soedzja. Rusland ontbood vorige week de Italiaanse ambassadeur als reactie op de berichtgeving en opende zaterdag een strafrechtelijk onderzoek tegen de Italianen.

Verdachte (18) opgepakt voor neersteken man in Leeuwarden

LEEUWARDEN – De politie heeft een 18-jarige man in het Friese Franeker opgepakt op verdenking van het neersteken van een 23-jarige man in Leeuwarden woensdagavond. Dit meldt de politie donderdag. Het slachtoffer is ernstig gewond geraakt.

De verdachte komt uit de gemeente Waadhoeke, waar Franeker onder valt. Het moet nog blijken wat de exacte aanleiding is geweest voor het steken, aldus de politie.

De steekpartij vond plaats aan het Potmargepaad, een eindje uit de binnenstad.

‘Duitse overheid neemt meerderheidsbelang in cruiseschepen bouwer Meyer Werft’

BERLIJN – De Duitse overheid wil tijdelijk een meerderheidsbelang nemen in Meyer Werft, een van de grootste bouwers van cruiseschepen ter wereld. Dat melden ingewijden aan persbureau Reuters. Het bedrijf uit de deelstaat Nedersaksen is op zoek naar 2,8 miljard euro om de bouw van nieuwe schepen te kunnen financieren.

De federale overheid en de deelstaatregering willen volgens de bronnen 400 miljoen euro inbrengen, naast het nemen van een belang van minstens 80 procent. Daarover zou een principeakkoord zijn bereikt.

Het Duitse persbureau dpa meldt op basis van regeringsbronnen in Berlijn dat er nog geen definitieve beslissing is genomen over een mogelijk reddingsplan. Wel zou men bereid zijn in te grijpen om de scheepswerf te redden.

De scheepsbouwer ontving onlangs nog een order van Disney voor de bouw van vier cruiseschepen. Dat was de grootste bestelling ooit in het ongeveer 200-jarige bestaan van de werf.

Bondskanselier Olaf Scholz brengt donderdag een bezoek aan Meyer Werft. Volgens de ingewijden die spraken met Reuters, zou het nieuws in een bijeenkomst met personeel worden bekendgemaakt.

VNG oppert dat Rijk zelf ook zoekt naar opvangplekken Oekraïners

DEN HAAG – Als het aan de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) ligt, zoekt ook het Rijk mee naar opvangplekken voor Oekraïense vluchtelingen. Volgens een woordvoerder heeft het Rijksvastgoedbedrijf nog wel “een aantal leegstaande panden” die gebruikt kunnen worden voor opvang. “Dat lijkt me wel een goede oplossing”, zegt de woordvoerder.

Maandag maakte de Veiligheidsregio Utrecht bekend dat de opvanghub in de Jaarbeurs in Utrecht voorlopig geen nieuwe Oekraïense vluchtelingen opneemt. De hub was te vol en er waren te weinig plekken in het land om voor doorstroom te zorgen. Een woordvoerder van de veiligheidsregio gaf toen aan dat de opvang van Oekraïners een “landelijke opgave” is.

Minister Marjolein Faber (Asiel en Migratie) zei woensdag niet in te grijpen bij de problemen rond de opvang van Oekraïners. Dit is het “pakkie-an van de gemeenten”, zei Faber. Volgens de bewindsvrouw moeten gemeenten voor opvangplekken zorgen. Ook gaf ze aan gemeenten te hebben geadviseerd Oekraïners zo veel mogelijk hun eigen verblijf te laten regelen.

Grens

In reactie op de uitspraak van Faber herhaalt de VNG dat “gemeenten tegen de grenzen aanlopen”. “Gemeenten doen al heel veel. We vangen al 90.000 mensen op en daarbij komen ook nog de gewone asielzoekers.”

De woordvoerder voegt daaraan toe dat gemeenten “zullen kijken of er meer gedaan kan worden”. “We blijven altijd zoeken naar nieuwe mogelijkheden.”

Beschikbare bedden

Cijfers van het ministerie van Asiel en Migratie laten zien dat er op 9 augustus meer dan 114.000 Oekraïners in Nederland geregistreerd staan. Er waren op dat moment 91.090 beschikbare bedden in de noodopvang voor Oekraïense vluchtelingen, waarvan er 90.870 bezet waren. Dat betekent dat er toen nog 220 bedden over waren. Het Rode Kruis waarschuwde woensdag dat als er niet snel meer opvangplekken komen, er straks honderden mensen op straat belanden.

Oekraïners die hun land ontvluchten door de Russische invasie hebben in Nederland recht op onderdak, leefgeld en medische zorg. Als het Oekraïners niet lukt zelf een woonplek te regelen, kunnen ze zich melden bij gemeenten.

Vrouw met autopech langs A20 aangereden door vrachtwagen [+foto]

Foto: VRPress

MAASLAND – Donderdagochtend is een vrouw, die met pech langs de A20 bij Maasland stond, zwaargewond geraakt.

Het ging mis toen de vrouw bij haar auto op de vluchtstrook liep en gegrepen werd door een passerende vrachtwagen.

De vrouw is met zwaar letsel met spoed onder begeleiding naar het ziekenhuis vervoerd.

Luchtvracht iets gedaald, passagiers gestegen in juli op Schiphol

Foto: Roger Cremers | Schiphol

SCHIPHOL – Er reisden 6,3 miljoen passagiers van, naar of via Schiphol in juli 2024. Het is een toename van 5 procent ten opzichte van 2023. De meeste passagiers gingen op reis naar Spanje, Groot-Brittannië, de Verenigde Staten, Italië en Griekenland. Het aantal vluchten van en naar Schiphol was 42.452. Dat is een stijging van bijna 4 procent t.o.v. 2023.

Vrachtvervoer

Het aantal volledige vrachtvluchten was 1 procent lager dan in juli 2023. In juli 2024 waren er 1.304 vrachtvluchten, in 2023 waren dat er 1.315. Het totale vervoerde volume was in juli 2024 128.192 ton. Dat is een toename van 13 procent t.o.v. 2023.

Aantal passagiers

In juli 2024 reisden er 6,3 miljoen passagiers van, naar of via Schiphol. Daarvan reisden 4,2 miljoen passagiers direct van of naar Schiphol. Amsterdam Airport Schiphol was voor hen de luchthaven van vertrek of aankomst. Bijna 2,1 miljoen passagiers hadden een overstap op Schiphol. Dit zijn ruim een miljoen unieke passagiers, die in de internationale telwijze tweemaal worden geteld: als passagier bij aankomst en als passagier bij vertrek.

Vluchten

Het aantal vluchten van en naar Schiphol was 42.452 in juli 2024. Dat is een stijging van bijna 4 procent vergeleken met 2023. 34.669 vluchten gingen van en naar Europese bestemmingen, 7.783 naar intercontinentale bestemmingen.

Grote brand in bedrijfspand Dokkum, veel rook trekt over terrein [+foto]

Brandweer

DOKKUM – De grote brand die donderdagochtend uitbrak in een bedrijfspand aan de Hendoweg in het Friese Dokkum, is onder controle.

De brandweer verwacht nog een paar uur bezig te zijn met nablussen.

De brand was uitslaand en er trok veel rook over het bedrijventerrein Betterwird.

Meerdere mensen hebben rook ingeademd, zo meldt de veiligheidsregio. Twee van hen zijn naar het ziekenhuis gebracht.

Er werd ook een NL-Alert verstuurd om de rook. Op beelden is te zien dat er grote schade is aan het pand.

Efficiënt vrachtwagentransport

Een groot deel van ons transport wordt met de vrachtwagen uitgevoerd. Hierbij gaat het zowel om relatief korte ritten binnen Nederland als om extra lange ritten naar het uiterste noorden, zuiden, oosten en westen van ons continent. De vrachtwagen is dan ook een ideaal transportmiddel, omdat je op deze manier vrij veel vracht in één keer kunt vervoeren.

Toch worden lang niet alle gebruikte vrachtwagens echt efficiënt ingezet. De zogeheten beladingsgraad ligt gemiddeld op zo’n 60 tot 70 procent. Dat betekent dat ongeveer een derde van de vrachtwagens leeg rondrijdt. De kosten lopen echter gewoon door. Denk bijvoorbeeld aan het arbeidsloon voor de chauffeur, de brandstofkosten en natuurlijk de afschrijving van de vrachtwagen.

Wil je meer winst behalen met je transportonderneming? Dan kun je er het beste voor zorgen dat je wagenpark nooit zonder lading rijdt. Heb je zelf alleen een opdracht om een lading van A naar B te brengen en lijkt het erop dat de chauffeur de wagen helemaal leeg moet terugrijden? Dan kun je ervoor kiezen om in opdracht van een andere vervoerder één of meer ladingen mee te nemen. Zorg er wel voor dat je je aan de geldende regels houdt. 

Veiligheid voorop 

Transport per vrachtwagen is enorm prettig, zolang je natuurlijk goed let op de veiligheid. De overheid heeft dan ook niet voor niets een aantal regels opgesteld. Zo moeten vrachtwagenchauffeurs zich goed aan de rij- en rusttijden houden. Deze tijden moeten tevens worden opgeslagen in de digitale tachograaf. Verder mogen chauffeurs geen mobiele elektronische apparaten vasthouden tijdens het rijden. Daarnaast zijn er diverse speciale regels omtrent exceptioneel transport, extra lange vrachtwagencombinaties en het vervoer van extra zware ladingen. Om ervoor te zorgen dat de lading niet gaat verschuiven of zelfs van de vrachtwagen af kan vallen, is het verder belangrijk om hem goed vast te zetten. Om de wagen goed af te dekken is een vrachtwagenzeil dan weer ideaal. Dit zorgt ervoor dat er veel minder wind bij de lading kan komen, waardoor deze ook stabieler blijft staan. Daarnaast kun je het zeil ook gebruiken als reclamemiddel. 

Vrachtwagenzeil op maat 

Het mooie van vrachtwagenzeilen is dat je ze altijd helemaal op maat kunt laten maken. Hiervoor kun je terecht bij een gespecialiseerde zeilmakerij. Je kunt kiezen voor een standaardontwerp, maar ook kun je een prachtig nieuw vrachtwagenzeil in full colour laten ontwikkelen. Dit is mogelijk voor zowel kleine als grote orders, dus het maakt niet uit of je nu één zeil of juist honderden zeilen nodig hebt.

Vanzelfsprekend kunnen de zeilen worden voorzien van diverse soorten bevestigingen, zodat je ze bij het laden en lossen eenvoudig kunt openen en sluiten. Je doet er goed aan om te kiezen voor kwaliteit. Vrachtwagenzeilen van hoge kwaliteit zijn evengoed betaalbaar, maar gaan simpelweg veel langer mee.

Bij een goede zeilmakerij kun je ze bovendien eenvoudig laten herstellen als er na verloop van tijd toch een scheur of gat in komt. Op die manier ben je nog duurzamer bezig! Hoogwaardige zeilen voor op de vrachtwagen zijn verder eenvoudig schoon te maken en bestand tegen allerlei weersomstandigheden en felle uv-straling. 

Veilig op pad 

Als de vrachtwagen veilig en praktisch beladen is en de chauffeur lekker is uitgerust, is het tijd om op pad te gaan. Natuurlijk is het fijn en verstandig om geregeld even te stoppen voor een lekkere bak koffie en een warm broodje. Let ook bij het parkeren op de veiligheid. Parkeer nooit op afgelegen plekken en laat de vrachtwagen liever ook niet onbeheerd op de parkeerplaats staan. Zo voorkom je vernieling en diefstal. 


Dit was een gesponsord artikel. De redactie is niet verantwoordelijk voor de inhoud. Bent u ook geïnteresseerd in de mogelijkheden om een gesponsord artikel te plaatsen? Neemt u vrijblijvend contact op

Hardleers transportbedrijf rijdt toch op rode diesel [+foto’s]

Foto: Hauptzollamt Aachen

AKEN – Vermoedelijk om belastingen te ontduiken heeft een Bulgaars transportbedrijf haar vrachtwagen opnieuw met rode diesel in plaats van ‘gewone’ diesel volgetankt.

De Duitse douane controleerde een 59-jarige vrachtwagenchauffeur, die eerder vanuit Nederland Duitsland was binnengereden, in de afgelopen twee weken twee keer op een rustplaats langs de Duitse A4 richting Keulen.

Bij het nemen van monsters constateerden de douanebeambten dat de brandstof erg rood was. Het was geen diesel, maar fiscaal vrijgestelde rode diesel. In beide gevallen werd een strafrechtelijke procedure gestart op verdenking van belastingontduiking.

Foto: Hauptzollamt Aachen

Als de douane rode diesel in plaats van diesel in de tank van een voertuig aantreft, moet de overtreder de belasting alsnog betalen voor het volledige tankvolume. Bovendien kan hij in Duitsland een boete of gevangenisstraf krijgen.

Zeeuwen krijgen geld voor tijdelijk uitschakelen zonnepanelen

DEN HAAG – Huiseigenaren op het Zeeuwse Tholen, Sint-Philipsland en Schouwen-Duiveland worden op zonnige dagen gevraagd om tegen betaling tijdelijk hun zonnepanelen uit te zetten. Het betreft een proef van netbeheerder Stedin in samenwerking met energieleverancier Eneco.

“Slimmer omgaan met energie helpt bij het voorkomen van storingen of spanningsproblemen, maar ook bij overbelasting van het elektriciteitsnet. Het doel van deze nieuwe aanpak en primeur voor Nederland is om te leren hoe bereidwillig huishoudens zijn om te helpen het stroomnet te ontlasten”, meldt Stedin. Klanten van Eneco zijn benaderd voor vrijwillige deelname aan de proef Slim Schakelen.

In de Zeeuwse plaatsen is het aantal huishoudens met zonnepanelen flink gestegen. Hierdoor wordt op bepaalde momenten meer energie opgewekt dan verbruikt, wat leidt tot een overbelast elektriciteitsnet. Als de proef slaagt, wil de netbeheerder hem breder gaan uitrollen.

In de proef worden mensen gevraagd hun zonnepanelen handmatig tijdelijk uit te schakelen. “Als dit goed werkt, willen we ook kijken naar automatische oplossingen voor klanten die daar toestemming voor geven”, aldus Stedin. Op basis van hoe vaak het huishouden afschakelt, wordt de totale vergoeding berekend.

De extra kosten van de betalingen aan zonnepaneeleigenaren die meedoen worden straks uiteindelijk verdeeld over “alle klanten met een stroomaansluiting”, laat een woordvoerster van Stedin weten. Dit betekent dat ook mensen zonder zonnepanelen dit terugzien op hun energierekening. “Het moet ergens vandaan komen, we gaan kijken hoe we dit zo goed mogelijk kunnen doen. Maar uiteindelijk betaalt iedereen dit soort kosten via zijn energierekening”, aldus de zegsvrouw. Hoeveel hoger de kosten precies worden kon zij niet zeggen.

Hoewel netbeheerders recordinvesteringen doen, groeit de hoeveelheid duurzame energie sneller dan de netten verzwaard worden. Hierdoor raken stroomnetten overvol. Dit is vooral een probleem op zonnige dagen met veel wind.

“Nu het aantal huiseigenaren met zonnepanelen toeneemt en er veel duurzame stroom wordt opgewekt door consumenten, wordt in deze test gekeken of ook zij een rol kunnen spelen in het beperken van de druk op het elektriciteitsnet op zonnige dagen. En naar wat een goede samenwerkingsvorm is tussen huishoudens en energiepartijen”, aldus Stedin.

Zoektocht naar laatste vermiste in wrak luxejacht ‘Bayesian’ bij Palermo

PORTICELLO – Duikers zijn nog steeds op zoek naar één vermiste in het wrak van de Bayesian, het luxueuze zeiljacht dat maandag bij Palermo tijdens noodweer plotseling in de golven verdween.

Donderdag is weer een lichaam geborgen, het vijfde sinds de zoektocht op de zeebodem begon. Woensdag konden vier lichamen geborgen worden.

Het 56 meter lange schip is tijdens noodweer tussen 04.00 en 05.00 uur maandagmorgen in circa een minuut gezonken. Vijftien opvarenden konden worden gered en een bemanningslid is maandagochtend dood geborgen. Zes passagiers verdwenen met het jacht in de golven.

Er is een onderzoek gestart naar hoe het mogelijk is dat de boot zo snel ten onder ging. De kapitein van het schip heeft het incident overleefd.

Onderzoekers ondervragen de kapitein. Ze spreken ook met de man die met een zeiljacht dat onder Nederlandse vlag vaart en als eerste hulp aan drenkelingen bood. Volgens Britse en Italiaanse mediaberichten zou het gezonken jacht erg kwetsbaar zijn geweest omdat onder meer de kiel van de boot deels was opgehaald.

Onder de omgekomen opvarenden is IT-magnaat Mike Lynch, wiens vrouw volgens Britse media eigenaar is van het gezonken jacht dat 35 miljoen euro kostte. Naar hun 18-jarige dochter Hannah wordt nog gezocht, melden Italiaanse media. Lynch’ echtgenote Angela Bacares heeft het incident overleefd.

Lynch behoort tot de bekendste miljardairs van Groot-Brittannië en wordt soms de ‘Britse Bill Gates’ genoemd. Hij werd onlangs vrijgesproken in een Amerikaanse fraudezaak en wilde dat naar verluidt vieren op het jacht met mensen die nauw bij de rechtszaak betrokken waren.

DSV bestelt 300 elektrische en 500 diesel en LNG vrachtwagens bij Volvo

Volvo Trucks en het wereldwijd opererende logistieke bedrijf DSV hebben een samenwerkingsovereenkomst getekend voor 300 elektrische trucks. Het is daarmee een van de grootste commerciële orders tot nu toe voor elektrische trucks van Volvo. Hiermee krijgt DSV een van de grootste wagenparken met zware elektrische trucks in Europa.

DSV, een wereldwijde speler in transport en logistiek, beweegt zich snel in de richting van een duurzamere toekomst op de wegen en snelwegen. Meer dan 20.000 vrachtwagens vervoeren dagelijks over de hele wereld goederen voor de klanten van het bedrijf. Een groeiend aantal daarvan zal de komende jaren elektrisch worden of op hernieuwbare brandstoffen rijden.

Nu is DSV met Volvo Trucks overeengekomen om 300 uitstootvrije elektrische trucks in te zetten voor alle DSV-activiteiten in Europa. Het is onderdeel van het plan van de onderneming om tegen 2030 zo’n 2.000 elektrische trucks op de weg te hebben. Met deze order krijgt DSV een van de grootste wagenparken met zware elektrische trucks in Europa.

“Wij zijn blij dat we onze samenwerking met Volvo kunnen voortzetten in onze gezamenlijke inspanningen om de uitstoot in de transportsector te verminderen. Als wereldleider in de logistiek moeten wij proberen voorop te blijven lopen in de energietransitie. Deze overeenkomst is een fantastisch voorbeeld van hoe nieuwe technologieën op grote schaal op de markt kunnen worden gebracht en het daarmee mogelijk te maken om uitstootvrij transport te bieden voor onze klanten. De overeenkomst met Volvo is een belangrijke stap op weg naar een duurzamere toekomst voor de transportsector,” zegt Søren Schmidt, CEO van DSV Road.

De nieuwe trucks die aan DSV worden geleverd, zijn onder andere de nieuwe Volvo FH Aero Electric, die een verbeterde aerodynamica heeft en daardoor nog energiezuiniger is.

“Ik ben erg trots op de verdieping van onze samenwerking met DSV. Samenwerking en een sterke toewijding om echt een verschil te maken, is essentieel om duurzaam transport en grote CO2-reducties te realiseren. Deze order is het bewijs van hun vertrouwen in ons bedrijf en toont aan dat vervoer zonder uitstoot van uitlaatgassen hier en nu een haalbare oplossing is,” zegt Roger Alm, President Volvo Trucks.

DSV is de grootste transporteur van goederen voor de Volvo Group en het bedrijf heeft al elektrische trucks van Volvo in zijn vloot. Deze trucks worden gebruikt in Zweden en Denemarken. DSV heeft bij zijn distributiecentra in beide landen een oplaadinfrastructuur opgezet die gebruik maakt van elektriciteit uit zonnepanelen.

Zowel DSV als Volvo Group hebben zich gecommitteerd aan het Science Based Targets initiative, dat CO2-reductie binnen de private sector stimuleert, in lijn met de doelstellingen van het Parijsakkoord.

Naast de aanschaf van elektrische vrachtwagens, is ook een overeenkomst getekend voor 500 Volvo-trucks met efficiënte diesel- en (Bio-)LNG-motoren. De levering van alle trucks is gepland tussen 2024 en 2026.

3.800 elektrische trucks in 46 landen

Sinds 2019 heeft Volvo Trucks meer dan 3.800 elektrische trucks geleverd aan klanten in 46 landen over de hele wereld. Volvo biedt momenteel de breedste productlijn in de sector met acht volledig elektrische modellen, die voldoen aan de behoeften in een breed scala aan toepassingen – van stadsdistributie en afvalbeheer, tot regionaal transport en de bouw. Tot nu toe hebben Volvo’s elektrische trucks meer dan 90 miljoen kilometer gereden, ofwel 2.200 keer de wereld rond.

LAATSTE NIEUWS

SVZ Transport neemt Van den Heuvel Logistiek over

SVZ Transport en Van den Heuvel Logistiek versterken het distributienetwerk door krachtenbundeling. "Ik was op zoek naar een vergelijkbare organisatie die de marktpropositie van...