Clicky

zaterdag 21 september 2024 - 15:48 uur
Transport GmbH
Home Blog Pagina 110

Luchthavenvakbond Parijs dreigt met nieuwe staking tijdens Spelen

Luchthaven Orly Parijs

PARIJS – Een kleine vakbond bij het Parijse luchthavenbedrijf ADP waarschuwt voor een staking op vrijdag, de dag van de openingsceremonie van de Olympische Spelen. Daarmee negeert de vakbond een recente deal met het bedrijf.

Vorige week dinsdag bliezen vakbonden voor Parijse luchthavenmedewerkers een staking op een andere dag nog af omdat er een akkoord was bereikt met ADP. De bonden eisten dat medewerkers van luchthavens in de Franse hoofdstad een olympische bonus krijgen.

Die kregen ze ook, maar volgens Force Ouvriere (FO), een van de vakbonden die bijna 12 procent van het ADP-personeel vertegenwoordigt, is dat niet voldoende. Het akkoord leverde slechts “gedeeltelijke en bescheiden winsten” op, volgens FO, die verwijst naar een “gevoel van ontevredenheid” onder de werknemers.

Omdat vrijdag de openingsceremonie van de Spelen is, zijn er tijdens een deel van de dag al geen civiele vluchten toegestaan in een straal van 150 kilometer rond Parijs, waardoor de potentiële impact van de staking wordt beperkt.

Hoofd Secret Service: aanslag Trump grootste blunder in decennia

Kimberly Cheatle

WASHINGTON – Het hoofd van de Amerikaanse Secret Service Kimberly Cheatle erkent dat haar dienst gefaald heeft bij de bescherming van oud-president Donald Trump.

Op een hoorzitting in het Huis van Afgevaardigden noemde Cheatle de mislukte moordaanslag op Trump “de grootste operationele blunder van de Secret Service in decennia”.

Cheatle zei dat de bescherming van Amerikaanse leiders “een plechtige missie” is. “Op 13 juli hebben we gefaald.” Volgens Cheatle moet de dienst leren van wat er gebeurd is. Ze zei “hemel en aarde te zullen bewegen” om herhaling te voorkomen.

Brussel keurt subsidieprogramma voor verhuizing van boeren goed

BRUSSEL – Nederland krijgt toestemming van de Europese Commissie veehouders financieel te ondersteunen die vrijwillig vertrekken uit de buurt van een gevoelig natuurgebied. De boeren mogen bij elkaar voor 105 miljoen euro geholpen worden om een nieuw agrarisch bedrijf te beginnen. Dat mag zowel in een andere regio in Nederland als elders in de Europese Unie.

Of Nederland na deze EU-goedkeuring inderdaad verder gaat met dit verhuisplan en het uitkeren van de bijbehorende subsidies is nog niet beslist. Dat is aan de nieuwe minister van Landbouw Femke Wiersma.

Veehouderijen met een te hoge stikstofafzetting kunnen volgens het voorstel de subsidie gebruiken voor onder meer onderzoek naar een eventuele nieuwe locatie voor het bedrijf, voor het bouwen of verbouwen van stallen op een nieuwe locatie of juist voor het ontmantelen van de huidige gebouwen.

Voor het geven van staatssteun, zoals bij dergelijke uitkoop- of verhuisregelingen, moeten EU-landen altijd toestemming vragen aan de Europese Commissie. Die onderzoekt of de subsidie tijdelijk is en binnen de EU-doelen past. Zo moet oneerlijke concurrentie binnen de EU worden voorkomen. Het Nederlandse programma voldoet aan de criteria, zo heeft de Europese Commissie laten weten.

Vergelijker: autopremie steeds hoger door dure elektrische auto’s

elektrische auto

EINDHOVEN – Automobilisten zijn steeds meer geld kwijt aan hun autoverzekering. De gemiddelde premie is inmiddels opgelopen tot 90,38 euro per maand, een stijging van ruim 9 procent vergeleken met januari vorig jaar. Dat meldt de financiële vergelijkingssite Geld.nl op basis van eigen onderzoek. De kenners verwachten dat de verzekeringspremie voorlopig blijft stijgen.

Een belangrijke reden voor de stijgende premies is dat het bedrag dat autoverzekeraars uitkeren aan klanten met schade voor het vierde jaar op rij fors toeneemt. Dit komt doordat er steeds meer elektrische auto’s rondrijden, die duurder zijn om te repareren dan een benzineauto. Ook worden auto-onderdelen steeds geavanceerder en dus duurder om te vervangen.

In de grote steden betalen automobilisten de hoogste premies. Zo kost een WA-verzekering in Den Haag gemiddeld 122,69 euro per maand. In een kleinere stad zoals Assen is dit 73,43 euro per maand.

“In Den Haag is relatief veel verkeersdrukte, waardoor het risico op schades aan je voertuig groter is. Dit drijft de gemiddelde premie in die provincie op. Verder kijken verzekeraars naar de criminaliteitscijfers in de regio”, aldus de site.

Kremlin boos over weigering van Russische journalisten bij Spelen

Poetin

MOSKOU – Het Kremlin vindt het “onacceptabel” dat Frankrijk sommige Russische journalisten geen toestemming geeft verslag te doen van de Olympische Spelen in Parijs. Een woordvoerder beschuldigt Frankrijk van het ondermijnen van de persvrijheid.

De Franse minister van Binnenlandse Zaken Gérald Darmanin maakte zondag bekend dat 4000 accreditatieverzoeken zijn afgewezen. Ongeveer honderd journalisten zijn niet geaccrediteerd door zorgen over spionage. Een aantal van hen komt uit Rusland en Belarus.

De beschuldiging van het Kremlin komt een dag na de veroordeling van de Amerikaanse journalist Evan Gershkovich in Rusland. Hij is schuldig bevonden aan spionage en heeft zestien jaar celstraf gekregen. Vanuit het Westen klonk veel kritiek op deze zaak.

De relatie tussen Frankrijk en Rusland is sterk verslechterd sinds de Russische inval in Oekraïne dat door de regering in Parijs met wapens wordt gesteund.

Media VS: Harris belde zondag urenlang om steun te vergaren

Kamala Harris

WASHINGTON – De Amerikaanse vicepresident Kamala Harris zat zondag ruim tien uur aan de telefoon om steun te vergaren voor haar kandidatuur voor het presidentschap, melden Amerikaanse media.

Zij schrijven dat de politica sprak met meer dan honderd mensen, onder wie partijleiders, Congresleden en gouverneurs.

Harris sprak onderen anderen met Democratische oud-presidenten, meldt CNN. Bill Clinton en diens vrouw Hillary, voormalig presidentskandidaat en oud-minister van Buitenlandse Zaken, hebben zich al achter Harris geschaard.

Barack Obama heeft zijn steun niet uitgesproken. Hij zei zondag vertrouwen te hebben dat de partij een proces kan creëren waarmee een “uitmuntende kandidaat” wordt geselecteerd.

Lufthansa Technik en Boeing tekenen licentieovereenkomst voor aanpassingen aan de cabine van de 787 Dreamliner

Foto: Boeing

FARNBOROUGH – Boeing en Lufthansa Technik hebben een overeenkomst aangekondigd om Lufthansa Technik aan te wijzen als het eerste door Boeing gelicentieerde Service Center (BLSC) voor cabineaanpassingen op 787 Dreamliner-vliegtuigen, waardoor er meer keuze en capaciteit op de markt komt.

Als BLSC heeft Lufthansa Technik een licentie om als externe MRO-dienstverlener (maintenance, repair and overhaul) interieurmodificaties uit te voeren aan de 787.

“We zijn verheugd om extra capaciteit voor interieurmodificatie te bieden aan 787-eigenaren en -exploitanten door Lufthansa Technik aan te wijzen als een Boeing Licensed Service Center. Door deze nieuwe samenwerking profiteren klanten van Lufthansa Technik’s tientallen jaren aan MRO-ervaring en vertrouwdheid met het 787-platform,” aldus Doug Backhus , vice-president van Boeing Cabins, Modifications and Maintenance.

Operators, verhuurders en andere bedrijven met 787 cabine modificatie behoeften hebben nu de keuze om met Lufthansa Technik te werken. Als BLSC voor 787 cabine modificaties, kan Lufthansa Technik een nieuw cabine interieur ontwerpen, de bijbehorende engineering leveren en de integratie uitvoeren in overeenstemming met de wensen van de klant.

Foto: Boeing

Samen met de licentie die door Boeing wordt verleend, zal Lufthansa Technik ook de certificering van de modificatie projecten dekken. De cabine modificaties op de populaire long-haul widebody zullen worden uitgevoerd in een van de wereldwijde netwerk faciliteiten van de MRO provider.

“Dit is een geweldige bevestiging van Boeing van Lufthansa Technik’s uitstekende cabinemodificatieservices. Klanten die het interieur van hun Dreamliner willen modificeren, kunnen bij ons terecht voor het volledige scala aan services. Als Boeing’s erkende Service Center voor cabinemodificatie van de 787, zijn we verheugd om onze expertise op dit gebied in te brengen en extra capaciteit te creëren in de markt als ‘s werelds grootste MRO-provider”, aldus Harald Gloy , Chief Operating Officer bij Lufthansa Technik.

Beide partijen zullen de nodige voorbereidingen blijven treffen om Lufthansa Technik in staat te stellen in 2025 met het eerste 787-cabinemodificatieproject te beginnen. De BLSC zal het bestaande aanbod van Boeing voor 787-interieurmodificaties aanvullen met extra capaciteit voor de markt.

Foto: Boeing

Deze overeenkomst over aanpassingen aan de cabine van de 787 volgt op de voltooiing van het eerste basisonderhoud aan een 787 Dreamliner in april bij Lufthansa Technik Malta.

Bijrijder zwaargewond nadat vrachtwagen tegen boom rijdt [+foto’s]

Foto: Duitse Politie

SOTTRUM – Een 56-jarige man raakte maandagochtend ernstig gewond bij een verkeersongeval op Duitse B75 tussen Hassendorf en Sottrum.

Volgens de huidige bevindingen reed een 43-jarige chauffeur van een trekker met oplegger rond 09.30 uur richting Sottrum. Door nog onbekende redenen is de vrachtwagen in een rechte lijn naar rechts van de weg afgeweken en aan de bijrijderskant tegen een boom gebotst.

De bijrijder kwam bekneld te zitten in de cabine. De brandweer moest de man uit het wrak  bevrijden. Vervolgens werd hij met een reddingshelikopter naar een ziekenhuis gevlogen.

De chauffeur van de vrachtwagen raakte lichtgewond.

Voor de bergings- en reddingswerkzaamheden moest de B75 enkele uren afgesloten worden.

ACM spreekt Meta aan op misleiding consumenten met term ‘gratis’

DEN HAAG – Europese consumententoezichthouders, waaronder de Nederlandse Autoriteit Consument en Markt (ACM), spreken Meta aan op misleiding van consumenten bij de introductie van betaalde accounts. Volgens de waakhonden heeft het Amerikaanse techbedrijf consumenten onder druk gezet bij het bieden van de keuze tussen een betaalde en een zogenaamd ‘gratis’ versie van Facebook of Instagram.

Die gratis versie is niet helemaal gratis. Bij de keuze voor die versie geven consumenten Meta namelijk toestemming om hen op basis van hun gegevens gepersonaliseerde advertenties te tonen. Daarmee accepteren consumenten dus dat Meta geld verdient met het gebruik van hun gegevens.

De toezichthouders zien bij Meta verschillende praktijken die mogelijk in strijd zijn met de regels voor de bescherming van consumenten. De informatie over hoe Meta voorkeuren en gegevens van consumenten gebruikt voor de advertenties, is bijvoorbeeld ook lastig te vinden. Pas na veel doorklikken in de app of op de website kom je er iets over te weten.

Gedwongen

Ook stellen de waakhonden vraagtekens bij het feit dat consumenten gedwongen worden te kiezen voor een bepaalde abonnementsvorm en geen toegang krijgen tot hun account totdat zij een keuze hebben gemaakt. Dit terwijl platforms als Facebook en Instagram volgens de ACM en de andere organisaties tegenwoordig belangrijk zijn voor het sociale leven van veel mensen.

Meta krijgt nog tot 1 september de tijd om te reageren op een brief die de toezichthouders samen met de Europese Commissie hebben opgesteld. Daarna volgt mogelijk handhavend optreden, zoals een boete, als Meta niet ingrijpt en de nodige stappen onderneemt.

Meer passagiers maar opnieuw minder vracht voor Schiphol in juni

SCHIPHOL – Er reisden bijna 6 miljoen passagiers van, naar of via Schiphol in juni 2024. Het is een toename van 5 procent ten opzichte van 2023. De meeste passagiers gingen op reis naar Spanje, Groot-Brittannië, Italië, Griekenland en de Verenigde Staten. Het aantal vluchten van en naar Schiphol was 40.857. Dat is een stijging van 5 procent ten opzichte van 2023.

Aantal passagiers

In juni 2024 reisden er bijna 6 miljoen passagiers van, naar of via Schiphol. Daarvan reisden 3,8 miljoen passagiers direct van of naar Schiphol. Amsterdam Airport Schiphol was voor hen de luchthaven van vertrek of aankomst. 2,1 miljoen passagiers hadden een overstap op Schiphol. Dit zijn ruim een miljoen unieke passagiers, die in de internationale telwijze tweemaal worden geteld: als passagier bij aankomst en als passagier bij vertrek.

Meest populaire bestemmingen

4,3 miljoen passagiers gingen naar of kwamen van een bestemming in Europa, 1,6 miljoen van of naar een intercontinentale bestemming buiten Europa. Spanje was de meest populaire bestemming voor lokaal vertrekkende passagiers. Gevolgd door Groot-Brittannië, Italië, Griekenland en de Verenigde Staten.

Vluchten

Het aantal vluchten van en naar Schiphol was 40.857 in juni 2024. Dat is een stijging van 5 procent vergeleken met 2023. 33.555 vluchten gingen van en naar Europese bestemmingen, 7.302 naar intercontinentale bestemmingen.

Vrachtvervoer

Het aantal volledige vrachtvluchten was 7 procent lager dan in juni 2023. In juni 2024 waren er 1.241 vrachtvluchten, in 2023 waren dat er 1.337. Het totale vervoerde volume was in juni 2024 121.648 ton. Dat is een toename van bijna 8 procent ten opzichte van 2023.

Lichaam in Frankrijk vermiste Nederlandse vrouw (73) gevonden

Marjan Roozendaal vermist in Frankrijk

VACQUIÈRES – Het lichaam van de in Frankrijk vermiste Nederlandse vrouw is gevonden, laat Stichting Reddingshonden RHWW weten. De 73-jarige Marjan Roozendaal had op 14 juli camping Parc Le Duc in Vacquières verlaten, daarna ontbrak elk spoor. Haar lichaam is “redelijk dicht bij de camping gevonden”, aldus een woordvoerder van RHWW. Duidelijk is dat ze door een ongeval om het leven is gekomen.

De reddingshonden van RHWW gaven zondag “een indicatie” van een spoor in het gebied waar werd gezocht, aldus de woordvoerder. RHWW zocht met veertien honden en negentien mensen naar de vrouw. Maandagochtend werd de zoektocht hervat, waarna het lichaam na een uur werd gevonden.

De woordvoerder kan in verband met de privacy niet meer delen over de situatie waarin de vrouw is gevonden. Wel zegt hij dat ze in de natuur is gevonden en dat er sprake is geweest van een ongeluk. Het lichaam moet nog geborgen worden.

Volgens verschillende media maakte de familie zich al snel zorgen over de vrouw omdat zij beginnende Alzheimer zou hebben. Het ministerie van Buitenlandse Zaken verleent de nabestaanden consulaire bijstand en staat in contact met de lokale autoriteiten.

De medewerkers van RHWW delen momenteel hun bevindingen met de politie. Zij gaan maandag nog niet weg uit Frankrijk, ze nemen “nog even de tijd om de zaak te verwerken”, aldus de woordvoerder. Ze gaan dinsdag of woensdag weer naar huis.

EC stelt 60 miljoen beschikbaar voor extra truckparkeerplaatsen, maar niet in Nederland

ZOETERMEER – De nieuwe Europese Commissie stelt een bedrag van 60 miljoen euro beschikbaar voor de ontwikkeling van een achttien nieuwe truckparkings in zeven Europese Lidstaten.

TLN zegt blij te zijn met de toegekende subsidiegelden en heeft daar samen met zusterorganisaties en koepelorganisatie IRU lang voor gelobbyd. De subsidies zijn bedoeld voor de ontwikkeling van nieuwe beveiligde parkings, maar ook voor de opwaardering van enkele bestaande parkings.

Het gaat om locaties in Bulgarije, Spanje, Frankrijk, Roemenië, Hongarije, Italië en Slovenië. Nederland heeft dit keer geen aanvragen ingediend, omdat er al bij twee eerdere subsidierondes met succes een beroep was gedaan op de Brusselse subsidiepot.

Het bedrag van 60 miljoen euro komt bovenop het bedrag van 141 miljoen euro dat door de vorige Commissie was toegekend aan de ontwikkeling van nieuwe truckparkings.

De IRU verwacht dat er eind september dit jaar nog een bedrag van 320 miljoen euro bij komt.

Overigens laat de Nederlandse ervaring zien dat Europese subsidies alleen geen garantie zijn dat de parkings daadwerkelijk worden gerealiseerd. Van de negen projecten waar Nederland de laatste zes jaar EU-subsidies voor ontving, zijn er nog maar twee daadwerkelijk gerealiseerd. Dat is de uitbreiding van Maasvlakte Plaza en Truckparking Venlo. “Het is te hopen dat de ontwikkeling van de parkings in de andere landen sneller gaat”, aldus TLN.

Blauwtongvirus op meer dan 500 plekken

schapen

DEN HAAG – Het blauwtongvirus is inmiddels op meer dan vijfhonderd plekken in Nederland opgedoken. De teller staat maandag op 503 gevallen, tegen 94 vorige week maandag. Dat heeft de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit laten weten.

De meeste gevallen zijn in Overijssel en Gelderland, het oosten van Noord-Brabant en het noorden van Limburg.

Het blauwtongvirus dook in september vorig jaar op in Nederland, voor het eerst sinds 2009. Daarna verspreidde het virus zich snel. Ruim een week na het eerste geval meldde de overheid dat er zo veel besmettingen waren dat maatregelen geen zin meer hadden. Begin oktober waren meer dan duizend veehouderijen getroffen en in november stond de teller op meer dan vijfduizend getroffen bedrijven.

Na de winter werd het even rustig, maar vorige maand keerde het virus terug. Het is niet duidelijk of de vaccins misschien niet goed gewerkt hebben, of uitgewerkt zijn.

Blauwtong is een ziekte die vooral schapen treft, maar ook geiten, runderen, herten en sommige dierentuindieren kunnen een besmetting oplopen. Het virus veroorzaakt onder meer een blauwe tong, hoge koorts en zwellingen bij vee. Daardoor kunnen ze sterven. Blauwtong wordt onder meer verspreid door besmette knutten, piepkleine steekvliegjes. Het virus is niet besmettelijk voor mensen.

Staatsschulden eurolanden lopen verder op

LUXEMBURG – De staatsschulden van de eurolanden zijn in het eerste kwartaal van dit jaar verder opgelopen ten opzichte van het laatste kwartaal van 2023, meldt het Europese statistiekbureau Eurostat.

De staatsschuld van het eurogebied blijft daarmee op een torenhoog niveau en is nog altijd veel hoger dan EU-lidstaten hebben afgesproken in hun stabiliteits- en groeipact uit 1997.

De schulden in de eurozone waren in de eerste drie maanden van 2024 even hoog als 88,7 procent van de omvang van de economie. In het vierde kwartaal van vorig jaar was dat nog 88,2 procent.

Ten opzichte van het eerste kwartaal van 2023 was wel sprake van een daling. Toen bedroegen de staatsschulden nog 90,1 procent van het bruto binnenlands product (bbp), de maatstaf voor de omvang van de totale economie, van de eurolanden. Over heel 2023 was dat 88,6 procent.

In 2020, 2021 en 2022 bedroegen de staatsschulden ruim 90 procent van het bbp. De schulden liepen in die jaren flink op doordat overheden veel geld moesten bijlenen om alle economische steunmaatregelen te bekostigen na de uitbraak van de coronapandemie. Ook de energiecrisis en de oorlog in Oekraïne zorgden voor extra uitgaven. De begrotingsregels, die een staatsschuld van hoogstens 60 procent voorschrijven, werden opgeschort om deze grootscheepse overheidssteun mogelijk te maken.

Omvaren vanaf 12 augustus 2024 door stremming Julianakanaal

UTRECHT – Rijkswaterstaat start vanaf maandag 12 augustus met het droogzetten van het Julianakanaal tussen Berg aan de Maas en Obbicht. Hiermee komt een einde aan de onveilige situatie waarbij een kapotte bouwkuip in de vaarweg ligt. Rijkswaterstaat gaat deze kuip tijdens de stremming verwijderen.

Daarna wordt het laatste deel van het Julianakanaal dat nog niet verruimd is aangepakt en geschikt gemaakt voor grotere schepen. Het kanaal is daarom tot het voorjaar van 2025 gestremd. Het gevolg hiervan is dat scheepvaartverkeer een tijd zal moeten omvaren via het noorden over de Maas of via het zuiden over het Albertkanaal.

Het scheepvaartverkeer dat regelmatig gebruikmaakt van de doorvaarroute van het Julianakanaal moet vanaf 12 augustus 2024 omvaren. Dat kan via de noordelijker gelegen vaarroute over de Maas (eventueel met een doorsteek via de Zuid-Willemsvaart) en de Bergsche Maas. Schippers kunnen er ook voor kiezen om via het Zuiden hun vaarroute te vervolgen over het Albertkanaal via Antwerpen en zo hun route naar Zeeland te varen, meldt Rijkswaterstaat.

Om schippers vooraf een goede keuze te laten maken wordt voorzien in lichtkranten op de belangrijke knooppunten.

Omvaarroute in het zuiden

Op de zuidelijke omvaarroute zal deze zomer extra hinder ontstaan. Er wordt namelijk gewerkt aan de Kreekraksluizen in Zeeland en aan de Oosterweelverbinding, aan het Albertkanaal bij Antwerpen.

Kreekraksluizen

In de periode van 5 augustus tot 27 september 2024 zijn aan de Kreekraksluizen werkzaamheden gepland. Alleen de Westkolk is beschikbaar en daarom is de capaciteit bij dit sluiscomplex tijdens die periode minder groot. De wachttijd kan oplopen tot 10 uur.

Om de wachtende scheepvaart te faciliteren worden de voorhavens en de vluchthaven Tholen ingericht als wachtlocaties voor de sluis. Rijkswaterstaat zorgt verder voor 24-uurs scheepvaartbegeleiding (vaartuig met bemensing) ter plaatste.

Daarnaast is het afzetten van auto’s tijdelijk verboden, wat de schuttijd bij de sluis kan verkorten. De pleziervaart wordt aangeraden om tijdens de werkzaamheden bij de Kreekraksluizen een andere vaarroute te nemen.

Scheepvaart wordt zo goed mogelijk geïnformeerd over de actuele wachttijden, zodat zij hun plannen daarop kunnen aanpassen en vroegtijdig een keuze kunnen maken om de route te varen met de minste hinder. Toch zullen deze maatregelen lange wachttijden bij de Kreekraksluis niet kunnen voorkomen.

Oosterweelwerken Vlaanderen

Een andere reden dat er hinder kan ontstaan voor scheepvaart op de zuidelijke omvaarroute is de bouw van de kanaaltunnels in het kader van de Oosterweelwerken in het Albertkanaal bij Antwerpen. Hiervoor wordt het Albertkanaal langs één zijde een grote bouwkuip waardoor tijdens het werken slechts eenrichtingsverkeer mogelijk is.

“We hebben intensief overleg met Vlaanderen en de communicatie aan de schippers wordt gezamenlijk afgestemd. Schippers die hun reis via deze route willen voorbereiden wordt aangeraden te kijken op de website Port of Antwerp-Bruges”, adviseert Rijkswaterstaat.

Reden samenloop

“De reden dat we het Julianakanaal stremmen per 12 augustus 2024 is om de totale uitvoeringsduur van het verruimingsproject zo kort mogelijk te houden. We verwachten dat het droge weer bepalend kan zijn voor de doorloopsnelheid van het hele project”, licht Rijkswaterstaat toe.

“De eerste weken waarin we het kanaal over een lengte van 4 km droogzetten, zijn daarom zeer belangrijk. Door deze al in het midden van de zomer te hebben, met naar verwachting droger en zonniger weer, werken we sneller en kunnen we de totale stremming uiteindelijk inkorten. Een definitieve opleverdatum is nog niet te noemen.”

Uitstellen werk Kreekraksluizen niet wenselijk

Het uitstellen van het werk aan de Kreekraksluizen is ook niet wenselijk. Dat zal naar verwachting leiden tot ongeplande stremmingen en niet aanvaardbare veiligheidsrisico’s. De verwachting is dat de sluis zonder het geplande onderhoud binnen afzienbare tijd wordt afgekeurd en dus ongepland gestremd zal worden voor een niet voorzienbare periode (veel langer dan door het geplande onderhoud).

LAATSTE NIEUWS

Brug Uitwellingerga wordt niet meer bediend voor de scheepvaart

UTRECHT - Rijkswaterstaat stopt per direct voor onbepaalde tijd met de bediening voor de scheepvaart van brug Uitwellingerga over de Hoofdvaarweg Lemmer-Delfzijl. Door bediening...
×