Clicky

zaterdag 21 september 2024 - 08:53 uur
Transport GmbH
Home Blog Pagina 104

Retourzendingen Wehkamp fors gedaald na extra kosten

Wehkamp

ZWOLLE – Het besluit van webwinkelconcern Wehkamp om geld in rekening te brengen als producten retour worden gestuurd, heeft goed uitgepakt. Het aantal teruggestuurde producten daalde met 14 procent.

“Het was een gedurfde beslissing om te beginnen met het berekenen van kosten voor retourzendingen en bezorging aan huis op een moment waarop de economie zwak was en onze concurrenten beide diensten gratis aanboden”, stelt topman Graham Harris. “Maar het is de juiste keus gebleken.”

In april 2023 bracht Wehkamp als eerste in de markt een bedrag van 50 cent in rekening voor elk geretourneerd artikel. In oktober vorig jaar introduceerde Wehkamp daarnaast een thuisbezorgtarief van 50 cent. De extra kosten worden inmiddels ook in rekening gebracht bij kleertjes.com en mannenmodewebshop Union River.

Minder verkocht

“Dit komt onze financiële prestaties en ook onze ecologische voetafdruk ten goede”, aldus Harris. “Ik zou alle spelers in de markt willen aanmoedigen om deze noodzakelijke sprong te maken, en zo onze industrie duurzamer te maken.”

Het webwinkelconcern heeft in het afgelopen boekjaar 17 procent minder verkocht dan het jaar daarvoor. De operationele winst steeg in de periode van april 2023 tot en met maart dit jaar met 30 procent naar 26 miljoen euro.

Wehkamp verwacht de kosten dit jaar verder terug te brengen. Zo is het distributiecentrum in Zwolle, waar alle voorraden liggen, sterk geautomatiseerd. “De markt mag dan vertraagd zijn, maar wij hebben niet stilgestaan”, aldus Harris.

KLM ‘trekt broekriem aan’, wil kosten verder terugdringen

AMSTELVEEN – KLM wil de kosten de komende tijd verder terugdringen. Dat zeggen topvrouw Marjan Rintel en financieel topman Bas Brouns in een toelichting op de kwartaalresultaten van de luchtvaartmaatschappij. De omzet en operationele winst stegen in de maanden april tot en met juni weliswaar, toch zijn de kosten nog altijd hoog. “Daarmee vinden wij dat de resultaten tegenvallen en dus trekken we de broekriem aan”, stelt Rintel.

De resultaten moeten dit jaar met 200 miljoen euro verbeteren, waarvan een deel al is bereikt. Het schrappen van banen is niet aan de orde. In plaats daarvan wil KLM de groei van het aantal ondersteunende functies afremmen. “Maar we blijven wel investeren in vliegtuigen”, benadrukt Rintel. “Die moeten namelijk schoner, stiller en zuiniger worden, waarvoor een meerjarenplanning ligt.”

De kostenbesparingen zijn niet nieuw, maar de lijst is nu wel langer, stelt Brouns. Air France-KLM kondigde eerder dit jaar al aan in de kosten te willen snijden, nadat het concern over het eerste kwartaal een verlies van bijna een half miljard euro had gerapporteerd.

De kosten liepen vooral op door geopolitieke ontwikkelingen, arbeid, reserveonderdelen en duurdere brandstof voor vliegtuigen. Om de kosten terug te dringen, kijkt KLM nu onder meer naar de investeringen. Het plan voor een nieuw hoofdkantoor voor de luchtvaartmaatschappij wordt op de lange baan geschoven.

Verder wordt het toepassen van kunstmatige technologie onderzocht, bijvoorbeeld op ondersteunende afdelingen. Na de zomer worden nog meer maatregelen aangekondigd.

Compleet nieuw interieur voor de nieuwe Volkswagen Transporter

Volkswagen Bedrijfswagens onthult binnenkort de nieuwste generatie van de iconische Transporter. Elk detail van de nieuwe Transporter is compleet nieuw en toch voelt hij direct vertrouwd aan. Daar is een goede reden voor: de Transporter is al decennialang de benchmark in vorm en functie en de nieuwste generatie brengt zijn geliefde eigenschappen naar het digitale tijdperk, met een doordacht en hoogwaardig interieur en het allerlaatste op het gebied van technologie.

De designers van Volkswagen Bedrijfswagens hebben zich bij het ontwerpen van de nieuwe Transporter met name gericht op het maximaliseren van de bruikbaarheid van het interieur. Het verregaand gedigitaliseerde dashboard is dan ook bewust voorzien van fysieke bedieningselementen – onder meer in de vorm van gebruiksvriendelijke fysieke knoppen.

“De Transporter is een belangrijk hulpmiddel voor professionals waarmee ze zo efficiënt mogelijk willen werken. En dit kan alleen worden bereikt als vorm en functie in perfecte harmonie zijn. We hebben dan ook de bij onze klanten geliefde eigenschappen van de Transporter als basis genomen voor de nieuwe generatie en deze naar een nieuw tijdperk gebracht. De nieuwe Transporter is nóg gemakkelijker te bedienen en dat is precies wat we wilden bereiken”, zegt Albert Kirzinger, Chief Designer bij Volkswagen Bedrijfswagens.

Elk detail klopt

Het dashboard van de nieuwe Transporter is voorzien van een 12-inch digitaal instrumentarium en een 13-inch groot infotainment display. De keuzehendel van de (optionele) automatische transmissie is hoger op het dashboard geplaatst dan bij de T6.1 waardoor er meer beenruimte is ontstaan. De versnellingspook voor de handgeschakelde uitvoeringen bevindt zich net als voorheen in de middenconsole. Het multifunctionele stuurwiel is voorzien van overzichtelijke knoppen. Het volume van het infotainmentsysteem kan worden aangepast via het stuur of een klassieke draaiknop.

De traditionele handremhendel is vervangen door een schakelaar voor de parkeerrem in het midden van het dashboard, voor nog meer voetenruimte. In het bovenste gedeelte van het dashboard bevinden zich extra bekerhouders en praktische opbergvakken. De designers hebben de beschikbare ruimte optimaal benut om de functionaliteit te maximaliseren. Het resultaat is een ergonomisch perfecte werkplek met een strakke, stijlvolle uitstraling. Het hoge dashboard en de natuurlijke hoge zitpositie zorgen voor het typische Volkswagen-gevoel aan boord.

Stroom voor van alles

De nieuwe Transporter biedt, afhankelijk van wielbasis en dakhoogte, een laadruimte van 5,8 tot 9,0 m3 en kan maximaal drie europallets vervoeren. En met zijn arsenaal aan oplaadpunten kan hij tijdens het rijden of op de plaats van bestemming ook de meest uiteenlopende apparatuur voorzien van energie.

De elektrische interfaces omvatten niet alleen USB-A-, USB-C- en 12V-aansluitingen, maar indien gewenst ook oplaadmogelijkheden voor 230V-apparaten. Bij de dieselversies bevindt het 230V-stopcontact (400 W) zich altijd op het frame van de bestuurdersstoel.

De (deels) elektrische versies kunnen worden uitgerust met twee extra stopcontacten in de buurt van de D-stijlen; in dit geval leveren alle drie de 230V-aansluitpunten een totaal vermogen van 2.300 W. De Transporter heeft dan ook voor vrijwel elk elektrisch apparaat een geschikte stroomvoorziening aan boord, of het nu gaat om een smartphone, laptop of een cirkelzaag.

De nieuwe Volkswagen Transporter wordt in september onthuld op de IAA in Hannover.

AF-KLM verwacht schadepost van 10 miljoen euro door computerstoring

PARIJS – Air France-KLM verwacht een schadepost van rond de 10 miljoen euro door de wereldwijde computerstoring van vorige week.

Door die storing moest KLM vrijdag 75 retourvluchten annuleren op luchthaven Schiphol, met name van en naar Europese bestemmingen.

Air France-KLM brengt de daadwerkelijke schadepost nog in kaart. Voor een deel had het concern te maken met gemiste inkomsten omdat mensen niet konden vliegen. Ook moesten reizigers worden ondergebracht in hotels.

KLM liet zondag al weten dat het een omboekingsvoorstel heeft gedaan aan alle passagiers van wie de vlucht is geannuleerd door de computerstoring.

IVECO Nederland introduceert nieuwe S-WAY MY24

IVECO onthult met trots de nieuwe IVECO S-WAY Model Year 2024. Deze nieuwe truck combineert een strak design met een modern interieur, gericht op comfort, efficiency en technologie.

Chauffeur centraal

Het ontwerp van de nieuwe S-WAY cabine staat volledig in het teken van de chauffeur. De zit- en stuurpositie zijn geoptimaliseerd voor ergonomie, terwijl het interieur comfort en luxe uitstraalt door de gebruikte hoogwaardige materialen. Geavanceerde infotainment en innovatieve veiligheidssystemen zorgen voor een prettige en veilige rijervaring.

De volledig nieuw ontworpen cabine biedt niet alleen een verbeterde gebruikerservaring, maar levert ook voordelen op voor de eigenaar. Het nieuwe ontwerp optimaliseert de aerodynamica, wat resulteert in een brandstofbesparing van maximaal vier procent.

Uitgerust met fraaie opties en diverse accessoires in samenwerking met TRALERT® en IVECO Schouten Etten-Leur, straalt deze truck puur rijplezier uit.

De nieuwe IVECO S-WAY MY24 is klaar voor de weg. Het vernieuwde interieur, het op de chauffeur gerichte ontwerp en de moderne uitstraling maken deze truck een uitstekende keuze voor elke chauffeur.

Brand in paardenstal Zeewolde, vermoedelijk veel paarden omgekomen [+foto]

Brand Zeewolde
Foto: LDG Fotografie

ZEEWOLDE – In een paardenstal aan de Bosruiterweg in Zeewolde woedt in de nacht van woensdag op donderdag een zeer grote brand. In de stal zijn nog circa achttien paarden aanwezig, zegt een woordvoerder van de brandweer.

“Gelet op de intensiteit van de brand zijn die waarschijnlijk omgekomen.”

Twee paarden zijn uit de stal gered.

Volgens de woordvoerder gaat het om een stalling voor paarden van meerdere eigenaren. Het vuur is door nog onbekende oorzaak in het dak ontstaan. De brandweer heeft het vuur onder controle en laat de stal gecontroleerd uitbranden.

Een naastgelegen woonhuis en schuur worden natgehouden. Het nablussen van de stal zal enige uren duren, aldus de brandweer.

Air France-KLM verwacht 200 miljoen euro mis te lopen door Olympische Spelen

Air France-KLM

PARIJS – Air France-KLM verwacht tijdens de zomer rond de 200 miljoen euro mis te lopen door de Olympische Spelen. Dat is meer dan de 160 miljoen tot 180 miljoen euro waarvoor het luchthavenconcern begin deze maand waarschuwde. Veel reizigers lijken Parijs gedurende het sporttoernooi te mijden, gezien het aantal zomerboekingen dat achterblijft.

De Spelen, die worden gehouden van 26 juli tot en met 11 augustus in de Franse hoofdstad, hebben vooral impact op de resultaten van Air France. Dat was ook in juni al het geval. Air France-KLM meldt donderdag bij de publicatie van de resultaten over het tweede kwartaal dat het toernooi een negatieve impact had van 40 miljoen euro op de resultaten van Air France.

Air France-KLM gaf eerder al aan dat de boekingscijfers voor Parijs tegenvallen als de bestemming wordt vergeleken met andere Europese steden. Ook het aantal vliegreizen vanuit Parijs ligt onder het gemiddelde, mogelijk omdat de Fransen hun vakantie uitstellen tot na de Olympische Spelen. Het luchtvaartconcern verwacht dat de reizigersstroom na het toernooi weer op gang komt. Het aantal boekingen in het vierde kwartaal van dit jaar ligt in lijn met het aantal in dezelfde periode in 2023.

Omzet

In het afgelopen kwartaal vervoerde Air France-KLM bijna 26 miljoen passagiers, 4,4 procent meer dan een jaar eerder. Vooral Transavia verwelkomde meer reizigers aan boord. Bij die dochtermaatschappij steeg het passagiersaantal met ruim 12 procent tot 6,6 miljoen.

De totale omzet van Air France-KLM bedroeg in de maanden april tot en met juni bijna 8 miljard euro, ruim 4 procent meer dan een jaar eerder. Beide zustermaatschappijen zagen de omzet stijgen, maar er waren wel verschillen in het operationele resultaat. Voor Air France daalde dit met 287 miljoen tot 195 miljoen euro. Dat had onder meer te maken met de impact van de Spelen en hogere loonkosten. Bij KLM steeg de winst licht tot 260 miljoen euro.

Transavia was goed voor een omzet van 843 miljoen euro in het tweede kwartaal, ruim 18 procent meer dan een jaar eerder. Die stijging had onder meer te maken met het feit dat passagiers nu betalen voor het meenemen van bepaalde soorten handbagage, zoals een rolkoffer. Mede daardoor kwam het operationele resultaat van de luchtvaartmaatschappij uit op 26 miljoen euro. Een jaar eerder was dat nog een operationeel verlies van 1 miljoen euro.

Tanker ‘MT Terra Nova’ met 1,4 miljoen liter olie gekapseisd bij Manilla [+foto’s]

Foto: Filipijnse Kustwacht

MANILLA – Voor de kust van de Filipijnse hoofdstad Manilla is donderdag een tanker gekapseisd met 1,4 miljoen liter stookolie aan boord. Autoriteiten doen alles om het olielek in te dammen.

De MT Terra Nova was onderweg naar de stad Iloilo toen de tanker in de vroege uren zonk in de Baai van Manilla, nabij de hoofdstad. In de drukke waterweg is een olievlek gedetecteerd die zich over meerdere kilometers uitstrekt.

“We racen tegen de tijd en zullen ons best doen om het zo snel mogelijk in te dammen en te voorkomen dat de brandstof weglekt”, zei een woordvoerder van de Filipijnse kustwacht.

Hij waarschuwde voor de grootste olievlek in de Filipijnse geschiedenis als alle olie uit de tanker zou lekken. Er is een groot risico dat de kustlijn van Manilla wordt getroffen.

Volgens de autoriteiten werden 16 van de 17 bemanningsleden gered. Er wordt nog gezocht naar een opvarende. Harde wind en hoge golven bemoeilijken de hulpverlening.

Zangeres begint artikel 12-procedure tegen Jeroen Rietbergen

Jeroen Rietbergen

DEN HAAG – Zangeres Nienke Wijnhoven gaat proberen Jeroen Rietbergen, de voormalig muzikaal leider van The Voice, alsnog voor de rechter te krijgen via een artikel 12-procedure. Dat heeft haar advocaat Sébas Diekstra bevestigd na berichtgeving van het AD.

Het Openbaar Ministerie meldde drie maanden geleden dat Rietbergen niet wordt vervolgd in de zedenzaak rond het programma The Voice. De zaak werd door gebrek aan bewijs geseponeerd. Rietbergen zou als bandleider seksueel contact hebben gehad met vrouwen achter de schermen. Het OM ziet echter “geen wettig en overtuigend” bewijs voor een strafbaar feit. Het OM verdacht Rietbergen van een zedenfeit uit februari 2018, dat zou hebben plaatsgevonden tijdens opnames van The Voice.

De zaak tegen Rietbergen werd aangespannen door Nienke Wijnhoven, in 2018 deelneemster aan The Voice. Zij zei in de talkshow Beau dat zij was betast door Rietbergen en dat ze bang was om haar verhaal te delen. Via een artikel 12-procedure bij het gerechtshof kan het OM alsnog worden gedwongen om Rietbergen te vervolgen.

Diekstra laat weten dat het verzoek bij het gerechtshof is ingediend. Wijnhoven wil ook dat er aanvullend bewijs aan het procesdossier wordt toegevoegd, zoals enkele getuigenverklaringen. Peter Plasman, de advocaat van Rietbergen, was woensdagavond vooralsnog niet voor commentaar bereikbaar.

Verstappen start waarschijnlijk weer met gridstraf in race op Spa

SPA-FRANCORCHAMPS – Max Verstappen incasseert naar verwachting een gridstraf van tien plaatsen bij de Grote Prijs van België, komend weekend. De drievoudig wereldkampioen in de Formule 1 past volgens goed ingevoerde autosportmedia een nieuwe motorwissel toe en heeft daarmee zijn jaarlimiet van vier krachtbronnen overschreden.

In de vooruitblik van Red Bull wordt nog niet gerept over de motorwissel. Wel is Verstappen voorzichtig over zijn winstkansen. “We gaan proberen het beste uit de auto te halen en een zo goed mogelijk resultaat neerzetten”, laat de Nederlander weten. Om daar wel aan toe te voegen dat het circuit van Spa-Francorchamps “altijd mijn favoriete circuit is geweest”.

Het zou vooralsnog gaan om een nieuwe verbrandingsmotor en het ligt voor de hand dat Red Bull voor België kiest om de gridstraf te nemen. Spa is de laatste race voor de zomerstop en bovendien een circuit waarin inhalen goed mogelijk is. Dat heeft Verstappen de afgelopen twee jaar bewezen.

Vijfde plaats in Hongarije

Vorig jaar begon hij door een gridstraf vanaf de zesde plek en won met 22 seconden voorsprong. Het jaar daarvoor was hij onnavolgbaar. Door een gridstraf startte Verstappen vanaf de veertiende plek, maar nam na achttien ronden de leiding al over en finishte als eerste met zeventien seconden voorsprong.

De leider in het kampioenschap zal met heimwee terugdenken aan die klinkende zeges, want dit jaar is de concurrentie vele malen groter en heeft Verstappen al meerdere keren moeten erkennen dat McLaren sneller is. Vorige week in de Grote Prijs van Hongarije heersten Oscar Piastri en Lando Norris en eindigde Verstappen als vijfde. “Hongarije was een lastige race en een weekend om te vergeten”, zegt de coureur van Red Bull. “Natuurlijk maakt het weer in België de zaken wat onvoorspelbaarder, maar we zullen zien wat de race brengt. Het team heeft heel hard gewerkt om de auto te verbeteren en omdat het de laatste race voor de zomerstop is, kijken we ook uit naar een verdiende rust.”

Voorsprong

Verstappen leidt in het kampioenschap met 76 punten voorsprong op Norris.

Zwanen met olie besmeurd door lekkage in Rotterdamse Botlek [+foto]

Foto: MediaTV

ROTTERDAM – Meerdere zwanen zijn in aanraking gekomen met olie bij de Torontostraat in de Rotterdamse Botlek, meldt de veiligheidsregio. Zo’n 200 liter olie is door een lekkage in het water terechtgekomen waar de zwanen zwemmen.

Roeiers hebben acht zwanen uit het water gehaald. Daarna zijn ze overgebracht naar een opvangcentrum, waar ze worden schoongemaakt. De veiligheidsregio roept mensen op om de dierenambulance te bellen als ze vogels tegenkomen die ook in contact lijken te zijn geweest met olie.

De lekkage is inmiddels verholpen. Rond 17.00 uur is begonnen met het opruimen van de vrijgekomen olie in het water en op de kade. “De verwachting is dat dit proces nog tot morgenochtend zal duren”, aldus de veiligheidsregio.

In 2018 raakten honderden zwanen besmeurd met olie in de Botlek. Een bulktanker botste toen tegen een steiger, waarna zo’n 200 ton stookolie uit het door de botsing ontstane gat stroomde.

Zwaargewonde na aanrijding tussen vrachtwagen, bestelbus en auto [+foto’s]

Foto: RV Multimedia

HELLOUW – Een vrachtwagen, een bestelbus en een auto zijn rond 16.30 uur met elkaar in botsing gekomen op het kruispunt van de Irenestraat en de Graaf Reinaldweg in Hellouw. De bestuurder van de bestelbus raakte zwaargewond. Een traumaheli kwam ter plaatse om hulp te verlenen.

De eerste melding kwam rond 16.30 uur binnen bij de alarmcentrale. Meerdere hulpdiensten, waaronder de brandweer en de ambulance, rukten uit naar het ongeval. Ze troffen de vrachtwagen voor de helft in het water aan met een volledig vernielde voorruit. Ondanks de flinke schade bleef de bestuurder van de vrachtwagen ongedeerd. Hij is wel nagekeken door het ambulancepersoneel.

De bestuurder van de bestelbus raakte daarentegen zwaargewond. Het slachtoffer is met spoed naar het ziekenhuis gebracht. Hoe het nu met deze persoon gaat, is nog onbekend. De voorkant van het voertuig is volledig in de kreukels en er is bijna niets meer van over.

Foto: Meesters Multimedia

De auto die bij het ongeval betrokken was, heeft slechts lichte schade opgelopen aan de bumper en ook de bestuurder kwam met de schrik vrij.

De Graaf Reinaldweg is volledig afgesloten zodat de Verkeersongevallenanalyse (Voa) van de politie onderzoek kan doen naar het incident. Dit zorgt voor veel verkeershinder, want de A15 is ook afgesloten voor wegwerkzaamheden. Hierdoor kan het verkeer dat via de Graaf Reinaldweg wordt omgeleid, niet meer omrijden.

Verkeer rond Amsterdam stond voor derde dag op rij vast

AMSTERDAM – Het is de derde dag op rij dat het verkeer vaststaat op de wegen rond Amsterdam.

Door werkzaamheden op de A10 en een ongeluk bij knooppunt De Nieuwe Meer stond er rond 17.00 uur zo’n 35 kilometer file. Ook op de A9 is het druk. Weggebruikers moeten rekening houden met een uur vertraging.

“Het is bijna niet opvallend meer, maar het staat weer vast”, aldus een woordvoerder van de ANWB. “De verwachting is, net als de afgelopen dagen, dat de file rond 19.00 uur langzaam wegebt.” Bij De Nieuwe Meer moesten drie rijstroken worden afgesloten door een ongeluk.

Dinsdag klaagde de gemeente Diemen over de grote verkeersdrukte in de gemeente door de werkzaamheden aan de A10. Door het vele sluipverkeer is in Diemen sprake van een “verkeersinfarct”, met veel overlast tot gevolg.

Modebedrijf Esprit Europe krijgt uitstel van betaling

AMSTERDAM – Modebedrijf Esprit Europe, gevestigd in Amsterdam, heeft uitstel van betaling gekregen van de rechter, staat in het Centraal Insolventieregister. Op 2 oktober volgt een vergadering van schuldeisers.

Dinsdag werd bekend dat Esprit een faillissementsprocedure was begonnen voor zijn Nederlandse tak. Volgens een verklaring van het moederbedrijf Esprit Holdings beschikt het onderdeel niet over voldoende middelen om de bedrijfsactiviteiten voort te zetten. Of de rond dertig Nederlandse winkels, veelal franchisezaken, openblijven is nog onzeker. De Nederlandse webshop van Esprit is nog in de lucht.

Esprit is in tientallen landen actief. Het in 1968 opgerichte bedrijf ging in het verleden al eens failliet, maar maakte daarna een doorstart. De laatste tijd heeft het bedrijf het opnieuw moeilijk. Esprit vroeg buiten Nederland eerder dit jaar al voor onderdelen een vorm van uitstel van betalingen aan, om tijd te krijgen met schuldeisers tot een akkoord te komen. Eerder werden onder meer in België ook al Esprit-winkels gesloten.

De kosten waren te sterk gestegen voor veel winkels, liet het Hongkongse moederbedrijf in mei weten na het starten van een procedure in Duitsland. Daarbij verwees het bedrijf ook naar “extreme” kostenstijgingen door jaren van hoge inflatie en energieprijzen. Daarnaast zouden de loonkosten te hoog zijn door een “opgeblazen” personeelsbestand en waren er problemen in de logistiek.

Verdere stijging van aantal coronadeeltjes in riool

BILTHOVEN – In de riolen zijn opnieuw meer deeltjes van het coronavirus te vinden. De zogenoemde virusvracht is voor de tiende week op rij gestegen. Dat wijst erop dat steeds meer mensen het virus onder de leden hebben.

Volgens het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) is het aantal virusdeeltjes vorige week met 4,4 procent gestegen ten opzichte van de week ervoor. Die stijging is wel veel lager dan in de periode ervoor. Daarom concludeert het RIVM dat het aantal virusdeeltjes stabiliseert.

De meeste mensen hebben de subvariant KP.3. Die is verwant aan een andere virusversie, JN.1. Samen met nog een paar andere versies vormen ze een familie van mutaties die FLiRT wordt genoemd. KP.3 dook in april voor het eerst op en overvleugelde JN.1 in juni. Volgens het RIVM zijn er geen aanwijzingen dat mensen door FLiRT zieker worden dan door andere varianten van het coronavirus.

65-plussers

Op het RIVM-platform Infectieradar geven meer mensen door dat hun coronatest positief was. Ruim 1,6 procent van alle deelnemers meldde vorige week een besmetting. Dat is tien keer zoveel als twee maanden geleden. Het percentage was sinds begin januari niet zo hoog.

Volgens onderzoeksinstituut Nivel gaan de afgelopen weken relatief veel mensen van 45 jaar en ouder met coronaklachten naar de huisarts. Die stijging is vooral te zien bij 65-plussers. Ouderen kunnen bij besmetting meer risico lopen dan anderen om ernstig ziek te worden. Daarom kunnen zij in het najaar een nieuwe inenting tegen het virus krijgen.

Ziekenhuisopnames

Of de nieuwe coronagolf ook leidt tot meer ziekenhuisopnames, is niet bekend, die cijfers worden sinds juni niet meer bijgehouden.

LAATSTE NIEUWS

Slachtoffer ongeval met lijnbus Bennebroek is 12-jarig meisje

BENNEBROEK - De fietser die woensdag in Bennebroek om het leven kwam door een aanrijding met een lijnbus is een meisje van 12 jaar...
×