Clicky

vrijdag 15 november 2024 - 13:36 uur
Transport Duitsland Oprichten
Home Blog Pagina 143

Belgen boos over Hongaars plan om migranten met bussen naar Brussel te sturen

BRUSSEL – België noemt het voornemen van Hongarije om asielzoekers in bussen naar Brussel te sturen “onacceptabel”. Staatssecretaris voor Asiel en Migratie, Nicole de Moor, zei maandag dat België geen toegang zal verlenen aan “migratiestromen die op deze wijze geïnstrumentaliseerd worden”. De burgemeester van Brussel Philippe Close schrijft op X dat hij de Belgische regering vraagt de bussen aan de grens tegen te houden.

De Hongaarse premier Viktor Orbán, die fel tegen immigratie is, ligt overhoop met de EU over het migratie- en vluchtelingenbeleid. In augustus dreigde het land al eens om migranten op een bus naar Brussel te zetten. Een dreigement dat afgelopen vrijdag opnieuw werd herhaald. De onderminister van Binnenlandse Zaken zei toen dat de EU Hongarije dwingt illegale migranten binnen te laten, eraan toevoegend dat hij “deze illegale migranten een gratis reis naar Brussel zou aanbieden”. Ook liet Boedapest beelden zien van gele bussen, die asielzoekers die vanuit Servië Hongarije binnen willen komen naar Brussel zouden brengen.

Het Europese Hof van Justitie veroordeelde Hongarije in juni tot een boete van 200 miljoen euro, aangevuld met dagelijkse dwangsommen van 1 miljoen euro, voor het niet naleven van de Europese migratieregels. Boedapest weigert die te betalen.

Hongarije probeert op allerlei manieren het aantal immigranten te verlagen. Orbán had maandag een ontmoeting met Mahamat Idriss Déby Itno, de president van Tsjaad, over de mogelijkheid om Hongaarse militairen naar zijn land te sturen. Tsjaad is een belangrijk doorreisland voor Afrikaanse migranten die richting de Middellandse Zee trekken. De Hongaren zouden moeten helpen om die migratiestromen tegen te gaan.

Volgens Orbán heeft hij een akkoord gesloten met Déby op defensiegebied, maar de details moeten nog worden uitgewerkt en goedgekeurd door het Hongaarse parlement.

Geheime archiefstukken Bijlmervliegramp na decennia openbaar

DEN HAAG – Nabestaanden en andere belangstellenden krijgen 32 jaar na de Bijlmervliegramp inzage in archiefstukken over de dodelijke vliegtuigcrash. Een deel van het tot dusver geheime archief wordt openbaar. Over de ramp leven nog altijd vragen en is in het verleden veel gespeculeerd.

Luchtvaartminister Barry Madlener heeft de archiefstukken vrijgegeven op aandringen van de Tweede Kamer, onder aanvoering van NSC-leider Pieter Omtzigt. Een adviescommissie had geconcludeerd dat het nabestaanden goed zou doen als ze een groter deel van de bewaarde documenten en videobanden zouden kunnen inzien.

Dat kon ook, stelde Madlener vast. Een luchtvaartverdrag verplicht Nederland om bevindingen van onderzoek naar vliegongelukken geheim te houden, zodat mensen zich vrij blijven voelen om daaraan mee te werken. Maar voor een aantal archiefstukken geldt die plicht niet, bleek na een herbeoordeling. In het Nationaal Archief in Den Haag zijn die vanaf dinsdag te bekijken. Sommige andere moeten nog wel geheim blijven, of moeten nog van geheime stukken worden gescheiden voor ze openbaar worden.

Op 4 oktober 1992 stortte een vrachtvliegtuig van de Israëlische maatschappij El Al neer op twee flats in de Amsterdamse Bijlmer. Er vielen 43 doden. Onduidelijkheid over onder meer de lading voedde lang allerhande theorieën over de toedracht.

Transportbranche: ‘grote zorgen’ over Duitse grenscontroles

DEN HAAG – Transport en Logistiek Nederland (TLN) maakt zich “grote zorgen” over de aankondiging dat Duitsland vanaf maandag 16 september paspoortcontroles wil invoeren aan alle Duitse buitengrenzen, inclusief Nederland.

“Tijdens de coronaperiode en het EK voetbal in Duitsland hebben we kunnen zien welke verregaande problemen grenscontroles kunnen veroorzaken. Chauffeurs moesten soms onmenselijk lang wachten. Daarnaast kost elk uur wachttijd honderd euro per chauffeur”, reageert de brancheorganisatie.

TLN vreest voor grote economische en sociale schade, waardoor producten niet op tijd aankomen, handelsstromen in de war geschopt worden en de planning van transportbedrijven ernstig verstoord raakt. “Duitsland is de grootste economie van de EU, en ondermijnt hierdoor het Schengenakkoord en het vrij verkeer van goederen. Dit heeft zware gevolgen op een beroepsgroep die hier niets mee te maken heeft”, aldus de organisatie.

Volgens TLN is de vraag nu hoe streng de controles uiteindelijk in de praktijk gemaakt zullen worden. “Hoe vaak en waar wordt er precies gecontroleerd? Als er echt zes maanden lang intensief wordt gecontroleerd, pleit TLN voor een Europese aanpak om vrije doorgang bij controles voor beroepschauffeurs te waarborgen.”

Faber verwelkomt Duitse grenscontroles, maar wil hinder bespreken

DEN HAAG – Minister Marjolein Faber (Asiel en Migratie) gaat met Duitsland bespreken hoe het vracht- en ander verkeer kan worden ontzien bij de door Duitsland aangekondigde grenscontroles.

De Duitse regering wil aan alle landsgrenzen paspoortcontroles invoeren om illegale immigratie en de dreiging van islamitisch terrorisme tegen te gaan, liet zij maandag weten. Het is nog onduidelijk of de maatregelen ook voor de grens met Nederland gelden.

Faber zegt die maatregelen “heel begrijpelijk” te vinden. Ze heeft eerder zelf ook haar “ambitie uitgesproken om het grenstoezicht te versterken.”

De PVV-minister zegt met haar sociaaldemocratische Duitse collega, nu die een veel scherpere koers heeft gekozen, samen te willen optrekken in Brussel om de Europese migratieregels verder aan te scherpen. De stem van Duitsland, de grootste EU-lidstaat, weegt zwaar.

Duitsland gaf Ryanair ongeoorloofde staatssteun

BRUSSEL – Duitsland moet van de Europese Commissie zo’n 14 miljoen euro terugvorderen van luchtvaartmaatschappij Ryanair. De luchthaven Frankfurt-Hahn moet 1,25 miljoen euro terugbetalen aan Duitsland, zo heeft de Europese Commissie maandag bekendgemaakt. Duitsland heeft hen ongeoorloofde staatssteun gegeven.

De Europese Commissie is tot deze slotsom gekomen na onderzoek dat in 2018 is gestart. Bij de steun aan Ryanair ging het onder meer om de huur van een bemannings- en pilotenschool en van een onderhoudshal. Ook sloot Duitsland luchthaven- en marketingovereenkomsten met Ryanair.

De luchthaven Frankfurt-Hahn werd geholpen met de verkoop van grond en de teruggave van een perceel aan de luchthaven.

In alle gevallen heeft Duitsland tegen de regels in Ryanair en luchthaven Frankfurt-Hahn financieel gesteund.

Hyperloop voert eerste rit uit in testcentrum Veendam

VEENDAM – Een model van een hyperloop heeft maandag een testrit gemaakt op een speciaal ontwikkelde baan in Veendam. Ontwikkelaar Hardt spreekt van een grote stap in de ontwikkeling van de technologie.

Een hyperloop is een voertuig dat door een vacuümbuis moet schieten, zwevend dankzij sterke magneten. In de buis is vrijwel geen luchtweerstand en daardoor zou de capsule zonder veel energie hoge snelheden moeten kunnen bereiken. Voorlopig staat de techniek nog in de beginfase. Bij Veendam is een European Hyperloop Center (EHC) gebouwd met een baan van 420 meter om de systemen te testen. Die baan bestaat uit 34 losse buizen die aan elkaar vastgemaakt zijn.

Mensen kunnen voorlopig nog niet worden vervoerd in de hyperloop. De eerstvolgende stap in het testprogramma is het opvoeren van de snelheid. Bij de rit van maandag haalde het voertuig 30 kilometer per uur. Komend jaar moet de 100 kilometer per uur worden bereikt. Dat is de maximale snelheid in het testcentrum.

De ontwikkelaars hopen dat op den duur capsules met 30 tot 100 passagiers door uitgestrekte buizenstelsels kunnen zoeven, met een snelheid van 700 tot 1000 kilometer per uur. Een rit naar Parijs zou dan een half uur duren.

Ernstig ongeval met vrachtwagen en twee busjes op N36 [+foto]

Foto: 112Twente

WESTERHAAR – Maandagmiddag rond 17:00 uur kregen de hulpdiensten een melding door van een ongeval met letsel op de N36 ter hoogte van Westerhaar. Het betrof een aanrijding tussen drie voertuigen, twee busjes en een vrachtwagen.

De slachtoffers zijn door de hulpdiensten bevrijd uit hun voertuigen. Gewonden zijn behandeld in drie ambulances. Twee gewonden zijn overgebracht naar het ziekenhuis.

De traumahelikopter was ook opgeroepen maar die was uiteindelijk niet nodig.

De N36 tussen Westerhaar en Vriezenveen is helemaal afgesloten en blijft voorlopig de komende uren ook afgesloten.

Zweedse accumaker schrapt banen en schroeft activiteiten terug

Foto: Adobe Stock

STOCKHOLM – Het Zweedse Northvolt, een grote fabrikant van batterijen voor elektrische auto’s, gaat banen schrappen en zijn activiteiten terugschroeven als gevolg van tegenvallende verkopen van elektrisch aangedreven voertuigen in Europa. Ook ondervindt het bedrijf hevige concurrentie van Chinese fabrikanten.

“We moeten enkele moeilijke beslissingen nemen om de basis van Northvolts operaties te waarborgen, onze financiële stabiliteit te verbeteren en onze operationele prestaties te versterken”, zei Peter Carlsson, topman van het bedrijf dat in moeilijkheden verkeert. De financiële situatie van Northvolt zou recentelijk aanzienlijk verslechterd zijn.

Hoeveel banen verdwijnen is niet bekendgemaakt. Northvolt had eind vorig jaar 5860 werknemers. Eerder kondigde het bedrijf al aan dat het zijn plannen voor een nieuwe productiefaciliteit in Zweden heeft geschrapt.

Northvolt kampt al tijden met autofabrikanten die de productie van elektrische auto’s terugschroeven door een afnemende vraag. Zo annuleerde BMW in mei een bestelling ter waarde van 2 miljard euro bij Northvolt om deze reden.

In Zweden staat Northvolt onder toezicht van de autoriteiten vanwege zorgen over de arbeidsveiligheid op zijn productielocaties. De Zweedse politie onderzoekt momenteel een aantal onverklaarbare sterfgevallen van fabrieksarbeiders die na het werken in een fabriek in Skellefteå overleden.

Europa neemt slechts 3 procent van de wereldwijde productie van batterijcellen voor zijn rekening, een markt die wordt gedomineerd door China. Brussel hoopt echter dat dit tegen het einde van het decennium 25 procent wordt.

Familie van Marianne Vaatstra vindt tv-serie ‘afschuwelijk’

De familie van de in 1999 verkrachte en vermoorde Marianne Vaatstra noemt het afschuwelijk dat er een televisieserie is gemaakt over haar gewelddadige dood. De zesdelige serie is vanaf donderdag te streamen op CANAL+.

“De familie vindt het afschuwelijk dat de tragedie die hen is overkomen inspiratie is voor een tv-serie”, zegt een woordvoerder namens de drie zussen en broer van het 16-jarige meisje, dat na het vieren van Koninginnedag om het leven werd gebracht in een weiland bij Veenklooster. Ze werd later door haar vader gevonden.

De zussen en broer zijn voor het maken van de serie niet geïnformeerd en hebben er geen medewerking aan verleend. “Ze waren er erg door verrast”, zegt de woordvoerder. “De aanloop naar de serie, de publiciteit en straks ook de uitzendingen halen veel verdriet weer extra omhoog.”

DNA-onderzoek

De moordzaak rond Marianne Vaatstra bleef lange tijd onopgelost, totdat grootschalig DNA-onderzoek in 2012 boer Jasper S. uit Oudwoude aanwees als de dader. Hij is veroordeeld tot achttien jaar gevangenisstraf.

In de serie Een van ons heet het slachtoffer Anneke. “Het is fictie, maar volledig gebaseerd op het verhaal van Marianne Vaatstra”, zegt de woordvoerder van de familie. “De zussen en broer zien de serie als iets waarop ze verder geen invloed hebben.”

Ajax – FC Utrecht van komende zondag afgelast vanwege politiestaking

AMSTERDAM – De Amsterdamse driehoek (locoburgemeester, politie, OM) heeft de voetbalwedstrijd Ajax – FC Utrecht, die komende zondag in de ArenA gespeeld zou worden, afgelast. Door de geplande politiestaking kunnen de veiligheid van de spelers, supporters en openbare orde in de stad niet gegarandeerd worden, aldus de driehoek.

De driehoek zegt te snappen “dat de beslissing voor de spelers en supporters een enorme teleurstelling is, maar de veiligheid van het publiek en de openbare orde in de stad staan voorop. Daar kunnen simpelweg geen risico’s mee worden genomen.”

Volgens de driehoek was er geen verantwoorde manier om de wedstrijd door te laten gaan. Extra maatregelen, zoals het afscheiden van supportersgroepen met hekken en extra personeel vanuit Ajax, zouden niet genoeg zijn om de veiligheid van de beladen wedstrijd te garanderen.

Mobiele eenheid

“Ook de optie om zonder (uit-) publiek te spelen is besproken, maar ook daarbij is het risico op ongeregeldheden en onveilige situaties te groot en onverantwoord om te nemen zonder mogelijke inzet van politie.” Eerder dit jaar liep een wedstrijd van Ajax-Utrecht uit de hand en moest de mobiele eenheid optreden.

Verschillende vakbonden voeren de laatste tijd de druk op om snel tot een nieuwe vroegpensioenregeling te komen voor mensen met een zwaar beroep. Het Landelijk Actiecentrum Politieacties kondigde vrijdag aan niet aanwezig te zijn bij Ajax – FC Utrecht, omdat “de druk op deze wedstrijd en het aantal daarbij ingezette politieagenten het grootst is”.

Voor Ajax is het de tweede wedstrijd die niet door kan gaan in verband met de acties rondom het vroegpensioen. Twee weken geleden verbood de Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb de wedstrijd die op 1 september tegen Feyenoord gepland stond in de Kuip. Dat duel wordt op 30 oktober ingehaald.

Zelfrijdende rolstoelen brengen reizigers naar hun gate op Schiphol

Foto: Schiphol

SCHIPHOL – Op Schiphol worden reizigers met verminderde mobiliteit vanaf deze week door zelfrijdende rolstoelen naar hun gate gebracht. Met deze innovatie wil Schiphol de zelfstandigheid van deze reizigers vergroten en het reizen zo makkelijk mogelijk maken. Tien autonome rolstoelen van WHILL rijden een jaar lang rond op de luchthaven, om ze uitgebreid te testen in de praktijk.

Vertrekkende reizigers met verminderde mobiliteit, zoals ouderen of mensen met lichamelijke klachten, kunnen de rolstoelen gebruiken op de luchthaven. De dienst is gratis en vooraf reserveren is niet nodig. De rolstoelen staan klaar op drie locaties in Lounge 2 en 3, vlak na de paspoortcontrole. Dit is in het non-Schengengebied met voornamelijk intercontinentale bestemmingen.

Reizigers kunnen eenvoudig instappen, hun gordel omdoen en een gatenummer selecteren. De rolstoel rijdt er dan zelfstandig naartoe. Na aankomst bij de gate stapt de reiziger uit en rijdt de rolstoel zelf terug naar het startpunt.

“Autonome voertuigen spelen een belangrijke rol op de luchthaven van de toekomst en dat brengen we nu al in de praktijk. Na een korte testperiode in 2023 nemen we nu een jaar lang de tijd om de zelfrijdende rolstoelen uitgebreid te testen op de luchthaven. Reizigers met verminderde mobiliteit willen zich graag zelfstandig over de luchthaven bewegen. De zelfrijdende rolstoelen maken dat mogelijk, zonder dat een assistent hoeft mee te lopen. Deze innovatie is een belangrijke stap in onze voortdurende inspanningen om de luchthaven voor iedereen toegankelijk te maken”, aldus Patricia Vitalis, Executive Director Operations bij Schiphol.

Foto: Schiphol

De zelfrijdende rolstoel

De zelfrijdende rolstoel heeft een bagagerek aan de achterzijde waar de handbagage in geplaatst kan worden. De rolstoel beschikt over sensoren die rekening houden met andere reizigers, obstakels en de omgeving. Er zit een noodknop op de rolstoel en een stoelriem om de veiligheid te garanderen. Als reizigers toch behoefte hebben aan persoonlijke assistentie wordt dit verzorgd door Axxicom Airport Caddy.

Testperiode en vervolg

In eerste instantie zijn de rolstoelen elke werkdag tussen 09:00-17:00u beschikbaar bij de startpunten in Lounge 2 en 3. De komende maanden wordt de dienst verder uitgebreid en worden er testen uitgevoerd, waaronder: met de rolstoel de lift in, een rolstoel beschikbaar stellen voor aankomende reizigers bij de gate, een pauze- en tussenstop functie. Schiphol wil tijdens de testperiode leren hoe de rolstoelen passen in het luchthavenproces en hoe ze bijdragen aan de ervaring van de reizigers.

De testperiode is onderdeel van Schiphols verkenning om de dienst structureel aan te bieden op de luchthaven. Binnenkort start Schiphol een marktconsultatie om de markt en de daarin bestaande mogelijkheden verder te onderzoeken.

Vrachtwagenchauffeur met elektrische pompwagen van laadklep gevallen [+foto]

Foto: SQVision

OSS – Bij een ongeval op de Baljuwstraat in Oss is maandagmiddag een vrachtwagenchauffeur gewond geraakt. De man was bezig met het lossen van goederen bij de Aldi supermarkt (gelegen aan de Wolfskooi) toen het misging.

Door nog onbekende oorzaak is het slachtoffer met een elektrische pompwagen met daarop een koelcontainer met versgoederen van de laadklep gevallen.

Medewerksters van de supermarkt schoten het slachtoffer meteen te hulp. Hij had onder meer een flink bloedende wond. De man is door de ambulancedienst met onbekende verwondingen overgebracht naar het ziekenhuis.

Marechaussee neemt oplegger met tientallen zwemvesten in beslag en houdt chauffeur aan

ZWOLLE – De Koninklijke Marechaussee heeft maandagochtend 9 september in Zwolle een oplegger met tientallen zwemvesten in beslag genomen bij een bedrijfspand. De chauffeur van de vrachtwagen is aangehouden op verdenking van voorbereidingshandelingen mensensmokkel.

De Marechaussee kwam de oplegger met nautische goederen op het spoor dankzij efficiënte informatiedeling van Europese ketenpartners. De 23-jarige chauffeur uit Turkije zit momenteel vast.

De recherche van de Marechaussee doet onderzoek onder leiding van het landelijk parket van het Openbaar Ministerie.

Nautische goederen worden vaak gebruikt door mensensmokkelaars om migranten illegaal de oversteek over het Kanaal te laten maken naar het Verenigd Koninkrijk, met gevaar voor eigen leven.

De Marechaussee werkt nauw samen met omringende landen om deze praktijken te bestrijden. Om dat doel te bereiken delen de partners informatie via de internationale politieorganisatie Europol.

Duitsland wil grenscontroles bij alle landsgrenzen instellen

BERLIJN – De Duitse minister van Binnenlandse Zaken Nancy Faeser wil paspoortcontroles invoeren bij alle landsgrenzen. Daarmee hoopt ze het aantal mensen dat het land binnenkomt zonder geldig visum scherp terug te dringen. Dat heeft de minister maandag bekendgemaakt, nadat overheidsbronnen dit eerder al hadden gemeld aan de pers.

Faeser heeft de Europese Commissie geïnformeerd over de plannen. De controles zijn bedoeld als maatregel tegen illegale immigratie en de dreiging van islamistische terreurgroepen. De controles moeten volgende week maandag al ingaan en in ieder geval zes maanden duren.

Alle buurlanden van Duitsland, waaronder Nederland, zijn lid van de Schengenzone. Dat betekent dat er normaal gesproken vrij gereisd kan worden tussen de landen. “Het is belangrijk voor ons om nauw samen te werken met onze buurlanden en om de impact op forenzen en het alledaagse leven in de grensregio’s te beperken”, zei de minister maandag.

Tijdelijk

In oktober 2023 stelde Duitsland al controles in bij grensovergangen met Zwitserland, Tsjechië en Polen om de immigratie aan te pakken. Sinds 2015 worden al grenscontroles uitgevoerd met Oostenrijk. Deze grenscontroles zijn officieel op tijdelijke basis, maar zijn al regelmatig verlengd door Berlijn. Tijdens het EK voetbal dat dit jaar in Duitsland werd gehouden werden ook al tijdelijke controles ingesteld aan alle grenzen van het land.

De bronnen zeiden dat de Duitse coalitie uitgebreide plannen heeft gemaakt om migranten aan de grens de toegang tot het land te ontzeggen in lijn met EU-wetgeving. Momenteel is het aantal asielzoekers dat wordt geweigerd aan de grens beperkt.

In de nasleep van een dodelijke mesaanval door een Syrische asielzoeker in de stad Solingen vorige maand is het immigratiedebat in Duitsland aangewakkerd. Het christendemocratische oppositieblok CDU/CSU riep de regering op met een strengere immigratieaanpak te komen. Vorige week werd de anti-immigratiepartij AfD de grootste in de deelstaatverkiezingen in Thüringen en tweede in Saksen. Over twee weken staan deelstaatverkiezingen in Brandenburg op de agenda.

Coalitiepartijen willen fors hogere limiet op contante betalingen

DEN HAAG – De coalitiepartijen NSC, PVV en BBB vinden de limiet van 3000 euro voor contante betalingen die het kabinet wil invoeren, “te rigide”. Zij stellen voor in plaats daarvan het plafond vast te stellen op 10.000 euro. De VVD is kritisch over dit alternatief en waarschuwt dat dit gevolgen kan hebben voor de schatkist, omdat Nederland bij afzwakking van de maatregel geld uit Brussel kan mislopen.

Het plan om een grens te stellen aan contante betalingen is al enige jaren oud. De maatregel is bedoeld om witwassen van crimineel geld en financiering van terrorisme tegen te gaan. Inmiddels is er ook een Europese verordening die lidstaten voorschrijft een limiet van maximaal 10.000 euro te hanteren. De drie coalitiepartijen willen daar geen schep bovenop doen.

Het bedrag van 3000 euro is “niet goed onderbouwd en te streng”, zegt NSC-Kamerlid Agnes Joseph. Zij krijgt bijval van PVV’er Henk de Vree. “Waarom zou Nederland de eigen economie onder druk zetten met maatregelen die verder gaan dan waar de EU om vraagt?” De Vree denkt zelfs dat een limiet op contante betalingen “helemaal niets oplost”.

Portemonnee

BBB’er Henk Vermeer vreest dat door de maatregel de praktische waarde van contant geld onder druk komt te staan. “Een portemonnee is voor ons een portemonnee waar echt geld in zit”, zegt hij. En dat moet wat hem betreft ook gebruikt kunnen worden voor wat grotere aankopen. Hij oppert om, mocht de grens toch 3000 euro worden, dat bedrag van tijd tot tijd te corrigeren voor de inflatie.

Nederland heeft de limiet van 3000 euro opgenomen in de hervormingsplannen waarmee het aanspraak wil maken op geld uit het Europese coronaherstelfonds. Voert het kabinet die plannen niet uit, dan kan dat leiden tot een korting van 600 miljoen euro, waarschuwde toenmalig minister Steven van Weyenberg (Financiën) dit voorjaar.

Stikstof en migratie

NSC, PVV en BBB betwijfelen of Brussel echt zo streng zal zijn, maar VVD-Kamerlid Aukje de Vries neemt het risico liever niet. Zij wijst erop dat er meer terreinen zijn waarop de nieuwe coalitie hoopt op coulance in Brussel, zoals stikstof en migratie. Daarnaast zijn er al meer onderdelen van de Nederlandse hervormingsplannen die de coalitie wil schrappen, zoals rekeningrijden.

Ook oppositiepartijen zijn kritisch. “3000 euro is toch best een aardig bedrag”, vindt D66-Kamerlid Hans Vijlbrief, die zich bovendien afvraagt waar “het zelfvertrouwen van de coalitie richting Brussel” op gebaseerd is. Ook Tom van der Lee van GroenLinks-PvdA is er zeker van dat het voorstel “groot geld” gaat kosten en wil weten hoe de partijen dat gat op denken te gaan vangen.

LAATSTE NIEUWS

Fysieke belasting Schiphol nog steeds te hoog: last onder dwangsommen

DEN HAAG - De Nederlandse Arbeidsinspectie legt opnieuw maatregelen op aan bagage-afhandelaren op Schiphol. De fysieke belasting van de medewerkers is nog te hoog....