Clicky

vrijdag 1 november 2024 - 16:30 uur
Transport Duitsland Oprichten
Home Blog Pagina 136

Advocaten Mikael: IND is nu aan zet

AMSTERDAM – Volgens de advocaten van de Nederlands-Armeense jongen Mikael (11) is “de IND nu aan zet”, zo staat woensdag te lezen op de website van advocatenkantoor Prakken d’Oliveira.

Dinsdag meldde de Volkskrant dat de advocaten, Dora Brouwer en Flip Schüller, een nieuwe verblijfsaanvraag hebben ingediend voor hem en zijn moeder. De advocaten beantwoorden woensdag geen verdere vragen over de kwestie “in verband met de privacy van betrokkenen”. De Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) wilde het nieuws dinsdag niet bevestigen.

Volgens de advocaten hebben Mikael en zijn moeder het recht op verblijf in Nederland omdat Mikael niet alleen door zijn moeder, maar ook door zijn vader wordt verzorgd en opgevoed in Nederland. Op grond van het EU-recht heeft Mikael daarom verblijfsrecht, schrijven ze. De vader van Mikael is net als de moeder van Mikael van Armeense komaf, meldt de Volkskrant. Hij mag in Nederland blijven omdat hij getrouwd is met een Nederlandse vrouw en zijn kinderen de Nederlandse nationaliteit hebben.

Mikael en zijn moeder kregen op 31 juli van de Raad van State te horen dat ze niet in Nederland mogen blijven en naar Armenië worden uitgezet. Daarop hebben de advocaten, zo schrijven ze, “alle feiten en omstandigheden op een rij gezet en geanalyseerd in het licht van de recente Europese jurisprudentie”. Daarop kwamen ze tot de conclusie dat hun aanvraag “logisch en kansrijk is”.

Belangrijke rol

“Op grond van de geldende regelgeving mogen Mikael en zijn moeder de behandeling van deze aanvragen afwachten in Nederland. Ze mogen zo lang niet worden uitgezet”, stellen de advocaten.

Volgens Brouwer heeft de vader een belangrijke rol in het leven van Mikael. “Hij heeft het gezag over Mikael en er is goed contact”, zegt ze in de Volkskrant. Brouwer zegt dat ook voor de moeder van Mikael een nieuwe aanvraag is ingediend, omdat zij niet gescheiden kan worden van haar zoon. De route via de vader van Mikael werd volgens de advocaten niet eerder ingezet omdat de kans groot leek dat de jongen mocht blijven op grond van de zogenoemde Afsluitingsregeling, de opvolger van het kinderpardon, zo is te lezen in de Volkskrant.

Asielminister Marjolein Faber zei woensdag in een reactie het “onwenselijk” te vinden dat Mikael en zijn moeder een nieuwe verblijfsaanvraag hebben gedaan. Volgens haar kan het stapelen van procedures “niet zo doorgaan”. Ze zegt snel met plannen te komen om dit in te perken.

Eerste Scania voor A1 Verhuur nadat 17-jarige zoon Scaniadealer mailt

NIJKERK – A1 Verhuur uit Nijkerk met vestigingen in Barneveld, Ede, Ermelo, Nijkerk en Zeewolde nam deze maand een nieuwe Scania in gebruik als kraanwagen met een laadbak. De rondom luchtgeveerde P370 6×2*4 met een gestuurde en hefbare naloopas is de eerste truck van het Zweedse merk die directeur Martin van Ginkel aan zijn wagenpark toevoegt. Het voertuig gaat voornamelijk eigen materieel van en naar klanten brengen. Maar natuurlijk rijdt A1 Verhuur ook voor derden.

A1 Verhuur bestaat in 2025 twintig jaar en is door Van Ginkel door de jaren uitgebouwd tot een landelijk opererend verhuurbedrijf voor materieel in de bouw, maar ook in de evenementenbranche. “Wij verhuren alles van een rolsteiger tot een klopboor en van een shovel tot een hoogwerker aan bedrijven en particulieren. Maar we leveren ook hekken en generatoren. Al dat materieel wordt of door klanten zelf afgehaald en geretourneerd of door ons op de bouwplek aangeleverd. Dat laatste hebben wij het liefste omdat het voor ons beter planbaar is. En daar gebruiken we tot nu toe drie bestelauto’s en twee trucks voor en sinds deze maand dus een derde vrachtwagen.”

Dat het een Scania geworden is heeft een wat bijzondere achtergrond. “Ik was al in gesprek met een ander merk. Maar mijn 17-jarige zoon die op de zaterdagen ook bij mij in de zaak werkt, had veel liever een Scania. Alleen ik had zoiets van ‘Jawel, Ricardo, maar ik praat nu al met een andere toeleverancier’. Blijkt dat mijn zoon op eigen initiatief een mailtje gestuurd had naar de Scaniadealer hier vlakbij. Dat heeft hij blijkbaar goed gedaan want die nam hem uiterst serieus en belde prompt. Dat was tijdens schooltijd in de klas dus hilariteit alom. Maar toch kwam er een accountmanager van de Scaniadealer op de koffie. En dat werd een goed gesprek. Er was duidelijk een klik en zijn aanbod was ook serieus. Dus hebben we nu voor het eerst in ons bestaan een Scania lopen. Mijn chauffeur tevreden, zoonlief blij en ik moet zeggen: het is een prachtige truck die helemaal precies zo uitgerust is dat wij er optimaal mee kunnen werken.”

De rode Scania met de verlengde dagcabine is rondom luchtgeveerd en heeft een vier keer gestempelde HIAB 40 ton/m kraan achter de cabine staan. “Daarom hebben we ook gekozen voor een 10 tons vooras. De luchtvering geeft weer net iets meer bodemspeling op een bouwterrein. En we hebben we bij Scania het voordeel dat we meteen een nauwkeurige aslastindicator hebben die per as het gewicht aangeeft”, somt Martin een aantal van de speciale features op.

“Daarachter staat weer een 6,30 meter lange laadbak met ingebouwde twistlocks in de bodem. Dat is bij ons superhandig. Want nu kunnen wij allerlei zaken als steigermaterieel meenemen of een machine, een kleine shovel of een generator. We verhuren ook containers en een 20 voeter past ook in de bak en kan dan gezekerd worden met de twistlocks.

Hoe de Scania het gaat doen binnen zijn bedrijf weet Martin natuurlijk nog niet. “Maar ik verwacht van een premium merk dat het verbruik in orde is. En verder hebben we er alles aan gedaan om hem een echte kans te geven. We hebben bewust voor een gewone cabinehoogte gekozen zodat de chauffeur ook voorover de cabine kan kranen. Daarvoor biedt de 10 tons vooras ook voldoende technische ruimte. En dankzij de 6×2*4 configuratie met de gestuurde naloopas weet ik zeker dat de auto heel kort draait. Dat is in ons vak belangrijk. Want wij zitten geregeld op plaatsen waar het niet bepaald ruim is. In dat verband zijn de uitstekende zichthoeken door de lage cabine ook heel fijn. En ik heb mij laten vertellen dat zeker ook de spiegelbezetting van deze truck goed is. Dus met voldoende werkverlichting en twee camera’s die ik heb laten monteren, kan het niet anders dan dat Robinson onze chauffeur optimaal zicht rondom heeft. In de cabine hebben we gekozen voor een premium stoel en een koelkastje. Daarmee zou het toch moeten lukken voor die 80.000 km per jaar die wij rijden.”

En zoon Ricardo? “Die gaat eerst nog een paar jaar leren voor werktuigbouwkundige. Maar wie weet groeit er wel een echte directeur uit die jongen. Hij weet in ieder geval wat hij wil.”

Geen vliegverkeer Eindhoven Airport tot zeker 17.00 uur

EINDHOVEN – Op Eindhoven Airport is geen vliegverkeer mogelijk tot zeker 17.00 uur, maakte de luchthaven bekend.

De luchthaven kampt woensdag met een grote storing op een netwerk van Defensie. De systemen die gebruikmaken van dit netwerk liggen plat.

“Houd de website in de gaten voor actuele vluchtinformatie of neem bij vragen over je vlucht contact op met je luchtvaartmaatschappij”, meldt het vliegveld.

Verschillende vluchten zijn omgeleid naar Brussel, het Duitse Weeze en Amsterdam. De woordvoerder van Eindhoven Airport is niet bereikbaar voor commentaar.

Van Kuijk Groep neemt deel Van Kemenade Transport over

HELVOIRT – Om ook in de toekomst optimale service te kunnen bieden, en de continuïteit te waarborgen heeft de Van Kuijk Groep ervoor gekozen om het mesttransport transportbedrijf Van Kemenade Transport BV over te nemen.

Mevrouw van Kemenade laat donderdagochtend aan de redactie weten dat het in tegenstelling tot eerdere berichtgeving alleen het mesttransport, twee containerauto’s en twee walking floor auto’s betreft en niet het volledige transportbedrijf.

“Door deze overname kunnen we onze klanten nog beter van dienst zijn en biedt het meer continuïteit, die hiermee gewaarborgd wordt”, aldus Van Kuijk.

De planning wordt gecentraliseerd in Helvoirt waar de nodige kennis en moderne automatisering aanwezig is.

Van Kemenade Transport is een transportbedrijf dat zich voornamelijk bezighoudt met container- en walking floor-transporten in mest.

Vakutrans BV en Van Kemenade BV hebben besloten om per 1 oktober de activiteiten over te dragen aan Vakutrans BV.

Vakutrans BV is al jaren actief in de mesthandel en in het transport van reststromen afkomstig van levensmiddelenfabrieken, die naar de feedsector gaan. Deze overname sluit aan bij de visie van de Van Kuijk Groep.

Van Kuijk Groep, waaronder Vakutrans BV en Koenen Transport Veghel BB, behoren, over de overname: “In alle feed-, food- en bemestingsproduct markten waarin wij actief zijn, willen wij blijven groeien. Het vasthouden aan onze kernwaarden, afspraak is afspraak, betrouwbaarheid, loyaliteit en het zoeken naar oplossingen om de dienstverlening efficiënter, klantgerichter en beter in te richten, moet het mogelijk maken deze groei te realiseren.”

“Door gebruik te maken van hightech transportmaterieel en automatisering onderscheiden wij ons van de concurrentie. Hierdoor kunnen wij ons verder specialiseren, zowel in de agri- als in de feedsector. Onze focus ligt dagelijks op de toekomst: waar liggen nog kansen en hoe kunnen we onze opdrachtgevers nog beter van dienst zijn?”

Grote storing komt bij Defensienetwerk vandaan

DEN HAAG – De grote storing waardoor veel diensten met grote problemen kampen is het gevolg van een storing op het Defensienetwerk. Dat bevestigt een woordvoerder van het departement aan het ANP. De systemen die gebruikmaken van dit netwerk liggen plat.

Hulpdiensten, Eindhoven Airport, gemeenten en andere organisaties kampen met problemen als gevolg van de storing. Het Nationaal Cyber Security Centrum sprak eerder op de ochtend van een “storing in een datacenter”. Niet alle diensten ondervinden hinder: het gaat dus alleen om organisaties die gebruikmaken van het Defensienetwerk. Het ministerie van Defensie werkt hard aan een oplossing, laat een woordvoerder weten.

De storing raakt ook het communicatiesysteem waarmee agenten met elkaar praten. Volgens minister David van Weel (Justitie) kunnen agenten wel op een andere manier met elkaar communiceren. Het meldkamersysteem en 112 werken wel gewoon naar behoren, aldus de bewindsman. Daarnaast ligt het vliegverkeer plat op Eindhoven, waar ook een militaire vliegbasis zit. Sommige loketten van de overheid zijn slecht te bereiken.

Minister van Defensie Ruben Brekelmans kan “op dit moment nog geen mededelingen” doen over de vraag of het over een storing gaat of mogelijk een aanval. “Dat is precies wat we aan het uitzoeken zijn.” Naar verluidt wordt niet uitgegaan van een cyberaanval.

“De marechaussee functioneert op dit moment gewoon”, verzekert Brekelmans.

Rechter verklaart Dinner Train failliet

BREDA – De rechtbank in Zeeland-West-Brabant heeft Dinner Train failliet verklaard. De onderneming, die luxe diners aanbood in een rijdende trein, kampte afgelopen weken al met problemen. Daarom waren alle ritten geschrapt. De rechter heeft een curator aangewezen, die moet kijken of er nog een doorstart voor het bedrijf in zit.

Dinner Train zette onlangs een streep door alle ritten omdat er technische problemen waren rond de rijtuigen waarvan gebruik werd gemaakt. Mensen die al hadden geboekt hoorden soms kort voor vertrek, en soms helemaal niet, dat hun trein niet meer zou rijden.

Het leek er meteen al op dat er ook financiële problemen speelden. Op sociale media klaagden veel gedupeerden dat ze het geld van hun reservering niet meteen terugkregen. Dinner Train liet klanten weten dat ze eerst een voucher zouden ontvangen en dat het bedrijf iedereen later gefaseerd wilde terugbetalen. Wanneer mensen daarover vervolgens vragen stelden, reageerde het bedrijf niet of nauwelijks.

Of de gedupeerden hun geld nog terug zullen zien, valt te betwijfelen. Bij faillissementen staan consumenten met hun claims doorgaans achteraan in de rij. Verzekeraar DAS heeft meerdere meldingen over Dinner Train binnengekregen. Maar op de vraag wat het bankroet precies voor consumenten betekent, wil een woordvoerster niet ingaan. “Wij hebben besloten om voorlopig even niks te zeggen om geen belangen te schaden van mensen die wij vertegenwoordigen.”

Volgens vakbond FNV werkte Dinner Train vooral met zzp’ers. Het gaat bijvoorbeeld om studenten die als bijbaan bijverdienden in de rijdende restaurants van het bedrijf. De bond had ook al van krachten te horen gekregen dat Dinner Train hun niet meer uitbetaalde. Sommige zzp’ers zouden nog duizenden euro’s tegoed hebben van het bedrijf.

Dinner Train ging in 2019 al eens failliet. Het materieel en de merknaam Dinner Train werden daarna met de hulp van een aantal investeerders overgenomen door Train Charter Events van ondernemer Tim Beltz. Onder de naam Train Events bood Beltz eveneens de mogelijkheid voor bijvoorbeeld bedrijven om een trein als rijdende evenementenlocatie te boeken. Ook die activiteiten zijn nu failliet.

Het bedrijf zelf en ook de curator waren woensdag niet bereikbaar voor commentaar.

Politiemedewerker aangehouden op verdenking van seksueel contact met minderjarigen

Politie
Foto: F. van der Wal | Transport Online

UTRECHT – Een politiemedewerker is woensdagmorgen aangehouden op verdenking van seksueel getint contact met minderjarigen en voor het in bezit hebben van kinderporno.

Het betreft een politievrijwilliger. Deze politiemedewerker is van rechtswege geschorst, meldt de politie.

Maandag 13 mei kwam er een melding bij de politie binnen over mogelijk seksueel getint contact tussen een minderjarige jongen en een politiemedewerker uit de politie-eenheid Midden-Nederland.

In opdracht van het Openbaar Ministerie is de afdeling zeden van de politie een strafrechtelijk onderzoek gestart tegen de 36-jarige man, waarvan gegevensdragers in beslag zijn genomen.

Na technisch onderzoek van die gegevensdragers is de man op 28 augustus aangehouden en van rechtswege geschorst.

Bobbytrans BV en De Korenaar Transport BV failliet verklaard

Faillissement
Foto: Adobe Stock

UTRECHT – Op dinsdag 27 augustus zijn voor de rechtbank van Midden-Nederland Bobbytrans BV en De Korenaar Transport BV failliet verklaard. ook de financiële holding achter de bedrijven Thijsgroep BV is failliet verklaard.

Eerder dit jaar, op 11 juni 2024, werd ook Bobbytrans Internationaal Transport BV failliet verklaard.

Alle bedrijven zijn van dezelfde eigenaar en op hetzelfde adres, Reactorweg 17 in Utrecht, gevestigd.

Wie het faillissement heeft aangevraagd, en waarom, is op dit moment nog niet bekend.

Volgens gegevens van de Kamer van Koophandel zouden er bij Bobbytrans vijf werknemers werkzaam zijn geweest. Hoeveel personeel werkzaam was bij De Korenaar Transport is op dit moment niet duidelijk.

De Korenaar Transport werd opgericht in 2013, Bobbytrans in 2019 en handelde ook onder de naam Thijs Trans.

Het is op dit moment niet bekend of de bedrijven een doorstart zullen maken.

Landelijke storing in alarmeringssysteem hulpdiensten

DEN HAAG – Een storing treft momenteel het alarmerings- en communicatiesysteem van de hulpdiensten. Ze vallen terug op noodscenario’s, waardoor er geen gevolgen zijn voor de alarmering en inzet van de hulpdiensten. Noodnummer 112 is wel gewoon bereikbaar, meldt de Veiligheidsregio Utrecht op X.

Ook het nummer 0900-0904 van de brandweer, voor zaken die geen spoed hebben, is nog bereikbaar. De storing zou met name invloed hebben op de werkwijze in de meldkamer. Volgens een woordvoerder van de Veiligheidsregio Utrecht is de storing al uren gaande. “Het is een landelijke storing. In principe hebben alle hulpdiensten in Nederland hier last van. Gelukkig hebben we noodscenario’s waar we op terugvallen. Het gebeurt wel vaker, alleen niet vaker zo lang als nu”, zegt ze. De problemen zouden al sinds dinsdagavond 22.30 uur spelen.

De oorzaak is nog onbekend. “Dat is de grote vraag. Dat weten wij ook niet. Er wordt met man en macht gewerkt om het op te lossen”, zegt een andere woordvoerder van de Veiligheidsregio Utrecht. De problemen betreffen volgens hem vooral het alarmeringssysteem P2000. Ook C2000 heeft een storing, zegt hij. “Maar dat is redelijk eenvoudig te ondervangen. Nu moeten ze mondeling melden dat ze uitrukken bij een incident, in plaats van dat ze op een knopje drukken.”

Of er een relatie is met de andere storingen, weet hij niet. “Dat valt buiten onze scope. Daar hebben we geen zicht op.”

Rusland vindt dat atoomtoezichthouder objectiever moet worden

MOSKOU – Rusland zegt dat het Internationaal Atoomenergieagentschap (IAEA) een “objectievere en duidelijkere” positie moet innemen over nucleaire veiligheid.

Woordvoerster Maria Zacharova van het ministerie van Buitenlandse Zaken suggereerde dat de toezichthouder partijdig is, zonder concreet te maken waarom.

Dinsdag bracht het hoofd van het IAEA Rafael Grossi een bezoek aan een kerncentrale op Russisch grondgebied die beschadigd is door een drone. De regio Koersk, waar de centrale staat, wordt door Oekraïne aangevallen en Rusland beticht het land ervan ook de centrale beschadigd te hebben. Oekraïne heeft dat zelf niet bevestigd. Grossi wilde nog niet zeggen wie schuldig is.

Rusland vindt dat de IAEA duidelijker zou moeten zijn, zei Zacharova volgens staatspersbureau RIA. “Niet in het belang van ons land, niet om het standpunt van Moskou te bevestigen, maar in het belang van de feiten met een specifiek doel: de veiligheid garanderen en voorkomen dat we een catastrofale weg inslaan in een richting waarin het regime in Kyiv iedereen nu dwingt.”

KSN Transport BV failliet verklaard

VALKENSWAARD – Voor de rechtbank van Oost-Brabant werd op 27 augustus 2024 KSN Transport BV failliet verklaard. KSN Transport BV is gevestigd aan de Zeelbergseweg 31 in Valkenswaard.

Recentelijk, te weten op 20 augustus 2024, werd op hetzelfde adres ook al MNA Transport & Logistiek BV failliet verklaard. En op 3 juli 2024 werd ook KSN Transport & Logistiek BV failliet verklaard.

Het faillissement is aangevraagd door het bedrijfstakpensioenfonds vanwege niet-afgedragen pensioenpremies, laat de curator, mr. Beerens, desgevraagd weten

Volgens de curator was er geen personeel meer werkzaam bij de bedrijven.

Het bedrijf was, volgens eigen zeggen, al 12 jaar actief in zowel nationaal- als internationaal transport en pakketzendingen.

“De activiteiten bij het bedrijf lijken al enige tijd geleden gestaakt”, meldt de curator. Er zal dan ook geen doorstart worden gemaakt.

Meerdere diensten getroffen door grote computerstoring

DEN HAAG – Een grote computerstoring heeft woensdag ook de Kustwacht en de Koninklijke Marechaussee getroffen. De diensten zijn sinds de nacht van dinsdag op woensdag nauwelijks bereikbaar.

Ook DigiD kampt met een storing. Het is niet duidelijk of die dezelfde oorzaak heeft. Die storing heeft onder meer gevolgen voor het Centraal Justitieel Incassobureau. Ook kunnen mensen vaak niet online een afspraak maken voor een vaccinatie tegen het coronavirus. GGD GHOR Nederland zegt dat dit vooral gebeurt bij mensen die via de mobiele telefoon proberen in te loggen.

De Kustwacht laat weten dat het daar om zowel telefoonverbindingen als radioverbindingen gaat. Bij de marechaussee is het contactcentrum niet bereikbaar.

Air France-KLM rondt aankoop belang in noodlijdend SAS af

PARIJS – Air France-KLM heeft de aankoop van een aandelenbelang van bijna 20 procent in de noodlijdende Scandinavische luchtvaartmaatschappij SAS afgerond. De afronding volgt op goedkeuringen voor de deal in Europa en de Verenigde Staten.

De Frans-Nederlandse luchtvaartcombinatie liet vorig jaar al weten een belang te nemen in SAS, als onderdeel van een reddingsoperatie van de Scandinavische branchegenoot. De Deense overheid en de investeringsmaatschappijen Castlelake en Lind Invest staken ook geld in SAS. Samen met Air France-KLM investeerden de partijen in totaal 1,2 miljard dollar in de luchtvaartmaatschappij. Die van Air France-KLM bedroeg 144,5 miljoen dollar.

Naast de financiële transactie hebben Air France-KLM en SAS ook overeenkomsten getekend om hun hubs en netwerken met elkaar te verbinden. Deze overeenkomsten gelden vanaf 1 september. Op dezelfde dag treedt SAS toe tot de Skyteam-alliantie, waarvan Air France en KLM oprichters zijn.

Klanten van Air France-KLM krijgen dan toegang tot 33 bestemmingen in Noord-Europa buiten de hubs van SAS in Kopenhagen, Oslo en Stockholm. SAS-klanten krijgen toegang tot 33 bestemmingen in Europa buiten de hubs van Air France-KLM op de luchthavens Parijs Charles de Gaulle en Amsterdam Schiphol.

Topman Benjamin Smith van Air France-KLM stelt verheugd te zijn met de strategische stap, waarmee de luchtvaartcombinatie de positie op de Scandinavische markten vergroot. Onder de voorwaarden van de deal zou Air France-KLM na minimaal twee jaar ook het belang in SAS eventueel kunnen uitbreiden om zo controlerend aandeelhouder te worden.

Volvo introduceert nieuwe service voor het opladen van elektrische vrachtwagens

Volvo Trucks blijft nieuwe diensten introduceren voor het opladen van elektrische trucks. De meest recente, Charging Management, maakt efficiënt thuisladen mogelijk.

De nieuwe service Charging Management van Volvo Trucks helpt transportbedrijven bij het efficiënt monitoren van het laden van elektrische trucks op het eigen terrein. Het zorgt ervoor dat de trucks binnen de vloot voldoende opgeladen zijn voor geplande werkzaamheden en het vermindert het aantal ongeplande laadsessies. De dienst draagt daardoor bij aan een hogere productiviteit en uptime.

Met Charging Management kunnen oplaadsessies via het platform Volvo Connect worden gepland, beheerd en gerapporteerd. Het biedt een visueel overzicht van het laadproces van de vrachtwagens en inzicht in het accuniveau en de laadstatus.

Ook is het mogelijk om een laadplan te maken, waarbij berekend wordt wanneer de voertuigen moeten beginnen met opladen en wanneer de accu’s vol zijn. Afwijkingen van het plan worden aan de gebruiker gemeld, om een laag batterijniveau te voorkomen. Rapporten over laadsessies van zowel voertuigen als laders zijn beschikbaar voor follow-up.

“Opladen is een belangrijk aspect bij het gebruik van een elektrische vrachtwagen. Als transportbedrijf wil je er zeker van zijn dat je trucks opgeladen zijn en klaarstaan voor de volgende transportmissie. Het opvolgen van het laadproces is ook belangrijk, om te kunnen zien of er afwijkingen zijn. Deze service helpt de vervoerders hierbij,” zegt Johan Östberg, Electromobility Service Owner bij Volvo Trucks.

In drie stappen openbaar laden met Volvo Open Charge: vinden, boeken, laden
Vorig jaar introduceerde Volvo Trucks al Volvo Open Charge, een dienst die ontworpen is om het opladen onderweg voorspelbaarder en betrouwbaarder te maken. Volvo Open Charge helpt transportbedrijven bij het vinden van en toegang krijgen tot openbare laadstations, waaronder de laadstations van Milence.

Laadsessies bij de stations waar Volvo een partnerschap mee heeft kunnen worden gestart met de Volvo-laadpas, via de Truck Charging App of via Volvo Connect. Facturatie vindt achteraf plaats aan de hand van een gespecificeerde verzamelfactuur.

In de nabije toekomst zal het mogelijk zijn om een laadsessie te boeken via de tool, waardoor de laadplanning kan worden geoptimaliseerd. De Volvo Open Charge service is intussen uitgerold in Zweden en Nederland. Andere landen in Europa en andere delen van de wereld zullen volgen.

Charging Management en Volvo Open Charge zijn beide onderdeel van Volvo Connect, het online platform van Volvo Trucks voor digitale diensten.

Toezichthouder onderzoekt dodelijk ongeluk Delta Air Lines in VS [+foto’s&video]

ATLANTA – De Amerikaanse toezichthouder voor veiligheid op de werkplek onderzoekt een dodelijk ongeluk op een onderhoudsfaciliteit voor vliegtuigen van Delta Air Lines.

Bij dat ongeluk dinsdag bij de luchthaven van de stad Atlanta kwamen twee medewerkers om en raakte een werknemer zwaargewond.

Volgens Delta heeft het ongeluk te maken met wielcomponenten die voor onderhoud werden gedemonteerd en niet aan een toestel vastzaten. “Dit nieuws is hartverscheurend voor ons allemaal”, zegt de luchtvaartmaatschappij.

Niet alleen de U.S. Occupational Safety and Health Administration, zoals de toezichthouder voluit heet, bemoeit zich met de zaak. Ook luchtvaartautoriteit FAA heeft hierover contact met de vliegmaatschappij. Delta zegt samen te werken met de autoriteiten en uit te zoeken hoe het ongeluk kon gebeuren.

LAATSTE NIEUWS

Fake-carriers nog steeds actief: Niet opdracht aan, maar opdracht ván een...

De meest voorkomende fake-carrier methode is nog altijd dat aanbieders van lading op een platform buiten dat platform om worden benaderd door een fraudeur....