Clicky

maandag 11 november 2024 - 05:20 uur
Transport Duitsland Oprichten
Home Blog Pagina 102

Bert Huisjes komt ondanks kritiek terug als bestuurder bij WNL

Foto: ANP

AMSTERDAM – De raad van toezicht van WNL blijft bij het besluit om Bert Huisjes te laten terugkeren als bestuurder van de omroep. Dat bevestigt de rvt maandag aan het ANP na een bericht hierover van het AD. De aankondiging van de terugkeer van Huisjes leidde ruim een week geleden tot onrust binnen de omroep, omdat Huisjes eerder terugtrad als hoofdredacteur na meldingen van ongewenst gedrag.

In een interne mail aan de redactie van WNL meldt de rvt maandag dat die zich bewust is van het feit “dat er verschillende meningen zijn binnen de redactie”. “Maar er is ook een gedeelde verantwoordelijkheid voor de toekomst van WNL”, staat in de mail, die ook in bezit is van het ANP. Bij de beslissing om Huisjes terug te laten keren zou het “belang van alle medewerkers” zwaar hebben meegewogen. “Ook van de werknemer die Bert is.”

De rvt zegt in de mail dat het duidelijk is geworden dat Huisjes voorlopig zijn werk voor WNL op de redactie niet kan hervatten. Er moeten eerst onderdelen van een plan in stelling worden gebracht om “bij jullie het vertrouwen te krijgen dat zaken echt anders zullen gaan en we niet teruggaan naar de oude situatie.” De toezichthouders zeggen onder meer in gesprek te gaan met de redactieraad over de beste manier om iedereen met Huisjes in contact te brengen.

WNL maakte ruim een week geleden bekend dat Huisjes niet meer als hoofdredacteur zou terugkeren, maar wel als bestuurder. Eind februari kwam Huisjes onder vuur te liggen na berichtgeving van het AD over ongewenst gedrag van Huisjes tegenover medewerkers van de omroep. De rvt liet daarop onderzoek uitvoeren door KPMG.

Huisjes trad toen voorlopig terug als hoofdredacteur. Uit dat onderzoek concludeerde de raad van toezicht onlangs dat er geen sprake was van “juridisch verwijtbaar grensoverschrijdend gedrag” van Huisjes. Wel erkende de omroep dat Huisjes’ “té directieve stijl en soms horkerige manier van leidinggeven” bij medewerkers tot verdriet, gevoelens van onveiligheid en onzekerheid hebben geleid.

Meerdere redactieleden hebben maandag aan het AD laten weten woedend te zijn over de mail van de raad van toezicht en zeggen zich niet serieus genomen te voelen.

Luchtmacht neemt vrijdag afscheid van alle Nederlandse F-16’s

BREDA – De  neemt vrijdag vanaf vliegbasis Volkel afscheid van alle Nederlandse F-16’s. Na 45 gebruiksjaren gaan de toestellen weg. Minimaal zes toestellen maken in formatie een laatste afscheidstour over Nederland. Verschillende locaties “waar de straaljagers een band mee hebben” worden vanuit de lucht aangedaan, aldus een woordvoerder.

De afscheidsvlucht start rond 13.30 uur vanuit het vliegveld bij Breda en duurt een kleine twee uur. Vanaf Volkel gaat de formatie langs luchtmachtbasis De Peel, de oude vliegbasis in Twente, via Leeuwarden en Vlieland naar het commandocentrum Nieuw-Milligen. Vervolgens gaan de toestellen langs Soesterberg waar vliegers medisch gekeurd werden en naar Den Haag voor het ministerie van Defensie. Woensdrecht krijgt een luchtbezoek omdat daar de opleiding voor vliegers was en de F-16’s er werden onderhouden. Ook vanaf Gilze en Rijen en Eindhoven zijn de toestellen, die op een hoogte van minimaal 400 meter over Nederland gaan, te bewonderen.

De toestellen worden sinds 1979 gebruikt en zijn volgens de Luchtmacht verouderd, onderhoud wordt duurder. Ze worden vervangen door de nieuwere F-35’s. Oekraïne krijgt 24 van de oude F-16’s voor de strijd tegen Rusland, achttien toestellen gaan naar een trainingscentrum in Roemenië.

Niet alle F-16’s zullen bij het afscheid zijn. Meerdere toestellen zijn al naar het oefenterrein gebracht waar de Roemenen samenwerken met Denen en Belgen. Of er al straaljagers in Oekraïne zijn is niet bekend, vanwege de gevoeligheid van die informatie wordt daarover niets gedeeld.

Noordoost-Nederland wil financieel bijdragen aan Nedersaksenlijn

Foto: Adobe Stock

ASSEN – Overheden en bedrijven uit het noordoosten van Nederland willen financieel bijdragen aan de totstandkoming van de Nedersaksenlijn, een treinspoor dat Groningen en Enschede met elkaar verbindt. “We zijn zeker van plan om na te denken over een regionaal bod”, zegt de Drentse gedeputeerde Henk Jumelet, voorzitter van de stuurgroep waarin de provincies Groningen, Drenthe en Overijssel en de gemeenten langs de lijn in het noordoosten samenwerken. “We zien allemaal de mogelijkheden om financieel bij te dragen, zeker ook vanuit het bedrijfsleven. Maar het is lastig om nu een bedrag te noemen.”

Staatssecretaris Chris Jansen (Openbaar Vervoer en Milieu) meldde maandag aan de Tweede Kamer dat de verwachte kosten voor de Nedersaksenlijn hoger zijn dan eerder gedacht. De schattingen lopen uiteen van 1,7 tot ruim 3 miljard euro, afhankelijk van welke variant wordt gekozen. Volgens Jansen heeft het kabinet niet genoeg geld om de Nedersaksenlijn en de nog veel duurdere Lelylijn – tussen Groningen en Lelystad – mogelijk te maken. De staatssecretaris doet daarom een beroep op de Europese Unie en ‘de regio’.

“Het gaat om eenmalige kosten voor een treinverbinding die ons op termijn heel veel gaat opleveren”, zegt Jumelet. “We hebben ontzettend veel te bieden: zo’n 15.000 banen, nog eens 10.000 huizen extra rond stations, verbetering van de welvaart in de hele regio en een goede ontsluiting voor het noorden van het land. De rest van Nederland kan hiervan meeprofiteren. De aanleg van een klein stuk spoor en aanpassingen op bestaande stations, zorgen voor een enorme impuls.”

Voor de Nedersaksenlijn moet onder meer 44 kilometer spoor worden aangelegd tussen Veendam en Emmen. Daardoor zou tussen Groningen en Enschede een aaneengesloten lijn van 180 kilometer ontstaan.

De Groningse gedeputeerde Johan Hamster wijst op het positieve effect dat de lijn op de regio zou hebben, ook voor de universiteiten in Groningen en Enschede. Hij wil vooralsnog geen financiële bijdragen toezeggen. “Het gaat niet om heel kapitaalkrachtige gebieden. Wij gaan er eens goed over nadenken”, aldus Hamster.

Jonge insluipers aangehouden in havengebied Vlissingen-Oost

NIEUWDORP/VLISSINGEN – In het havengebied van Vlissingen-Oost zijn zondagochtend 22 september 2024 een 15-jarige jongen uit Amsterdam en een 18-jarige man uit Almere aangehouden. De twee worden ervan verdacht onrechtmatig op een haventerrein te zijn geweest.

Politie, Douane en Koninklijke Marechaussee zijn de komende dagen extra alert op insluipers in het havengebied.

Nadat de Douane een melding had ontvangen dat zich op een haventerrein onbevoegden ophielden, is een grote zoekactie opgezet. De Douane, de Koninklijke Marechaussee (KMar) en de politie zochten het havengebied systematisch af.

Medewerkers van de KMar troffen de twee mannen vervolgens aan. De verdachten zijn aangehouden en zitten in beperkingen. Politiemensen van de Zeehavenpolitie doen nader onderzoek. Hierbij is onder andere een speurhond ingezet.

Toezicht in de haven

Douane, Koninklijke Marechaussee en de Zeehavenpolitie werken nauw samen in de zeehavens. Tijdens de surveillance zal de komende dagen extra gelet worden op de aanwezigheid van mogelijke insluipers in het havengebied.

Verdachte doden vrouw Rijswijk langer vast en ook verdacht van vier pogingen doodslag

DEN HAAG – De 57-jarige man die is aangehouden na een dodelijke schietpartij in Rijswijk, blijft veertien dagen langer vastzitten. Dat heeft de rechter-commissaris van de rechtbank Den Haag besloten. De man wordt verdacht van moord.

Op vrijdagavond 20 september werd het slachtoffer dood aangetroffen in een portiek van een flat aan de Galjoenstraat in Rijswijk. De verdachte was nog in de flat aanwezig toen de politie arriveerde en werd daar direct aangehouden.

De man wordt naast moord ook verdacht van poging doodslag op het kind van het slachtoffer, die was in de directe nabijheid van zijn moeder toen er werd geschoten. Ook wordt de man verdacht van poging doodslag op drie buurtbewoners, meldt het Openbaar Ministerie.

De verdachte moet binnen twee weken voor de raadkamer van de rechtbank verschijnen, die bepaalt of zijn voorarrest wordt verlengd.

Noordelijke ondernemers blijven ‘groot voorstander’ van Lelylijn

GRONINGEN – VNO-NCW Noord en MKB-Nederland Noord blijven “groot voorstander” van de Lelylijn, het spoortraject tussen Groningen en Lelystad. Maandag maakte staatssecretaris Chris Jansen (Infrastructuur) aan de Tweede Kamer bekend dat de kosten voor het realiseren van deze spoorlijn flink hoger uitvallen.

“De Lelylijn is voor heel Noord-Nederland een gamechanger”, stellen de ondernemersorganisaties. Zo komt uit de brief van Jansen naar voren dat de spoorlijn zorgt voor tot 70.000 banen en tot 115.000 extra woningen. Ook wordt de reistijd tussen Groningen en Amsterdam een uur en een kwartier, dat is 45 minuten korter dan nu het geval is. “Grote baten voor heel Nederland”, aldus de regionale afdeling van VNO-NCW en MKB-Nederland.

Voor het spoortraject is 3 miljard euro gereserveerd maar afhankelijk van de route die het kabinet kiest, kost het project zelf tussen 8 miljard en 21,4 miljard euro. De meest waarschijnlijke variant kost 13,8 miljard euro, waar nog onderhoudskosten bij komen.

VNO-NCW Noord en MKB-Nederland Noord verwachten dat plaatsen als Drachten en Emmeloord met name profiteren van de Lelylijn. “De beide plaatsen liggen straks pal aan het spoor in de pas gepubliceerde plannen en verwachten daarmee een grote groei van bedrijvigheid, mobiliteit en leefbaarheid.”

Amerikaans verbod op auto’s met Chinese en Russische technologie

WASHINGTON – De Amerikaanse regering van president Joe Biden gaat de verkoop verbieden van auto’s die technologie bevatten uit landen die als “zorgwekkend” worden beschouwd, zoals China en Rusland.

Het verbod richt zich met name op technologieën die voertuigen verbinden met andere systemen of netwerken, zoals het internet en andere voertuigen, maakte Washington bekend. De maatregel is bedoeld om de Verenigde Staten “te beschermen tegen nationale veiligheidsrisico’s”.

Amerikaanse media meldden eerder al dat Washington met dit verbod zou komen. In reactie hierop waarschuwde China de VS om geen discriminerende maatregelen tegen Chinese bedrijven te nemen. Het Chinese ministerie van Buitenlandse Zaken riep Washington op om “marktprincipes te respecteren en een open, eerlijke, transparante en niet-discriminerende zakelijke omgeving te bieden voor Chinese ondernemingen”.

Volgens het Amerikaanse Ministerie van Handel creëert de toenemende connectiviteit van auto’s mogelijkheden om gevoelige informatie te verzamelen en te misbruiken. “Bepaalde hardware en software in deze voertuigen maken het mogelijk om informatie over geografische gebieden of kritieke infrastructuur vast te leggen, en bieden kwaadwillenden de kans om de werking van infrastructuur of de voertuigen zelf te verstoren”, meldde het ministerie.

Het verbod geldt voor systemen die auto’s met de buitenwereld verbinden, onder andere via bluetooth, mobiele netwerken, satelliet en wifi-modules en geautomatiseerde rijsystemen.

Bijdragen aan Lelylijn is voor Friesland nog niet aan de orde

LEEUWARDEN – De Friese bestuurder Matthijs de Vries (vervoer, ChristenUnie) wil nog niet praten over financieel bijdragen aan de ontwikkeling van de Lelylijn. Volgens De Vries is het belangrijker om eerst de volgende fase in te gaan en te kijken naar wat de Lelylijn kan betekenen voor Noord-Nederland.

De Vries, ook woordvoerder openbaar vervoer voor de drie noordelijke provincies, zegt ook voorstander te zijn van de Nedersaksenlijn en wil niet dat er een keuze tussen deze twee treinverbindingen moet worden gemaakt. “Wij willen de Lelylijn, de Nedersaksenlijn en verbetering van het bestaande spoor.”

Staatssecretaris Chris Jansen (Openbaar Vervoer en Milieu) zei maandag dat de kosten voor de Lelylijn ongeveer 10 miljard euro hoger liggen dan de 3 miljard euro die nu is gereserveerd. Hij opperde dat de regio’s wellicht moeten bijdragen en dat hij daarover in gesprek wil. “Dat is een gekke uitspraak. In het hoofdlijnenakkoord en het regeerprogramma wordt de Lelylijn genoemd als prioriteit en nu moeten de regio’s meteen bijdragen. Wij zijn altijd bereid om te praten, maar het is wel makkelijk om meteen te zeggen dat de regio moet betalen.”

Volgens De Vries moeten de kosten voor de aanleg worden gezien als langjarige investering waar het noorden zeker vijftig jaar profijt van kan hebben. “Het is realistisch als de aanleg van de Lelylijn over tien jaar begint. Als het kabinet de komende tien jaar jaarlijks 1 miljard euro opzijzet, dan ben je er. Dat is jaarlijks ongeveer 0,2 procent van de begroting.” De Vries noemt als voordelen meer banen, meer woningen en een betere bereikbaarheid en leefbaarheid van de regio.

Transacties na verdenking overtredingen Sanctiewet

Openbaar Ministerie

Twee verdachten zijn in het kader van een buitengerechtelijke afdoening met het OM een transactie overeengekomen wegens een verdenking van het overtreden van de Sanctiewet. Het gaat om een onderneming die statutair is gevestigd in Amsterdam en haar bestuurder.

Volgens het OM is er ten onrechte voor miljoenen aan dividend uitgekeerd aan een Russische onderneming waar iemand achter zat waar sancties voor golden. Verder is er volgens het OM een lening terugbetaald aan een andere Russische onderneming die op een sanctielijst van de EU staat.

De Amsterdamse onderneming betaalt de staat een geldsom van 195.000 euro. De bestuurder van die onderneming betaalt als feitelijk leidinggevende een geldsom van 20.000 euro. Volgens het OM hebben de verdachten de Sanctiewet overtreden. Het gaat om financiële sancties die zijn opgelegd in de periode na annexatie van de Krim in 2014 en voor de inval van Rusland in februari 2022 in Oekraïne.

In totaal keerde de Amsterdamse onderneming eind 2021 ongeveer 18 miljoen euro aan dividend uit aan één van haar twee aandeelhouders. Het gaat om een Russisch bedrijf. Het OM stelt dat een uit Rusland afkomstig gesanctioneerde persoon achter dit bedrijf zat. Voor hem golden op dat moment al financiële sancties die door de EU waren opgelegd. Het OM vindt daarom dat er geen dividend had mogen worden uitgekeerd.

Ook werd medio 2019 een lening ter hoogte van ruim 100.000 euro terugbetaald aan een Russisch bedrijf dat op de sanctielijst staat. Aan dat bedrijf werden in 2018 door de EU financiële sancties opgelegd.

Daarnaast meent het OM dat de verdachten ook de aandelen van haar Russische aandeelhouder niet hebben bevroren en dat het daarbij behorende stemrecht niet is geschorst. Dat had volgens de Sanctiewet wel gemoeten, stelt het OM. In de verweten periode vonden bij de verdachte onderneming verschillende wisselingen plaats bij één van de aandeelhouders en de structuur daar achter. Het OM meent dat de gesanctioneerde Russische persoon uiteindelijk steeds degene bleef die de touwtjes in handen had.

Verder vindt het OM dat sancties zijn omzeild door een poortwachter niet juist te informeren over de structuur achter de Russische aandeelhouder van de Nederlandse verdachte onderneming. Poortwachters hebben een belangrijke rol bij het voorkomen van sanctieovertredingen.

Financiële sancties zijn er niet voor niets. Sancties zijn belangrijke maatregelen om landen, partijen of personen te laten voelen het oneens te zijn met acties die ingaan tegen internationale afspraken. In deze zaak gaat het om sancties bedoeld tegen acties in en rondom Oekraïne.

Dode na aanrijding met vrachtwagen op A1 [+foto’s]

Foto: Fotomoment

DE LUTTE – Op de A1 ter hoogte van De Lutte in de richting van Duitsland heeft maandagmiddag een ernstig ongeval plaatsgevonden.

Een automobilist is met zijn auto onder de achterkant van een trailer gereden, meldt de politie. Hierbij is één persoon om het leven gekomen.

De politie doet onderzoek naar de toedracht van het ongeval.

Foto: Rijkswaterstaat

Tussen Oldenzaal-Zuid en De Lutte is de snelweg afgesloten. Vanaf knooppunt Buren wordt je omgeleid via de A35 en A31(D).

Meer schepen met Russisch gas in haven Rotterdam, minister wil duidelijkheid EU

DEN HAAG – Sinds deze zomer meren twee keer zo veel schepen aan in Rotterdam die Russisch vloeibaar gas (LNG) vervoeren.

Een “zorgelijke en onwenselijke” ontwikkeling die mogelijk te maken heeft met het nieuwste sanctiepakket van de Europese Unie tegen Rusland, schrijft minister Sophie Hermans (Klimaat en Groene Groei) aan de Tweede Kamer. Zij wil duidelijkheid van de Europese Commissie over mogelijk aanvullende maatregelen die het kabinet kan treffen.

De afgelopen jaren kwam er bij de Gate Terminal in Rotterdam maandelijks één LNG-carrier aan. In juli, augustus “en waarschijnlijk ook september” zijn het er steeds twee. Hermans wijst naar het nieuwe sanctiepakket van de Europese Unie, dat voor het eerst ook maatregelen tegen Russisch LNG treft. Het doorvoeren van vloeibaar gas uit Rusland naar landen buiten de EU wordt in het pakket verboden. Maar de import van Russisch LNG wordt niet aan banden gelegd. Door het doorvoerverbod “verleggen LNG-stromen zich”, legt Hermans uit. LNG dat in het verleden naar een ander land werd getransporteerd, “wordt nu mogelijk (alsnog) geïmporteerd door partijen die in de EU beschikken over LNG-importcapaciteit”.

Er is nog geen EU-sanctiemaatregel die de import van LNG op basis van bestaande contracten verbiedt, schrijft Hermans. Nederland heeft buiten de sanctie-afspraken om geen andere manieren om private contracten te ontbinden. Het kabinet wil juist de import van Russisch gas afbouwen, en zal daarom later dit jaar op een EU-bijeenkomst aandringen op verduidelijking van de regels. De toename van LNG in de Rotterdamse haven onderstreept wat de bewindsvrouw betreft “de noodzaak een duidelijke invulling te krijgen van de door de Europese Commissie geboden ruimte die individuele lidstaten krijgen om maatregelen te treffen”.

Hermans tekent aan dat de ontwikkeling “zeer waarschijnlijk niet leidt tot meer inkomsten voor de Russische federatie”.

Aboutaleb gaat met de Kuip praten over veiligheid horecapersoneel

ROTTERDAM – Burgemeester Ahmed Aboutaleb van Rotterdam gaat in gesprek met Stadion Feijenoord, ook wel bekend als de Kuip, om te praten over de veiligheid van horecapersoneel in het stadion. Daar vielen zondag na de wedstrijd Feyenoord – NAC supporters van de Bredase uitclub vijf horecamedewerkers aan.

Een woordvoerster van de Rotterdamse burgemeester zegt dat de veiligheid van horecapersoneel “in principe een aangelegenheid voor de werkgever” is. Maar Aboutaleb gaat wel in gesprek met de Kuip over “hoe de veiligheid kan worden gegarandeerd voor het relatief jonge horecapersoneel dat wordt ingezet”.

Ook zegt de woordvoerster dat Paul Depla, burgemeester van Breda, contact heeft opgenomen met Aboutaleb over het incident van zondag.

De politie arresteerde zondag rondom de voetbalwedstrijd tien personen, onder wie zeven NAC-supporters voor betrokkenheid bij de aanval. Vier van hen zitten nog vast.

Accumaker Northvolt schrapt 1600 banen door dalende vraag

STOCKHOLM – Het Zweedse Northvolt, een grote fabrikant van batterijen voor elektrische auto’s, schrapt 1600 banen door tegenvallende verkopen van elektrisch aangedreven voertuigen in Europa. Ook schroeft het bedrijf zijn activiteiten terug om de kosten te drukken. Northvolt heeft ongeveer 6500 werknemers.

Het bedrijf verkeert al tijden in financiële moeilijkheden, onder meer door hevige concurrentie van Chinese fabrikanten. Ook kampt Northvolt met autofabrikanten die de productie van elektrische auto’s terugschroeven door een afnemende vraag. Zo annuleerde BMW in mei een bestelling ter waarde van 2 miljard euro bij Northvolt om deze reden.

Eerder liet Northvolt weten zijn plannen voor een nieuwe fabriek in Zweden te schrappen. In Zweden staat het bedrijf onder toezicht van de autoriteiten vanwege zorgen over arbeidsveiligheid op zijn productielocaties. De politie onderzoekt verschillende onverklaarbare sterfgevallen van arbeiders die overleden na het werken in de fabriek in Skellefteå.

De Duitse regering houdt maandag crisisoverleg om de noodlijdende auto-industrie te ondersteunen. Volkswagen heeft naar verluidt de overheid opgeroepen om subsidies te verstrekken ter stimulering van de afnemende vraag naar elektrische voertuigen. De auto-industrie in Duitsland wordt geconfronteerd met diverse problemen, zoals hoge productiekosten, een moeizame overgang naar elektrische auto’s en een dalende vraag in de belangrijke Chinese markt.

Volkswagen, de grootste autofabrikant van Europa, behoort tot de zwaarst getroffen bedrijven. Eerder deze maand maakte het concern bekend dringend kosten te moeten besparen en overweegt het voor het eerst in zijn 87-jarige geschiedenis Duitse fabrieken te sluiten.

Libanon meldt flinke stijging dodental na luchtaanvallen Israël

BEIROET – Libanon meldt dat het dodental na de Israëlische luchtaanvallen op het land is verdubbeld naar honderd. Het aantal gewonden ligt volgens het ministerie van Volksgezondheid op meer dan 400. Onder de slachtoffers zijn volgens Libanese informatie vrouwen, kinderen en medisch personeel.

De Israëlische krijgsmacht maakte eerder bekend maandag meer dan driehonderd doelen van Hezbollah te hebben aangevallen in het zuiden en noorden van Libanon.

Israël en de Libanese groepering vallen elkaar al bijna een jaar vrijwel dagelijks aan, sinds de oorlog in de Gazastrook begon. Het dodental van maandag is een van de hoogste tot dusver.

Het geweld in het grensgebied is de afgelopen dagen geïntensiveerd. De Israëlische minister van Defensie Yoav Gallant zei vorige week dat een “nieuwe fase” van de oorlog is ingegaan, waarbij de focus verschuift naar het noorden. Het door hem genoemde doel was de terugkeer van Israëlische inwoners naar geëvacueerde dorpen in het noorden van Israël.

Kaasproducent gaat in beroep tegen uitspraak ACM over melkprijs

SCHOONREWOERD – Kaasmaker Royal Lactalis Leerdammer gaat in beroep tegen de uitspraak van de Autoriteit Consument & Markt (ACM) dat het bedrijf zijn melkprijzen voortaan beter moet afstemmen met zijn leveranciers. Lactalis wil de uitspraak door de rechter laten toetsen.

Melkveehouders hadden bij de ACM een klacht ingediend over de kaasproducent. De boeren krijgen maandelijks van Lactalis te horen welke prijs zij krijgen voor hun melk. Over hoe die prijs tot stand komt, hebben zij niets te zeggen.

Volgens de ACM is dat in strijd met de Wet oneerlijke handelspraktijken landbouw en voedselvoorzieningsketen. Lactalis mag de melkprijs op grond van deze wet daarom voortaan niet meer eenzijdig wijzigen, anders volgt een boete, stelt de ACM.

Lactalis gaat daartegen in beroep. Het bedrijf wil de interpretatie die de ACM aan de wet geeft, door de rechter laten toetsen. “We hopen dat het eindresultaat leidt tot een nieuwe standaard in de sector.”

LAATSTE NIEUWS

Brand in motor Boeing-vliegtuig na opstijgen luchthaven Rome [+video]

ROME - In de rechtermotor van een Boeing 787 Dreamliner van het Chinese Hainan Airlines is zondagochtend kort na het opstijgen van luchthaven Fiumicino...