BONN – De Duitse post- en pakketbezorger DHL Group heeft de activiteiten op de Duitse markt zien aantrekken in de eerste helft van dit jaar. Dat kwam vooral door de grotere vraag naar het verzenden van pakketten op de thuismarkt. Op andere gebieden zoals internationale pakketbezorging, wereldwijde logistieke dienstverlening en vrachtvervoer blijft het moederbedrijf van Deutsche Post last houden van de afkoelende wereldeconomie.
De omzet van Post & Pakket Duitsland steeg in de eerste helft van 2024 met 2,8 procent tot ongeveer 8,4 miljard euro. Het bedrijfsresultaat van de Duitse activiteiten steeg met bijna een kwart naar 324 miljoen euro. Bij de Express-divisie, die zich op het buitenland richt, daalde het bedrijfsresultaat echter met ruim een kwart tot 1,3 miljard euro.
Vooral bedrijven maken gebruik van expresdiensten om belangrijke documenten of reserveonderdelen te verzenden. Nu de wereldeconomie verzwakt, gaat het met de expresdiensten van DHL slechter. Ook de vrachtactiviteiten ontwikkelden zich negatief.
De totale omzet van de groep nam in de eerste zes maanden van het jaar licht af met 0,3 procent tot 40,9 miljard euro. Het bedrijfsresultaat zakte echter met dik 20 procent naar ongeveer 2,7 miljard euro. Voor het hele jaar handhaafde het bedrijf wel de verwachting van een bedrijfsresultaat van tussen de 6 miljard en 6,6 miljard euro.
Blijf altijd op de hoogte van het laatste nieuws uit de transportsector!
Abonneer u gratis op een van onze nieuwsbrieven:
Nieuws: Dagelijks rond lunchtijd ontvangt u een overzicht van het laatste nieuws uit de transportsector.
Business: Elke vrijdag rond 12.00 uur brengen wij u het belangrijkste business-gerelateerde nieuws.
Schrijf u nu in en mis niets meer!