De transport en logistiek wereld staat niet stil. In deze voortdurend veranderende wereld is
innovatie de sleutel tot succes. In een branche met kleine marges, zoeken veel transporteurs naar nieuwe manieren om kosten te verlagen. Vrachtwagenreclame biedt daarbij een slimme oplossing. Maar wat houdt het precies in? In dit artikel bespreken we de samenwerking tussen Mario Heeren, directeur van FreightNed, en Trayler, een bedrijf dat transporteurs en adverteerders samenbrengt voor wederzijds voordeel.
Wie is Trayler?
Trayler verbindt transporteurs en adverteerders. Transporteurs stellen hun vrachtwagens
beschikbaar voor advertenties en ontvangen hiervoor een jaarlijkse vergoeding. Reclame op vrachtwagens is voor adverteerders waardevol door het grote aantal voorbijgangers die de vrachtwagen onderweg tegenkomen. Op deze manier kunnen transporteurs inkomsten
verhogen en adverteerders werken aan naamsbekendheid.
FreightNed en Trayler
Mario Heeren, algemeen directeur van FreightNed, en Desley Kuiper, oprichter van Trayler,
werken al enkele jaren samen. Trayler was op zoek naar transportbedrijven die met reclame wilden rijden. FreightNed had op dat moment behoefte aan nieuwe zeilen voor hun trailers. De goede timing voor beide partijen leidt tot een mooie samenwerking.
“De samenwerking met Trayler heeft ons financieel en operationeel versterkt”, aldus Mario
Heeren.
De voordelen van vrachtwagenreclame
In een sector met kleine marges biedt samenwerken met Trayler financiële voordelen. “Door de advertenties op onze vrachtwagens kunnen we de marges vergroten, dit maakt de exploitatiekosten aantrekkelijker”, aldus Mario Heeren.
Daarnaast helpt Trayler met het vervangen van de zeilen of stickers, zodat deze er verzorgd uitzien en een aantrekkelijk reclamemiddel blijven. Dit komt de uitstraling van zowel de adverteerder als het transportbedrijf ten goede. Bovendien kan vrachtwagenreclame nieuwe, zakelijke kansen creëren. Potentiële klanten zien de advertenties rijden en overwegen om hun transport door FreightNed in te zetten.
Hoe beïnvloedt vrachtwagenreclame jou als transportbedrijf?
Transportbedrijven hebben vaak terecht de vraag over hoe vrachtwagenreclame relaties met de klant beinvloedt. FreightNed geeft aan dat dit goed beheersbaar is. Transporteurs hebben altijd controle over met welke reclame ze rijden. Indien een ontwerp niet in lijn is de waarden van het transportbedrijf, is er geen samenwerking. In dat geval kan Trayler op zoek gaan naar andere advertenties voor de tautliners of box trailers. Bovendien zijn er geen veranderingen in bedrijfsvoering nodig.
Advies voor transporteurs
Mario Heeren heeft advies voor transporteurs die overwegen om reclame in te zetten op hun vrachtwagens. “Houdt rekening met de levensduur van je trailers en je bestaande
klantrelaties. Het is een mooie manier om extra inkomsten te genereren en je transportbedrijf op de kaart te zetten. De samenwerking met Trayler heeft ons financieel en operationeel versterkt.”
Niet alleen worden de marges vergroot, ook worden zakelijke kansen vergroot. Als je als transporteur wilt groeien, overweeg dan de samenwerking met Trayler.
Dit was een gesponsord artikel. De redactie is niet verantwoordelijk voor de inhoud. Bent u ook geïnteresseerd in de mogelijkheden om een gesponsord artikel te plaatsen? Neemt u vrijblijvend contact op