DEN HAAG – KLM heeft alle passagiers die door de wereldwijde computerstoring hun vlucht met de luchtvaartmaatschappij geannuleerd zagen worden inmiddels een omboekingsvoorstel gedaan voor de komende dagen. Dat laat een woordvoerster van KLM weten. Ze kan niet zeggen hoeveel KLM-passagiers de dupe werden van de storing.
KLM schrapte op vrijdag, toen de storing plaatsvond, 155 vluchten. Zaterdag annuleerde de luchtvaartmaatschappij nog eens zes vluchten in de nasleep. Zondag zijn geen vluchten meer geschrapt die verband houden met de computerstoring, meldt de woordvoerster.
Door de storing staakte KLM op vrijdag grotendeels de operatie. Ook riep de luchtvaartmaatschappij passagiers die dag op niet naar Schiphol te komen als hun vlucht geannuleerd was of ernstige vertraging had. Bij luchthavens en maatschappijen wereldwijd leidde de storing tot problemen. De storing vond plaats op een ongunstig moment, want door de zomervakanties in Europa is er topdrukte bij luchtvaartmaatschappijen.
Vrijdag zei KLM “alles op alles” te zetten om te proberen voor alle reizigers het ticket om te boeken naar de komende dagen. Dat zou nog bemoeilijkt kunnen worden omdat het zomervakantie is, maar is dus inmiddels gelukt. Passagiers krijgen geen compensatie, omdat in dit geval sprake is van overmacht bij de luchtvaartmaatschappij, zei KLM eerder al.
Blijf altijd op de hoogte van het laatste nieuws uit de transportsector!
Abonneer u gratis op een van onze nieuwsbrieven:
Nieuws: Dagelijks rond lunchtijd ontvangt u een overzicht van het laatste nieuws uit de transportsector.
Business: Elke vrijdag rond 12.00 uur brengen wij u het belangrijkste business-gerelateerde nieuws.
Schrijf u nu in en mis niets meer!