Clicky

zondag 22 september 2024 - 01:04 uur
Transport GmbH
Home Blog Pagina 119

EU-landen voor hoge importheffingen Chinese elektrische auto’s

BYD

BRUSSEL – De lidstaten van de Europese Unie ondersteunen de voorlopige hoge importheffingen voor Chinese elektrische auto’s, die de Europese Commissie begin deze maand heeft ingesteld. Nederland is voor, maar Duitsland niet, zo melden Brusselse bronnen na overleg tussen diplomaten van de lidstaten. Later dit jaar spreken de lidstaten zich uit over definitieve maatregelen tegen China.

De importheffingen van de Europese Unie moeten een einde maken aan de oneerlijke concurrentie, omdat China zijn eigen fabrikanten subsidieert. De strafheffing kan oplopen tot ruim 37 procent.

De Europese heffingen zijn nog wel voorlopig. Brussel en Beijing zijn nog in overleg over het verlagen van Chinese overheidssubsidies. Als China daartoe niet bereid is, wordt de importheffing voor vijf jaar van kracht, als het aan de Europese Commissie ligt.

Handelsoorlog

Een ruime meerderheid van de EU-landen kan dat tegenhouden, maar die kans lijkt klein. Duitsland krijgt volgens Brusselse bronnen nog niet veel bijval in zijn verzet tegen de importheffingen.

Duitsland heeft een grote auto-industrie met fabrikanten als BMW, Mercedes-Benz en Volkswagen. Voor die fabrikanten is China onder meer een belangrijke afzetmarkt. Duitsland vreest een handelsoorlog met China als de importheffing definitief wordt.

Hart voor Den Haag: “Rotterdam The Hague Airport sluiten? Alleen het idee al is knettergek!”

DEN HAAG – Hart voor Den Haag reageert met verontwaardiging op de recente berichtgeving over de mogelijke sluiting van Rotterdam The Hague Airport. Deze ontwikkeling is volgens de grootste partij in de Hofstad een ernstige bedreiging voor de economische groei van de regio Haaglanden.

De provincie Zuid-Holland onderzoekt momenteel de mogelijkheden om Rotterdam The Hague Airport te sluiten en het gebied om te vormen tot een woonwijk of bedrijventerrein.

“Het sluiten van Rotterdam The Hague Airport zou pure kapitaalvernietiging zijn. Alleen het idee al is knettergek!”, zegt raadslid Richard de Mos van Hart voor Den Haag. “Deze luchthaven is essentieel voor de internationale bereikbaarheid van onze regio. Het verlies hiervan zou een enorme klap betekenen voor de zakelijke markt en het toerisme in Den Haag en de regio Haaglanden.”

Commerciële vluchten

Hart voor Den Haag heeft zich in het verleden juist altijd ingezet voor behoud van de luchthaven en groei van het aantal commerciële vluchten. “Deze groei van 24% kon worden gerealiseerd door de helikopterbewegingen, waaronder trauma- en politiehelikopters, los te koppelen van het overige vliegverkeer. Hierdoor zouden er meer slots beschikbaar komen voor commerciële vluchten zonder de fysieke infrastructuur van de luchthaven uit te breiden,” aldus Hart voor Den Haag economiewoordvoerder Ralf Sluijs.

Congresstad

“Het is van groot belang dat we niet alleen de huidige capaciteit behouden, maar ook uitbreiden om onze positie als internationale congresstad te versterken”, zeggen De Mos en Sluijs die benadrukken dat de strategische ligging ook medisch gezien van levensbelang is.

Arts Alexander Veen, werkzaam bij het Mobiel Medisch Team (MMT), dat dag en nacht klaarstaat om levensreddende zorg te bieden, vertelde er eerder dit jaar het volgende over: “De luchthaven bevindt zich centraal tussen de twee grote steden Rotterdam en Den Haag. Deze locatie stelt het team in staat om snel te reageren op noodsituaties in de regio, zo ook bij slecht weer of in het donker.”

Naam behouden

In februari 2023 diende Hart voor Den Haag een motie in om de naam ‘The Hague’ in de luchthavennaam te behouden, wat de internationale uitstraling van de stad versterkt. De partij blijft zich verzetten tegen initiatieven die de economische functie van de luchthaven ondermijnen. Recent stelde Hart voor Den Haag al schriftelijke vragen aan de Haagse gemeenteraad over het onderzoek naar sluiting van de luchthaven, waarbij de partij opriep tot dringende actie om deze economische motor te beschermen.

Economische noodzaak

“De economische voordelen van de luchthaven zijn onmiskenbaar. We moeten alles in het werk stellen om deze infrastructuur te behouden en te verbeteren. Dit is niet alleen een kwestie van regionale trots, maar ook van economische noodzaak”, benadrukken De Mos en Sluijs die een debat hebben aangevraagd in de gemeenteraad.

“We roepen de provincie Zuid-Holland op om het onderzoek naar de sluiting te stoppen en in plaats daarvan te focussen op de verdere ontwikkeling van de luchthaven.”

Hart voor Zuid-Holland

De Mos krijgt bijval van Statenlid Toine Beukering. “Rotterdam The Hague Airport mag niet worden gesloten. Dat zeg ik niet, maar dat zegt ruim driekwart van de mensen die de stemhulp van Omroep West en Rijnmond heeft ingevuld in aanloop naar de Tweede Kamerverkiezingen van november vorig jaar. 77 procent van de mensen die Kieskompas, de stemhulp van Omroep West, had ingevuld wil dat de luchthaven openblijft.”

Aantal coronagevallen lijkt verder te stijgen

BILTHOVEN/UTRECHT – Steeds meer mensen lijken het coronavirus onder de leden te hebben. Het aantal virusdeeltjes in het rioolwater is voor de negende week op rij gestegen en staat nu op het hoogste niveau sinds het begin van het jaar.

In de afgelopen negen weken is de zogenoemde virusvracht vertienvoudigd, blijkt uit de wekelijkse cijfers van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM).

Het aantal virusdeeltjes in het riool is aanzienlijk hoger dan vorig jaar rond deze tijd. De concentraties zijn wel lager dan in juli 2022. De rioolwatermetingen zijn tegenwoordig de enige manier om de verspreiding van het coronavirus in de gaten te houden, nu de centrale coronatesten zijn afgeschaft.

Volgens onderzoeksinstituut Nivel gaan de afgelopen weken relatief veel mensen van 65 jaar en ouder met coronaklachten naar de huisarts. Dat begon half juni. Ouderen kunnen bij besmetting meer risico lopen dan anderen om er ernstig ziek van te worden. Daarom kunnen zij in het najaar een vaccin tegen het virus krijgen.

Onrust Rode Zee verstoort havens wereldwijd, zegt rederij Maersk

KOPENHAGEN – Vrachtschepen over de hele wereld ondervinden inmiddels hinder van de onrust in de Rode Zee, waar Houthi-rebellen uit Jemen schepen aanvallen. Dat stelt A.P. Møller-Maersk in een woensdag verschenen verklaring. De grote Deense containerrederij spreekt van een kettingreactie die ook tot verstoringen op alternatieve routes leidt.

Vrachtschepen, waaronder die van Maersk, mijden nu de Rode Zee en varen om via Afrika. “Havens in heel Azië, waaronder Singapore, Australië en Shanghai, ervaren vertragingen door omgeleide schepen en verstoorde dienstregelingen als resultaat van de golfeffecten van de Rode Zee”, stelt Maersk. Deze problemen beïnvloeden routes “die essentieel zijn voor de handel met het Verre Oosten, West-Centraal-Azië en Europa”.

De rederij wijst op haar netwerk in Oceanië, dat lijdt onder vertragingen in Zuidoost-Azië. Deze “vormen een risico op verstoringen in Australische havens door de bundeling van schepen bij aankomst, wat langere wachttijden en andere vertragingen tot gevolg heeft”, aldus Maersk.

Maersk constateert al langer dat de onrust in de Rode Zee grote hinder veroorzaakt voor de internationale scheepvaart. De Houthi’s vallen schepen aan als vergelding voor de steun aan Israël. In mei uitte de containerrederij nog haar zorgen over een mogelijke uitbreiding van de onrust, nadat de rebellen hadden gedreigd ook schepen in de Middellandse Zee aan te vallen.

Vrouw perst oud-werkgever af na faillissement: OM eist gevangenisstraf

ARNHEM – Een 33-jarige vrouw uit Veenendaal hoorde vandaag in de rechtbank in Arnhem een gevangenisstraf van 24 maanden waarvan 3 maanden voorwaardelijk tegen zich eisen. Samen met twee medeverdachten, haar 28-jarige broer uit Amsterdam en een 27-jarige man uit Amerongen, stond de vrouw terecht voor afpersing van haar oud-werkgever.

De vrouw had na een faillissement van de werkgever nog geld tegoed. “Het is uitermate begrijpelijk dat iemand die inkomsten misloopt door een faillissement daar kwaad, teleurgesteld en verdrietig over is. Wat niet begrijpelijk en ook niet acceptabel is, is dat dan deze oplossing gekozen wordt” aldus de officier van justitie.

De afpersing speelde zich af over een periode van anderhalve maand in 2023 in Duiven, Zevenaar en Veenendaal. Niet alleen werden zeer dreigende telefoontjes gepleegd naar de oud-werkgever, ook werd hij thuis opgezocht. Op 29 mei 2023 werd de auto die op de oprit van de aangever stond in brand gestoken. Een dag later kreeg het slachtoffer een telefoontje dat hij “gezien wat er gebeurd was, nu echt moest gaan betalen.”

Volgens de officier van justitie geven verdachten elkaar de schuld, bagatelliseren de gebeurtenissen, minimaliseren hun eigen rol en proberen onder het bewijs uit te komen door telefoons te wisselen of te zeggen dat hun toestellen, nummers en social media-accounts ook en vooral op cruciale momenten, door anderen werden gebruikt.

Tegenover deze ontkenningen en uitvluchten staat volgens het OM voldoende bewijs. De vrouw was de instigator, de opdrachtgeefster en drijvende kracht die informatie bezat, maar zij pleegde ook uitvoeringshandelingen. Haar broer was de spil in het geheel, de schakel tussen haar en de uitvoerders, maar hij pleegde zelf ook uitvoeringshandelingen.

De 27-jarige man was een uitvoerder, maar wel één die juist zorgde voor de grootste dreiging en vrees, aldus de officier van justitie: “Zij hebben allen een wezenlijke en significante bijdrage geleverd en vormden alle drie min of meer gelijkwaardige en noodzakelijke schakels in de keten van deze escalatie.” Vanwege deze nauwe en bewuste samenwerking kan er gesproken worden van medeplegen.

De officier van justitie stond stil bij de enorme gevolgen voor de oud-werkgever en zijn gezin: “Aangever en zijn gezin hebben lange tijd in angst geleefd. Wat is de volgende stap? Wat gaat er nu gebeuren? De dreigingen waren van uitzonderlijke ernst; dreigen dingen en mensen in de fik steken, vrouwen te verkrachten, dat staat toch in geen enkele verhouding tot een paar duizend euro? Hoe halen zij zich dit in het hoofd?”, zo hield de officier van justitie de verdachten voor.

De vrouw eiste bovendien aanzienlijk meer geld dan de 2000 euro waar ze volgens de curator die het faillissement afwikkelt nog recht op zou hebben.

Het feit dat verdachten geen openheid van zaken geven, werkt strafverhogend. Alles afwegende komt de officier van justitie tot een eis van 24 maanden waarvan 3 maanden voorwaardelijk voor de vrouw en voor de 27-jarige man.

Tegen de 28-jarige man eiste de officier van justitie een gevangenisstraf van 30 maanden waarvan 3 maanden voorwaardelijk.

Schoof bij MH17-herdenking: rechtvaardigheid vraagt om lange adem

Dick Schoof

VIJFHUIZEN – “Rechtvaardigheid vraagt om een lange, lange adem.” Die boodschap hield de nieuwe premier Dick Schoof nabestaanden voor in een speech ter herdenking van het neerhalen van vlucht MH17. “We hebben de tijd. Het geduld. Het doorzettingsvermogen”, zei Schoof tijdens de bijeenkomst om de vliegramp van tien jaar geleden te herdenken.

Dat Nederland die lange adem heeft, is wat de premier betreft ook zijn “boodschap aan de schuldigen”. Hij benadrukt dat er al veel stappen richting gerechtigheid zijn gezet, maar “dat een veroordeling niet hetzelfde is als iemand achter de tralies hebben”.

Schoof was vanuit zijn positie als oud-Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid en topambtenaar van het ministerie van Justitie en Veiligheid ook betrokken bij het onderzoek naar de toedracht van de vliegramp. Maar de dag van de herdenking staat in het teken van de slachtoffers, benadrukte hij tegenover de nabestaanden.

Samenkomen

Het is volgens hem belangrijk om “samen te komen. Hun namen te noemen. En hen in ons hart, onze herinneringen en onze verhalen levend te houden. 298 keer.”

“Vandaag bent u hier voor uw zoon of dochter. Voor uw ouders, uw broer of uw geliefde. Zij zijn het, die u naar hier hebben gebracht. In de wetenschap dat u hen hier vandaag zult vinden, in de ontmoeting met elkaar. En als u weer van hier vertrekt, hoop ik dat dat gevoel met u meereist. Niet alleen vandaag, maar ook alle andere dagen. Totdat u elkaar hier weer ontmoet. Om opnieuw te vertellen. Opnieuw te delen. En levend te houden, wat nooit gestorven is.”

Faillissement dreigt voor van drugshandel verdachte Bulk Terminal Zeeland

MIDDELBURG – Het in opspraak geraakte overslagbedrijf Bulk Terminal Zeeland heeft uitstel van betaling gekregen. Het bedrijf staat aan de rand van de afgrond omdat het vanaf 24 juli een jaar dicht moet, door vermeende banden met de georganiseerde drugshandel.

Uitstel van betaling is vaak een voorbode van faillissement.

De Vlissingse burgemeester Bas van den Tillaar nam het besluit om de panden en het terrein van het op- en overslagbedrijf in het havengebied te sluiten op basis van onderzoek door de politie.

De politie en de FIOD hebben in mei gezamenlijk drie directeuren van het bedrijf aangehouden onder leiding van het Openbaar Ministerie (OM). Deze mannen van 59, 56 en 43 jaar worden verdacht van het invoeren van cocaïne uit Zuid-Amerika, deelname aan een criminele organisatie en valsheid in geschrifte.

Aan het bedrijf is tot 8 oktober voorlopig uitstel van betaling verleend.

Vrachtwagen gekanteld in Den Ham, chauffeur ernstig gewond

Foto: News in Beeld - Bert Kamp

DEN HAM – Op de Vriezendijk in Den Ham is woensdagmiddag een vrachtwagen gekanteld.

Politie, brandweer en ambulance zijn ter plekke.

De chauffeur van de vrachtwagen is bij het ongeval ernstig gewond geraakt. De ambulance is met spoed naar het ziekenhuis vertrokken.

De Vriezendijk is volledig afgesloten in beide richtingen. De Forensische Opsporing afdeling verkeer komt ter plaatse onderzoek doen naar de toedracht.

Renewi werkt aan Gentse verwerkingsfabriek voor afgedankt plastic

GENT – Afvalbedrijf Renewi gaat samenwerken met het Britse bedrijf Freepoint bij de bouw van een verwerkingsfabriek voor afgedankt plastic in Gent. In de fabriek zullen kunststoffen die anders verbrand worden, omgezet tot grondstoffen voor nieuwe producten.

Renewi en recyclingbedrijf Freepoint gaan in de nieuwe centrale gebruikmaken van een nieuwe technologie die pyrolyse heet. Daarbij wordt plastic verhit in een luchtdichte ruimte, waarna een olieachtige substantie ontstaat die als grondstof voor nieuwe producten kan worden gebruikt. De samenwerking markeert volgens beide bedrijven “een belangrijke ontwikkeling in de circulaire economie van Europa”.

De plannen voor de nieuwe fabriek zijn opmerkelijk omdat Nederlandse afvalbedrijven onlangs waarschuwden voor een crisis in de recycling van kunststoffen.

Volgens de brancheorganisatie Vereniging Afvalbedrijven is de vraag naar kunststof recyclaat onvoldoende en daardoor niet meer rendabel.

Sportvliegtuigje neergestort bij Hilversum, twee gewonden

HILVERSUM – Woensdagmiddag rond 12.15 uur is een sportvliegtuigje neergestort op het vliegveld van Hilversum, meldt de politie.

Twee inzittenden van het toestel zijn gewond naar het ziekenhuis gebracht. Hoe ernstig hun verwondingen zijn, is niet duidelijk.

Hulpdiensten zijn ter plaatse en doen onderzoek.

Oud-kandidaat-premier Plasterk niet vervolgd om medisch bedrijf

Ronald Plasterk

AMSTERDAM – Ronald Plasterk, die eerder dit jaar in beeld was om premier te worden van het huidige kabinet, wordt niet vervolgd voor mogelijk gesjoemel bij een medisch bedrijf. Dat heeft het Openbaar Ministerie woensdag bekendgemaakt. Advocaat Henri Sarolea had aangifte tegen Plasterk gedaan, omdat die de wet zou hebben overtreden.

Plasterk zou zijn toenmalige farmaceutische bedrijf in 2022 ten onrechte hebben opgevoerd als ‘micro-onderneming’. Zo’n bedrijf mag niet meer dan 3,5 ton op de balans hebben staan, maar het bedrijf van Plasterk was toen al naar eigen opgave 4 miljoen euro waard, zegt Sarolea. Ook was hij te laat met het indienen van jaarverslagen en voerde hij bestuursleden op die nog niet waren aangetreden. Plasterk verkocht het bedrijf in 2022 aan farmaceut CureVac voor 32 miljoen euro.

Volgens het Openbaar Ministerie is er “geen overtuigend bewijs dat er daadwerkelijk onjuiste inhoudelijke informatie verstrekt is”, omdat het de vraag is “of er sprake is geweest van opzet bij deze ogenschijnlijke vormfouten”.

Plasterk gaat nog niet helemaal vrijuit. Het OM stuurt de aangifte namelijk door naar de Belastingdienst. Sommige jaarrekeningen zijn inderdaad te laat ingediend. De fiscus kan daarvoor een boete opleggen of alsnog een rechtszaak beginnen. Aangever Sarolea toont zich tevreden met die stap van justitie. “Ik heb een zeer uitvoerige brief van het OM gehad, waarin helder uiteengezet wordt dat men nader onderzoek nodig acht. Het is geen onzinklacht geweest, zoveel staat vast. De kwestie is dan ook nog niet definitief afgesloten.”

De aangifte van Sarolea tegen Plasterk staat los van andere klachten over de oud-politicus. Zo zou hij patenten van anderen hebben geclaimd en daar miljoenen mee hebben verdiend. Voor zover bekend loopt daar nog een onderzoek naar.

Plasterk zei aan de telefoon verder geen commentaar te willen geven op de kwestie.

Burgemeester Hilversum tegen nabestaanden MH17: ik voel uw pijn

herdenking vliegramp MH17

HILVERSUM – Hoewel Gerhard van den Top nog geen burgemeester was ten tijde van de ramp met MH17, kent hij de verhalen van de nabestaanden van de vijftien slachtoffers uit Hilversum. “Ik ben hier om u te laten weten dat ik uw pijn voel en uw verlies ook in mij draag”, zei hij tijdens de herdenking van de vliegramp in het Dudokpark.

“Ik was er niet bij, in die vreselijke dagen voor u. Ik verkeerde niet in die onbeschrijflijke onzekerheid die u op die dag heeft ervaren. Ik heb niet dat lijstje hoeven tekenen, ik heb niet dat telefoontje gehad, niet dat ondraaglijke verlies hoeven lijden van een kind, een broer, een neef, een ouder, een heel gezin, een geliefde”, zo sprak Van den Top, die sinds 2022 burgemeester van Hilversum is. De “rampzalige datum” van 17 juli 2014 is volgens hem “voor altijd in de ziel van Hilversum en in ons land gekrast”.

Ook Thomas Schansman, een van de nabestaanden, nam het woord tijdens de herdenking. Hij verloor zijn achttienjarige zoon Quinten bij de vliegramp. Schansman volgde alle onderzoeken en strafzaken tegen de verantwoordelijken. Hij laakte de houding van Rusland en de Russische president Poetin, die betrokkenheid bij het neerhalen van MH17 ontkent.

‘Middelvinger’

“Rusland steekt een middelvinger tegen ons op, een middelvinger tegen de internationale rechtsorde”, aldus Schansman. “Tien jaar sluiten we vandaag af. Maar er is niks afgesloten, want verdriet sluit je niet af. Maar deze dag is wel waardevol, met zoveel mensen om ons heen.”

Na de speeches las oud-burgemeester Pieter Broertjes de namen op van Hilversumse slachtoffers van de vliegramp. Daarna volgde een minuut stilte en werden zonnebloemen neergelegd bij het monument voor de slachtoffers van MH17.

Zonnebloemen

Vijftien Hilversummers zaten aan boord van het toestel dat tien jaar geleden werd neergehaald boven Oekraïne. Op verschillende plekken in Hilversum zijn voor de herdenking schalen met zonnebloemen neergezet. Het wrak van het toestel van Malaysia Airlines kwam destijds neer in een veld vol zonnebloemen. Ook in het monument voor de vliegramp zijn zonnebloemen opgenomen.

De Hilversumse herdenking wordt voortaan iedere vijf jaar georganiseerd, net als de landelijke MH17-herdenking in Vijfhuizen.

Vijf maanden cel voor bedreigen burgemeester rond komst asielhotel

azc Albergen

ALMELO – De rechter in Almelo heeft een 49-jarige man uit Albergen veroordeeld tot vijf maanden cel, waarvan drie voorwaardelijk, voor het bedreigen van burgemeester Anko Postma van de gemeente Tubbergen en verboden wapenbezit. Ook mag de verdachte drie jaar lang geen contact hebben met de burgemeester, niet in zijn woonplaats komen of in het gemeentehuis van Tubbergen.

De straf is gelijk aan de eis van het Openbaar Ministerie. De verdachte bekende tijdens de zitting dat hij een gps-tracker had geplaatst onder de auto van de burgemeester, al was dit niet om te bedreigen, zei hij. Volgens de verdachte wilde hij er onderzoek mee doen naar de woonplaats van de burgemeester.

De rechter vond de dreiging wel aanwezig omdat De V. eerder dreigende taal zou hebben geuit tijdens een informatieavond over de komst van de asielzoekers. Ook was bekend dat de oud-marechaussee een wapen had en dat de gps-tracker, een zogeheten AirTag van Apple, geplaatst was in een “bedreigende sfeer” rondom de komst van de asielzoekers. “Dan kun je wel zeggen ‘ik had het doel niet” maar dan is die dreiging wel aanwezig”, concludeerde de rechter. Verder verweet hij de verdachte een gebrek aan zelfreflectie. “U toont op geen enkele wijze het besef dat u fout bent geweest.”

De V. was een tegenstander van de komst van ongeveer 150 asielzoekers naar een hotel in Albergen, een dorp in de Overijsselse gemeente. Het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) kocht het voormalige hotel in augustus 2022. Een deel van de inwoners van Albergen verzette zich fel tegen dit plan en probeerde het via de rechter tegen te houden. Ook werd het gebouw beschoten met een luchtbuks en werd er brand gesticht op het terrein.

Duitse politie haalt dronken vrachtwagenchauffeur van de A1

MUNSTER – Woensdagochtend vroeg rond 01.34 uur heeft de Duitse politie bij een tankstation en rustplaats aan de A1 een 42-jarige vrachtwagenchauffeur aangehouden die onder invloed van alcohol reed.

Volgens de eerste bevindingen reed de 42-jarige over de A1 richting Dortmund. Getuigen waarschuwden de politie toen ze zagen dat de vrachtwagenchauffeur al slingerend over de A1 reed. In sommige gevallen moesten andere weggebruikers de vrachtwagen zelfs ontwijken.

De politie kon de chauffeur aanhouden bij het tankstation en de rustplaats van Münsterland West. Tijdens de controle constateerden de politieagenten tekenen van dronkenschap bij de man en voerden een ademalcoholtest uit. De test toonde 2,7 promille aan.

De agenten hebben het voertuig aan de ketting gelegd. De chauffeur wordt strafrechtelijk vervolgd, aldus de politie.

Vrachtwagen rijdt met volle snelheid op rijdende wegafzetting, beide chauffeurs zwaargewond [+foto’s]

Foto: Duitse Politie

SCHWEINFURT – Op de Duitse A71 in de richting van Schweinfurt ter hoogte van knooppunt Suhl is woensdagochtend een vrachtwagen zonder te remmen op een rijdende wegafzetting gereden.

De rijdende wegafzetting bevond zich op de rechterrijstrook om de wegwerkzaamheden ter plaatse af te schermen.

Door de klap werd de vrachtwagen met de borden over de weg geduwd en kwam over beide rijstroken tot stilstand. De 50-jarige chauffeur van de rijdende afzetting zat bekneld in zijn cabine.

Foto: Duitse Politie

Beide chauffeurs raakten ernstig gewond en werden naar nabijgelegen ziekenhuizen gebracht. Een traumaheli werd ingezet om medische zorg te verlenen aan de betrokkenen bij het ongeval.

De volledige afsluiting richting Schweinfurt blijft voorlopig van kracht. Om de voertuigen te bergen is een kraan nodig, meldt de Duitse politie.

LAATSTE NIEUWS

Automobilist omgekomen na aanrijding met vrachtwagen in Almkerk [+foto]

ALMKERK - In het Noord-Brabantse dorp Almkerk is zaterdag de bestuurder van een auto om het leven gekomen nadat het voertuig in aanrijding was...
×