Clicky

vrijdag 15 november 2024 - 03:34 uur
Transport Duitsland Oprichten
Home Blog Pagina 105

Twee nieuwe Scania 25P BEV 4×2 voor VHC ActiFood

OOSTERWOLDE – VHC ActiFood uit Oosterwolde heeft twee Scania 25P BEV 4×2 in gebruik genomen. De volledig elektrische voertuigen, met elektrische koel- en vriesopbouw, worden ingezet voor de bevoorrading van horecaondernemers en grootverbruikers in Groningen en Assen.

Directeur Koenraad Winter: “Het serviceniveau van Scania is dusdanig goed dat het voor ons vanzelfsprekend is om deze stap met Scania te zetten.”

Horeca, scholen, ziekenhuizen; overal waar gegeten en gedronken wordt, komt VHC ActiFood leveren. Veel van hun klanten bevinden zich in zero-emissiezones, waar vanaf begin 2025 alleen nog uitstootvrije auto’s worden toegelaten. Vandaar de keuze om elektrische voertuigen aan te schaffen.

Meest optimale configuratie

Het avontuur begon twee jaar geleden toen Scania een analyse maakte van verschillende routes van de groothandel om tot de meest optimale configuratie te komen. “Het is niet alleen de auto die van A naar B moet rijden. Ook de koel- en vriesmotoren verbruiken stroom en de laadklep moet bediend worden,” zegt Winter, die de komende jaren wil investeren in meer emissievrije trucks.

De analyse resulteerde in de Scania 25P bakwagen met een accupakket met een geïnstalleerde capaciteit tot 300 kWh, goed voor een actieradius van ongeveer 250 kilometer. De elektrische motor levert een continu vermogen van 250 kW (340 pk).

Minder impact in stadscentra

Winter vertelt dat de chauffeurs vanwege het stille en soepele rijgedrag enthousiast zijn over hun nieuwe elektrische trucks. Dat de impact in stedelijke gebieden minder is, vindt hij een groot voordeel. “Niet alleen de uitstoot is nul, ze veroorzaken ook nauwelijks geluidsoverlast. Dat is vooral een groot voordeel tijdens het lossen in stadscentra, naast een vol terras bijvoorbeeld. Met diesel aangedreven koel- en vriesmotoren krijgen de chauffeurs regelmatig commentaar wanneer deze moeten blijven draaien om de lading koel te houden.”

In 2005 werd de eerste Scania in gebruik genomen en sindsdien is dit aantal gegroeid naar veertig. De voertuigen zijn aan de buitenkant identiek aan de andere Scania trucks uit het wagenpark van VHC ActiFood. “Deze ingebruikname is misschien heel bijzonder, maar eigenlijk ook weer niet. Zet ze naast een andere P-cabine en ze zien er exact hetzelfde uit. Er zit alleen geen brandstofmotor in; in plaats daarvan rijden ze op stroom,” aldus de directeur.

Eerste elektrische bakwagens

De nieuwe trucks behoren tot de eerste elektrische Scania P25 bakwagens met een elektrische koelopbouw die in Nederland rondrijden. Scania dealer Rinsma leverde de voertuigen en verzorgt ook het onderhoud. Hiervoor heeft VHC ActiFood een reparatie- en onderhoudscontract afgesloten. “Een goede relatie met de garage is voor ons belangrijker dan het product,” besluit Winter.

VHC ActiFood levert een breed assortiment aan producten, van droge kruidenierswaren tot vers, inclusief eigen merkconcepten. Naast de levering van eerlijke producten biedt de alles-in-één partner voor de horeca en grootverbruikers ondersteuning op het gebied van verkoop, trainingen, opleidingen, advies en de ontwikkeling van innovatieve concepten. Met een persoonlijke benadering en toegewijde accountmanagers wordt gestreefd naar een langetermijnrelatie. Kortom: Alles voor een slimme zaak!

Van den Bosch viert zestigjarig jubileum en opent museum

Peter van den Bosch en Rico Daandels

ERP – Logistiek dienstverlener Van den Bosch viert in oktober 2024 haar zestigjarig jubileum. De Erpse transportonderneming werd in 1964 opgericht door Ad van den Bosch.

Met één truck legde hij het fundament voor de huidige organisatie. Zes decennia later is Van den Bosch uitgegroeid tot een wereldspeler in intermodale bulklogistiek met vestigingen in Europa, Afrika en daarbuiten.

Met één vrachtwagen begon de 27-jarige Ad van den Bosch in 1964 voor zichzelf vanuit de Hoogstraat in Erp. Met deze Volvo Titan reed hij elke dag naar Rotterdam om meel op te halen voor de bakkers in Brabant.

Ad van den Bosch begint voor zichzelf

Al snel volgden meerdere wagens en de eerste medewerkers. Ook nam de variatie in lading verder toe. In 1971 opende het bedrijf een kantoor en garage aan het Hoogven in Erp, waar Van den Bosch tot op de dag van vandaag gevestigd is.

Weg, water en spoor

“Van een eenduidige strategie was in de beginjaren nog geen sprake, maar toch groeide de onderneming snel”, vertelt Peter van den Bosch, die de leiding in 1998 van zijn vader overnam.

“Mijn vader greep elke kans op werk aan en groeide met zijn klanten mee.” Vanaf eind jaren tachtig kwam de focus meer en meer op bulktransport. Dit specialisme nam rond de eeuwwisseling een serieuze vlucht. “Sinds 2007 richten we ons volledig op intermodaal bulktransport, waarbij gezocht wordt naar de beste combinatie van weg, water en spoor”, vervolgt Van den Bosch.

“In 2011 werd voor het eerst meer intermodaal dan via de weg vervoerd. Onze vloot telt intussen ruim zesduizend containers en 95 procent van de transporten is intermodaal.”

Vooroplopen

In oktober 2024 bestaat Van den Bosch precies zestig jaar. CEO Rico Daandels is trots op deze bijzondere mijlpaal. “De ontwikkelingen door de jaren heen weerspiegelen de voortdurende drive om voorop te blijven lopen in een veranderende wereld. Van den Bosch is groot geworden door een gedeelde passie voor het vak, ambitie en innovatiekracht. En juist deze kernwaarden, die zo typerend zijn voor Ad en Peter, zie ik nog elke dag terug. Ze zijn verankerd in alles wat we doen en maken ons tot wie we vandaag de dag zijn: The Supply Changer in Bulk. Ik ben er trots op dat ik hier al bijna twintig jaar deel van uit mag maken.”

Van den Bosch-museum

De logistiek dienstverlener laat het zestigjarig jubileum niet onopgemerkt voorbijgaan. Naast een feestavond voor relaties en medewerkers, verrijst per 4 oktober een Van den Bosch-museum aan de Bussele 30 in Erp. In dit museum komt de rijke historie tot leven. Van pionieren in de beginjaren tot de keuze voor bulklogistiek als kernactiviteit en de intermodale groei. Tevens verschijnt in oktober een jubileummagazine over zestig jaar Van den Bosch.

Daandels: “We zijn trots op onze geschiedenis. In het museum en magazine blikken we daarom uitgebreid terug op de afgelopen zes decennia. Dit doen we samen met de mensen die hebben bijgedragen aan onze reis. Want zestig jaar, dat word je niet zómaar.”

Lading oploskoffie uit ladingdiefstal teruggevonden op bedrijfsterrein in Oud-Gastel [+foto]

Foto: Politie Roosendaal

OUD-GASTEL – Afgelopen dinsdag voerde de politie samen met haar ketenpartners (zoals de Douane en gemeente) een integrale controle uit op verschillende bedrijfsterreinen in en rond Roosendaal.

Op een bedrijfsterrein in Oud-Gastel trof de politie in diverse containers een grote hoeveelheid goederen aan waar ‘iets’ mee was. Het ging hierbij om dozen vol met (namaak)kleding, elektronica, paardensportkleding, drank en twintig pallets met oploskoffie. Het ging om een totale hoeveelheid van ruim 2400 kg koffie.

De koffie bleek afkomstig te zijn van ladingdiefstal. Bij ladingdiefstal worden complete trailers door professionele bendes gestolen. Deze bendes hebben zich gespecialiseerd in dit soort diefstallen en trekken vaak in georganiseerd verband heel Europa door. Dit verschijnsel noemt men mobiel banditisme.

Naar aanleiding van het aantreffen van de goederen loopt er momenteel een onderzoek. De politie hoopt snel verdachten aan te kunnen houden.

Verkeersboetes volgend jaar opnieuw duurder

DEN HAAG – De boetes voor veel verkeersovertredingen worden volgend jaar tien euro hoger. Dat staat in een voorlopige lijst met boetebedragen die minister David van Weel (Justitie en Veiligheid) naar de Tweede Kamer heeft gestuurd.

Het vasthouden van een telefoon tijdens het rijden kost nu bijvoorbeeld nog 420 euro, dat wordt 430 euro. Op “niet links inhalen” staat nu 300 euro, volgend jaar is dat 310 euro. Dat wordt ook het bedrag voor door rood rijden. Bovenop alle boetes komt nog 9 euro aan administratiekosten.

Een woordvoerder van het Openbaar Ministerie zegt dat de definitieve bedragen nog kunnen veranderen, maar dat “de verwachting is dat dit het wordt”. De bedoeling is dat de verhogingen op 1 januari ingaan.

De hoogtes van de verkeersboetes zijn onderwerp van politieke discussie. Het Openbaar Ministerie vindt dat ze niet in verhouding staan tot de boetes bij zwaardere overtredingen. Van Weel is het daarmee eens, zei hij begin deze maand in een debat. Hij beloofde de boetes niet “eigenstandig” te verhogen, maar nog wel een inflatiecorrectie door te voeren. Komend jaar komt dat neer op een verhoging van 3,2 procent.

Passagier van vlucht uit Suriname smokkelt cocaïne in scootmobiel [+foto’s]

Foto: Douane

SCHIPHOL – Een passagier van een vlucht vanuit Suriname naar Nederland is op 20 september gecontroleerd door de Douane. Bij deze controle werd ook de ingecheckte scootmobiel van de passagier onderzocht.

Tijdens de inspectie zagen de Douaniers lijmresten op de accu’s in de scootmobiel. Bij het openen van een van de accu’s zag de douanier direct een kleinere accu en een pakket. In dit pakket bleek, na controle, cocaïne te zitten.

In totaal zat er in elke accu ongeveer een kilo drugs waarbij het totaal op ongeveer 2 kilo cocaïne uitkomt.

Hierna heeft de Douane de zaak overgedragen aan de Koninklijke Marechaussee voor verder onderzoek.

De passagier, in het bezit van een Nederlands paspoort, is aangehouden.

Fietser om het leven gekomen na aanrijding met vrachtwagen in Emmen [+foto]

Foto: Persbureau Meter

EMMEN – Donderdagochtend rond 10:00 uur heeft er op de Van Schaikweg in Emmen een ernstig ongeval plaatsgevonden tussen een fietser en een vrachtwagen. De hulpdiensten, waaronder politie, brandweer, ambulance en het Mobiel Medisch Team (MMT) vanaf Eelde Airport, kwamen met spoed ter plaatse.

Het slachtoffer, de fietser, raakte bij het ongeval zwaargewond. De brandweer heeft ondersteuning verleend bij het bevrijden van het slachtoffer, waarna medisch personeel de zorg overnam.

De hulpverlening mocht niet meer baten. De fietser is ter plekke overleden. Het gaat om een 75-jarige vrouw uit Emmen.

De Van Schaikweg is gedeeltelijk afgesloten voor het verkeer om de hulpdiensten de ruimte te geven en onderzoek te doen naar de toedracht van het ongeval.

Banken zien geen risico’s privacy door samenwerking met Google

AMSTERDAM – Nederlandse banken ontkennen dat ze de privacy van klanten die mobiel betalen met Google Pay niet kunnen garanderen. De Consumentenbond beweert dat.

“Google Pay moet voldoen aan strenge Nederlandse en Europese privacywetgeving”, zegt een woordvoerder van Betaalvereniging Nederland, die namens de Nederlandse banken reageert op de beschuldigingen. “Als de Consumentenbond van mening is dat Google Pay onzorgvuldig omgaat met persoonlijke gegevens van klanten, dan moet de bond dat concreet maken.”

De Consumentenbond beweert dat de banken geen goede afspraken met Google Pay hebben gemaakt. In de privacyvoorwaarden van Google Pay staat dat het bedrijf betaalgegevens zal verzamelen, analyseren en gebruiken voor andere diensten. Het bedrijf kan zo ruimte voor gepersonaliseerde advertenties aan derden aanbieden en daar miljarden mee verdienen, stelt de Consumentenbond.

De gegevens van consumenten die met Apple Pay op een iPhone betalen, zijn beter beschermd volgens de Consumentenbond, omdat in het privacybeleid van Apple staat dat het bedrijf geen betaalgegevens bewaart. “Wij hebben geen reden te veronderstellen dat Google Pay het slechter doet dan Apple Pay”, stelt Betaalvereniging Nederland.

Duitse politie doorzoekt transportbedrijf en vrachtwagen, vrachtwagenchauffeur opgepakt [+foto’s]

HAMBURG – Woensdag vond een grote politieoperatie plaats in de Hamburgse wijk Rothenburgsort. Zwaarbewapende agenten bestormden een bedrijfspand en doorzochten de lading van een vrachtwagen.

Tijdens de actie zijn meerdere verdachten aangehouden. Blijkbaar gaat het om drugs, mogelijk cocaïne. Het Special Operations Command (SEK) drong de achtertuin van een transportbedrijf aan de Mühlenhagenstraat binnen toen de vrachtwagen op het punt stond gelost te worden.

De vrachtwagen vervoerde een zeecontainer. De container werd doorzocht en de lading werd in beslag genomen. Volgens de eerste informatie zijn tien mensen gearresteerd, onder wie de vrachtwagenchauffeur.

Gemaskerde politieagenten doorzochten ook een loods. Douanebeambten in kogelvrije vesten, gewapend met machinepistolen, omsingelden het gebied. Ze wilden voorkomen dat mogelijke handlangers van de verdachten het gebied zouden bestormen. De politie begeleidde de vrachtwagen vervolgens naar het douanegebied onder de Köhlbrandbrug. Daar werd het voertuig in een röntgensysteem gereden en onderzocht op valse vloeren. De vrachtwagen is vervolgens naar een geheime locatie gebracht voor verder onderzoek.

De drugsbrigade van de politie van Hamburg is verantwoordelijk voor de operatie. Aan de inval ging blijkbaar een langdurig onderzoek door douane en politie vooraf, melden Duitse media.

Vrachtwagen gekanteld op Duitse A3, weg tot middaguur gesloten [+foto]

WIESBADEN – Donderdagnacht vond een zwaar vrachtwagenongeluk plaats op de Duitse A3 in de richting van Frankfurt. Het verkeersongeval vond rond 04.10 uur plaats tussen het knooppunt Niedernhausen en het Wiesbadener Kreuz nabij Auringen in Wiesbaden.

Een 59-jarige chauffeur reed met zijn trekker met oplegger richting Frankfurt toen hij, volgens de eerste bevindingen van de politie, door hevige regen de controle over zijn voertuig verloor. De trekker met oplegger kantelde en blokkeerde de middelste en rechterrijstrook.

De vrachtwagen verloor een deel van zijn lading, waaronder afwasmiddel en wasmiddel, en lag verspreid over de vluchtstrook en de rechterrijstrook.

Bij het ongeval raakte de vrachtwagenchauffeur gewond. De hulpdiensten brachten hem naar een ziekenhuis in Wiesbaden.

De beschadigde vrachtwagen is inmiddels op de rechterbaan of de vluchtstrook getrokken, zodat de linker- en middenbaan weer bereikbaar zijn.

Door lekkende vloeistoffen zal waarschijnlijk een deel van de grond moeten worden verwijderd. Ook moeten delen van de vangrails vervangen worden. De reddings- en schoonmaakwerkzaamheden zijn momenteel aan de gang en zullen, zoals de zaken er nu voor staan, tot het middaguur duren.

Frankrijk en VS willen wapenstilstand van 21 dagen in Libanon

NEW YORK – Frankrijk en de Verenigde Staten werken aan een tijdelijke wapenstilstand van 21 dagen tussen de Libanese Hezbollah en Israël. Die tijd moet gebruikt worden voor verdere onderhandelingen, zei de Franse minister van Buitenlandse Zaken Jean-Noël Barrot bij de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties. De exacte details van zijn plan worden op korte termijn bekendgemaakt.

“We gaan ervan uit dat beide partijen het onmiddellijk accepteren om zo de burgerbevolking te beschermen en te beginnen met diplomatieke onderhandelingen”, zei Barrot, die denkt dat een diplomatieke oplossing voor het conflict nog altijd mogelijk is. De buitenlandminister vertrekt eind deze week naar Libanon.

De diplomatieke oplossing zal volgens Barrot binnen de kaders zijn van VN-resolutie 1701, die in 2006 een einde maakte aan een oorlog tussen Israël en Hezbollah. Deze resolutie breidde het mandaat uit van de VN-vredesmacht in Libanon om het Libanese leger in het zuiden van het land te helpen met het ontwapenen van militante groepen waaronder Hezbollah, die feitelijk daar de dienst uitmaakt.

Oproep Libanese premier

De plaatsvervangende Amerikaanse gezant bij de Verenigde Naties, Robert Wood, zei tegen de Veiligheidsraad dat volledige implementatie van resolutie 1701 de enige duurzame oplossing is. Zijn Israëlische collega zei een diplomatieke oplossing te verwelkomen, maar gaf tegelijk aan dat als die er niet komt Israël “alle middelen zal gebruiken die het heeft”. Volgens hem voert Israël gerichte aanvallen uit op Hezbollah en is het land niet uit op een volledige oorlog.

De Libanese premier Najib Mikati riep de Veiligheidsraad op Israël onder druk te zetten om een onmiddellijk staakt-het-vuren af te dwingen. Hij zei dat “hopelijk” een wapenstilstand bereikt kan worden.

Guterres: Libanon geen tweede Gaza

VN-chef António Guterres zei aan het begin van de bijeenkomst van de Veiligheidsraad dat “de hel losbarst” in Libanon. Hij herhaalde dat Libanon geen tweede Gaza mag worden. Rusland riep op tot onmiddellijke beëindiging van het geweld en de Chinese VN-ambassadeur zei dat Israël moet stoppen met het schenden van Libanons soevereiniteit en met de oorlog in Gaza.

Grote brand in bedrijfspand Delden onder controle

Brandweer

DELDEN – De grote brand in een bedrijvenpand in Delden (Overijssel), die in de nacht van woensdag op donderdag uitbrak, is onder controle.

Het pand stond vermoedelijk grotendeels leeg en er zijn geen slachtoffers, meldde de brandweer.

Vanwege de vele rook zijn enkele woningen naast het pand even ontruimd.

De oorzaak van de brand is nog onbekend. Meerdere eenheden hebben geholpen met blussen.

China overweegt 142 miljard dollar in staatsbanken te pompen

BEIJING – De Chinese overheid overweegt een bedrag van 142 miljard dollar in de grootste staatsbanken van China te pompen om zo de kredietverstrekking aan te jagen en de economie te stimuleren. Dat meldden bronnen in Beijing. Eerder deze week kwam de Chinese centrale bank al met een omvangrijk steunpakket om de zwakke economie van China vooruit te helpen.

Volgens de ingewijden wil China die kapitaalinjectie vooral financieren door nieuwe en speciale overheidsobligaties uit te geven. Het zou voor het eerst zijn sinds de financiële crisis van 2008 dat China met een dergelijke kapitaalinjectie voor de grootste staatsbanken komt. Er wordt nog wel gewerkt aan de details en de plannen kunnen nog veranderen.

De banken zouden met dat extra kapitaal goedkopere leningen kunnen verstrekken aan klanten met hogere risico’s, bijvoorbeeld vastgoedontwikkelaars en ook lokale overheden die gebukt gaan onder grote schulden. Dat geld kan dan weer gebruikt worden voor investeringen.

De tweede economie van de wereld kampt onder meer met een zwakke binnenlandse vraag, een crisis op de vastgoedmarkt en een hoge jeugdwerkloosheid. De laatste tijd komen er steeds meer tegenvallende cijfers over de Chinese economie, waardoor grote vraagtekens worden gezet of China dit jaar wel aan zijn groeidoelstelling van circa 5 procent kan voldoen.

Het Politburo, het hoogste besluitorgaan van de Communistische Partij, hield donderdag ook een vergadering om te praten over de economie. Volgens Chinese staatsmedia wil het Politburo, geleid door president Xi Jinping, er alles aan doen om de groeidoelstelling te halen, met behulp van fiscale stimulering en renteverlagingen. Ook moet China zijn economisch beleid effectiever maken en moet de vastgoedmarkt versterkt worden, aldus berichtgeving door persbureau Xinhua over de vergadering.

Het belang van SERMI-certificering

Foto: Adobe Stock

U heeft het mogelijk al voorbij zien komen: de SERMI-certificering, verplicht vanaf 1 april 2024. Maar wat houdt het precies in en waarom is het relevant in de hedendaagse autosector? Hieronder leest u meer over deze certificering en het belang ervan voor de branche.

SERMI staat voor Security Repair and Maintenance Information. Het is een certificering die waarborgt dat autobedrijven op een veilige en beveiligde manier toegang hebben tot technische informatie en beveiligingsfeatures van voertuigen. In een tijd waarin auto’s steeds geavanceerder worden en voorzien zijn van diverse technologieën, is de veiligheid en beveiliging van deze informatie van essentieel belang.

Kiwa ondersteunt de autosector daarbij met SERMI-certificering. Bedrijven die beschikken over deze certificering, laten zien dat zij voldoen aan de strenge eisen die gesteld worden op het gebied van veiligheid en beveiliging. Zo wordt ervoor gezorgd dat zorgvuldig wordt omgegaan met vertrouwelijke en technische informatie van auto’s en dat deze niet zomaar in verkeerde handen kan vallen.

Autobedrijven tonen met SERMI-certificering aan dat zij voldoen aan de hoogste standaarden van veiligheid en beveiliging. Dit wekt vertrouwen bij klanten en partners. Bovendien kunnen bedrijven met deze certificering gemakkelijker toegang krijgen tot technische informatie van autofabrikanten, wat essentieel is voor reparatie en onderhoud.

SERMI-certificering is een belangrijke ontwikkeling in de autosector. Het waarborgt de veiligheid en beveiliging van technische informatie en biedt zowel autobedrijven als autobezitters tal van voordelen. In een wereld waarin technologie en beveiliging hand in hand gaan, is het cruciaal dat er normen en certificeringen zijn die deze aspecten waarborgen.

Geïnteresseerd in SERMI-certificering? Als een van de eerste in Europa geaccrediteerde inspectie-instellingen voor SERMI, maakt Kiwa werken aan voertuigbeveiliging eenvoudiger, voordeliger, sneller en zorgeloos. Met één enkele inlog bij alle fabrikanten, directe toegang tot diverse voertuigfabrikanten, snellere certificeringsdoorlooptijden en een gecertificeerde periode van 5 jaar.


Dit was een gesponsord artikel. De redactie is niet verantwoordelijk voor de inhoud. Bent u ook geïnteresseerd in de mogelijkheden om een gesponsord artikel te plaatsen? Neemt u vrijblijvend contact op

Atradius voorziet meer bankroeten in solarsector en fietsbranche

AMSTERDAM – Kredietverzekeraar Atradius voorziet meer faillissementen in de solar- of zonne-energiesector en de fietsbranche. In die sectoren ziet Atradius dat er veel meer aanspraak wordt gemaakt op kredietverzekeringen, die een vangnet vormen voor onbetaalde facturen. Hoewel dergelijke claims niet direct een faillissement inluiden, laat deze ontwikkeling volgens de firma wel zien dat er sprake is van toenemende betalingsproblemen in deze sectoren.

In de eerste acht maanden van dit jaar verdubbelde het aantal claims in de installatiebranche ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Die toename is volgens Atradius niet alleen toe te rekenen aan de situatie voor bijvoorbeeld installateurs van zonnepanelen, maar wel voor een deel. De claims in de fietsenbranche bij de verzekeraar zijn daarnaast met de helft toegenomen.

“De solarsector blijkt kwetsbaar voor mogelijke overheidsmaatregelen”, zegt Edwin Kuhlman, hoofd risicoacceptatie bij Atradius Nederland. “Zo heeft het voornemen om de salderingsregeling per 1 januari 2027 in te trekken al tot faillissementen geleid.” Bedrijven zouden ook in de problemen kunnen komen doordat de maatregel om een cv-ketel per 2026 te vervangen door een warmtepomp is geschrapt.

Coronapandemie

De fietsbranche, waar VanMoof en QWIC al te maken kregen met een faillissement, kampt volgens Kuhlman met overcapaciteit, grote voorraden en veel concurrentie. “Er zijn in de afgelopen jaren veel nieuwe merken op de markt gekomen, in het bijzonder e-bikes. Na de enorme piek tijdens de coronacrisis viel de vraag min of meer stil, terwijl nog veel bestellingen werden geleverd”, stelt de deskundige. “Op overheidsgebied zal de discussie rondom fatbikes ongetwijfeld ook impact gaan hebben.”

Atradius heeft geen cijfers over het aantal bankroeten in verschillende sectoren. Over de gehele linie houdt de kredietverzekeraar dit jaar rekening met een toename van het aantal faillissementen met 31 procent, mede als gevolg van de kwakkelende economie. Meerdere kenners hebben al voor een toename van de faillissementen gewaarschuwd.

Atradius-econoom Theo Smid nuanceert de stijging wel enigszins. “Eigenlijk komen we met deze stijging weer terug op het niveau dat voor de coronapandemie normaal was.” Hij verwacht dan ook dat de toename volgend jaar afzwakt tot 7 procent. Het totale aantal faillissementen in Nederland zou dan uitkomen op ruim 5000, nog altijd beduidend minder dan het recordaantal van 12.500 in 2013.

Bulthuis Truck en Traileronderdelen BV neemt Van der Burg Parts BV over

Foto: Stella Dekker Fotografie

GRONINGEN – Bulthuis Truck en Traileronderdelen BV, een toonaangevende leverancier van truck- en traileronderdelen, zal per 1 oktober Van der Burg Parts BV in Woudenberg overnemen. Met deze strategische overname versterkt Bulthuis haar positie in de markt en breidt zij haar dienstverlening verder uit.

“Wij zijn verheugd om Van der Burg Parts BV te verwelkomen binnen de Bulthuis-familie. Deze overname stelt ons in staat om de klanten in die regio nog beter van dienst te zijn, met een uitgebreid assortiment truck- en traileronderdelen die eenvoudig zijn te bestellen via de webshop van Bulthuis”, aldus Ronald Bulthuis, directeur van Bulthuis Truck en Traileronderdelen BV.

Veranderingen voor klanten

Voor de huidige klanten van Van der Burg Parts BV verandert er voorlopig niets. Om een soepele overgang voor de klanten te waarborgen, blijven alle processen en diensten aanvankelijk ongewijzigd. De administratie wordt per 1 oktober centraal vanuit het hoofdkantoor van Bulthuis in Groningen gevoerd. Vanaf 1 januari 2025 zullen de activiteiten worden ondergebracht in Bulthuis Utrecht.

Bulthuis Truck en Traileronderdelen is een familiebedrijf met een lange traditie en staat bekend om haar klantgerichte aanpak. Sinds de oprichting in 1860 heeft Bulthuis zich ontwikkeld tot een van de belangrijkste spelers in de markt voor truck- en traileronderdelen in Nederland.

Foto: Stella Dekker Fotografie

Bulthuis levert met een landelijke dekking vanuit de hoofdvestiging in Groningen en nevenvestigingen in Alkmaar, Heerenveen, Holten, Ravenstein, Ridderkerk, Tilburg en Utrecht. Het bedrijf biedt een breed scala aan producten en diensten en blijft zich inzetten voor hoogwaardige kwaliteit en service.

Met de overname van Van der Burg Parts BV blijft de dienstverlening voor klanten gewaarborgd en worden zij bediend met een breed assortiment en goede expertise. Bij Bulthuis werken 160 personen die samen in 2024 een omzet hebben gerealiseerd van 55 miljoen euro.

LAATSTE NIEUWS

Zuid-Holland organiseert gesprek over aanleg Derde Maasvlakte

DEN HAAG - De provincie Zuid-Holland organiseert begin volgend jaar een gesprek over een mogelijke aanleg van de Derde Maasvlakte. De VVD-fractie riep deze...